Wybory moralne | Decyzje i wybory w This War of Mine
Aktualizacja:
Wybory moralne

Bardzo często w czasie rozgrywki nasza moralność zostanie wystawiona na próbę i będziemy musieli podjąć niekiedy wręcz okrutne w skutkach decyzje. Przykładowo napotkany w czasie eksploracji ruin mężczyzna będzie chciał od nas czegoś do jedzenia bez zaoferowania niczego w zamian. W takiej sytuacji jedynie od nas i naszego sumienia zależy, czy udzielimy potrzebującemu wsparcia. Co prawda zignorowanie takiej sytuacji nie poskutkuje żadnymi widocznymi karami bądź punktami ujemnymi, tak jednak może w pewnym stopniu wpłynąć na osobiste odczucia samych graczy - tych siedzących przed komputerami.

O ile niepodzielenie się z kimś kawałkiem mięsa to jeszcze nie żadna zbrodnia, tak jednak próba zamordowania kogokolwiek z jakiegokolwiek powodu jest już kwestią mocno problematyczną. Co jednak można zrobić, gdy zapasy się kurczą, towarzysze są ranni i wręcz zdychają z powodu odniesionych ran, zaś nam pozostała pod ręką jedynie siekiera? Można co prawda spróbować ruszyć do innych, nieodwiedzonych dotychczas lokacji, jednak obawa przed potencjalnym zagrożeniem jest stanowczo zbyt wielka. Nie mając żadnej alternatywy musimy zdecydować się na masakrę w miejscowym kościele. Ksiądz, wierni - wszyscy do piachu, istna rzeż, lecz zarazem szansa na przetrwanie następnych dni dzięki licznie zdobytym zapasom. Okrutna wizja, ale jak najbardziej prawdziwa. To czy się ziści zależy wyłącznie od indywidualnych posunięć graczy i ich wewnętrznej wrażliwości.
Wszystkie akcje mają wpływ na samopoczucie bohaterów.
Akcje które obniżają samopoczucie:
- Najazd na naszą kryjówkę
- Patrzenie jak nasi towarzysze umierają od ran czy z głodu
- Śmierć członka grupy
- Opuszczenie kryjówki przez członka grupy
- Cierpienie z powodu głodu
- Cierpienie z powodu ran
- Cierpienie z powodu choroby
- Jeśli np. postać pali papierosy to ich brak wpływa na samopoczucie
- Odmowa pomocy sąsiadom (nie możesz pomóc jeśli masz tylko jedna postać lub postać i dziecko)
- Odmowa pomocy innym w odwiedzanych lokacjach
- Okradanie nieuzbrojonych cywili
- Zabijanie nieuzbrojonych cywili
- Ogólnie morderstwa
Akcje które zwiększają samopoczucie:
- Pomoc sąsiadom
- Pomoc innym ludziom w odwiedzonych lokacjach
- Picie alkoholu, a następnie pójście spać
- Odmowa współudziału w rabunku swoich sąsiadów
- Pocieszanie smutnej osoby przez towarzyszy (niektórzy robią to lepiej od innych)
- Karmienie ich przez towarzyszy
0
Komentarze czytelników
Buzzweed Junior
Co do piecyków...wystarczy jeden, warto jednak szybko go ulepszyć.Podstawą utrzymania ciepła w domu, jest załatanie wszystkich otworów w ścianach.
Adamus Legend

ZaanPL --> Co się uparłeś przy tej pile tarczowej? Piła tarczowa jest urządzeniem mechanicznym z napędem (może być elektrycznym - możliwy akumulator, spalinowym albo pneumatycznym) i posiada obrotowa tarcze z zębami. Patrz zdjęcie. Natomiast w grze dysponujemy czymś co jest skrzyżowaniem pilnika z piłką ręczna ;P
SzycaRG Junior
A propo drewna to warto zainwestować w siekierę, można nią niszczyć "pierdy" które zawadzają miejsce jak skrzynie itp. dostajemy duży zastrzyk drewna i opału
Lechiander Legend

Podstawą przetrwania jest
spoiler start
bimber
spoiler stop
Poważnie.
I nie trzeba nikogo zabijać, można pomagać i takie tam.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.