Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Popularne recenzje gier strategicznych 16

Recenzje i oceny najważniejszych i najpopularniejszych gier

Recenzje gier z kategorii: Strategiczne. Znajdziesz tu ponad 560 tekstów spełniających te kryteria.

Blitzkrieg: Horyzont w Ogniu - recenzja gry

recenzja gry12 lipca 2004

Burning Horizon to pierwszy oficjalny dodatek do gry Blitzkrieg, wydany przez CDV Software. W przeciwieństwie do innych tego typu wydawnictw, produkt ten nie wymaga posiadania zainstalowanej oryginalnej wersji programu i z powodzeniem działa bez niego.

Blitzkrieg: Horyzont w Ogniu - recenzja gry

Zoo Tycoon 2 - recenzja gry

recenzja gry5 stycznia 2005

Jako prezent pod choinkę nada się dla dzieci, które są wielbicielami zoologii i pochodnych. Starsi mogą być nieco zawiedzeni. Gra jest ładna, słodka i lekka, tego jej nie można odmówić.

Zoo Tycoon 2 - recenzja gry

Patrician III: Rise of the Hanse - recenzja gry

recenzja gry4 grudnia 2003

Po sporym sukcesie drugiej części strategii ekonomicznej Patrician (wydanej w 2001 roku), zespół Ascaron poszedł za ciosem i stworzył trzecią odsłonę tego cyklu. Idea tej części nie zmieniła się, nadal rozgrywka toczy się w czasie rzeczywistym...

Patrician III: Rise of the Hanse - recenzja gry

Command & Conquer: Generals - Zero Hour - recenzja gry

recenzja gry18 listopada 2003

Pierwszy oficjalny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer: Generals. Oferuje on fanom tego tytułu poprawiony silnik graficzny (lepsze efekty pogodowe czy efekty wybuchów) i trzy nowe kampanie.

Command & Conquer: Generals - Zero Hour - recenzja gry

Gangland - recenzja gry

recenzja gry14 lipca 2004

Gangland to gra-hybryda zawierająca w sobie elementy strategii czasu rzeczywistego, cRPG oraz gier akcji/FPS, traktująca o przemocy i zorganizowanej przestępczości.

Gangland - recenzja gry

Outfront: Na Tyłach Wroga - recenzja gry

recenzja gry28 grudnia 2005

O ile Soldiers: Ludzie Honoru, autorstwa rosyjskich programistów z Best Way, zdobyli światową popularność, tak wydany niedawno dodatek do nich (stworzony przez inną ekipę – Dark Fox), przeszedł bez większego echa.

Outfront: Na Tyłach Wroga - recenzja gry

Battalion Wars - recenzja gry

recenzja gry30 marca 2006

Pamiętacie Cannon Fodder, kultową strzelaninę z Amigi? Wyobraźcie sobie podobny klimat – zabawne, karykaturalne postaci żołnierzy i pojazdów, duża dynamika, zręcznościowy charakter. Teraz to wszystko ubierzmy w trójwymiarową grafikę z kamerą TPP.

Battalion Wars - recenzja gry

Europa Universalis II - recenzja gry

recenzja gry28 grudnia 2001

Europa Universalis II to kontynuacja znanego strategicznego przeboju firmy Paradox Entertainment, który pozwalał graczom na sterowanie rozwojem największych europejskich potęg na przestrzeni 300 lat począwszy od roku 1492.

Europa Universalis II - recenzja gry

Warlords: Battlecry II - recenzja gry

recenzja gry17 czerwca 2002

Warlords Battlecry II to może nieco niedoceniona i pozostająca w cieniu „wielkich” konkurentów, ale wcale nie gorsza, gra strategiczna z dużym naciskiem położonym na rozwój postaci głównego bohatera, czyli elementu typowego dla cRPG.

Warlords: Battlecry II - recenzja gry

Ski Resort Tycoon II - recenzja gry

recenzja gry24 marca 2003

Ski Resort Tycoon 2 to kolejna strategia ekonomiczna z cyklu „zbuduj i zarządzaj”. Tym razem producent postanowił odświeżyć, użyty już wcześniej, pomysł budowy ośrodka sportów zimowych.

Ski Resort Tycoon II - recenzja gry

Black & White: Creature Isle - recenzja gry

recenzja gry9 lipca 2002

W Creature Isle jeszcze większy nacisk położny został na rozróżnienie dobra od zła w zależności od upodobań graczy i ich sposobu rozwiązywania zadań. Akcja przenosi nas na nowo odkrytą wyspę zamieszkałą przez wiele różnych stworzeń.

Black & White: Creature Isle - recenzja gry

Primitive Wars - recenzja gry

recenzja gry16 kwietnia 2002

Na fali olbrzymiej popularności Starcrafta w Azji, zaczęły powstawać coraz to nowe RTSy, mniej lub bardziej nawiązujące do klasycznego już arcydzieła. Primitive Wars, stworzona przez koreańską firmę Wizard Soft, jest jedną z nich.

Primitive Wars - recenzja gry

Panzer Elite - recenzja gry

recenzja gry12 września 2002

Nowa odsłona (Panzer Elite: Edycja Specjalna) symulatora jednostek pancernych uczestniczących w działaniach wojennych w czasie II Wojny Światowej.

Panzer Elite - recenzja gry

Twierdza 2 - recenzja gry

recenzja gry24 czerwca 2005

Błąd na błędzie, a jednak da się w drugą część Twierdzy grać. Co więcej, zarządzanie średniowiecznym miasteczkiem daje wiele satysfakcji. Zajmujemy się ekonomią, dbamy o wykwintne życie naszego Lorda oraz budujemy zamki i prowadzimy wojny.

Twierdza 2 - recenzja gry

Windchaser - recenzja gry

recenzja gry27 lipca 2009

Produkcja niemieckiego studia prezentuje nieco inne podejście do takich gatunków jak cRPG czy RTS. Czy twórcom udało się stworzyć dobrą grę?

Windchaser - recenzja gry

Rage of Mages II: Necromancer - recenzja gry

recenzja gry29 maja 2001

Pierwsza część gry cieszyła się dość dużą popularnością, dlatego też już w niecały rok po jej wydaniu na półki sklepowe zawitał Rage of Mages 2, tym razem w tytule znalazł swe miejsce dopisek Necromancer.

Rage of Mages II: Necromancer - recenzja gry

Seven Kingdoms II: The Fryhtan Wars - recenzja gry

recenzja gry26 czerwca 2001

Opisanie wszystkich zalet Seven Kingdoms 2 to prawdziwe wyzwanie. Trudno bowiem znaleźć odpowiednie słowa na przedstawienie tak złożonej gry. Aż dziw bierze, że pozostała ona w cieniu innych, niejednokrotnie słabszych tytułów.

Seven Kingdoms II: The Fryhtan Wars - recenzja gry

Kingdom Under Fire - recenzja gry

recenzja gry6 lutego 2001

Pomimo upływu lat, duch Warcrafta - mega przeboju ze stajni Blizzarda, nadal drzemie w wielu dzisiejszych produktach. Jako ostatni, jego sukces postanowili powtórzyć twórcy Kingdom Under Fire. Czy się powiodło? Zapraszam do recenzji.

Kingdom Under Fire - recenzja gry

Space Empires IV - recenzja gry

recenzja gry8 października 2001

Space Empires IV to przykład na potwierdzenie tezy, że dobra strategia kosmiczna niekoniecznie musi błyszczeć graficznie. Gra jest typowym 4X (eXploruj, eXpanduj, eXploatuj, eXterminuj), porównywalnym skalą komplikacji do Stars!

Space Empires IV - recenzja gry
Age of Empires III: The WarChiefs - recenzja gry

Age of Empires III: The WarChiefs - recenzja gry

recenzja gry24 października 2006

Niemal rok czasu potrzebowała firma Ensemble Studios, żeby przygotować dodatek do Age of Empires III. Tak długi okres prac jest całkowicie zrozumiały, wszak nie mamy tu do czynienia z pierwszoosobową strzelaniną, ale z bardzo rozbudowaną grą wojenną.

Age of Empires III: The WarChiefs - recenzja gry

Escape from Paradise City - recenzja gry

recenzja gry24 stycznia 2008

Escape from Paradise City zalicza się do gatunku, w którym znajdziemy takie pozycje jak dwie części Gangsters, Gangland i słabiutkie Chicago 1930. Jak na ich tle wypada opisywana produkcja?

Escape from Paradise City - recenzja gry

Sid Meier's Civilization IV: Warlords - recenzja gry

recenzja gry31 sierpnia 2006

Warlords są bez wątpienia produktem udanym – umiejętnie rozszerzającym bogactwo podstawowej wersji Cywilizacji 4 o nowe możliwości. Unikalne budynki i nowe cechy przywódców czynią poszczególne nacje jeszcze bardziej wyjątkowymi.

Sid Meier's Civilization IV: Warlords - recenzja gry

Sid Meier's Railroads! - recenzja gry

recenzja gry8 listopada 2006

Gry sygnowane nazwiskiem Sida Meiera są od wielu lat kojarzone z ciekawymi strategiami, przy których można w bardzo miły sposób spędzić niejeden wieczór. Są to też zazwyczaj bardzo złożone tytuły.

Sid Meier's Railroads! - recenzja gry

CivCity: Rome - recenzja gry

recenzja gry19 października 2006

Gdybym dziś miał moc cezara, a w CivCity tak do mnie mówili, rzuciłbym kod tej gry lwom na pożarcie, albo w przypływie litości od razu wydałbym ją w taniej, gazetowej serii.

CivCity: Rome - recenzja gry