4 - Zbadanie fortu Shivy (topór) | Opis przejścia
Aktualizacja:
Na stronie znajduje się opis wizyty w forcie Shivy w grze Uncharted: Zaginione Dziedzictwo. Fort ten bada się w ramach rozdziału zatytułowanego "Ghaty Zachodnie" i dotarcie do niego jest wymaganym krokiem do odblokowania przejścia do Halebidu (musisz także odwiedzić forty Parashuramy i Ganesh, które opisane zostały na odrębnych stronach poradnika).

Fort Shivy znajduje się w północnej części mapy. Jego dokładną lokalizację możesz poznać dzięki sprawdzeniu punktów widokowych po wspięciu się na wieżę lub zerkając na naszą mapę na pierwszej stronie tego rozdziału. Cel podróży prezentuje dołączony obrazek i możesz tam dotrzeć od strony zachodniego zbiornika wodnego.
Po zbliżeniu się do wejścia do fortu dokonaj w pierwszej kolejności przybliżenia obrazu na ikonę toporu. Odblokuje to możliwość przeprowadzenia opcjonalnej rozmowy z Nadine. Dopiero po odblokowaniu tego sekretu zbliż się do zamkniętego wejścia. Powróć do jeepa, wejdź w interakcję z wyciągarką i użyj jej do wyrwania blokady i otwarcia dużej bramy.

Tuż po rozpoczęciu eksploracji fortu możesz obejrzeć jeden z posągów. Wyrusz dalej i wskocz do wody. Konieczne jest zanurkowanie w tym miejscu i skorzystanie z pokazanego na powyższym obrazku podwodnego tunelu.
Po dopłynięciu do nowego obszaru złap się jednej z górnych krawędzi i dotrzyj do miejsca, w którym do białej ściany wbity jest pierwszy czekan. Wyrwij go i przekaż Nadine, a następnie pozyskaj drugi tego typu obiekt dla Chloe. Wspinaczka z użyciem tego gadżetu nie jest trudna, ale musisz pamiętać o wciskaniu Kwadratu po zbliżeniu się do każdej nowej białej ściany, gdyż główna bohaterka nie użyje sama czekanu jeśli nie otrzyma stosownego polecenia.

Wyrusz dalej i pomagaj sobie czekanem w kolejnych częściach ruin (jedna z akcji zakłada wbicie go do ściany w końcowej fazie lotu po wykonaniu dalekiego skoku). Wkrótce ponownie wskoczysz do wody i będziesz mógł dopłynąć do ruin okupowanych przez przeciwników.
Jeśli masz zamiar prowadzić działania z ukrycia to zgodnie z sugestią gry możesz pływać pod wodą żeby pozostawać niezauważonym. Może ci to pozwolić bezpieczniej zbliżać się do najemników i wyprowadzać ataki z zaskoczenia. Jeśli zostaniesz zauważony lub sam ostrzelasz przeciwników to postaraj się korzystać ze słupów i innych zasłon. Odbierz też w razie potrzeby któremuś z wrogów jakąś lepszą broń (np. karabin P90). Po oczyszczeniu okolicy zlokalizuj pokazaną na obrazku ścianę gdzie możesz zaliczyć nową wspinaczkę.

Wkrótce dotrzesz do pierwszego z trzech pomieszczeń z metalowymi platformami. Rozpocznij od użycia obrotowego mechanizmu. Założeniem tej zagadki jest skakanie po kwadratowych płytach w taki sposób żeby uniknąć zderzenia z toporem. Każde wylądowanie na płycie jest traktowane jako pojedyncza akcja (tura) i posąg z toporem zareaguje na każdy taki ruch zmieniając swoje połozenie lub (jeśli nadeszła kolej) wykonując zamachnięcie toporem. Na normalnym poziomie trudności zderzenie się z toporem zrzuci Chloe na dół i zmusi do powtórzenia zagadki, ale na wyższych ustawieniach może doprowadzić do jej śmierci.
Oto poprawna kolejność skoków (kierunki podawane są w oparciu o to w jakiej pozycji Chloe domyślnie znajduje się po doskoczeniu do nowej płyty): do przodu, do przodu, w prawo, w lewo, w lewo, w lewo, do tyłu (powróć na poprzednią platformę), w lewo, w prawo, do przodu, w prawo. Po wykonaniu całej sekwencji zaczekaj aż dołączy do Ciebie Nadine i wyrusz dalej.

W drodze do drugiego pomieszczenia z interaktywnymi platformami możesz zatrzymać się w miejscu do zrobienia zdjęcia. W drugiej sali z toporami-pułapkami również musisz skakać po płytach w odpowiedniej kolejności. Oto prawidłowa kolejność skoków: do przodu, w prawo, do tyłu (powróć na pierwszą platformę), w prawo, w lewo, w prawo, w lewo, w prawo, w prawo, w lewo, do przodu, w prawo.

Do ostatniego trzeciego pomieszczenia z platformami dotrzesz niemal od razu po uniknięciu drugiego zestawu pułapek. Prawidłowa kolejność skoków w tym pomieszczeniu przedstawia się następująco: do przodu, do przodu, w prawo, do tyłu (powróć na poprzednią platformę), do tyłu (ponownie wyląduj na platformie z dwoma znakami), do przodu, w lewo, w prawo, w lewo, w prawo, w lewo, w lewo, do tyłu, do tyłu (po raz drugi wyląduj na platformie ze złotym znakiem), do przodu, w prawo, do przodu.

Kontynuuj wspinaczkę. Docelowo musisz dotrzeć do schodów prowadzących na najwyższe wzniesienie sąsiadujące z klifem. Do rozwiązania jest tu zagadka z obrotowymi płytami i rozwiązanie jej prezentuje dołączony obrazek. W celu osiągnięcia pożądanego rezultatu musisz manipulować poszczególnymi płytami. W przypadku tej zagadki zacznij od ustawienia w odpowiednim położeniu najmniejszej wewnętrznej płyty (aktywne płyty zmienia się przyciskiem X), gdyż wprawi ona w ruch także pozostałe. Musisz doprowadzić do sytuacji, w której wewnętrzna oraz środkowa płyta będą do siebie pasowały. Kolejnym krokiem jest dopasowanie środkowej płyty do zewnętrznej (tej największej). Na koniec przystąp do manipulowania zewnętrzną płytą żeby utworzyć wzór topora. Po tym jak płyta ze wzorem obróci się zacznij popychać cały mechanizm.
Załączy się filmik, z którego dowiesz się, że przy bramie do Halebidu uaktywnił się jeden z wodospadów (docelowo woda musi popłynąć z trzech wodospadów). Na sam koniec musisz jeszcze powrócić w okolice wejścia do fortu. Wyrusz z powrotem w dół za Nadine i pomóż sobie po drodze czekanem (musisz wbić czekan w białą ścianę po wykonaniu jednego z dalekich skoków) oraz linką z hakiem (interaktywny zaczep). Możesz teraz wyruszyć do ostatniego fortu lub (jeśli już wszystko zbadałeś) do bramy do Halebidu.
0
- Uncharted: Zaginione Dziedzictwo - poradnik do gry
- Opis przejścia i sekrety
- Opis przejścia gry
- 0 - Prolog | Opis przejścia Uncharted Zaginione Dziedzictwo
- 1 - Rebelia | Opis przejścia Uncharted Zaginione Dziedzictwo
- 2 - Infiltracja | Opis przejścia Uncharted Zaginione Dziedzictwo
- 3 - Powrót do korzeni | Opis przejścia Uncharted Zaginione Dziedzictwo
- 4 - Ghaty Zachodnie - Mapa | Opis przejścia Uncharted Zaginione Dziedzictwo
- 4 - Dotarcie do wieży | Opis przejścia Uncharted Zaginione Dziedzictwo
- 4 - Zbadanie fortu Parashuramy (łuk i strzała) | Opis przejścia
- 4 - Zbadanie fortu Shivy (topór) | Opis przejścia
- 4 - Zbadanie fortu Ganesha (trójząb) | Opis przejścia
- 4 - Odnalezienie 11 tokenów i zdobycie Rubinu Królowej | Opis przejścia
- 4 - Opuszczenie Ghatów Zachodnich | Opis przejścia
- 5 - Wielka bitwa - Wspinaczka | Opis przejścia Uncharted Zaginione Dziedzictwo
- 5 - Wielka bitwa - Zbadanie pieczary | Opis przejścia
- 5 - Wielka bitwa - Przeprawa przez okupowane przez wrogów ruiny | Opis przejścia
- 5 - Wielka bitwa - Spotkanie z Asavem | Opis przejścia
- 6 - Strażnik bramy (The Gatekeeper) | Uncharted Zaginione Dziedzictwo
- 7 - Przeprawa przez początkową część Belur - Zaginione dziedzictwo
- 7 - Wizyta w bibliotece - Zaginione dziedzictwo | Opis przejścia
- Rozwiązanie zagadki z posągiem Shivy | Opis przejścia
- 7 - Rozwiązanie zagadki z pryzmatem | Opis przejścia
- 7 - Rozwiązanie zagadki z Parasuramą i Ganesą | Opis przejścia gry
- 8 - Dotarcie na stację kolejową | Wspólniczki | Opis przejścia
- 8 - Zniszczenie wrogiego śmigłowca | Wspólniczki | Opis przejścia
- 9 - Ostatnia stacja - End of the Line | Opis przejścia
- Opis przejścia gry
- Opis przejścia i sekrety
Komentarze czytelników
Długowłosy Metal Konsul

Skarby rozdział 5 -
Zdjęcie numer 2/4 znajduje się raczej po Skarb 2/6 - Grawerowany dzban i po Opcjonalna rozmowa 2/5 a przed rozmową 3/5.
aminis Legionista
Również 5 rozdział wymaga poprawki. Błędnie została opisana rozgrywka pod sam koniec.
Idąc opisem ...
(...) Po znalezieniu się z powrotem w dżungli zalicz krótką wspinaczkę i wyrusz w stronę dużej bramy. Wejdź w interakcję z mechanizmem w celu otwarcia bramy. Załączy się dzięki temu nowy filmik przerywnikowy i rozdział ten zaostanie zakończony. (...)
Nie zdobędziemy zdjęcia. Opis zbyt przyśpiesza akcje.
aminis Legionista
I jeszcze jedno po przejściu 7 rozdziału .. Tak kiepskiego poradnika jeszcze nie widziałem. Widać, że im bliżej końcowi to autorowi się nie chciało. Błędne i ogólnikowe opisy.
Goldcaliber Junior

Każecie sobie płacić od ludzi za poradniki do gier? nieźle!.
Nie lepiej stworzyć kanał z poradnikami na you tube i czerpać zyski z wyświetleń i reklam? (przynajmniej ludzie nie będą wam płacić) .
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.