Dobór ekwipunku oraz typy lokacji | Nocne wyprawy w This War of Mine
Aktualizacja:
Dobór ekwipunku oraz typy lokacji

Po rozdysponowaniu zadań i zaakceptowaniu wyboru miejscówki musimy jeszcze zadecydować, czy chcemy wziąć ze sobą jakiś ekwipunek. Z pewnością punkt obowiązkowy stanowi jakaś broń oraz sprzęt użytkowy w postaci łomów bądź wytrychów. Niestety jednak na samym początku rozgrywki raczej nie będziemy w ich posiadaniu. Z pewnością warto pokusić się także o zabranie ze sobą pewnej liczby medykamentów oraz pożywienia, aczkolwiek nie dlatego, aby samemu ich użyć w czasie walki (co nie jest możliwe), ażeby w razie ewentualności mieć czym się wymieniać w handlu barterowym. Nie przed wszystkimi napotkanymi postaciami trzeba uciekać bądź nawet je zabijać, większość będzie miała bowiem do nas raczej neutralny bądź podejrzliwy stosunek, co zaowocuje wspomnianą opcją prowadzenia korzystnych dla obu stron interesów. Zarówno leki jak i jedzenie wydają się być najbardziej przydatne ludziom będącym w potrzebie, więc stąd ten wybór. Poza tym branie ze sobą tony żelastwa jest zupełnie bezsensowne, ponieważ nic z tego, co znajdziemy po prostu nie zmieści się nam w inwentarzu.
Jednorazowe przeczesanie jednej miejscówki z pewnością nie zakończy się zabraniem ze sobą wszystkiego, co miała dla nas do zaoferowania. Podręczny ekwipunek jest mocno ograniczony, dlatego też w czasie następnych wypadów warto ponownie zaglądać do tych samych lokacji, aby zgarnąć pozostałe dobra. Rozgrywka nie wymusza na nas ani wybierania za każdym razem zupełnie innych miejsc, ani też nawet w ogóle ruszania się z kamienicy danej nocy. Jeżeli nie dysponujemy sprawnymi kompanami albo opiekujemy się rannym, to zdecydowanie lepiej jest pozostać wyjątkowo w kryjówce i niepotrzebnie nie kusić losu.
Opis większości poznanych lokacji:
Abandoned Cottage to opuszczony dom, który jest dostępny już od pierwszego dnia. Możemy znaleźć w nim wiele przydatnych przedmiotów (między innymi trochę pożywienia, bandaże oraz zniszczony pistolet) i nie martwić się o jakiekolwiek zagrożenie.
Quiet House to kolejna lokacja dostępna od pierwszego dnia rozgrywki, w której spotkamy parę staruszków. Chęć obrabowania ich z zapasów (głównie dużo jedzenia i leków) poskutkuje błaganiami o litość i ucieczką na górne piętro. Zamordowanie obojga wywrze negatywny wpływ na morale drużyny.
Ruined Villa także jest możliwa do odwiedzenia od samego początku i oferuje sporo różnego rodzaju materiałów budowlanych, leków oraz pożywienia. Zasadniczo wewnątrz możemy natrafić na dwie możliwe sytuacje - małżeństwo, w którym mąż jest uzbrojony w nóż albo grupkę agresywnych żołnierzy (posiadają kamizelki kuloodporne oraz porządną broń).
Shelled School to lokacja, w której możemy natrafić na dwie odrębne sytuacje, a mianowicie grupkę neutralnych bezdomnych, którzy zechcą handlować albo agresywnych żołnierzy, którzy raczej nie będą skorzy do rozmów. Wewnątrz możemy znaleźć sporo przejść zablokowanych przez kraty.
Small Apartment Building to miejscówka zajęta przez nieprzyjazną grupę, która jest uzbrojona między innymi w broń palną. Posiadają zniszczony sprzęt pokroju kamizelki kuloodpornej, hełmu oraz karabinu, ale także sporo standardowych zapasów.
Supermarket to prawdziwy raj dla potrzebujących, gdyż można znaleźć tutaj naprawdę sporo rozmaitych zapasów. Wewnątrz czekają na nas dwie odrębne sytuacje - pierwsza to żołnierz, który nagabuje kobietę (można go zabić i w ten sposób pomóc ofierze, aby podnieść morale grupy) oraz trzech uzbrojonych poszukiwaczy, którzy pozwolą nam również zbierać zapasy o ile nie będziemy wchodzić im w drogę.
Sniper Junction to bardzo niebezpieczna lokacja, w której w każdej chwili możemy ponieść natychmiastową śmierć. Naszym celem jest przebiegnięcie od jednego budynku do drugiego. Niby nic trudnego, ale problem polega na tym, że odcinek pomiędzy oboma kamienicami jest stale obserwowany przez strzelca wyborowego. W takiej sytuacji musimy ukrywać się za przeszkodami terenowymi i szybko przebiegać pomiędzy kolejnymi strzałami. Pod fontanną spotkamy faceta, który poprosi nas o pomoc. Musimy dostać się do budynku, zejść do kanałów i odblokować przejście, którym zraniony mężczyzna będzie mógł zejść na dół. Dzięki temu dostanie się do swojego syna, a nam ofiaruje nieco wartościowych świecidełek. Ponadto na terenie kompleksu znajdziemy również sporo jedzenia i medykamentów.
St. Mary's Church to kościół, który zamieszkuje ksiądz oraz kilku ocalałych. O ile z pastorem możemy robić interesy, tak jednak pozostali ludzie nie będą zbyt zadowoleni naszą obecnością i nie pozwolą nam wejść do głębszych części podziemi, które zamieszkują. Jeżeli chcemy pozyskać jakieś zapasy, to musimy albo wszystkich wymordować (traumatyczne przeżycie) albo przejść tunelem do opuszczonego domu obok, w którym spotkamy nieszkodliwego poszukiwacza. W każdym przypadku musimy posiadać w ekwipunku sporo narzędzi pokroju pił i łomów, aby móc z powodzeniem przedostawać się do zamkniętych rejonów. Czasem cały kompleks kościelny jest zajęty przez szajkę bandytów, z którymi jednak nie da się już dyskutować.
Może się też zdarzyć, że podczas naszej wizyty wszyscy mieszkańcy zostali już zamordowani, a w środku szabruje kilku bandytów. W takim wypadku dobrze jest zaopatrzyć się w strzelbę.
Garage to miejsce, w którym mieszka syn wraz z chorym ojcem. Mężczyzna zaoferuje nam rozmaite narzędzia użytkowe i części broni w zamian za leki dla chorego taty. Próba obrabowania zakończy się niechybnie walką (chłopak posiada broń palną).
Hotel to lokacja, w której możemy zastać aż trzy różne sytuacje, a mianowicie uzbrojonego mężczyznę, który bardzo chętnie będzie wymieniał się z nami wieloma przydatnymi przedmiotami w zamian za podstawowy trunek, tego samego faceta, tyle że agresywnego, albo neutralnego poszukiwacza, który raczej nie będzie wchodził nam w drogę.
Shelled Cottage to bardzo bezpieczna miejscówka, w której możemy znaleźć sporo jedzenia, leków i części uzbrojenia. Obowiązkowo bierzemy ze sobą łom.
Ruined Block of Flats to podobnie jak poprzednio bardzo cichutka lokacja. Tym razem jednak będziemy potrzebować piły tarczowej.
Military Outpost to baza wojskowa, w której aż roi się od żołnierzy. Co ciekawe nie zabiją nas dopóki nie wtargniemy nachalnie do środka kompleksu. Jeden z nich będzie chciał nawet z nami handlować. Pozabijanie wszystkich umożliwi zdobycie wielu zapasów oraz zaawansowanej broni.
Brothel to dosyć ciekawa lokacja, w której spotkamy kilku neutralnych bandziorów nastawionych na handel. Po odblokowaniu drzwi do piwnicy spotkamy dwóch uwięzionych ludzi, którzy zostali porwani przez wspomnianych mężczyzn. Jak można się domyśleć w takiej sytuacji będziemy musieli zabić wszystkich napastników (warto przejrzeć ich podręczny ekwipunek oraz zebrać walające się w okolicy zapasy).
Construction Site to dosyć skomplikowana miejscówka, która zmienia się w dużym stopniu w razie kolejnego odwiedzenia. Za pierwszym razem uświadczymy tam dwóch snajperów, którzy będą strzelać z dachów do jakiegoś człowieka - i do nas oczywiście, jeżeli wyjdziemy na widok -za drugim zaś lokacja będzie opustoszała, natomiast dotychczas zalana wodą piwnica cudownie zostanie osuszona,
Central Square to istna oaza handlowa, w której możemy porobić interesy z różnymi kupcami. Niestety budynki dookoła są raczej pozajmowane, więc próba okradzenia kogokolwiek może skończyć się dla nas nieciekawie.
City Hospital to bardzo dobra lokacja na zebranie dużej ilości leków. Dodatkowo lecznica ciągle działa i jeśli twoja postać jest ranna to może tutaj przyjść i zostanie za darmo obandażowana. Jeśli zdecydujesz się na kradzież mienia szpitala twoja postać będzie z tego powodu na pewno smutna.
0
- This War of Mine - poradnik do gry
- This War of Mine - poradnik do gry
- Nocne wyprawy
- Podstawowe informacje | Nocne wyprawy w This War of Mine
- Dobór ekwipunku oraz typy lokacji | Nocne wyprawy w This War of Mine
- Taktyka dobrego poszukiwacza - przeszukiwanie terenu | Nocne wyprawy
- Walka | Nocne wyprawy w This War of Mine
- Raporty | Nocne wyprawy w This War of Mine
- Negatywne stany fizyczne i psychiczne | Nocne wyprawy w This War of Mine
- Nocne wyprawy
- This War of Mine - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Buzzweed Junior
Co do piecyków...wystarczy jeden, warto jednak szybko go ulepszyć.Podstawą utrzymania ciepła w domu, jest załatanie wszystkich otworów w ścianach.
Adamus Legend

ZaanPL --> Co się uparłeś przy tej pile tarczowej? Piła tarczowa jest urządzeniem mechanicznym z napędem (może być elektrycznym - możliwy akumulator, spalinowym albo pneumatycznym) i posiada obrotowa tarcze z zębami. Patrz zdjęcie. Natomiast w grze dysponujemy czymś co jest skrzyżowaniem pilnika z piłką ręczna ;P
SzycaRG Junior
A propo drewna to warto zainwestować w siekierę, można nią niszczyć "pierdy" które zawadzają miejsce jak skrzynie itp. dostajemy duży zastrzyk drewna i opału
Lechiander Legend

Podstawą przetrwania jest
spoiler start
bimber
spoiler stop
Poważnie.
I nie trzeba nikogo zabijać, można pomagać i takie tam.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.