Syberia: Komkolzgrad cd.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Na kosmodromie w module stacji kosmicznej zamieszkuje Boris Charow, jak zawsze "zalany w trupa". Po skończonej rozmowie, która nie przynosi żadnych informacji, podnosimy leżącą z tyłu butelkę wódki. Borys wtedy wychodzi na zewnątrz. Próbuje się oprzeć o barierkę, ale nieszczęśliwie wpada do wanny leżącej poniżej. Traci przytomność i wszelkie próby nawiązania kontaktu nie przyniosą rezultatu. Niestety tylko trzeźwy może nam pomóc. Wracamy do jego mieszkanka i z szafki zabieramy kluczyk oraz kawałek papieru (świadectwo bytności Hansa V. w tym miejscu).

1 - [Część III] Komkolzgrad cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry
Teraz musimy otrzeźwić pana Borysa - [Część III] Komkolzgrad cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry

Teraz musimy otrzeźwić pana Borysa. Zrobimy to za pomocą "prysznica". Wychodzimy i kierujemy się w lewo, po kilku schodkach w dół i wzdłuż platformy - znajdziemy tam zawór doprowadzający wodę (kręcimy). Wracamy na platformę, gdzie jest pulpit sterowniczy. Używamy kluczyka zabranego z szafki i przesuwamy jedną dzwignię w lewo, a drugą w górę. Wanna z Borysem powinna się przesunąć dokładnie pod rurę. Teraz przesuwamy dzwignię otwierającą wodę (ciągniemy w górę). Zimny prysznic budzi Borysa.

2 - [Część III] Komkolzgrad cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry
Teraz, gdy możemy z nim bardziej konstruktywnie porozmawiać dowiadujemy się, że na kosmodromie znajduje się sterowiec (airship), który kiedyś woził wycieczki z Aralbadu - [Część III] Komkolzgrad cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry

Teraz, gdy możemy z nim bardziej konstruktywnie porozmawiać dowiadujemy się, że na kosmodromie znajduje się sterowiec (airship), który kiedyś woził wycieczki z Aralbad'u. Idziemy go obejrzeć, (czyli w prawo, na platformie startowej znów w prawo, potem klatką schodową w górę i jesteśmy na miejscu). Niestety sterowiec jest zamknięty na klucz. Wracamy do skacowanego kosmonauty. Ten daje nam klucz do sterówki. Kiedy jesteśmy znowu w sterowcu, okazuje się że nie da rady go uruchomić, więc znów wracamy do Borysa. Tym razem znajdziemy go wałęsającego się po platformie startowej. Informujemy go o naszym niepowodzeniu, Borys obiecuje pomoc w zamian za zrealizowanie jego odwiecznego marzenia o pobycie w kosmosie. A więc mamy go wystrzelić w Kosmos.

3 - [Część III] Komkolzgrad cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry
Po schodkach udamy się do przeszklonego budynku sterowni, wewnątrz przyjrzyjmy się pulpitowi - [Część III] Komkolzgrad cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry

Po schodkach udamy się do przeszklonego budynku sterowni, wewnątrz przyjrzyjmy się pulpitowi. Pierwsza rzeczą rzucająca się w oczy jest dobrze znany nam klucz, bierzemy go i wkładamy do otworu po lewej stronie pulpitu. Teraz otwieramy małą prostokątną klapkę (pod dźwignią I/0) zakrywającą przewody. Łączymy poprzerywane kable, po czym przesuwamy dzwignię z pozycji 0 na I. Zupełnie po prawej stronie pulpitu znajduje się kwadratowy pojemnik z rączką - zabieramy go (służy do pobierania krwi kosmonauty). Wracamy do Borysa i używamy pojemnika "na nim". Z próbką krwi wracamy do sterowni, wkładamy pojemnik z powrotem do otworu, po czym wciskamy pierwszy z lewej guzik. Metalowy chwytak podniesie kapsułę z Borysem do góry. Następnie dusimy przycisk drugi z lewej (ten ze strzykawką). Niestety krew Borysa zawiera za dużo alkoholu, z tego też względu Kate musi oddać własną krew. Aby to zrobić klikamy ponownie na pojemnik wsadzony w pulpit sterowniczy (należy wskazać myszką poniżej rączki pojemnika). Krew zostaje pobrana, teraz znowu uruchamiamy procedurę testowania krwi (przycisk ze strzykawką). Potem naciskamy pozostałe przyciski. Tuż przed startem Borys wyrzuca jakiś przedmiot, który powinien nam pomóc w uruchomieniu sterowca. Wychodzimy z centrum sterowania i zabieramy przedmiot - korbę. Teraz wracamy aż za domek Borysa, znajduje się tam klatka schodowa prowadząca do syreny alarmowej. Użycie korby wypuszcza ogromnego orła, który płoszy stada ptaków. Wracamy do sterowca. Teraz możemy odlecieć do Aralbadu.

4 - [Część III] Komkolzgrad cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry
5 - [Część III] Komkolzgrad cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry
6 - [Część III] Komkolzgrad cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry

1

Syberia

18 czerwca 2002

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2020-11-19
00:21

divton Chorąży

W Aralbadzie aby dostać się do przebieralni musimy wpisać przy wyjściu na taras kod z księgi gości (1270). Dopiero po odrzuceniu tego kodu otworzą się drzwi do przebieralni.

Komentarz: divton
2009-12-29
23:56

zanonimizowany696193 Junior

😊

Mam problem. Utknęłam na stacji w Barrockstadt. Nie mogę otworzyć śluzy bo gość jest na urlopie. Mają się odezwać w ciągu 48 h. Nie mam teraz praktycznie żadnego ruchu. Co mam robić? Może mi ktoś pomóc??

Komentarz: zanonimizowany696193
2009-04-19
18:52

zanonimizowany634826 Junior

A czy ktoś wie, bo dopiero gram 2 dni w tą grę i już skończyłam wszystko w tym domu Voralbergów i w fabryce itd. A nic nie mam na celu więc co mam zrobić???

Komentarz: zanonimizowany634826
2008-08-11
09:48

zanonimizowany572010 Junior

A teraz wszedłem na poradink i tam pisze że trzeba porozmawiać z recepcionistą i o debrać drugi faks ale w jakiej koljności trzeba powiedzieć ??

Komentarz: zanonimizowany572010
2008-08-11
09:42

zanonimizowany572010 Junior

😒

Cześć ! Prosze was o pomoc w grze Syberia pierwszej części.Dopiero co wyszedłem z hotelu i mam to dyspozycjii kilka zębatek.Jestem na ulicy ,rozmawiałęm już ze starszym panem na ławce i tym w recepcij teraz nie wiem gdzie jest ten Notariusz .

Komentarz: zanonimizowany572010
2008-08-01
12:28

zanonimizowany569872 Junior

😍

yyy...
a gdzie mogę znaleźć ten atrament?

Komentarz: zanonimizowany569872
2007-08-04
13:37

zanonimizowany480903 Junior

😒

No tak tylko robię wszystko według poradnika i nie idzie

Komentarz: zanonimizowany480903
2007-08-04
13:20

zanonimizowany381989 Generał

20000 poradników do syberii we wszystkich językach świata a wam się nie chce szukać.

Komentarz: zanonimizowany381989
2007-08-04
13:12

zanonimizowany480903 Junior

To co po kolei robiłeś???

Komentarz: zanonimizowany480903
2007-08-04
12:57

mirencjum Legend

KamilN --> To jest początek gry. Nie miałem żadnych problemów. Musisz wykorzystywać wszystkie opcje w dialogach.

Komentarz: mirencjum
2007-08-04
12:47

zanonimizowany480903 Junior

A ty to przeszedłeś??? Jak tak to czy Momo od razu ci uciekł???

Komentarz: zanonimizowany480903
2007-08-04
12:25

mirencjum Legend

KamilN --> Kombinuj, wchodź, wychodź. Podejdź z prawej, z lewej. Szukaj.

Komentarz: mirencjum
2007-08-04
12:15

sebekg Legend

😃

kto by przypuszczal ze Tinej10 to taka madra glowka:)

Komentarz: sebekg
2007-08-04
12:10

zanonimizowany480903 Junior

Zrobiłem wszystko tak jak jest napisane. Po porozmawianiu najpierw recepcjonistą a potem z Momo, Momo nie ucieka. W jakim pomieszczeniu mam być żeby Momo uciekł??? Mam być w części pokoju w której jest recepcjonista czy w której jest Momo??? Proszę o odpowiedź.

Komentarz: zanonimizowany480903
2007-08-03
22:51

mirencjum Legend

Tak ma być:

"Kate trafia do hotelu. Tam, w recepcji bierze folder na temat Valadilene. Aby porozmawiać z recepcjonistą należy rozwiązać pierwszą prościutką zagadkę – uruchomić dzwonek na ladzie – trzeba użyć kluczyka leżącego obok i nacisnąć czerwony guzik. Następnie można wyciągnąć niezbędne informacje od recepcjonisty oraz wiejskiego chłopaka Momo. Po chwili Momo ucieka – zostawiając kilka kółek zębatych (oczywiście należy je wziąć jak wszystko co wpadnie nam w łapkę w ciągu tej gry). Na stole jest wyrysowany schemat ich ułożenia.
Następnie Kate prosi recepcjonistę o pomoc w zaniesieniu jej bagażu do pokoju. "

Jak u ciebie jest coś nie tak, to zacznij od początku i rób tak jak napisane.

Komentarz: mirencjum
2007-08-03
19:56

zanonimizowany480903 Junior

Pomoże mi ktoś??? PROSZĘ!!! mirencjum pomóż!

Komentarz: zanonimizowany480903
2007-08-03
19:47

zanonimizowany480903 Junior

Nie nie zrobiłem tego bo jak podchodzę do chłopca, rozmawiam z nim i po rozmowie nie ma żadnych kół zębatych na stole i według poradnika te koła zębate są dopiero po wejściu do sypialni i zejściu na dół. Co mam zrobić???

Komentarz: zanonimizowany480903
2007-08-03
19:44

mirencjum Legend

A rozmawiałeś z tym chłopcem? Zabrałeś koła zębate i popatrzyłeś na rysunek na stole? Może wtedy uruchomi się ta opcja dialogu.

Komentarz: mirencjum
2007-08-03
19:41

zanonimizowany480903 Junior

No tak tylko uruchomiłem ten dzwonek, rozmawiam z portierem i w jednym z poradników jest napisane: "Wciskasz dzwonek, gdy pojawi się portier, rozmawiasz z nim. Prosisz go o pokój i pomoc przy niesieniu walizki. Portier prowadzi Cię do sypialni mieszczącej się w pokoju szóstym." Ale rozmawiam z nim i w rozmowie jest coś o pokoju ale nic nie ma o walizce. I po rozmowie portier nie prowadzi mnie do sypialni. Co mam zrobić aby portier wziął moją walizkę i zaprowadził mnie do sypialni???

Komentarz: zanonimizowany480903
2007-08-03
19:31

mirencjum Legend

Aby porozmawiać z recepcjonistą należy rozwiązać pierwszą prościutką zagadkę – uruchomić dzwonek na ladzie – trzeba użyć kluczyka leżącego obok i nacisnąć czerwony guzik.

Polecam poradnik:
https://www.gry-online.pl/poradniki/syberia/

Komentarz: mirencjum

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl