Simon the Sorcerer 4: Uratować Magiczne Królestwo cz.5
Aktualizacja:
Opuścić loch
![]() | ![]() |
Mimo udanej akcji dywersyjnej, której efektem jest dziura w drzwiach, nasz bohater nie może ot tak sobie uciec z więzienia. Powinien skomponować kukłę, która będzie go godnie reprezentować podczas odsiadki. W ten sposób Simon zyska pole manewru i w spokoju dopadnie sobowtóra. W celu zebrania potrzebnych materiałów chłopak wychodzi z celi do znajdującego się w sąsiednim pomieszczeniu laboratorium. Tu przekonuje się, że w celi obok uwięziona jest jego stara znajoma - sprytna złodziejka o imieniu Złoty Loczek. Oczywiście dziewczyna proponuje mu wspólną ucieczkę. Jest tylko jeden mały problem - drzwi jej lokum dadzą się otworzyć jedynie przy pomocy zaklęcia.
![]() | ![]() |
Simon sprawdza też drzwi prowadzące na zewnątrz (na końcu korytarza, na lewo od celi Loczka. Jak należało się spodziewać, są one zamknięte. W tej sytuacji chłopak robi rozpoznanie w laboratorium. Przede wszystkim zabiera z podłogi czerwony dywan zdobny we wzorek identyczny jak ten na jego szacie. Następnie przechodzi w lewo, gdzie na półce usytuowanej pod ścianą zauważa zwój z zaklęciem oraz magiczne okulary deszyfrujące. Rzecz jasna konfiskuje oba przedmioty, a także szklaną kolbę stojącą na stołku, usytuowanym pod półką z naczyniami laboratoryjnymi (przy ścianie z zakratowanym okienkiem).
![]() | ![]() |
Oczywiście bada zwój przez okulary deszyfrujące (w ekwipunku). Okazuje się, że to czar otwierający drzwi. Odszyfrowanym zwojem traktuje wrota celi Loczka i już może wejść do środka. Wewnątrz ucina sobie krótką pogawędkę z przykutym do ściany Loczkiem. Dziewczyna chce, by Simon rozkuł ją przy pomocy szpilki do włosów, ale nasz bohater rezygnuje z uwolnienia Loczka. Za to wdaje się w rozmowę z kiwającym się obok półprzezroczystym duchem, czyli Jęczącym Juliuszem. Okazuje się, że Juliusz został skazany za niewinność i zmarł z poczucia krzywdy. Na dodatek nie może opuścić celi, dopóki nie zostanie oczyszczony z niesłusznych zarzutów. Duch nie ukrywa, że liczy na pomoc Simona.
![]() | ![]() |
Ten chwilowo ma jednak większe zmartwienia na głowie. Przy okazji korzysta z możliwości pomyszkowania po celi. W rogu kamiennej pryczy usytuowanej pod oknem (po prawej) stoi kolejna wiązka słomy, którą Simon uznaje za przydatną. Zabiera też leżący na pryczy czerwony szalik. Na posadzce tuż przy pryczy (w dole ekranu) zauważa szpilkę do włosów. Oczywiście podnosi ją, musi przecież otworzyć czymś drzwi od ulicy.
![]() | ![]() |
Pora stworzyć kukłę, zatem nasz bohater opuszcza celę Loczka i wraca do swojej. Tu łączy ze sobą obie wiązki słomy (w ekwipunku). Tak powstały duży snopek słomy owija czerwonym dywanem (w ekwipunku), a następnie lokuje go na pryczy. Jednak kukle nadal brak głowy. Zatem Simon omotuje czerwonym szalikiem kolbę (w ekwipunku) i ową efektowną kolbę w czapce dołącza do leżącego na pryczy korpusu. Wreszcie może spokojnie opuścić więzienie. Zatem wychodzi z celi i kieruje się ku drzwiom prowadzącym na ulicę. Te otwiera szpilką Loczka i za moment znajduje się już na zewnątrz (kliknij kursor kierunkowy).
- Simon the Sorcerer 4 - poradnik do gry
- Simon the Sorcerer 4: Poradnik do gry
- Simon the Sorcerer 4: Odnaleźć drogę do Magicznego Królestwa
- Simon the Sorcerer 4: Uratować Magiczne Królestwo cz.1
- Simon the Sorcerer 4: Uratować Magiczne Królestwo cz.2
- Simon the Sorcerer 4: Uratować Magiczne Królestwo cz.3
- Simon the Sorcerer 4: Uratować Magiczne Królestwo cz.4
- Simon the Sorcerer 4: Uratować Magiczne Królestwo cz.5
- Simon the Sorcerer 4: Uratować Magiczne Królestwo cz.6
- Simon the Sorcerer 4: Uratować Magiczne Królestwo cz.7
- Simon the Sorcerer 4: Uratować Magiczne Królestwo cz.8
- Simon the Sorcerer 4: Uratować Magiczne Królestwo cz.9
- Simon the Sorcerer 4: Uratować Magiczne Królestwo cz.10
- Simon the Sorcerer 4: Uratować Magiczne Królestwo cz.11
- Simon the Sorcerer 4: Uratować Magiczne Królestwo cz.12
- Simon the Sorcerer 4: Uratować Magiczne Królestwo cz.13
- Simon the Sorcerer 4: Uratować Magiczne Królestwo cz.14
- Simon the Sorcerer 4: Uratować Magiczne Królestwo cz.15
- Simon the Sorcerer 4: Uratować Magiczne Królestwo cz.16
- Simon the Sorcerer 4: Uciec z Krainy Umarłych cz.1
- Simon the Sorcerer 4: Uciec z Krainy Umarłych cz.2
- Simon the Sorcerer 4: Uciec z Krainy Umarłych cz.3
- Simon the Sorcerer 4: Wydostać króla i sobowtóra z Krainy Umarłych
- Simon the Sorcerer 4: Wygrać zawody cz.1
- Simon the Sorcerer 4: Wygrać zawody cz.2
- Simon the Sorcerer 4: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany469706 Legionista
Return of Szymek czarodziej! Poznajcie jego uber power i super moce :P
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.










