Recenzje najlepszych gier RPG 17
Recenzje i oceny najważniejszych i najpopularniejszych gier
Recenzje gier z kategorii: RPG. Znajdziesz tu ponad 500 tekstów spełniających te kryteria.
Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood - recenzja gry
6.5 19 listopada 2008
Pokładałem spore nadzieje w tym projekcie. I niestety srodze się zawiodłem. Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood to jeden z wielu średniaków.
Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood - recenzja gryMass Effect 2: The Arrival - recenzja gry
6.5 4 kwietnia 2011
Gdy wszyscy z niecierpliwością wyczekują finału trylogii Mass Effect, na wirtualnych półkach serwisów dystrybucji cyfrowej wylądował Arrival, czyli kolejny płatny dodatek DLC do "dwójki".
Mass Effect 2: The Arrival - recenzja gry
Recenzja gry Blackguards – turowy RPG w świecie Drakensang
6.5 28 stycznia 2014
Daedalic Enternainment zafundowało graczom nowy pomysł na uniwersum The Dark Eye. Po dwóch przygodówkach, niemieckie studio stworzyło klasyczną turową grę fabularną. Czy Blackguards mają szansę konkurować chociażby z The Banner Saga?
Recenzja gry Blackguards – turowy RPG w świecie Drakensang
Recenzja gry The Last Oricru - drewno w tym RPG jest silne. Fabuła też
6.5 17 października 2022
Myślicie, że Gothic czy Elex są „drewnianymi” grami? Czeskie The Last Oricru jest jeszcze bardziej „drewniane” – a przy tym równie pełne błędów. Pozwala jednak wpłynąć na fabułę w takim stopniu, że samo to stanowi powód, by w nie zagrać.
Recenzja gry The Last Oricru - drewno w tym RPG jest silne. Fabuła teżFantastic 4 - recenzja gry
6.5 11 sierpnia 2005
Z pozoru zwykła wycieczka dookoła stacji kosmicznej w celu zamknięcia osłon kończy się tragicznie – Ben Grimm ledwo uchodzi z życiem, a pozostali kosmonauci, nawet wewnątrz stacji, poddani zostają wpływowi promieniowania nieznanego pochodzenia.
Fantastic 4 - recenzja gryDragon Age: Origins - Witch Hunt - recenzja gry
6.5 14 września 2010
Witch Hunt jest ostatnim dodatkiem DLC przed premierą drugiej odsłony cyklu i pomostem spajającym „jedynkę” z Dragon Age II. Przynajmniej takie wrażenie można odnieść, zanim pojawią się napisy końcowe.
Dragon Age: Origins - Witch Hunt - recenzja gry
Recenzja gry Trove - drugie wcielenie zaginionego Cube World?
6.5 23 lipca 2015
Trove to kolejna propozycja dla miłośników światów zbudowanych z wokseli. Tym razem mamy do czynienia z przedstawicielem gatunku MMORPG, który dość mocno przypomina niegdyś świetnie zapowiadające się Cube World.
Recenzja gry Trove - drugie wcielenie zaginionego Cube World?
Recenzja gry Assassin’s Creed: Shadows. Mogła być wielka, jest tylko ogromna
6.0 18 marca 2025
AC Shadows jest przede wszystkim grą ogromną. Jej ogrom to cecha raczej neutralna, a wartościuje ją dodatnio lub ujemnie jej zawartość. A jakość tejże waha się w spektrum bardzo szerokim... Przez większość czasu jest po prostu taka sobie.
Recenzja gry Assassin’s Creed: Shadows. Mogła być wielka, jest tylko ogromna
Recenzja gry Dragon Ball Z: Kakarot – pięć dni dobrze się bawiłem w przeciętnej grze
6.0 22 stycznia 2020
Dragon Ball Z: Kakarot to gra dla fanów wciąż przepełnionych sentymentem do Son Goku. I tylko dla nich. Cała reszta może sobie odpuścić.
Recenzja gry Dragon Ball Z: Kakarot – pięć dni dobrze się bawiłem w przeciętnej grze
Recenzja gry Baldur's Gate: Enhanced Edition - klasyka RPG w nowych szatach
6.0 3 grudnia 2012
Starusieńkie Baldur's Gate przeszło solidny lifting - na rynek trafiła Enhanced Edition. To jak, wędrowcze, zatrzymasz się, gdy cię prosi starzec?
Recenzja gry Baldur's Gate: Enhanced Edition - klasyka RPG w nowych szatach
Recenzja gry Vampyr – to nie jest RPG, na które czekaliście
6.0 5 czerwca 2018
To miało być RPG roku. Ba, to miał być mocny kandydat na grę roku. Vampyr zachwycał wizją, hipnotyzował klimatem i obiecywał przełomowe rozwiązania. Co z tego wszystkiego wyszło? Tytuł, wspomnienie którego jeszcze długo będzie wywoływać w nas smutek…
Recenzja gry Vampyr – to nie jest RPG, na które czekaliście
Recenzja Expeditions: Rome - ach, gdyby ta gra była równie dobra, jak długa...
6.0 18 stycznia 2022
Expeditions: Rome to historyczne RPG, które zabiera nas na wyprawę do starożytnego Rzymu. Szkoda tylko, że przygoda ta nie jest krótsza, bo w trakcie 50 godzin zabawy wychodzi na jaw zbyt wiele jej słabości.
Recenzja Expeditions: Rome - ach, gdyby ta gra była równie dobra, jak długa...
Recenzja gry Steelrising - soulslike, obok którego można przejść obojętnie
6.0 7 września 2022
Steelrising jest po prostu średniakiem. Poza ładną oprawą graficzną i ciekawym motywem muzycznym nie oferuje zbyt wiele. Historia świata nie wciąga, reklamowanych intryg nie widać, a poziom trudności nie stanowi żadnego wyzwania.
Recenzja gry Steelrising - soulslike, obok którego można przejść obojętnieJak rozpętałem II wojnę światową ... - recenzja gry
6.0 14 października 2003
Jak rozpętałem II wojnę światową: Nieznane przygody Franka Dolasa to gra z gatunku cRPG, przygotowana przez studio Alien Artefact, znane nam do tej pory ze znakomitej Another War...
Jak rozpętałem II wojnę światową ... - recenzja gryMount & Blade: Ogniem i Mieczem - recenzja gry
6.0 18 grudnia 2009
Miłośnikom klimatów rodem z sienkiewiczowskiej Trylogii powinna spodobać się nowa gra pt. Ogniem i Mieczem. Czy jednak może ona przypaść do gustu również innym osobom?
Mount & Blade: Ogniem i Mieczem - recenzja gry
Recenzja gry Planescape Torment: Enhanced Edition – małe odświeżenie wielkiego RPG
6.0 26 czerwca 2017
18 lat i jednego duchowego następcę później Planescape: Torment wciąż pozostaje wspaniałą grą RPG. Ale czy Enhanced Edition to propozycja warta grzechu? Odpowiedź nie jest jednoznaczna, bo studio Beamdog specjalnie się nie natrudziło, szykując remaster...
Recenzja gry Planescape Torment: Enhanced Edition – małe odświeżenie wielkiego RPG
Recenzja gry Outward – to miał być Gothic, Skyrim i Soulsy w jednym...
6.0 2 kwietnia 2019
Wziąć większość lubianych i udanych mechanik rozgrywki z ostatnich lat, wymieszać je i na bazie tego co wyjdzie zbudować własną grę. Przepis na hit? Outward udowadnia, że niekoniecznie.
Recenzja gry Outward – to miał być Gothic, Skyrim i Soulsy w jednym...Loki - recenzja gry
6.0 10 sierpnia 2007
Hack and slash to gatunek, w którym developerzy boją się wprowadzać innowacje. Czy jednak bezczelne kopiowanie Diablo 2 w siedem lat po premierze to sposób na sukces?
Loki - recenzja gry
Recenzja gry Fable Anniversary - piękna przygoda z błędami technicznymi w tle
6.0 9 lutego 2014
Czekałem na możliwość powrotu do Albionu, cieszyła mnie perspektywa wydania pierwszego Fable'a w zupełnie nowej oprawie. Nie spodziewałem się jednak, że studio Lionhead tak bardzo nie przyłoży się do technicznych aspektów swej produkcji.
Recenzja gry Fable Anniversary - piękna przygoda z błędami technicznymi w tle
Recenzja gry Expeditions: Conquistador - turowej strategii z elementami RPG
6.0 30 maja 2013
Expeditions: Conquistador to jedna z gier ufundowanych w 2012 roku na Kickstarterze. Choć twórcy spełnili - na papierze - wszystkie obietnice to niski budżet podcina skrzydła obiecującej strategii.
Recenzja gry Expeditions: Conquistador - turowej strategii z elementami RPG
Recenzja gry Sacred 3 - pecetowy hack'n'slash zmieniony nie do poznania
6.0 1 sierpnia 2014
Sacred 3 zrywa z tradycjami serii i podąża w zupełnie nowe rejony. Czy to rezygnacja niemieckiego dewelopera z rywalizacji z Diablo III o dusze graczy, czy też świadoma decyzja podążania w kierunku wytyczonym przez kooperacyjne nawalanki?
Recenzja gry Sacred 3 - pecetowy hack'n'slash zmieniony nie do poznaniaCrimson Alliance - hack'n'slash prosto z Xbox LIVE
6.0 15 września 2011
Crimson Alliance to na pierwszy rzut oka udany klon Torchlighta. Czy po kilku godzinach gry wrażenia są równie pozytywne?
Crimson Alliance - hack'n'slash prosto z Xbox LIVE
Ultima IX: Ascension - recenzja gry
6.0 18 grudnia 2000
Fani serii Ultima czekali na tę grę wiele lat. Czy efekt końcowy był tego wart?
Ultima IX: Ascension - recenzja gryMage Knight Apocalypse - recenzja gry
6.0 7 listopada 2006
Mage Knight Apocalypse może spodobać się tym osobom, które oczekują niezbyt złożonej zręcznościówki. Kampania single player powinna wystarczyć na kilka dni zabawy.
Mage Knight Apocalypse - recenzja gry