This War of Mine: Stanowisko craftingu
Aktualizacja:
Stanowisko craftingu
Główne stanowisko craftingowe składa się z trzech poziomów zaawansowania. Przy każdym następnym ulepszeniu zapewnia dostęp do coraz to ciekawszych i praktycznych urządzeń oraz mebli, które mogą niebagatelnie zwiększyć nasze szanse na przeżycie.
Pierwszy poziom stanowiska craftingowego.
Elementy wyposażenia domowego:
Łóżko
Opis: Pozwala przyzwoicie się przespać, a przez to również szybciej powrócić do stanu zdrowia i równowagi. Co prawda członkowie naszej drużyny mogą spać na podłodze, tak jednak przykryci ciepłą kołdrą będą zdecydowanie bardziej zadowoleni oraz wypoczęci.
Opinia: Na dłuższą metę tak czy inaczej warto zainwestować w trzy łóżka (ewentualnie więcej w sytuacji, gdy skład naszej drużyny powiększy się o nowe osoby na dalszych etapach rozgrywki), ponieważ pomimo zastosowania bardzo przemyślanego systemu zmianowego zawsze mogą wystąpić niespodziewane sytuacje, które wymuszą na nas złamanie schematu i położenie wszystkich członków drużyny w tym samym momencie.
Krzesło
Opis: Przydaje się, gdy wszystkie wyrka są już zajęte, a od ciągłego siedzenia na ziemi tyłek już wdaje się we znaki. Za dnia umożliwia delikatną poprawę humoru oraz w pewnym stopniu zredukowanie oznak zmęczenia (czytanie książek).
Opinia: Na początku posiadamy już jedno krzesło i wydaje się ono wystarczać, gdyż nie jest jakoś specjalnie często używane. Zdecydowanie lepiej jest odblokować drugi poziom stanowiska craftingowego, a następnie zainwestować w porządny fotel.
Piecyk
Opis: Dobra inwestycja, jeżeli nie chcemy nabawić się jakiegoś choróbska z powodu braku centralnego ogrzewania. Gdy temperatura powietrza w lewym górnym rogu ekranu nie prezentuje się zbyt korzystnie, to posiadając piec nie musimy się specjalnie tym przejmować. Co istotne, pełni on swoją funkcję jedynie wtedy, gdy w środku znajduje się opał (należy dokładać nowe porcje co jakiś czas).
Opinia: Póki nie uświadczamy niskich temperatur piecyk okazuje się niezbyt przydatny.
Radio
Opis: Dostarcza niekiedy pozytywnych wiadomości ze świata, które potrafią podnieść na duchu naszych podopiecznych. Niestety czasem, gdy do naszych uszu dotrą niezbyt korzystne informacje, morale grupy mogą diametralnie się załamać.
Opinia: Urządzenie, które z pewnością warto szybko skonstruować, chociaż może nie od razu pierwszego dnia. Pozwala dowiedzieć się przed czasem o możliwości napadu ze strony bandytów (wzmożona aktywność) oraz ocenić prognozę pogody na następne dni (czy należy już budować piec).
Warsztaty:
Kuchenka
Opis: Służy do przygotowywania smaczniejszych i bardziej odżywczych posiłków względem surowego żarcia z lodówki. Do ugotowania czegokolwiek potrzebujemy rozpałki (mowa cały czas o jednym przedmiocie, który służy również jako opał, a mianowicie "fuel") oraz wody. Ulepszenie sprawia, iż gotowanie przebiega bardziej efektywnie i pozwala tym samym zaoszczędzić więcej rozpałki.
Opinia: Zupełna podstawa jakiegokolwiek działania. Obowiązkowo tworzymy to stanowisko już pierwszego dnia.
Bimbrownik
Opis: Jedno z najważniejszych (jak dla kogo) dostępnych urządzeń, które służy do wytwarzania przy pomocy wody i cukru niezbyt smacznego, lecz mającego mocnego kopa trunku alkoholowego. Posiadając taki napój z powodzeniem możemy go wymienić na bardziej potrzebne przedmioty bądź po prostu schlać się w trupa. Co nam więcej pozostało. W końcu mamy wojnę i nawet nie wiemy, czy zdołamy dotrwać do następnego dnia, czyż nie?
Opinia: Być może to osobista sugestia, jednak zbyt przesadzona zabawa w craftingowanie nigdy nie jest ciekawa. Omawiany sprzęt służy jedynie do tworzenia alkoholu, który można następnie wymienić na bardziej wartościowe przedmioty podczas handlu barterowego. Równie dobrze z powodzeniem da się również sprzedawać inne znalezione w czasie poszukiwań dobra, więc produkowanie tego trunku na potęgę jest jedynie indywidualną decyzją graczy, która zależy od ich stylu gry. Z pewnością nie jest to inwestycja na pierwszy dzień.
Warsztat metali
Opis: Pozwala wyprodukować niezbędne narzędzia użytkowe pokroju łopat, łomów, wytrychów czy tez noży. Jak łatwo się domyślić ostatni z wymienionych przedmiotów będziemy używać w samoobronie, natomiast pozostałe trzy posłużą nam głównie do torowania sobie dalszej drogi, co oczywiście nie znaczy, że w sytuacji kryzysowej nie będziemy mogli przywalić komu trzeba łopatą w łeb. Po ulepszeniu pozwala naprawiać zniszczoną broń palną oraz wytwarzać działające modele na podstawie kilku posiadanych części. Ponadto odblokowuje dostęp do piły tarczowej i siekiery, czyli kolejnych bardzo przydatnych narzędzi użytkowych.
Opinia: Podobnie jak kuchenka jest to priorytetowy zakup, który powinniśmy zrealizować już pierwszego dnia. Umożliwia dostęp do niezbędnych narzędzi oraz broni różnej jakości (finalnie będziemy w stanie wytworzyć z popsutych części nawet kamizelkę kuloodporną).
Zbiornik na deszczówkę
Opis: Jak sama nazwa wskazuje umożliwia zbieranie, a następnie filtrowanie wody deszczowej (do drugiej czynności niezbędny jest dodatkowy filtr), którą następnie można z powodzeniem wykorzystać do gotowania pożywienia oraz wytwarzania alkoholu.
Opinia: Urządzenie, które z pewnością należy wytworzyć chociażby drugiego dnia rozgrywki, aby móc stale pozyskiwać wodę, która jest niezbędna między innymi do przyrządzania posiłków. Co prawda wodę można znaleźć w dużych ilościach w mieście, jednak w zdecydowanej większości przypadków zajmie nam ona jedynie cenne miejsce w inwentarzu, do którego lepiej jest pakować w pierwszej kolejności medykamenty oraz produkty żywnościowe.
Materiały eksploatacyjne:
Filtr
Opis: Niewielkie urządzonko, które będziemy musieli wykorzystać przy dwóch warsztatach, a mianowicie zbiorniku na deszczówkę oraz bimbrowniku. W obu tych przypadkach posłuży nam po prostu do oczyszczania wody.
Opinia: Do wytworzenia po skonstruowaniu deszczówki i/bądź zdecydowaniu się na wytwarzanie alkoholu pod handel barterowy.
Opał/Rozpałka
Opis: Przydaje się, gdy chcemy ugotować posiłek lub też napalić w piecu. Zasadniczo materiał grzewczy możemy przygotować z trzech odrębnych surowców: książek, drewna oraz części składowych (components).
Opinia: Warto ciągle tworzyć kilka sztuk opału na zapas, gdyż schodzi on w naprawdę zastraszającym tempie. Wykorzystujemy go w większości do przygotowywania jedzenia, chociaż gdy nadejdą chłodne dni, to także duże ilości wylądują w piecyku. Do jego wytworzenia najlepiej posłuży zwykłe drewno, gdyż można je bardzo łatwo zdobyć poprzez rozwalanie drewnianych mebli siekierą.
Drugi poziom stanowiska craftingowego.
Elementy wyposażenia domowego:
Fotel
Opis: Jest to niejako ulepszona wersja krzesła, która w dalszym ciągu swoim przeznaczeniem służy jednej konkretnej części ciała. Pozwala chwilę odpocząć i zrelaksować się w miękkim siedzeniu.
Opinia: Dużo bardziej opłacalny i długoterminowy zakup w porównaniu ze zwykłym krzesłem.
Zapora z desek
Opis: Służy ochronie naszej kamienicy przed potencjalnymi bandziorami, którzy dosyć często grasują po mieście po zapadnięciu zmroku. Zwiększa szansę na skuteczną obronę i tym samym udaremnienie napadów. Po zaakceptowaniu nasza postać automatycznie wybiera miejsce, które należy zabić deskami, więc nie mamy w tej kwestii nic do gadania.
Opinia: W ogromnym stopniu wspomaga naszą drużynę w przypadku nocnych napadów bandytów. Zdecydowanie warto szybko uzbierać wymagane komponenty, ulepszyć stanowisko craftingowe do drugiego poziomu, a następnie wytworzyć omawianą zaporę.
Gitara
Opis: Pozwala odprężyć się przy dźwiękach dobrej muzyki i poprawić sobie nieco beznadziejny humor.
Opinia: Co prawda wszystkie postacie mogą używać tego instrumentu, tak jednak niektóre z nich po prostu lepiej radzą sobie z tą czynnością (mistrzynią jest Zlata). Warto zakupić, aby niwelować oznaki depresji u naszych bohaterów, gdy już zaliczymy pierwsze zabójstwa i masowe mordy.
Warsztaty:
Ziołowy ogródek
Opis: Z początku umożliwia zasadzanie ziół, które następnie z pożytkiem przerobimy na leki oraz papierosy, aczkolwiek potem odblokowuje także możliwość hodowania warzyw (w obu przypadkach potrzebujemy dostatecznych ilości nawozu).
Ziołowy warsztat
Opis: Wiąże się bezpośrednio z opisanym powyżej ogródkiem, pozwala bowiem na sporządzanie ziołowych leków, bandaży i niezbyt dobrych jakościowo papierosów. A przynajmniej z początku, ponieważ po ulepszeniu umożliwia również wytwarzanie medykamentów najwyższej jakości oraz naprawdę porządnych cygar.
Opinia zbiorcza: Sprawa prezentuje się nieco podobnie jak w przypadku bimbrownika, chociaż tutaj już rozmawiamy o dużo poważniejszym craftingu, a mianowicie wytwarzaniu różnego typu medykamentów oraz porządnych papierosów. Oba typy przedmiotów możemy przeznaczać na handel, chociaż leki bardziej przydadzą się naszej własnej drużynie.
Klatka dla małego zwierzęcia
Opis: Po dołączeniu odpowiedniej przynęty (pożywienie) pozwala po jakimś czasie uzyskać dwie sztuki mięsa.
Opinia: Zapewnia co nieco pożywienia, które możemy potraktować jako koło ratunkowe, gdyż czasem po prostu nie będziemy w stanie w żaden sposób zdobyć jakiegokolwiek pożywienia (brak sprawnych ludzi).
Trzeci poziom stanowiska craftingowego.
Elementy wyposażenia domowego:
Drzwi antywłamaniowe
Opis: To dobry patent przeciwko bandziorom, którzy zechcą niepokoić naszą drużynę w czasie nocy. Dzięki nim jesteśmy w stanie skutecznie obronić się w razie napadów.
Opinia: Sprawa wygląda praktycznie identycznie jak w przypadku drewnianej zapory, tyle że drzwi są dostępne dopiero od trzeciego poziomu stanowiska craftingowego.
Warsztaty:
Destylator alkoholu
Opis: to swego rodzaju ulepszona wersja bimbrownika, która posłuży nam do oczyszczania i uszlachetnienia stworzonych wcześniej trunków (tych składających się z wody oraz cukru). Dzięki takim zabiegom jesteśmy w stanie stworzyć naprawdę porządny napitek albo też bazę pod wytwórstwo zaawansowanych medykamentów.
Opinia: O ile sam bimbrownik zapewniał jedynie alkohol, tak jednak destylator - czyli w pewnym sensie jego ulepszona wersja - pozwala uzyskać czysty spirytus, który wykorzystuje się przede wszystkim do wytwarzania bandaży i leków ziołowych. Jednych jak i drugich niestety nie da się wytworzyć bez podstawowego trunku, więc na dłuższą metę bimbrownik może okazać się jednak niezbędny.
Pozostałe:
Ta dodatkowa kategoria pojawia się jak widać jedynie przy ostatnim ulepszeniu stanowiska.
Lampka przydaje się w ogrodnictwie, aby wspomóc roślinki w ich rozwoju.
Mikser sprawdza się w wytwórstwie leków oraz naboi.
Termoregulator nie tylko pozwala zaoszczędzić opał w piecyku dzięki regulowaniu temperatury, ale również jest niezbędny do zbudowania stanowiska destylacji alkoholu.
Komentarze czytelników
gro_oby Senator
ktoś mi powie czy wystarczy w zimie jeden piec czy więcej trzeba> bo mimo jednego pieca i naładowania na maxa i tak narzekają że im zimno a temperatura o góry ekranu wskazuje marne 12-14 stopni
zanonimizowany1055090 Junior
gro_oby, teoretycznie wystarczy jeden. tak naprawdę każda rozgrywka się różni. w pierwszej potrzebowałam dwóch i ciągle musiałam dokładać, bo bez tego można się szybko rozchorować. w drugiej rozgrywce zima była już od początku, potem, mimo że mróz się "zaostrzył", udało się przetrwać przy tylko jednym piecyku.
Buzzweed Junior
Znalazłem "buga" w tej grze, który dość skutecznie ułatwia przeżycie bohaterom. A mianowicie, odkryłem jak zapobiegać kradzieżą do których dochodziło podczas nocnych eskapad. Może nie do końca zapobiega atakom, ale minimalizuje straty do zera.
Tak więc myk polega na tym, żeby podczas "czyszczenia" naszego domostwa, w sensie opróżniania szafek, szaf, komódek czy innych stert gruzy. Zostawić sobie jedno takie miejsce.
Chodzi o to żeby wszystkie przedmioty z [nasze rzeczy], przenieść właśnie w tam. Grunt to by wszystkie wartościowe rzeczy znalazły się tam przed 20'ą, wtedy nasz dobytek jest całkowicie bezpieczny. Nie figuruje w [nasze rzeczy] więc nie może paść łupem złodziei. Tak samo z każdą nową zdobyczą z nocnej wyprawy. Zaraz po powrocie wszystkie przedmioty chyc do "depozytu" :) jak coś potrzebne: jedzenie, leki czy materiały. Zabieram dokładnie tyle ile potrzebuje.
Doszedłem do tego i tak dopiero po trzecim czy czwartym ukończeniu gry, gdy rozpocząłem nową rozgrywkę z jednym tylko bohaterem.(I z jednym ukończyłem).Kiedy to przez pierwsze trzy noce, rozkradziono wszystko co miałem.
BTW grając jednym bohaterem (od początku,do końca),wojna skończyła się po 32 dniach...a w pozostałych przypadkach po 45.
Buzzweed Junior
Co do piecyków...wystarczy jeden, warto jednak szybko go ulepszyć.Podstawą utrzymania ciepła w domu, jest załatanie wszystkich otworów w ścianach.
Adamus Legend
ZaanPL --> Co się uparłeś przy tej pile tarczowej? Piła tarczowa jest urządzeniem mechanicznym z napędem (może być elektrycznym - możliwy akumulator, spalinowym albo pneumatycznym) i posiada obrotowa tarcze z zębami. Patrz zdjęcie. Natomiast w grze dysponujemy czymś co jest skrzyżowaniem pilnika z piłką ręczna ;P
SzycaRG Junior
A propo drewna to warto zainwestować w siekierę, można nią niszczyć "pierdy" które zawadzają miejsce jak skrzynie itp. dostajemy duży zastrzyk drewna i opału
Lechiander Legend
Podstawą przetrwania jest
Poważnie.
I nie trzeba nikogo zabijać, można pomagać i takie tam.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
