Atrybuty i umiejętności | Tworzenie postaci | Shadowrun Hong Kong

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Atrybuty i umiejętności

Okno rozdziału punktów Karmy - Atrybuty i umiejętności | Tworzenie postaci | Shadowrun Hong Kong - Shadowrun: Hong Kong - poradnik do gry
Okno rozdziału punktów Karmy

W tym rozdziale przeczytasz, o dostępnych atrybutach i umiejętnościach. Oba współczynniki są rozwijane przy użyciu punktów Karmy i są ze sobą ściśle powiązane. Nie możesz rozwinąć pewnych atrybutów ani umiejętności, dopóki nie rozwiniesz podstawowego atrybutu (np. nie możesz rozwinąć umiejętności posługiwania się pistoletem, dopóki nie poprawisz atrybutu walki dystansowej, który zaś uzależniony jest od atrybuty szybkości [quickness]). Niektóre umiejętności i atrybutu się "przeplatają", tzn. po przydziale kilku punktów do pewnego atrybutu, będziesz mógł nabyć w kolejnym polu rozwoju umiejętność związaną z tym atrybutem.

Ważne: jak w każdej grze turowej pojawiają się i tu tzw. AP (Action Points), czyli punkty ruchu. Atrybut Quickness ani żaden inny nie wpływa na ich ilość! Można je zwiększyć jedynie używając umiejętności aktywnych/czarów, a po ukończeniu 9 zadań automatycznie ty i wszyscy towarzysze otrzymacie +1 AP na stałe.

Budowa (Body)

Czynnik budowy dodaje z każdym punktem 10 punktów zdrowia, dlatego warto jakąkolwiek postacią rozdzielić tu kilka choćby zbędnych punktów. Poza tym jej rozwój uzależnia umiejętność Cyberware Affinity - o ile rozwiniesz Body, tyle możesz rozwinąć umiejętność. Owa umiejętność definiuje, jakiej klasy Cyberware możesz "w siebie zamontować".

Szybkość (Quickness)

Szybkość definiuje dwie zdolności: unik (Dodge) oraz bronie dystansowe (Ranged Weapons). Sama w sobie również wpływa na celność oraz utrudnienie zadania ci ciosu przez przeciwnika. Bronie dystansowe silnie wpływają na celność z broni. Od niej wywodzą się także pochodne zdolności dotyczące specjalizacji w konkretnym rodzaju broni: strzelby, shotguny, pistolety, SMG. Ich rozwój także może poprawić celność, lecz przede wszystkim dodaje umiejętności aktywne używane podczas strzelania z broni w danej turze.

Siła (Strenghth)

Siła to czynnik przeciwstawny do szybkości. Jeśli nie masz zamiaru walczyć wręcz - pomiń go. Możesz opcjonalnie dać kilka punktów na bronie rzucane (Throwing Weapons), dzięki czemu skutecznie możesz używać np. granatów. Tak jak wspomniano powyżej: siła determinuje celność w walce wręcz. Wychodzą od niej dwie pośrednie umiejętności: bronie miotane (Throwin Weapons), czyli granaty, ale także i noże do rzucania. Druga umiejętność to walka w zwarciu (Close Combat). Determinuje mocno celność przy walkach bronią/gołymi rękami. Rozwój tych dwóch kolejnych umiejętności wpływa na umiejętności aktywnych zadawanych w trakcie walki.

Siła woli (Willpower)

Siła woli oczywiście związana jest z magią. Determinuje rozwój dwóch pod-atrybutów: Spellcasting, Qi Casting, które różnią się nieco rodzajem rzucanych czarów. Poza tym siła woli zwiększa odporność na działanie wrogich czarów i poprawia szansę na trafienie przeciwnika zaklęciem.

Inteligencja (Inteligence)

Inteligencja to pewna dość specyficzna grupa. Jej rozwój gwarantuje zwiększenie celności atakowania jedynie w Matrixie. Wymagana do rozwoju umiejętności: Decking, Drone Control, Biotech oraz ESP Control. Decking umożliwia zakup nowych Cyberdecków oraz daje i poprawia umiejętność namierzania celów. Drone Control pozwala na zakup własnego drona i jego kontroli, by walczył zamiast ciebie. Pochodny od niego Drone Combat dodaje dla każdego posiadanego drona na stałe podniesione atrybuty. Biotech jest przydatny przy wielu konwersacjach. Jego zbyt intensywny rozwój nie jest wskazany - pozwala nieco zwiększyć twoje parametry walki po użyciu apteczek - jednak na drugim poziomie otrzymujesz bardzo przydatną umiejętność, dzięki której widzisz ilość zdrowia przeciwników. Ostatnia umiejętność ESP Control poprawia działanie programów eksperckich w Matrixie (czyli wzywanych programów-towarzyszy pomagających ci w walce).

Charyzma (Charisma)

Charyzma to umiejętność negocjacji. Co drugi punkt możesz wybrać etykietę, które umożliwiają zastosowanie opcji dialogowych i często zdobycie ciekawych opcji rozwiązania zadań. Dobrze, aby główny bohater miał przynajmniej ze 2-3 etykiety. Poza tym określa rozwój dwóch umiejętności: Conjuring, czyli inny rodzaj magii, bardziej opierający się otoczenie, oraz przywoływanie duchów (Spirit Summoning) - podczas prawie każdej trudniejszej walki, na arenie ustawione są specjalne punkty, z których możesz przywoływać duchy żywiołów, rozwiń zdolność, aby mogły wyręczyć cię w walce lub były potężnymi sojusznikami. Możesz również po uzyskaniu trzeciego punktu rozwoju przywoływać totem, który zależnie od wyboru, spełnia specjalne funkcje obszarowe (buffy/debuffy). Spirit Control wywodzi się od Spirit Summoning i poprawia umiejętności przechwytywania duchów.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2015-09-08
18:49

MrocznyWędrowiec Generał

MrocznyWędrowiec

Co trzeba zrobić aby Johnson na 26 piętrze PT dał nam questaz paczką /możliwość dostępu do terminala na poziomie B3? Bo wszystko pięknie ładnie, ale jedyna możliwość jaka mi zostaje to sabotowanie turbiny co pozbawia mnie pkt karmy za faila w misji "napraw turbinę". (Btw. jeśli Johnson da nam tego questa z paczką, to dalej będziemy mogli podać się za nowych pracowników w B3 i wykonać ten quest?). A swoją drogą, to nie zaczynam misji na poziomie B3, tylko w małym pomieszczeniu z sekretarką (podajemy się albo za dostarczyciela paczki, albo za osobę udającą się na spotkanie) i windami i dopiero z tamtąd wybieram gdzie się udać - może to jest kwestia patcha?

Komentarz: MrocznyWędrowiec
2015-09-09
14:09

YxU Pretorianin

YxU

Hej,
Johnson w moim przypadku dał dostęp do terminala stojącego za nim (w jego pokoju). Dogadałem się z nim, przekazałem mu dane i pieniążki, i tu kończymy zabawę z nim. Odnośnie paczki musisz porozmawiać z ochroniarzem, wtedy odblokowana jest opcja dialogowa u tej babeczki od paczki :)
Tak, zaczynamy w pokoju z sekretarką, ale to pominąłem, gdyż cokolwiek nie powiesz, jest ok :)

Komentarz: YxU
2015-09-09
19:16

MrocznyWędrowiec Generał

MrocznyWędrowiec

Próbowałem gadać ze wszystkimi na piętrze 26 i B3 i nic... Albo trzeba wykonać rozmowy/czynności w odpowiedniej kolejności (robiłem tak, jak jest w poradniku i na kilka innych sposobów i nic), albo jakiś bug jest... Napisz o którego ochroniarza dokładnie chodzi, ale albo mam stricte security checki albo nawet możliwości rozmowy nie mam ... Najlepiej jakbyś dodał video od początku tej misji do otworzenia drzwi do matrix node'a na b3 na YT.

A co do rozmowy z ochroniarzem na 26 piętrze przy martixie - to tam też chyba jest bug - używając 3ciej odpowiedzi - owszem - nie uaktywniamy walki, ale koleś mówi :"Wrong answer" i [Odbezpiecza broń] - co sugerowałoby rozpoczęcie walki ...

Komentarz: MrocznyWędrowiec

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl