Syberia: Valadilene cd.
Aktualizacja:
Po wyjściu z fabryki kierujemy się do domu Voralbergów (ostatnia dróżka - z prawej strony). Nie wejdziemy głównym wejściem, więc kierujemy się na tyły domu. Tam znajduje się wysuwana drabinka - kluczyk do niej znajdziemy w ogrodzie na tyłach domu w kamiennej misie.
![]() | ![]() |
Po uruchomieniu drabinki dostajemy się na strych domu. Na strychu w szkolnym biurku z podnoszonym blatem znajdujemy kałamarz oraz pamiętnik Anny, dzięki któremu poznajemy historię rodziny Voralbergów oraz dowiadujemy się o niezwykłej fascynacji Hansa Mamutami. Na strychu spotykamy również Momo (dopiero po zapaleniu żarówki), który prosi Kate o rysunek Mamuta. Niestety Kate nie ma talentu, więc rysunek możemy przerysować z jednej z belek na strychu (tuż obok zapalonej żarówki).
Szczęśliwy chłopiec odkrywa przed Kate sekret - otwiera zamkniętą furtkę na końcu ulicy, a potem prowadzi przez park do swojego ulubionego miejsca. W parku znajduje się tama, którą Kate próbuje otworzyć, niestety jest za słaba. Prosi Momo o pomoc, ale ta próba też kończy się nie powodzeniem, urządzenie się psuje. Podnosimy złamany kawałek drewna. Niedaleko tamy leży na brzegu stara łódź, obok niej wiosło. Używając kawałka drewna przyciągamy do brzegu wiosło, a następnie prosimy o pomoc Momo, który wyciąga je na brzeg, a następnie za jego pomocą podnosi tamę. Po opadnięciu wody Kate idzie do jaskini - tej samej, w której Hans miał wypadek. Tam na ziemi znajdujemy lalkę Mamuta.
![]() | ![]() |
Następnie kierujemy się do kościoła. W zakrystii na tyłach kościoła znajdziemy kilka użytecznych przedmiotów. W komodzie, do której klucz znajduje się za krzyżem na ścianie, w szufladach są karty do mechanizmu na dzwonnicy. W środkowej szufladzie w skrytce znajdziemy klucz i list z wyznaniem księdza (żeby otworzyć skrytkę trzeba przekręcić dźwignię z boku komody w momencie kiedy szuflada jest otwarta). List wyjaśnia tajemnicę grobu Hansa V. i potwierdza iż ten rzeczywiście żyje.
![]() | ![]() |
Następnie udajemy się na dzwonnicę kościelną. Wjedziemy tam windą, którą uruchomimy przez odpowiednie włożenie kółek zębatych (znalezionych w hotelu). Na wieży znajduje się automat do gry na organach. Aby go uruchomić i jednocześnie otworzyć kryptę grobową Hansa V. używamy karty purpurowej (odpowiednia animacja pokaże drogę do grobowca).
![]() | ![]() |
Aby dostać się do krypty znajdującej się na cmentarzu używamy klucza znalezionego w zakrystii. W fałszywym grobie Hansa znajdujemy notatkę prasową oraz cylinder z zapisem rozmowy. Z cylindrem udajemy się do biura w fabryce, wkładamy go do pozytywki. Po obejrzeniu animacji wyjaśniającej dzieje Anny i Hansa górna część pozytywki odskakuje. Zabieramy ją ze sobą.
Następnie udajemy się na stację gdzie czeka na nas pociąg. Po rozmowie z Oscarem okazuje się, że potrzebujemy biletu oraz autoryzacji na wyjazd pociągu. Bilet otrzymujemy od Oscara natomiast autoryzacja musi być potwierdzona przez jakieś "uprawnione władze". W tym celu udajemy się znów do domu notariusza. Przezornie zostawiliśmy otwarte drzwi. Na biurku znajduje się automat do podbijania dokumentów. Wlewamy atrament do mechanizmu, kładziemy papier i podbijamy. Gotowe. Znów wracamy na stację.
![]() | ![]() |
W pociągu kładziemy cztery "cenne" przedmioty, czyli dwa cylindry, lalkę mamuta oraz figurki z pozytywki na podstawkach. Aby ruszyć w podróż musimy nakręcić pociąg - mechanizm znajduje się na peronie. Najpierw odkręcamy koło potem naciskamy dźwignię. Po nakręceniu lokomotywy znowu używamy koła tak żeby "kluczyk" wrócił na swoje miejsce. Teraz możemy pokazać bilet i autoryzację Oscarowi. Ruszamy w drogę.
![]() | ![]() |
![8 - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/152/155194921.jpg)
Komentarze czytelników
W Aralbadzie aby dostać się do przebieralni musimy wpisać przy wyjściu na taras kod z księgi gości (1270). Dopiero po odrzuceniu tego kodu otworzą się drzwi do przebieralni.
Mam problem. Utknęłam na stacji w Barrockstadt. Nie mogę otworzyć śluzy bo gość jest na urlopie. Mają się odezwać w ciągu 48 h. Nie mam teraz praktycznie żadnego ruchu. Co mam robić? Może mi ktoś pomóc??
A czy ktoś wie, bo dopiero gram 2 dni w tą grę i już skończyłam wszystko w tym domu Voralbergów i w fabryce itd. A nic nie mam na celu więc co mam zrobić???
A teraz wszedłem na poradink i tam pisze że trzeba porozmawiać z recepcionistą i o debrać drugi faks ale w jakiej koljności trzeba powiedzieć ??
Cześć ! Prosze was o pomoc w grze Syberia pierwszej części.Dopiero co wyszedłem z hotelu i mam to dyspozycjii kilka zębatek.Jestem na ulicy ,rozmawiałęm już ze starszym panem na ławce i tym w recepcij teraz nie wiem gdzie jest ten Notariusz .
yyy...
a gdzie mogę znaleźć ten atrament?
No tak tylko robię wszystko według poradnika i nie idzie
20000 poradników do syberii we wszystkich językach świata a wam się nie chce szukać.
To co po kolei robiłeś???
KamilN --> To jest początek gry. Nie miałem żadnych problemów. Musisz wykorzystywać wszystkie opcje w dialogach.
A ty to przeszedłeś??? Jak tak to czy Momo od razu ci uciekł???
KamilN --> Kombinuj, wchodź, wychodź. Podejdź z prawej, z lewej. Szukaj.
kto by przypuszczal ze Tinej10 to taka madra glowka:)
Zrobiłem wszystko tak jak jest napisane. Po porozmawianiu najpierw recepcjonistą a potem z Momo, Momo nie ucieka. W jakim pomieszczeniu mam być żeby Momo uciekł??? Mam być w części pokoju w której jest recepcjonista czy w której jest Momo??? Proszę o odpowiedź.
Tak ma być:
"Kate trafia do hotelu. Tam, w recepcji bierze folder na temat Valadilene. Aby porozmawiać z recepcjonistą należy rozwiązać pierwszą prościutką zagadkę – uruchomić dzwonek na ladzie – trzeba użyć kluczyka leżącego obok i nacisnąć czerwony guzik. Następnie można wyciągnąć niezbędne informacje od recepcjonisty oraz wiejskiego chłopaka Momo. Po chwili Momo ucieka – zostawiając kilka kółek zębatych (oczywiście należy je wziąć jak wszystko co wpadnie nam w łapkę w ciągu tej gry). Na stole jest wyrysowany schemat ich ułożenia.
Następnie Kate prosi recepcjonistę o pomoc w zaniesieniu jej bagażu do pokoju. "
Jak u ciebie jest coś nie tak, to zacznij od początku i rób tak jak napisane.
Pomoże mi ktoś??? PROSZĘ!!! mirencjum pomóż!
Nie nie zrobiłem tego bo jak podchodzę do chłopca, rozmawiam z nim i po rozmowie nie ma żadnych kół zębatych na stole i według poradnika te koła zębate są dopiero po wejściu do sypialni i zejściu na dół. Co mam zrobić???
A rozmawiałeś z tym chłopcem? Zabrałeś koła zębate i popatrzyłeś na rysunek na stole? Może wtedy uruchomi się ta opcja dialogu.
No tak tylko uruchomiłem ten dzwonek, rozmawiam z portierem i w jednym z poradników jest napisane: "Wciskasz dzwonek, gdy pojawi się portier, rozmawiasz z nim. Prosisz go o pokój i pomoc przy niesieniu walizki. Portier prowadzi Cię do sypialni mieszczącej się w pokoju szóstym." Ale rozmawiam z nim i w rozmowie jest coś o pokoju ale nic nie ma o walizce. I po rozmowie portier nie prowadzi mnie do sypialni. Co mam zrobić aby portier wziął moją walizkę i zaprowadził mnie do sypialni???
Aby porozmawiać z recepcjonistą należy rozwiązać pierwszą prościutką zagadkę – uruchomić dzwonek na ladzie – trzeba użyć kluczyka leżącego obok i nacisnąć czerwony guzik.
Polecam poradnik:
https://www.gry-online.pl/poradniki/syberia/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
![1 - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/152/155194734.jpg)
![Po uruchomieniu drabinki dostajemy się na strych domu - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/152/155194750.jpg)
![2 - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/152/155194765.jpg)
![Następnie kierujemy się do kościoła - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/152/155194781.jpg)
![3 - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/152/155194796.jpg)
![Następnie udajemy się na dzwonnicę kościelną - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/152/155194812.jpg)
![4 - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/152/155194828.jpg)
![Aby dostać się do krypty znajdującej się na cmentarzu używamy klucza znalezionego w zakrystii - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/152/155194843.jpg)
![5 - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/152/155194859.jpg)
![W pociągu kładziemy cztery cenne przedmioty, czyli dwa cylindry, lalkę mamuta oraz figurki z pozytywki na podstawkach - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/152/155194875.jpg)
![6 - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/152/155194890.jpg)
![7 - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/152/155194906.jpg)
