Schematy budowy i archetypy | Tworzenie postaci | Shadowrun Hong Kong
Aktualizacja:
Tworzenie postaci
Schematy budowy i archetypy
Płeć i rasa

W pierwszej kolejności wybierzesz płeć. Poza wyglądem postaci nie wprowadza żadnych nowych elementów do dialogu, nie wpływa również w żaden sposób na zachowanie postaci, czy jej atrybuty fizyczne.
Rasa zaś ma już kluczowe znaczenie z dwóch powodów: ile maksymalnie mogą zostać rozwinięte atrybuty (choć często i tak nie będziesz zapewne rozwijał ich maksymalnie) oraz drugi powód - dodatkowy bonus. Ludzie mają 3 punkty Karmy do rozdysponowania, inne rasy +1 do określających je atrybutów (co z natury jest bardziej wartościowe - za każdy kolejny punkt rozwoju danego atrybutu płacisz znacznie więcej). Możesz wybrać jedną z pięciu ras, prezentuje się ich wykaz i wymienionych statystyk, gdzie: S - siła, B - budowa (body), Ch - charyzma, I - inteligencja, W - siła woli (willpower), Q - szybkość (quickness).
Rasa | Maksymalne poziomy rozwoju atrybutów | Bonus dla rasy |
Ludzie (Human) | Każda ze statystyk po 9 punktów | 3 punkty Karmy do rozdysponowania |
Elfy | S:9, B:9, Ch:12, I:, W:9, Q:11 | +1 do Charyzmy |
Krasnoludy (Dwarf) | S:12, B:11, Ch:9, I:9, W:11, Q:9 | +1 do Siły woli (Willpower) |
Orkowie | S:12, B:14, Ch:8, I:8, W:9, Q:9 | +1 do Budowy (Body) |
Trolle | S:16, B:17, Ch:6, I:6, W:9, Q:8 | +1 do Budowy i Siły (Body, Strength) |
Na koniec możesz jeszcze ucharakteryzować swoją postać, wybierając jej portret oraz dostosowując ubiór, krój i kolor włosów i brody.
Archetypy
Dla nowych graczy przygotowano tzw. Archetypy, czyli pewne schematy rozwoju postaci przygotowane przez twórców gry. Zaznaczono w nich, w czym dana postać ma się specjalizować (jak wstępnie została zaprojektowana), co ułatwia późniejszy przydział punktów Karmy. Lecz jeśli uznasz, że żaden ze schematów ci nie odpowiada, możesz utworzyć własny - otrzymasz wtedy więcej punktów Karmy do wstępnego przydziału. Jeśli potrzebujesz pomocy z rozdzieleniem punktów przy tworzeniu postaci niepowiązanej z żadnych archetypem, zobacz kolejny rozdział Atrybuty i umiejętności, gdzie opisane zostały dostępne elementy rozwoju bohatera. Przy wybraniu archetypu domyślnie przydzielonych jest większość punktów, tobie pozostaje 5 (lub w przypadku rasy ludzi - 8).
0
Komentarze czytelników
MrocznyWędrowiec Generał

Co trzeba zrobić aby Johnson na 26 piętrze PT dał nam questaz paczką /możliwość dostępu do terminala na poziomie B3? Bo wszystko pięknie ładnie, ale jedyna możliwość jaka mi zostaje to sabotowanie turbiny co pozbawia mnie pkt karmy za faila w misji "napraw turbinę". (Btw. jeśli Johnson da nam tego questa z paczką, to dalej będziemy mogli podać się za nowych pracowników w B3 i wykonać ten quest?). A swoją drogą, to nie zaczynam misji na poziomie B3, tylko w małym pomieszczeniu z sekretarką (podajemy się albo za dostarczyciela paczki, albo za osobę udającą się na spotkanie) i windami i dopiero z tamtąd wybieram gdzie się udać - może to jest kwestia patcha?
YxU Pretorianin

Hej,
Johnson w moim przypadku dał dostęp do terminala stojącego za nim (w jego pokoju). Dogadałem się z nim, przekazałem mu dane i pieniążki, i tu kończymy zabawę z nim. Odnośnie paczki musisz porozmawiać z ochroniarzem, wtedy odblokowana jest opcja dialogowa u tej babeczki od paczki :)
Tak, zaczynamy w pokoju z sekretarką, ale to pominąłem, gdyż cokolwiek nie powiesz, jest ok :)
MrocznyWędrowiec Generał

Próbowałem gadać ze wszystkimi na piętrze 26 i B3 i nic... Albo trzeba wykonać rozmowy/czynności w odpowiedniej kolejności (robiłem tak, jak jest w poradniku i na kilka innych sposobów i nic), albo jakiś bug jest... Napisz o którego ochroniarza dokładnie chodzi, ale albo mam stricte security checki albo nawet możliwości rozmowy nie mam ... Najlepiej jakbyś dodał video od początku tej misji do otworzenia drzwi do matrix node'a na b3 na YT.
A co do rozmowy z ochroniarzem na 26 piętrze przy martixie - to tam też chyba jest bug - używając 3ciej odpowiedzi - owszem - nie uaktywniamy walki, ale koleś mówi :"Wrong answer" i [Odbezpiecza broń] - co sugerowałoby rozpoczęcie walki ...
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.