Dodatek do gry Fallout 3
Fallout 3: The Pitt
Data wydania: 24 marca 2009
Drugie rozszerzenie DLC do trzeciej części Fallouta. Tym razem gracz może wybrać się do post-nuklearnego Pittsburga, opanowanego przez łowców niewolników. Dodatek oferuje nieznane wcześniej bronie, zbroje, przedmioty, osiągnięcia oraz perki. Całość starcza na mniej więcej 2-3 godziny zabawy.
GRYOnline
Gracze
The Pitt to drugi w kolejności dodatek DLC do Fallouta 3, zabierający graczy na wycieczkę do zrujnowanego Pittsburga. Dzieło zostało stworzone przez firmę Bethesda, która słynie przede wszystkim z bardzo udanych produkcji RPG (The Elder Scrolls).
The Pitt jest w pewnym sensie podobny do Operation Anchorage, ale oferuje nieco inne atrakcje. W odróżnieniu od pierwszego rozszerzenia tym razem gracze otrzymują opowieść bardziej nastawioną na aspekty fabularne. Tytułowe miasto, czyli post-nuklearny Pittsburg, jest zamieszkałe przez dwie frakcje – niewolników oraz ich właścicieli. Gracz musi odnaleźć się w tej nowej rzeczywistości i stanąć po jednej ze stron konfliktu. Stawka jest wysoka – podobno ktoś wynalazł remedium na panoszącą się wszędzie mutację.
W nowym otoczeniu możemy rozmawiać z wieloma postaciami, wykonywać rozmaite zadania oraz dokonywać trudnych wyborów moralnych. Oprócz nowej opowieści i wielu dialogów twórcy przygotowali także nieznane wcześniej bronie, zbroje, przedmioty, osiągnięcia oraz perki. Całość oferuje mniej więcej 2-3 godziny zabawy, więc jest porównywalna z jednym zadaniem z podstawowej wersji Fallouta 3. Warto zwrócić również uwagę na ciekawie zrealizowane, industrialne otoczenie.
Aby otrzymać dostęp do zupełnie nowej lokacji należy odebrać sygnał radiowy, który pojawi się po zainstalowaniu rozszerzenia. Po wysłuchaniu wiadomości, w dzienniku zapisane zostanie dodatkowe zadanie – teraz wystarczy tylko udać się w odpowiednie miejsce i skonsultować z czekającą tam postacią. W The Pitt gracz wciela się w niewolnika, więc tymczasowo traci cały zdobyty wcześniej sprzęt – na szczęście można go odzyskać w późniejszej fazie rozgrywki. Oprócz głównej opowieści przygotowano również misję polegającą na zebraniu 100 kawałków metalu.
Autor opisu gry: Szymon Liebert
Platformy:
PC Windows 24 marca 2009
Xbox 360 24 marca 2009
PlayStation 3 1 października 2009
Producent: Bethesda Game Studios
Wydawca: Bethesda Softworks
Gry podobne:
14GRY
Seria gier RPG osadzonych w postapokaliptycznym uniwersum. Fallout jest uznawany za jedną z najważniejszych marek wykreowanych przez firmę Interplay i studio Black Isle. Od 2004 roku pieczę nad rozwojem cyklu sprawują Bethesda Softworks i Bethesda Game Studios.
22 października 2015
Druga część naszego artykułu poświęconego uniwersum serii Fallout, w którym przybliżamy zainteresowanym wydarzenia z kanonicznych odsłon tego cyklu. Dziś skupimy się na wybranych Kryptach oraz przybliżymy sylwetki najciekawszych bohaterów niezależnych.
19 października 2015
23 października 2077 roku na całym świecie zawyły syreny alarmowe zwiastujące nadciągającą nuklearną apokalipsę. Z okazji tej szczęśliwie fikcyjnej rocznicy przyglądamy się bliżej uniwersum Fallouta, szykując się na nadchodzącą premierę nowej odsłony.
21 października 2010
Co takiego kryje się w grze o zniszczonym przez wojnę nuklearną świecie, że cieszy się ogromną popularnością, a każda kolejna część cyklu spotyka się z niebotycznymi oczekiwaniami. Jak przedstawia się historia serii, która zmieniła oblicze gatunku RPG?
20 października 2010
Co takiego kryje się w grze o zniszczonym przez wojnę nuklearną świecie, że cieszy się ogromną popularnością, a każda kolejna część cyklu spotyka się z niebotycznymi oczekiwaniami. Jak przedstawia się historia serii, która zmieniła oblicze gatunku RPG?
19 października 2010
Co takiego kryje się w grze o zniszczonym przez wojnę nuklearną świecie, że cieszy się ogromną popularnością, a każda kolejna część cyklu spotyka się z niebotycznymi oczekiwaniami. Jak przedstawia się historia serii, która zmieniła oblicze gatunku RPG?
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj piszemy m.in. o nowym studiu deweloperskim firmy Warner Bros., obniżce ceny dodatków do Fallout 3 w wersji na Xboksa 360, pracach nad następca Project Natal, a także nowej grze twórcy Heavy Rain. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
23 marca 2010
Amerykański sąd federalny odrzucił wniosek Bethesdy dotyczący wstrzymania sprzedaży trzech starszych odsłon serii Fallout przez firmę Interplay. Oznacza to, że drugie z wymienionych przedsiębiorstw może kontynuować prace nad sieciową wersją marki. Są to jedynie wstępne ustalenia, które nie zamykają całej sprawy – wojna o Fallouta potrwa znacznie dłużej.
gry
Szymon Liebert
13 grudnia 2009
Na łamach sieciowej encyklopedii Fallouta (The Vault) pojawiła się informacja na temat rzekomych planów odnośnie nakręcenia filmu na podstawie tego uniwersum. Według użytkownika Ausir, o obrazie kinowym wspominał podobno sam Ron Perlman, czyli charakterystyczny narrator wypowiadający słynne słowa („War never changes”) w każdej odsłonie produkcji.
gry
Szymon Liebert
9 grudnia 2009
Na łamach oficjalnego bloga firmy Bethesda Softworks zamieszczone zostały nowe informacje na temat dodatków DLC do Fallout 3 w wersji na konsolę PlayStation 3. Za pośrednictwem najnowszego wpisu otrzymaliśmy również szansę zapoznania się ze szczegółami odnośnie specjalnej edycji dzieła, tzw. Fallout 3 Game of the Year Edition.
gry
Piotr Doroń
18 września 2009
Bethesda Softworks wystąpiła na drogę sądową i 8 września złożyła oficjalną skargę przeciwko firmie Interplay. Oskarżenie dotyczy naruszenia praw do znaku towarowego Fallout. Interplay odpiera zarzuty i twierdzi, że razem z bułgarskim Masthead Studios posiada prawa do produkcji o roboczym tytule Project V13 (gra MMO osadzona w uniwersum Fallout).
gry
Katarzyna Pochowska
11 września 2009
Podczas zakończonego w weekend QuakeConu, Todd Howard z Bethesda Softworks ostatecznie potwierdził, że firma ta nie będzie już katować graczy kolejnymi dodatkami do Fallout 3. Panie i Panowie – następnych DLC już nie będzie.
gry
Maciej Śliwiński
18 sierpnia 2009
Bethesda potwierdziła, że Mothership Zeta, czyli wielka podróż w nieznane, będzie piątym i ostatnim dodatkiem DLC do Fallouta 3, które firma zaplanowała. Kolejnych rozszerzeń nie należy się więc spodziewać, chociaż nie wiadomo, czy plany nie ulegną zmianie. Jak przekazał serwisowi Joystiq przedstawiciel studia, nigdy przecież nie powinniśmy używać słowa „nigdy”.
gry
Szymon Liebert
4 sierpnia 2009
Jeden z omawianych wczoraj pakietów dodatków do Fallouta 3 znalazł się w ofercie wydawniczej firmy Cenega Poland. Został on zapowiedziany na czerwiec, więc najprawdopodobniej chodzi o Fallout 3 Game Add-on Pack#1. Dowiedzieliśmy się, że zestaw na pewno pojawi się na Xboksa 360 oraz komputery osobiste. Brakuje potwierdzenia czy DLC wchodzące w skład propozycji będą w polskiej wersji językowej.
gry
Szymon Liebert
20 maja 2009
Bethesda zapowiedziała dwa kolejne dodatki DLC do Fallouta 3. O jednym z nich, czyli Point Lookout, pisaliśmy jakiś czas temu. Pojawi się on już w czerwcu i zabierze graczy na wycieczkę po bagnach. Druga nieznana dotąd zawartość otrzymała nazwę Mothership Zeta i będzie opowiadać o uprowadzeniu przez kosmitów. Ponadto, wszystkie rozszerzenia, stare i nowe, zostaną wydane również na PlayStation 3.
gry
Szymon Liebert
19 maja 2009
Pete Hines z Bethesdy zasugerował, że Broken Steel niekoniecznie będzie ostatnim rozszerzeniem DLC do gry studia, czyli Fallouta 3. Być może zobaczymy ich więcej, bo, jak mówi autor, wydane już pakiety – Operation Anchorage, The Pitt oraz Broken Steel – cieszyły się ogromną popularnością. Wcześniej pojawiły się plotki, co do rzekomego czwartego dodatku (Point Look), ale szybko je ucięto.
gry
Szymon Liebert
14 maja 2009
Wymagania sprzętowe gry Fallout 3: Dzióra:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2.8 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 lub lepsza), Windows XP/Vista.
Xbox 360
Wspiera:
Xbox Live
PlayStation 3
Wspiera:
PlayStation Network
Średnie Oceny:
Średnia z 7 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 324 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
papież Flo IV
Ekspert
2023.05.07
Ehhh, a już miałem nadzieję, że po nieśmiesznym Anchorage ogarnęli te dodatki, a tu nadal jest nijako. Lokacja jest na swój sposób charakterystyczna i mamy tu parę miejsc, które są godne zapamiętania, ale poruszanie się po nich to mordęga. W dodatku słabo się zestarzała graficznie, w innych miejscach w trójce mamy w dużej części pustkowia i tej starości aż tak nie widać, ale tu mamy tylko miasto, a te budynki nie wyglądają już za ładnie.Reszta dodatku też nie ma się czym pochwalić. Nagród za ukończenie praktycznie nie ma, jedynie ta obrotowa siekiera daje radę. A historię zapamiętam chyba jedynie z tego, że były w niej dwa zakończenia.
arkadius2
Ekspert
2022.05.27
Mnie dodatek nie urzekł, sporo eksploracji, kilka naprawdę fajnych broni może się podobać, ale jakoś tej magii Fallouta mi brakło, albo jej nie wyczułem. Znacznie bardziej przypadły mi do gustu Broken Steel czy Point Lookout.
Toril
Ekspert
2021.02.28
Dodatek trochę lepszy niż podstawowa gra. Nie ma powodu by nie zagrać.Zalety:1. Lokacja w której naprawdę można poczuć postapokalipsę. Brudną, brutalną, śmiertelną postapokalipsę. Bardzo nieprzyjazne miejsce gdzie nikt się z nami nie pieści.2. Główny wątek nie jest czarno biały, musimy podjąć trudną moralnie decyzję i wybierać między mniejszym a większym złem. W przeciwieństwie do prawie wszystkich zadań z podstawki, to potrafiło wzbudzić we mnie jakieś emocje.3. Kilka całkiem dobrze zaprojektowanych postaci. To znaczy jak na gry Bethesdy, czyli są choć trochę interesujący i pamięta się o nich dłużej niż 5 minut po rozstaniu.Wady:1. W pewnym momencie stajemy do walki na arenie. Są wyjące tłumy ale same walki są zbyt proste i nie czuć tego zagrożenia które powinniśmy w tym momencie poczuć. Ale to tylko jeden drobny element dodatku więc tak, czepiam się na siłę.
MadtPL
Ekspert
2018.05.19
Koszmarnie skonstruowane lokacje, których przemierzanie jest niezwykle irytujące. Mająca potencjał fabuła, która kończy się zbyt szybko. Klimat na plus.
Orzech
Ekspert
2019.01.04
Maciej Żulpo
GRYOnline.pl Team
2016.03.29
czorny50
Ekspert
2016.03.19
blimsien_yankovic Centurion
Mi się podobał ten dodatek. Nowa lokacja oraz ciekawa fabuła. Jedynie do czego mogę się przeczepić do nazwa. Ja bym zostawił nazwę nazwę angielską.
Toril Pretorianin
Dodatek trochę lepszy niż podstawowa gra. Nie ma powodu by nie zagrać.
Zalety:
1. Lokacja w której naprawdę można poczuć postapokalipsę. Brudną, brutalną, śmiertelną postapokalipsę. Bardzo nieprzyjazne miejsce gdzie nikt się z nami nie pieści.
2. Główny wątek nie jest czarno biały, musimy podjąć trudną moralnie decyzję i wybierać między mniejszym a większym złem. W przeciwieństwie do prawie wszystkich zadań z podstawki, to potrafiło wzbudzić we mnie jakieś emocje.
3. Kilka całkiem dobrze zaprojektowanych postaci. To znaczy jak na gry Bethesdy, czyli są choć trochę interesujący i pamięta się o nich dłużej niż 5 minut po rozstaniu.
Wady:
1. W pewnym momencie stajemy do walki na arenie. Są wyjące tłumy ale same walki są zbyt proste i nie czuć tego zagrożenia które powinniśmy w tym momencie poczuć. Ale to tylko jeden drobny element dodatku więc tak, czepiam się na siłę.
arkadius2 Konsul
Mnie dodatek nie urzekł, sporo eksploracji, kilka naprawdę fajnych broni może się podobać, ale jakoś tej magii Fallouta mi brakło, albo jej nie wyczułem. Znacznie bardziej przypadły mi do gustu Broken Steel czy Point Lookout.
papież Flo IV Senator
Ehhh, a już miałem nadzieję, że po nieśmiesznym Anchorage ogarnęli te dodatki, a tu nadal jest nijako. Lokacja jest na swój sposób charakterystyczna i mamy tu parę miejsc, które są godne zapamiętania, ale poruszanie się po nich to mordęga. W dodatku słabo się zestarzała graficznie, w innych miejscach w trójce mamy w dużej części pustkowia i tej starości aż tak nie widać, ale tu mamy tylko miasto, a te budynki nie wyglądają już za ładnie.
Reszta dodatku też nie ma się czym pochwalić. Nagród za ukończenie praktycznie nie ma, jedynie ta obrotowa siekiera daje radę. A historię zapamiętam chyba jedynie z tego, że były w niej dwa zakończenia.