Syberia: Valadilene cd.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Po wyjściu z fabryki kierujemy się do domu Voralbergów (ostatnia dróżka - z prawej strony). Nie wejdziemy głównym wejściem, więc kierujemy się na tyły domu. Tam znajduje się wysuwana drabinka - kluczyk do niej znajdziemy w ogrodzie na tyłach domu w kamiennej misie.

1 - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry
Po uruchomieniu drabinki dostajemy się na strych domu - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry

Po uruchomieniu drabinki dostajemy się na strych domu. Na strychu w szkolnym biurku z podnoszonym blatem znajdujemy kałamarz oraz pamiętnik Anny, dzięki któremu poznajemy historię rodziny Voralbergów oraz dowiadujemy się o niezwykłej fascynacji Hansa Mamutami. Na strychu spotykamy również Momo (dopiero po zapaleniu żarówki), który prosi Kate o rysunek Mamuta. Niestety Kate nie ma talentu, więc rysunek możemy przerysować z jednej z belek na strychu (tuż obok zapalonej żarówki).

Szczęśliwy chłopiec odkrywa przed Kate sekret - otwiera zamkniętą furtkę na końcu ulicy, a potem prowadzi przez park do swojego ulubionego miejsca. W parku znajduje się tama, którą Kate próbuje otworzyć, niestety jest za słaba. Prosi Momo o pomoc, ale ta próba też kończy się nie powodzeniem, urządzenie się psuje. Podnosimy złamany kawałek drewna. Niedaleko tamy leży na brzegu stara łódź, obok niej wiosło. Używając kawałka drewna przyciągamy do brzegu wiosło, a następnie prosimy o pomoc Momo, który wyciąga je na brzeg, a następnie za jego pomocą podnosi tamę. Po opadnięciu wody Kate idzie do jaskini - tej samej, w której Hans miał wypadek. Tam na ziemi znajdujemy lalkę Mamuta.

2 - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry
Następnie kierujemy się do kościoła - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry

Następnie kierujemy się do kościoła. W zakrystii na tyłach kościoła znajdziemy kilka użytecznych przedmiotów. W komodzie, do której klucz znajduje się za krzyżem na ścianie, w szufladach są karty do mechanizmu na dzwonnicy. W środkowej szufladzie w skrytce znajdziemy klucz i list z wyznaniem księdza (żeby otworzyć skrytkę trzeba przekręcić dźwignię z boku komody w momencie kiedy szuflada jest otwarta). List wyjaśnia tajemnicę grobu Hansa V. i potwierdza iż ten rzeczywiście żyje.

3 - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry
Następnie udajemy się na dzwonnicę kościelną - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry

Następnie udajemy się na dzwonnicę kościelną. Wjedziemy tam windą, którą uruchomimy przez odpowiednie włożenie kółek zębatych (znalezionych w hotelu). Na wieży znajduje się automat do gry na organach. Aby go uruchomić i jednocześnie otworzyć kryptę grobową Hansa V. używamy karty purpurowej (odpowiednia animacja pokaże drogę do grobowca).

4 - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry
Aby dostać się do krypty znajdującej się na cmentarzu używamy klucza znalezionego w zakrystii - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry

Aby dostać się do krypty znajdującej się na cmentarzu używamy klucza znalezionego w zakrystii. W fałszywym grobie Hansa znajdujemy notatkę prasową oraz cylinder z zapisem rozmowy. Z cylindrem udajemy się do biura w fabryce, wkładamy go do pozytywki. Po obejrzeniu animacji wyjaśniającej dzieje Anny i Hansa górna część pozytywki odskakuje. Zabieramy ją ze sobą.

Następnie udajemy się na stację gdzie czeka na nas pociąg. Po rozmowie z Oscarem okazuje się, że potrzebujemy biletu oraz autoryzacji na wyjazd pociągu. Bilet otrzymujemy od Oscara natomiast autoryzacja musi być potwierdzona przez jakieś "uprawnione władze". W tym celu udajemy się znów do domu notariusza. Przezornie zostawiliśmy otwarte drzwi. Na biurku znajduje się automat do podbijania dokumentów. Wlewamy atrament do mechanizmu, kładziemy papier i podbijamy. Gotowe. Znów wracamy na stację.

5 - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry
W pociągu kładziemy cztery cenne przedmioty, czyli dwa cylindry, lalkę mamuta oraz figurki z pozytywki na podstawkach - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry

W pociągu kładziemy cztery "cenne" przedmioty, czyli dwa cylindry, lalkę mamuta oraz figurki z pozytywki na podstawkach. Aby ruszyć w podróż musimy nakręcić pociąg - mechanizm znajduje się na peronie. Najpierw odkręcamy koło potem naciskamy dźwignię. Po nakręceniu lokomotywy znowu używamy koła tak żeby "kluczyk" wrócił na swoje miejsce. Teraz możemy pokazać bilet i autoryzację Oscarowi. Ruszamy w drogę.

6 - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry
7 - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry
8 - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry

Syberia

18 czerwca 2002

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Przygodowe
2007-08-04
12:57

mirencjum Legend

KamilN --> To jest początek gry. Nie miałem żadnych problemów. Musisz wykorzystywać wszystkie opcje w dialogach.

Komentarz: mirencjum
2007-08-04
13:12

zanonimizowany480903 Junior

To co po kolei robiłeś???

Komentarz: zanonimizowany480903
2007-08-04
13:20

zanonimizowany381989 Generał

20000 poradników do syberii we wszystkich językach świata a wam się nie chce szukać.

Komentarz: zanonimizowany381989
2007-08-04
13:37

zanonimizowany480903 Junior

😒

No tak tylko robię wszystko według poradnika i nie idzie

Komentarz: zanonimizowany480903
2008-08-01
12:28

zanonimizowany569872 Junior

😍

yyy...
a gdzie mogę znaleźć ten atrament?

Komentarz: zanonimizowany569872
2008-08-11
09:42

zanonimizowany572010 Junior

😒

Cześć ! Prosze was o pomoc w grze Syberia pierwszej części.Dopiero co wyszedłem z hotelu i mam to dyspozycjii kilka zębatek.Jestem na ulicy ,rozmawiałęm już ze starszym panem na ławce i tym w recepcij teraz nie wiem gdzie jest ten Notariusz .

Komentarz: zanonimizowany572010
2008-08-11
09:48

zanonimizowany572010 Junior

A teraz wszedłem na poradink i tam pisze że trzeba porozmawiać z recepcionistą i o debrać drugi faks ale w jakiej koljności trzeba powiedzieć ??

Komentarz: zanonimizowany572010
2009-04-19
18:52

zanonimizowany634826 Junior

A czy ktoś wie, bo dopiero gram 2 dni w tą grę i już skończyłam wszystko w tym domu Voralbergów i w fabryce itd. A nic nie mam na celu więc co mam zrobić???

Komentarz: zanonimizowany634826
2009-12-29
23:56

zanonimizowany696193 Junior

😊

Mam problem. Utknęłam na stacji w Barrockstadt. Nie mogę otworzyć śluzy bo gość jest na urlopie. Mają się odezwać w ciągu 48 h. Nie mam teraz praktycznie żadnego ruchu. Co mam robić? Może mi ktoś pomóc??

Komentarz: zanonimizowany696193
2020-11-19
00:21

divton Chorąży

W Aralbadzie aby dostać się do przebieralni musimy wpisać przy wyjściu na taras kod z księgi gości (1270). Dopiero po odrzuceniu tego kodu otworzą się drzwi do przebieralni.

Komentarz: divton

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl