Afterfall to polska gra z gatunku cRPG, której akcja toczy się w zrujnowanym świecie przyszłości. Za stworzenie tego dzieła odpowiada firma Nicolas Games Intoxicate. Wcześniej tytuł był projektem amatorskim (Burżuazja), kreowanym przez grupę fanów.
Afterfall przenosi nas w realia postapokaliptycznego świata przyszłości. Twórcy poświęcili dużo czasu na stworzenie szczegółowego środowiska, więc przemierzając zniszczone tereny możemy zobaczyć wiele sugestywnych obrazów. Wcielamy się w jednego z wędrowców, próbującego odnaleźć się w tych trudnych warunkach. Nasz bohater w przeszłości stracił większość najbliższych w masakrze, z której udało mu się uciec.
Jak na prawdziwą grę cRPG przystało, możemy rozwijać naszego bohatera, podwyższając jego statystyki i wybierając specjalne umiejętności. Przemierzanie pustkowi w pojedynkę byłoby bardzo nudne i niebezpieczne. Dlatego też do naszej drużyny mogą dołączać różne napotkane postaci, które chętnie pomogą z wykonaniem trudniejszych zadań. Obcych wędrowców należy jednak traktować z rezerwą. W tym okrutnym świecie każdy z nich ma bowiem własne utajnione cele, często sprzeczne z naszymi. Podejrzanych osobników trzeba mieć więc na oku, aby nie obudzić się rano ogołoconym ze sprzętu.
Gra jest bardzo rozbudowana – przemierzając świat możemy trafić na mnóstwo pobocznych zadań. Dzięki temu, na ukończenie Afterfall potrzeba sporej ilości czasu, chociaż wszystko zależy od tego jak bardzo chcemy zagłębić się w zawiłości fabuły. Wiele z misji można przejść na różne sposoby, często także bez używania siły. Czasami jednak jedynym rozwiązaniem jest walka – przeważnie naszymi przeciwnikami są ludzko-podobne zmutowane istoty i inne potwory.
Gra wykorzystuje autorski silnik Unigine, który oferuje bardzo ładną grafikę oraz większość efektów specjalnych znanych z innych czołowych tytułów. Zaawansowana technologia pozwala odtworzyć ciekawe krajobrazy. Podczas naszych podróży zwiedzimy kilkanaście dużych miast, w tym przykładowo zrujnowaną Warszawę. Autorzy stworzyli również system losowych miasteczek, który sprawia, że każdorazowe rozpęczacie gry gwarantuje zupełnie inne doznania i przygody. Od poziomu naszego rozwoju zależy też czy odkryjemy niektóre z miejsc.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy i dialogi
PlayStation 3Polskie napisy i dialogi
Xbox 360Polskie napisy i dialogi
Ograniczenia wiekowe: 16+
Jeden z ostatnich zwiastunów polskiej gry Afterfall: InSanity zawiera prezentację obrazka z logo Afterfall: Pearl of the Wasteland. Całkiem możliwe, że jest to tytuł nowej odsłony serii.
gry
Marcin Skierski
9 grudnia 2011 12:30
Firma Nicolas Games zapowiedziała nową produkcję z uniwersum Afterfall, która będzie powiązana z filmem Patryka Vegi - Czarnobyl. Zdjęcia do nowego dzieła autora Pitbulla rozpoczną się w najbliższych miesiącach. Sam reżyser napisze też scenariusz na potrzeby gry. Polskie studio zabierze się za nią dopiero w listopadzie, więc na razie jej szczegóły są nieznane.
gry
Szymon Liebert
26 października 2010 11:56
Rodzimy producent Nicolas Intoxicate zamieścił na swojej stronie nowe obrazki z gry Afterfall: Insanity i trzeba przyznać, że wyglądają one dosyć obiecująco. Wiele wskazuje na to, że ten polski survival horror może być całkiem zgrabną produkcją.
gry
Remigiusz Maciaszek
21 maja 2010 11:04
Polski survival horror znany do tej pory jako Afterfall: Rascal otrzymał nową nazwę: Afterfall Insanity. Gra ma pojawić się jeszcze w tym roku i być wprowadzeniem do nowego uniwersum, które później zostanie rozwinięte między innymi w produkcji cRPG. Te i inne informacje o planach Nicolas Games poznaliśmy w magazynie Dzień na rynkach stacji TVN CNBC Biznes.
gry
Szymon Liebert
6 kwietnia 2010 14:12
Polskie studio Nicolas Games pracujące nad utrzymaną w konwencji survival horroru grą akcji Afterfall: Rascal, opublikowało pierwsze screeny prezentujące wygląd postapokaliptycznego uniwersum gry i dające wyobrażenie o klimacie towarzyszącym rozgrywce.
gry
Anna Karpińska
16 marca 2010 12:00
Tomasz Majka, szef firmy Nicolas Games, powiedział w porannym programie TVN CNBC Biznes, że pierwsza gra osadzona w uniwersum Afterfall, czyli Rascal, zostanie wydana jeszcze w tym roku na pecety i być może konsole (PlayStation 3, Xbox 360). Podobno prace nad produkcją są w zaawansowanym stadium, więc zrealizowanie planów wydawniczych powinno się udać.
gry
Szymon Liebert
22 lutego 2010 12:15
Firma Nicolas Games poinformowała, że podpisano porozumienie z FrontLine Studios w sprawie przygotowania dystrybucji nowej produkcji Afterfall: Rascal w Stanach Zjednoczonych i opracowania konsolowej wersji gry. Rascal to drugi tytuł rozgrywany w uniwersum Afterfalla, który jest tworzony przez studio Nicolas Games Intoxicate i zostanie wydany w przyszłym roku.
gry
Szymon Liebert
12 października 2009 16:25
Zapowiadająca się bardzo obiecująco polska produkcja – Afterfall, będzie dostępna również na konsole najnowszej generacji. Taką informację podano na oficjalnej stronie gry.
gry
Maciej Śliwiński
13 stycznia 2009 11:30
Z pewnością wielu spośród Was kojarzy niezależną produkcję o tytule Afterfall – postapokaliptycznego cRPG przygotowanego od ponad trzech lat przez polską grupę zapaleńców, ukrywającą się pod nazwą Intoxicate Interactive. Od dzisiaj wiemy już oficjalnie, że produkt ów zostanie wydany jako pełnoprawna produkcja.
gry
Piotr Doroń
4 kwietnia 2008 12:40
Polska ekipa developerska Intoxicate Interactive doniosła, że dwumiesięczne prace nad stworzoną w celu przedstawienia inwestorom prezentacją gry Afterfall:Preludium zostały ukończone.
gry
Artur Falkowski
4 grudnia 2006 08:37
Gernomon Chorąży
No ta firma zaprezentowała badziewne gry typu Włatcy Móch i może teraz pokaże się z lepszej strony
daromic Legionista
w ostatnim numerze cd-action pisali że pracę nad grą zostały zawieszone redakcja mogłaby to sprawdzić
zanonimizowany619836 Generał
Gówno nie zawieszone. Twórcy czekają na wydanie Insanity oraz na to jak dobrze się sprzeda.