Simon the Sorcerer 4: Wygrać zawody cz.1
Aktualizacja:
Wygrać zawody
![]() | ![]() |
Okazuje się, że nie stwarzający wcześniej problemów z wpuszczaniem za bramę strażnik, tym razem nie daje się trącić i nawet nie chce, żeby go przekupywać. Na zamek nie można wejść i tyle, o czym informuje Simona także drugi strażnik, pilnujący tajnego przejścia na tyłach zamczyska. Strapiony chłopak wędruje więc po informacje na rynek.
Tu natychmiast zostaje zaczepiony przez dwa (skądinąd znane mu) demony: Maxa i Geralda. Dowiaduje się, że z okazji ślubu Kalaby z Alix (zgroza!) odbywają się zawody, nagrodą w których jest możliwość ubiegania się o stanowisko dworskiego doradcy. Simon zapytuje o to urzędnika, który potwierdza słowa demonów. Zawody będą składać się z trzech części: biegu, szachów i podnoszenia ciężarów. Wygląda na to, że - by bez problemu dostać się na dwór królewski i móc stanąć twarzą w twarz z Kalabą - należy wygrać zawody. A zatem, nie mając innego wyjścia, nasz bohater godzi się, by wpisać go na listę uczestników. Zagaduje urzędnika ponownie i informuje go, że jest gotów do rozpoczęcia zawodów.
Wygrać wyścig
![]() | ![]() |
Zawodnicy przenoszą się na miejsce startu, to znaczy na skrzyżowanie. Simon rozmawia ze strażnikiem, który ma dać znak do rozpoczęcia wyścigu, a demony dogryzają mu z lubością. Nikt nie ma wątpliwości, że nasz bohater jest za powolny (nawet on sam). Mimo wszystko chłopak decyduje się na bieg i informuje o tym strażnika. Oczywiście przybiega jako ostatni, szczęśliwie Gerald i Max wpadają na metę równocześnie, co oznacza, że wyścig trzeba powtórzyć. I tak może trwać to w nieskończoność, dopóki nasz bohater nie zdecyduje się skorzystać z pomocy sobowtóra. A zatem praworządny pedancik, czyli Simon w zielonym płaszczyku opuszcza sklep Kalipso i czai się na przedmieściach. Przebiegły kombinator, czyli Simon w czerwonym płaszczyku kolejny raz informuje strażnika, że jest gotów do biegu. Kiedy demony docierają za bramy miasta, sobowtór szybciutko udaje się na rynek (kliknij kursor kierunkowy w dole ekranu po lewej, zanim na przedmieścia przybędzie prawdziwy Simon). Rzecz jasna pojawia się tam jako pierwszy i to wręcz dostojnym krokiem. A zatem pierwsza konkurencja zostaje zaliczona zwycięsko.
Wygrać partię szachów
![]() | ![]() |
Teraz fałszywy Simon z grubaskiem Maxem zasiadają do partii szachów. Niestety, nieustanne paplanie stojącego obok Geralda rozprasza sobowtóra, który w innych okolicznościach pewnie świetnie by sobie poradził. Na dodatek szczuplejszy z demonów bezczelnie podpowiada swemu pobratymcowi. Rzecz jasna, nie można tego tak bezkarnie zostawić. A zatem prawdziwy Simon wędruje ze skrzyżowania do miasta, a stamtąd w zaułek, gdzie dostrzega wymalowany na bruku regularny pentagram wykorzystywany przez niewinne dziecięta do gry w klasy. Przyjrzawszy się mu, dochodzi do wniosku, że to idealna pułapka na demona. Wystarczy tylko postawić w jego rogach czarne świece (użyj czarnych świec na "grze w klasy") i zaczekać aż nieostrożna ofiara wdepnie do środka. W oczekiwaniu na tę chwilę nasz bohater kryje się w barze.
![]() | ![]() |
W tym momencie sobowtór zgłasza urzędnikowi czuwającemu nad przebiegiem zawodów konieczność udania się w ustronne miejsce i otrzymuje zezwolenie na skorzystanie z wuceta w barze. Nieufny Gerald podąża za nim i jak było do przewidzenia, nieopatrznie włazi w pentagram. I zostaje w nim uwięziony na czas jakiś. (Tu można zapisać grę, jeśli chcesz zobaczyć rozgrywkę szachową w wykonaniu obu Simonów). Simon w zielonej szacie wchodzi do baru, ale wychodzi z niego już Simon w ubranku czerwonym. Zależnie od tego, którego z nich chcesz ujrzeć w akcji - drugiego musisz posłać do baru. Ważne, by jeden z nich udał się na rynek przez zaułek (w prawo), bowiem za pomocą mapy nie jest to możliwe. Po powrocie do stołu Simon prawdziwy (lub fałszywy) dokańcza rozgrywkę z Maxem (każdy w swoim niepowtarzalnym stylu). I tak zwycięzcą drugiej konkurencji zostaje ponownie czarodziej.
- Simon the Sorcerer 4 - poradnik do gry
- Simon the Sorcerer 4: Poradnik do gry
- Simon the Sorcerer 4: Odnaleźć drogę do Magicznego Królestwa
- Simon the Sorcerer 4: Uratować Magiczne Królestwo cz.1
- Simon the Sorcerer 4: Uratować Magiczne Królestwo cz.2
- Simon the Sorcerer 4: Uratować Magiczne Królestwo cz.3
- Simon the Sorcerer 4: Uratować Magiczne Królestwo cz.4
- Simon the Sorcerer 4: Uratować Magiczne Królestwo cz.5
- Simon the Sorcerer 4: Uratować Magiczne Królestwo cz.6
- Simon the Sorcerer 4: Uratować Magiczne Królestwo cz.7
- Simon the Sorcerer 4: Uratować Magiczne Królestwo cz.8
- Simon the Sorcerer 4: Uratować Magiczne Królestwo cz.9
- Simon the Sorcerer 4: Uratować Magiczne Królestwo cz.10
- Simon the Sorcerer 4: Uratować Magiczne Królestwo cz.11
- Simon the Sorcerer 4: Uratować Magiczne Królestwo cz.12
- Simon the Sorcerer 4: Uratować Magiczne Królestwo cz.13
- Simon the Sorcerer 4: Uratować Magiczne Królestwo cz.14
- Simon the Sorcerer 4: Uratować Magiczne Królestwo cz.15
- Simon the Sorcerer 4: Uratować Magiczne Królestwo cz.16
- Simon the Sorcerer 4: Uciec z Krainy Umarłych cz.1
- Simon the Sorcerer 4: Uciec z Krainy Umarłych cz.2
- Simon the Sorcerer 4: Uciec z Krainy Umarłych cz.3
- Simon the Sorcerer 4: Wydostać króla i sobowtóra z Krainy Umarłych
- Simon the Sorcerer 4: Wygrać zawody cz.1
- Simon the Sorcerer 4: Wygrać zawody cz.2
- Simon the Sorcerer 4: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany469706 Legionista
Return of Szymek czarodziej! Poznajcie jego uber power i super moce :P
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.








