This War of Mine: Wybory moralne
Aktualizacja:
Wybory moralne

Bardzo często w czasie rozgrywki nasza moralność zostanie wystawiona na próbę i będziemy musieli podjąć niekiedy wręcz okrutne w skutkach decyzje. Przykładowo napotkany w czasie eksploracji ruin mężczyzna będzie chciał od nas czegoś do jedzenia bez zaoferowania niczego w zamian. W takiej sytuacji jedynie od nas i naszego sumienia zależy, czy udzielimy potrzebującemu wsparcia. Co prawda zignorowanie takiej sytuacji nie poskutkuje żadnymi widocznymi karami bądź punktami ujemnymi, tak jednak może w pewnym stopniu wpłynąć na osobiste odczucia samych graczy - tych siedzących przed komputerami.

O ile niepodzielenie się z kimś kawałkiem mięsa to jeszcze nie żadna zbrodnia, tak jednak próba zamordowania kogokolwiek z jakiegokolwiek powodu jest już kwestią mocno problematyczną. Co jednak można zrobić, gdy zapasy się kurczą, towarzysze są ranni i wręcz zdychają z powodu odniesionych ran, zaś nam pozostała pod ręką jedynie siekiera? Można co prawda spróbować ruszyć do innych, nieodwiedzonych dotychczas lokacji, jednak obawa przed potencjalnym zagrożeniem jest stanowczo zbyt wielka. Nie mając żadnej alternatywy musimy zdecydować się na masakrę w miejscowym kościele. Ksiądz, wierni - wszyscy do piachu, istna rzeż, lecz zarazem szansa na przetrwanie następnych dni dzięki licznie zdobytym zapasom. Okrutna wizja, ale jak najbardziej prawdziwa. To czy się ziści zależy wyłącznie od indywidualnych posunięć graczy i ich wewnętrznej wrażliwości.
Wszystkie akcje mają wpływ na samopoczucie bohaterów.
Akcje które obniżają samopoczucie:
- Najazd na naszą kryjówkę
- Patrzenie jak nasi towarzysze umierają od ran czy z głodu
- Śmierć członka grupy
- Opuszczenie kryjówki przez członka grupy
- Cierpienie z powodu głodu
- Cierpienie z powodu ran
- Cierpienie z powodu choroby
- Jeśli np. postać pali papierosy to ich brak wpływa na samopoczucie
- Odmowa pomocy sąsiadom (nie możesz pomóc jeśli masz tylko jedna postać lub postać i dziecko)
- Odmowa pomocy innym w odwiedzanych lokacjach
- Okradanie nieuzbrojonych cywili
- Zabijanie nieuzbrojonych cywili
- Ogólnie morderstwa
Akcje które zwiększają samopoczucie:
- Pomoc sąsiadom
- Pomoc innym ludziom w odwiedzonych lokacjach
- Picie alkoholu, a następnie pójście spać
- Odmowa współudziału w rabunku swoich sąsiadów
- Pocieszanie smutnej osoby przez towarzyszy (niektórzy robią to lepiej od innych)
- Karmienie ich przez towarzyszy
Komentarze czytelników
gro_oby Senator
ktoś mi powie czy wystarczy w zimie jeden piec czy więcej trzeba> bo mimo jednego pieca i naładowania na maxa i tak narzekają że im zimno a temperatura o góry ekranu wskazuje marne 12-14 stopni
zanonimizowany1055090 Junior
gro_oby, teoretycznie wystarczy jeden. tak naprawdę każda rozgrywka się różni. w pierwszej potrzebowałam dwóch i ciągle musiałam dokładać, bo bez tego można się szybko rozchorować. w drugiej rozgrywce zima była już od początku, potem, mimo że mróz się "zaostrzył", udało się przetrwać przy tylko jednym piecyku.
Buzzweed Junior
Znalazłem "buga" w tej grze, który dość skutecznie ułatwia przeżycie bohaterom. A mianowicie, odkryłem jak zapobiegać kradzieżą do których dochodziło podczas nocnych eskapad. Może nie do końca zapobiega atakom, ale minimalizuje straty do zera.
Tak więc myk polega na tym, żeby podczas "czyszczenia" naszego domostwa, w sensie opróżniania szafek, szaf, komódek czy innych stert gruzy. Zostawić sobie jedno takie miejsce.
Chodzi o to żeby wszystkie przedmioty z [nasze rzeczy], przenieść właśnie w tam. Grunt to by wszystkie wartościowe rzeczy znalazły się tam przed 20'ą, wtedy nasz dobytek jest całkowicie bezpieczny. Nie figuruje w [nasze rzeczy] więc nie może paść łupem złodziei. Tak samo z każdą nową zdobyczą z nocnej wyprawy. Zaraz po powrocie wszystkie przedmioty chyc do "depozytu" :) jak coś potrzebne: jedzenie, leki czy materiały. Zabieram dokładnie tyle ile potrzebuje.
Doszedłem do tego i tak dopiero po trzecim czy czwartym ukończeniu gry, gdy rozpocząłem nową rozgrywkę z jednym tylko bohaterem.(I z jednym ukończyłem).Kiedy to przez pierwsze trzy noce, rozkradziono wszystko co miałem.
BTW grając jednym bohaterem (od początku,do końca),wojna skończyła się po 32 dniach...a w pozostałych przypadkach po 45.
Buzzweed Junior
Co do piecyków...wystarczy jeden, warto jednak szybko go ulepszyć.Podstawą utrzymania ciepła w domu, jest załatanie wszystkich otworów w ścianach.
Adamus Legend
ZaanPL --> Co się uparłeś przy tej pile tarczowej? Piła tarczowa jest urządzeniem mechanicznym z napędem (może być elektrycznym - możliwy akumulator, spalinowym albo pneumatycznym) i posiada obrotowa tarcze z zębami. Patrz zdjęcie. Natomiast w grze dysponujemy czymś co jest skrzyżowaniem pilnika z piłką ręczna ;P
SzycaRG Junior
A propo drewna to warto zainwestować w siekierę, można nią niszczyć "pierdy" które zawadzają miejsce jak skrzynie itp. dostajemy duży zastrzyk drewna i opału
Lechiander Legend
Podstawą przetrwania jest
Poważnie.
I nie trzeba nikogo zabijać, można pomagać i takie tam.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
