Warcraft 3 Reign of Chaos: Rozdział 6 Czas Czarnej Skały

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

f. Rozdział szósty: Czas Czarnej Skały.

- Pokonać orki strzegące dostępu do portalu - Rozdział VI: Czas Czarnej Skały | Kampania Nieumarłych - Warcraft III: Reign of Chaos - poradnik do gry

- Pokonać orki strzegące dostępu do portalu.

Misja ta może okazać się bardzo kłopotliwa z racji fatalnie złośliwego usytuowania bazy Arthasa - w otoczeniu pięciu obozów orków, z których co chwilę nadchodzić będą ataki. Stara zasada wojaczki mówi, żeby prowadzić tylko jedną wojnę naraz i takie warunki trzeba sobie stworzyć. W tym celu należy nakazać swojemu cieniowi, by poleciał w południowo-zachodni kraniec mapy - przyda się widzieć obóz, który należy zaatakować. Arthasa, Kel'Thuzada, gargulce, lodowego żmija i biesy podziemi zgrupować w pierwszy oddział. Wozy mięsa w drugi. Trzeci oddział utworzyć z piątki akolitów oraz dwójki ghuli i czym prędzej dać nogę na zachód, gdyż lada chwila orki zaatakują obóz z drugiej strony. Pierwszy oddział ze wspomaganiem drugiego doskonale da sobie radę z pokonaniem obozowiska orków za mostem. Akolitów zaś należy trzymać na tyłach, by ich nie wytracić. Na zgliszczach obozu orków można zacząć budowę własnego - nawiedzić kopalnię, przywołać nekropolię i skierować akolitów oraz ghuli do roboty. Stary obóz padnie zaraz łupem orków, ale cóż. Obecny obóz należy przegrodzić od północy zwartym szpalerem wież duchów (nawet dziewięć), przy czym sama nekropolia powinna stać w ich zasięgu, gdyż należy się liczyć z desantami nieprzyjaciela, które właśnie będą szły na nią. Oddziałem Arthasa zaś należy się udać na miejsce starego obozu i dobić orków, którzy tam czekają. Zdobyta na nich księga (zwiększająca punkty życia herosa o 50) pozwoli pozyskać dodatkowy quest.

- Pokonać wszystkich pięciu przywódców orków.

Jeden z nich już oczywiście nie żyje, a zdobyta na nim księga zwiększająca zręczność herosa z pewnością się Arthasowi przyda. Na rzeź pozostałych przyjdzie czas, gdy obóz i wojska Arthasa urosną w siłę. Obóz należy rozbudować z myślą o produkcji lodowych żmijów oraz wozów mięsa i dla nich też należy dokonać wszelkich dostepnych udoskonaleń. Do obrony obozu wystarczy pozostawić jedynie Kel'Thuzada, pozostałe przy życiu biesy podziemi oraz oczywiście wieże duchów - naprawiane ilekroć wróg je uszkodzi. Nawet smoki nasyłane pojedynczo ze strony północno-wschodniego obozu orków nie uczynią wiele szkody.

Do ataku na obóz orków na północy można poprowadzić Arthasa, gargulce i lodowego żmija w pierwszym oddziale oraz wozy mięsa w drugim - nawet jeśli nie uda się w takim składzie zdobyć obozu, to przynajmniej pozwoli to na wytracenie w walce mało już przydatnych gargulców. Docelowo należy poprowadzić do ataku Arthasa wraz z trójką lodowych żmijów w pierwszym oddziale oraz drugi oddział złożony z dwóch wozów mięsa. Taki niewielki acz potężny skład pozwoli na łatwe pokonanie trzech pomniejszych obozów orków: na północy, na południu i na wschodzie. Odpowiednio Arthas zdobędzie w nich księgi: inteligencji, siły oraz wiedzy. Podczas ataków należy obficie korzystać ze zdolności leczenia jednostek przez Arthasa oraz nie zapominać o wycofywaniu na tyły wozów mięsa, ilekroć odda się nimi salwę. Orkami, którzy się rzucą do obrony niech się zajmie oddział Arthasa.

Po zniszczeniu północnego obozu warto doń posłać dodatkowych akolitów oraz paru ghuli, by tam przejąć kopalnię, postawić cmentarz i zająć się gromadzeniem złota i drewna. Szczególnie tego drugiego może zabraknąć. Wycierając z mapy pomniejsze obozy orków można złożyć wizytę jednym i drugim smokom (szpony ataku zwiększające go o 9 i naszyjnik dodający 100 punktów życia) oraz trollom (mikstura lecznicza i zwój many). Troll i dwa murloki, do których można się dostać niszcząc drzewa od drogi, mają maskę przyspieszającą regenerację many. Dostępu do kupca bronią trolle, które są w posiadaniu pierścienia ochronnego (+3).

Do ataku na ostatni obóz należy nieco wzmocnić oddział Arthasa - piątka lodowych żmijów nie będzie się nudzić, bowiem czekać tam na nie będzie stadko smoków. Smoki należy tępić możliwie pojedynczo i możliwie szybko. Podobnież po wtargnięciu już na teren obozu warto przede wszystkim unicestwić ich wylęgarnię (budynek w kształcie smoka). Na ostatnim wodzu orków Arthas zdobędzie księgę wiedzy, która podniesie na stałe o jeden zarówno jego inteligencję, zręczność jak i siłę. Pokonanie wszystkich pięciu herosów kończy poboczny quest. Aby wykonać główne zadanie, należy zetrzeć z powierzchni wszystkie budynki północno-wschodniego obozu orków.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2003-01-23
20:39

Filevandrel Legend

😒

Wcale nie uważam jakoby 5 misja kampanii ludzi byla najtrudniejszą. Ja mialem u wylotow miasta tylko po 2 normalne wiezyczki i nawet ivh nie reperowalem tyko je zniszczyli a i tak bez problemu rozwalilem jeszcze karawane z zepsutym zbozem. wystarczy po prostu u Arthasa wyksztalcic wskrzeszanie i spox:) A na karawane kilku piechurow. nie przejmowac sie jak piechorow przy karawanie bedbic. oni i takj ida na straty. chodzi ino o to coby te wozy ze zbozem zniszczyc. Atak nieumarlych ostatnie przyznaje moze sprawic klopot, ale od czegoz mamy wskrzeszanie i niezawodnych kaplanow. co do czarodziejek to nie uzwalem ich w tej misji, bo przydatne sa dopiero
po ulepszeniu.

Komentarz: Filevandrel
2004-03-14
16:03

zanonimizowany145016 Legend

😊

fajny poradnik przeczytałem se cały i mi sie podobał

Komentarz: zanonimizowany145016
2010-05-09
21:58

zanonimizowany410976 Junior

Dobry poradnik, lecz dla tych co zaczynają grać. nie ma nic o wysokim poziomie trudności, a to tam jest hardcore

Komentarz: zanonimizowany410976
2011-08-03
11:34

berial6 Legend

berial6

ja tam w piątej misji kampanii ludzi po prostu budowałem strzelców, kanonierów i piechurów . Zbudowałem drugie koszary i wytrzymałem prawie wszystkimi jednostkami aż do końca, gdy nieumarłych było za wielu. Można by rzec: 'skrypt', bo było to trzy sekundy przed przybyciem Uthera.

Komentarz: berial6

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl