Syberia: Aralbad cd.
Aktualizacja:
Brakujące składniki - czyli cytrynę oraz miód znajdziemy pod barem w szafce. Kate ma również butelkę wódki zabraną kosmonaucie. Składniki wkładamy do dziwnej maszyny serwującej drinki. Miód wymaga jednak podgrzania, ponieważ jest skrystalizowany. W tym celu udajemy się do części hotelu z basenami gdzie znajduje się basenik z podgrzewaną wodą. Odkręcamy "kurek" (woda aż paruje) i wsadzamy do basenu słoik z miodem, potem umieszczamy go w maszynie.
![]() | ![]() |
Teraz możemy przystąpić do przyrządzenia drinka. Między rurkami maszyny znajduje się mały zwitek papieru - instrukcja obsługi. Maszynerie włączamy pierwszą gałką z lewej strony .Aby użyć jakiegoś rodzaju alkoholu należy wybrać najpierw odpowiedni "klucz" wiolinowy lub basowy, a następnie odpowiedni klawisz na miniaturowej klawiaturze. I tak żeby wybrać wódkę ustawiamy przełącznik w lewo (na klucz basowy) i naciskamy drugi od lewej klawisz, natomiast żeby nalać blue-curacao ustawiamy przełącznik w prawo ( na klucz wiolinowy) i naciskamy trzeci klawisz od lewej. Przyrządzając drinka należy zachować odpowiednią kolejność składników, więc najpierw lejemy raz wódkę, blue-curacao, następnie miód (gałka ze stylizowanym plastrem miodu - 6 brązowych kropek), cytrynę (gałka z rysunkiem cytryny), lód (gałka ze śnieżką) i na koniec mieszamy (ostatni gałka po prawej stronie). W ten sposób podajemy również przyrządzonego drinka.
Po wypiciu drinka Helena, mimo że odzyskała głos nie wierzy w jego moc. Załamuje się. Aby udowodnić jej, że dalej jest wspaniały Kate stawia na kontuarze baru kieliszek (znaleziony na końcu korytarza prowadzącego koło basenów). Helena śpiewa jeszcze raz, szkło pęka. Diva zgadza się wyjechać z Kate do Komkolzgradu.
![]() | ![]() |
Po obejrzeniu animacji przystępujemy do działania. Drzwi klatki zamknięto na kłódkę - użyjemy tu obcęgów. Po oswobodzeniu Heleny czas odzyskać dłonie Oscara. Podchodzimy do organów i za pomocą śrubokręta odkręcamy dłonie. Wracamy do Heleny czekającej przy głównym wejściu.
![]() | ![]() |
Otwieramy drzwi klikając na mechanizmie po lewej stronie. Helena wchodzi, po czym drzwi niespodziewanie zostają zablokowane. Musimy znaleźć inna drogę ucieczki. Kierujemy się w prawo do windy, która zjeżdżamy do chodnika kopalni. Po odbiegnięciu od windy dochodzi do nas odgłos eksplozji. Docieramy do końca chodnika i ciągniemy za dźwignie przywołująca windę. Przyjeżdża winda z "niespodzianka" i następuje ponowna eksplozja.Teraz oba końce chodnika są zawalone. Pozostaje nam użyć szybu wentylacyjnego i po chwili jesteśmy na peronie. Po lewej stronie zauważamy otwartą skrzynie, jej zawartość (dynamit)przyda się za chwilkę. Idziemy do lokomotywy oddać Oscarowi dłonie, poczym wracamy do przedziału pasażerskiego. Tymczasem szaleniec próbuje zablokować tory za pomocą olbrzymiego posągu. Wysiadamy i podchodzimy do jednej z nóg olbrzyma, tam używamy dynamitu.
![]() | ![]() |
![I znów jesteśmy w Aralbad - [Część IV] Aralbad cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/152/156569734.jpg)
I znów jesteśmy w Aralbad. Pierwsze kroki skierujemy do widniejącej na końcu peronu maszyny do nakręcania lokomotywy. Po nakręceniu pojawia się recepcjonista z informacją o czekającej na nas paczce. Podążamy za nim do recepcji, podczas oglądania paczki Felix odbiera telefon od madame Romanski. Śpiewaczka oczekuje nas w barze, tam tajemniczo prosi Kate, aby ta wyszła na molo...
Nell & Sio, Zakopane 2002
Komentarze czytelników
W Aralbadzie aby dostać się do przebieralni musimy wpisać przy wyjściu na taras kod z księgi gości (1270). Dopiero po odrzuceniu tego kodu otworzą się drzwi do przebieralni.
Mam problem. Utknęłam na stacji w Barrockstadt. Nie mogę otworzyć śluzy bo gość jest na urlopie. Mają się odezwać w ciągu 48 h. Nie mam teraz praktycznie żadnego ruchu. Co mam robić? Może mi ktoś pomóc??
A czy ktoś wie, bo dopiero gram 2 dni w tą grę i już skończyłam wszystko w tym domu Voralbergów i w fabryce itd. A nic nie mam na celu więc co mam zrobić???
A teraz wszedłem na poradink i tam pisze że trzeba porozmawiać z recepcionistą i o debrać drugi faks ale w jakiej koljności trzeba powiedzieć ??
Cześć ! Prosze was o pomoc w grze Syberia pierwszej części.Dopiero co wyszedłem z hotelu i mam to dyspozycjii kilka zębatek.Jestem na ulicy ,rozmawiałęm już ze starszym panem na ławce i tym w recepcij teraz nie wiem gdzie jest ten Notariusz .
yyy...
a gdzie mogę znaleźć ten atrament?
No tak tylko robię wszystko według poradnika i nie idzie
20000 poradników do syberii we wszystkich językach świata a wam się nie chce szukać.
To co po kolei robiłeś???
KamilN --> To jest początek gry. Nie miałem żadnych problemów. Musisz wykorzystywać wszystkie opcje w dialogach.
A ty to przeszedłeś??? Jak tak to czy Momo od razu ci uciekł???
KamilN --> Kombinuj, wchodź, wychodź. Podejdź z prawej, z lewej. Szukaj.
kto by przypuszczal ze Tinej10 to taka madra glowka:)
Zrobiłem wszystko tak jak jest napisane. Po porozmawianiu najpierw recepcjonistą a potem z Momo, Momo nie ucieka. W jakim pomieszczeniu mam być żeby Momo uciekł??? Mam być w części pokoju w której jest recepcjonista czy w której jest Momo??? Proszę o odpowiedź.
Tak ma być:
"Kate trafia do hotelu. Tam, w recepcji bierze folder na temat Valadilene. Aby porozmawiać z recepcjonistą należy rozwiązać pierwszą prościutką zagadkę – uruchomić dzwonek na ladzie – trzeba użyć kluczyka leżącego obok i nacisnąć czerwony guzik. Następnie można wyciągnąć niezbędne informacje od recepcjonisty oraz wiejskiego chłopaka Momo. Po chwili Momo ucieka – zostawiając kilka kółek zębatych (oczywiście należy je wziąć jak wszystko co wpadnie nam w łapkę w ciągu tej gry). Na stole jest wyrysowany schemat ich ułożenia.
Następnie Kate prosi recepcjonistę o pomoc w zaniesieniu jej bagażu do pokoju. "
Jak u ciebie jest coś nie tak, to zacznij od początku i rób tak jak napisane.
Pomoże mi ktoś??? PROSZĘ!!! mirencjum pomóż!
Nie nie zrobiłem tego bo jak podchodzę do chłopca, rozmawiam z nim i po rozmowie nie ma żadnych kół zębatych na stole i według poradnika te koła zębate są dopiero po wejściu do sypialni i zejściu na dół. Co mam zrobić???
A rozmawiałeś z tym chłopcem? Zabrałeś koła zębate i popatrzyłeś na rysunek na stole? Może wtedy uruchomi się ta opcja dialogu.
No tak tylko uruchomiłem ten dzwonek, rozmawiam z portierem i w jednym z poradników jest napisane: "Wciskasz dzwonek, gdy pojawi się portier, rozmawiasz z nim. Prosisz go o pokój i pomoc przy niesieniu walizki. Portier prowadzi Cię do sypialni mieszczącej się w pokoju szóstym." Ale rozmawiam z nim i w rozmowie jest coś o pokoju ale nic nie ma o walizce. I po rozmowie portier nie prowadzi mnie do sypialni. Co mam zrobić aby portier wziął moją walizkę i zaprowadził mnie do sypialni???
Aby porozmawiać z recepcjonistą należy rozwiązać pierwszą prościutką zagadkę – uruchomić dzwonek na ladzie – trzeba użyć kluczyka leżącego obok i nacisnąć czerwony guzik.
Polecam poradnik:
https://www.gry-online.pl/poradniki/syberia/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
![1 - [Część IV] Aralbad cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/152/156569609.jpg)
![Teraz możemy przystąpić do przyrządzenia drinka - [Część IV] Aralbad cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/152/156569625.jpg)
![2 - [Część IV] Aralbad cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/152/156569640.jpg)
![Po obejrzeniu animacji przystępujemy do działania - [Część IV] Aralbad cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/152/156569656.jpg)
![3 - [Część IV] Aralbad cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/152/156569671.jpg)
![Otwieramy drzwi klikając na mechanizmie po lewej stronie - [Część IV] Aralbad cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/152/156569687.jpg)
![4 - [Część IV] Aralbad cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/152/156569703.jpg)
![5 - [Część IV] Aralbad cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/152/156569718.jpg)
