Sekiro Shadows Die Twice: Farmienie xp i złota
Aktualizacja:
Farmienie jest w grze Sekiro: Shadows Die Twice dobrym sposobem na to żeby szybciej i łatwiej uzyskać dostęp do dobrych umiejętności i przedmiotów sprzedawanych przez handlarzy. Na tej stronie poradnika podpowiadamy gdzie i jak warto farmić w Sekiro oraz jak dodatkowo przygotować się do każdej wyprawy.
- Jaki jest cel farmienia w Sekiro?
- Jak przygotować się do każdej wyprawy?
- Przykładowa lokacja do farmienia - Posiadłość Hirata (wczesne stadium gry)
- Przykładowa lokacja do farmienia - Świątynia Senpou #1
- Przykładowa lokacja do farmienia - Świątynia Senpou #2
- Przykładowa lokacja do farmienia xp - Głębiny w Ashinie (późne stadium gry)
- Dodatkowe uwagi
Jaki jest cel farmienia w Sekiro?
Farmienie w Sekiro ma dwa główne cele:
- Szybsze zdobycie xp i w konsekwencji szybsze odblokowanie nowych umiejętności. Możesz wcześniej zakupić najlepsze ataki i wyraźnie ułatwić sobie dzięki temu dalsze postępy w grze. Plan zakłada atakowanie słabszych przeciwników w poznanym ci już otoczeniu i zgarnianie łatwych punkty doświadczenia za każde (powtórzone) zabójstwo.
- Zdobycie złota i innego wartościowego lootu. Złoto możesz wydać na najdroższe zakupy u handlarzy w świecie gry. Farmienie złota pozwoli ci też odłożyć sobie zebrane sakiewki na później bez konieczności otwierania ich na wczesnym stadium rozgrywki.
Jak przygotować się do każdej wyprawy?

Przygotowania powinny dotyczyć dwóch głównych kwestii:
- Wybierz ofensywne narzędzia i umiejętności. Będzie zależało ci na agresywnym atakowaniu i eliminowaniu przeciwników po to żeby maksymalnie skrócić czas każdej sesji.
- Zaopatrz się w przedmioty pozwalające odnajdywać więcej złota i skarbów. Przedmiotami tymi są Balon bogactwa Mibu (Mibu Balloon of Wealth) oraz Balon mienia Mibu (Mibu Possession Balloon). Nie przejmuj się, jeśli ich aktualnie nie posiadasz. Użycie ich to opcjonalny krok i ponadto możesz je odnaleźć już bezpośrednio w trakcie farmienia, bo wypadają one razem z innym lootem.

W dalszej fazie gry pojawia się także dodatkowa metoda permanentnego lepszego przygotowania się do farmienia pod katęm zdobywania złota (senów) i innego lootu wyrzucanego przez przeciwników. Musisz w pierwszej kolejności odblokować kategorię umiejętności Sztuki świątynne (Temple Arts). Dokonuje się tego poprzez odnalezienie księgi umiejętności w lokacji Świątynia Senpou i więcej informacji o jej lokalizacji znajdziesz w rozdziale Ezoteryczne teksty w naszym poradniku.
W skład drzewka Sztuk świątynnych wchodzą dwie pasywne umiejętności Prawy czyn (Virtuos Deed). Odblokowanie każdej z nich zwiększa ilość złota otrzymywanego za pokonywanie przeciwników oraz częstotliwość pozostawiania przez nich lootu po śmierci. Postaraj się dość szybko odblokować co najmniej pierwszą umiejętność, która wymaga wydania 3 punktów rozwoju.
Przykładowa lokacja do farmienia - Posiadłość Hirata (wczesne stadium gry)

Ciekawą lokację do farmienia xp i złota jest główna część posiadłości rodu Hirata, czyli obszar, w którym w trakcie pierwszej wizyty walczyło się z bossem Juzou the Drunkard. Boss ten nie pojawia się oczywiście w trakcie kolejnych powrotów do posiadłości i w rezultacie możesz skupić się wyłącznie na eliminowaniu zwykłych przeciwników. Za zabicie każdego z nich otrzymasz około 35 punktów doświadczenia.
Oto dodatkowe informacje i podpowiedzi:
- Najlepiej jest rozpocząć przy posążku w sali audiencyjnej. Zacznij od pozbycia się dwóch przeciwników patrolujących wnętrze budynku.
- Jeżeli posiadasz balon bogactwa i/lub balon mienia to warto z nich teraz skorzystać.
- Zaskocz od tyłu grupę przeciwników rozstawionych przed budynkiem (dokładnie w tym samym miejscu gdzie stał boss Juzou). Szybko pozbądź się łucznika i użyj wmontowanego topora żeby rozprawić się z dwoma przeciwnikami używającymi tarcz.
- Pobiegnij do małego bocznego budynku i zabij tam dwóch przeciwników.
- Przebiegnij teraz na drugi koniec stawu żeby dotrzeć do nowej dużej grupy przeciwników. Zacznij od zamordowania dwóch nowych łuczników i później dowolnie eliminuj kolejnych wrogów (najlepiej atakować ich pojedynczo).
- Na koniec zostaw sobie przeciwników przebywających wewnątrz jednego z tutejszych budynków. Będą to trzy lub cztery osoby.
Jeśli grałeś dostatecznie agresywnie to wykonanie wszystkich kroków powinno ci zająć około 3 minut. Możesz powrócić do posążka, przy którym zaczynałeś i odpocząć lub udać się do posążka zlokalizowanego obok studni (jego nazwa to Główna sala) i teleportować się. Pozwól na to żeby wrogowie zrespawnowali się i rozpocznij nowe walki powtarzając w miarę możliwości wszystkie opisane kroki.
Przykładowa lokacja do farmienia - Świątynia Senpou #1
W Świątyni Senpou są dwa dobre miejsca do farmienia i każdym z nich możesz zainteresować się już w trakcie pierwszej wizyty w tej lokacji. Na terenie świątyni spotyka się m.in. mnichów i gra przyznaje około 80 punktów doświadczenia za wyeliminowanie każdego z nich.
Na potrzeby rozegrania pierwszej ścieżki do farmienia postaraj się dotrzeć do posążka rzeźbiarza o nazwie Shugendo, czyli tego sąsiadującego z przepaścią oraz wąskimi ścieżkami prowadzącymi na wzgórze z ogromnym dzwonem.
Oto proponowana przez nas trasa podróży:

- Rozpocznij przy obozowisku Shugendo i powróć do poprzedniej lokacji, w której przebywają przeciwnicy.
- Popatrz w dół i zeskocz na jednego ze stojących na dole przeciwników. Jego kolegę możesz łatwo pokonać w bezpośrednim starciu.

- Wyrusz prosto i skręć w lewo dopiero po dotarciu do ściany. Celem tego działania jest ominięcie wszystkich wrogów rozstawionych w pobliżu małego pola.
- Dotrzyj do pojedynczego budynku. W okolicy tej przebywa dwóch mnichów i każdego z nich możesz łatwo zabić śmiertelnym ciosem po ataku z zaskoczenia.

- Przed Tobą najtrudniejszy fragment. Zbliż się od prawej strony do grupy przeciwników, wśród których przebywa dwóch silnych wrogów z bambusowymi kapeluszami. Są oni bardzo "wartościowi", bo gra za zabicie każdego z nich przydziela ponad 180 punktów doświadczenia.
- Postaraj się zakraść z boku do pierwszego przeciwnika z bambusowym kapeluszem, który pilnuje uszkodzonego mostu.

- Wykonaj skok w stronę drugiego przeciwnika z bambusowym kapeluszem, ale dokonaj tego zanim zanim zostawiesz zauważony przez łucznika pilnującego pola.
- Rozpraw się z dwoma zwykłymi przeciwnikami. Zabijanie ich również pozwala otrzymać około 80xp od osoby.

- Nie kończ jeszcze farmienia, tylko powróć do dużego budynku z mnichami. Użyj jakiegoś silnego ataku żeby zabić trzech mnichów siedzących obok siebie. Czwarty mnich jest w rogu pomieszczenia. Przebywa tu też większy przeciwnik, ale z nim nie warto walczyć.
- Warto także powrócić do zamkniętego wejścia do świątyni, którego pilnuje dwóch mnichów. Po drodze możesz zabić parę insektów.
- Jeśli straciłeś w międzyczasie punkty zdrowia to zakończ wyprawę i teleportuj się do posążka. W przeciwnym razie zainteresuj się mnichami podróżującymi po lesie. Możesz ich atakować z drzew. Nie daj się jednak otoczyć większej grupie, bo łatwo można wtedy zginąć. Ucieknij i teleportuj się po tym jak uznasz, że wystarczająco już zaryzykowałeś.
Długość pojedynczej wyprawy będzie różnić się w zależności od tego kiedy podjąłeś decyzję o jej zakończeniu. Wykonanie opisanych kroków (za wyjątkiem pokonania wszystkich mnichów z lasu) powinno ci zająć mniej niż 3 minuty.
Przykładowa lokacja do farmienia - Świątynia Senpou #2
Drugą rekomendowaną ścieżkę farmienia w Świątyni Senpou możesz przetestować po tym jak dotrzesz do największego budynku świątyni, czyi do posążka rzeźbiarza o nazwie Główna sala (Main Hall).
Oto proponowana przez nas trasa podróży:

- Wybierz boczne wyjście ze świątyni, czyli to, w pobliżu którego znajduje się przejście do jaskiń. Zignoruj je i skręć w lewo. Zaskocz od tyłu pojedynczego silnego przeciwnika z bambusowym kapeluszem, który patroluje tę okolicę (pokazuje go dołączony obrazek).
- W pobliżu przebywa dwóch kolejnych tego typu wrogów, ale ich najlepiej jest zignorować i po prostu przebiegając obok nich.

- Podążaj główną ścieżką biegnącą w dół. Po drodze zajmuj się eliminowaniem mnichów - tych walczących w zwarciu oraz tych dysponujących atakami dystansowymi. Wielu przeciwników możesz łatwo zabić atakami z zaskoczenia.
- Po drodze spotkasz także dwóch dużych wrogów, w tym jednego z tarczą. Nie angażuj się w otwarte walki z nimi, tylko zakradnij się za każdego z nich żeby łatwo wykonać śmiertelny cios (przykład na obrazku). Wrogowie ci są bardzo "wartościowi", bo możesz dzięki nim zdobywać po około 150xp.
- Podróż możesz zakończyć po wyeliminowaniu ostatniej grupy mnichów (od momentu rozpoczęcia farmienia powinny upłynąć zaledwie 2 minuty) lub kontynuować podróż do bardziej oddalonych budynków i np. dodatkowo zaatakować wilki, małych wrogów w bambusowych kapeluszach, czy potwory używające ostrzy. Walki te są już jednak bardziej ryzykowne. Bądź gotowy żeby szybko wycofać się lub żeby użyć tykwy / odtrutki w sytuacji pojawienia się negatywnego statusu zatrucia.
Przykładowa lokacja do farmienia xp - Głębiny w Ashinie (późne stadium gry)

Najbardziej opłacalna technika farmienia xp pojawia się w końcowej fazie głównego wątku fabularnego gry, a mianowicie po dotarciu do Głębin w Ashinie (Ashina Depths). Konkretnie chodzi tu o okolice posążka rzeźbiarza Ukryty las (Hidden Forest). W lokacji poprzedzającej obozowisko możesz wpaść na dwóch widmowych przeciwników (miejsce to pokazuje obrazek). Jeżeli pojawią się tu ich najsilniejsze odmiany, to za zabicie każdego przeciwnika dostaniesz aż 620XP.
Metoda ta zadziała tylko po dostatecznym awansowaniu w grze:
- Postaraj się przede wszystkim zdobyć Ostrze Śmiertelności (Mortal Blade) dzięki odwiedzeniu iluzji z Małpami z parawanu (Folding Screen Monkeys) w Świątyni Senpou.
- Jeśli okaże się to niewystarczające to dwukrotnie pokonaj Małpiego Strażnika - najpierw w Zatopionej Dolinie i następnie w legowisku w Głębinach w Ashinie.
Pojawienie się w tym miejscu słabszych wrogów z mniejszymi nagrodami do XP oznacza, że nie spełniłeś wymagań.

Oto idealny schemat działania, dzięki któremu każda sesja farmienia zajmie ci tylko około 20-30 sekund.
Zacznij przy posążku idola Ukryty las, obróć się o 180 stopni, dotrzyj do przepaści i złap się hakiem z liną sąsiedniej krawędzi.

Tuż po dotarciu w nowe miejsce wykonaj śmiertelny cios w plecy na pierwszym widmowym przeciwniku. To bardzo proste, gdyż automatycznie znajdziesz się za jego plecami.

Szybko dotrzyj do drugiego widmowego potwora i zaatakuj go nie pozwalając mu przejść do ofensywy. Wyprowadzaj kolejne zwykłe ataki aż potwór zginie.

Powróć tą samą drogą do posążka i wybierz opcję odpoczynku. Oba potwory zrespawnują się i będziesz mógł je ponownie pokonać. Każda sesja pozwoli ci zdobyć ponad 1200 punktów doświadczenia.
Dzięki opisanej metodzie możesz farmić XP oraz symbole dusz. Zabijani przeciwnicy nie pozostawiają po sobie złota. Okazjonalnie mogą natomiast wyrzucić jakiś inny loot (np. lekarstwa).
Dodatkowe uwagi
- Nie możesz powracać przez całą grę do tej samej lokacji do farmienia ponieważ wraz z rozwojem bohatera wzrastają wymagania co do liczby punktów doświadczenia potrzebnych do awansowania na wyższe poziomy. Najlepiej zaprzestać po tym jak do pojedynczego awansu będą już potrzebne więcej niż 3-4 wyprawy. Poszukaj wtedy podobnej ścieżki do farmienia w jednej z późniejszych lokacji gdzie przebywają przeciwnicy gwarantujący więcej XP w momencie wyeliminowania ich.
- Nie ryzykuj jeśli zostaniesz zabity przez któregoś z wrogów i będziesz musiał wskrzesić się. Dla bezpieczeństwa warto wtedy wcześniej powrócić do posążka żeby zregenerować się i nie utracić zgromadzonego już xp i złota.
- Staraj się zawsze farmić do momentu awansowania na kolejny poziom doświadczenia. Nawet jeśli zginiesz tuż po awansie, to nie utracisz zdobytych wcześniej punktów rozwoju.
- Postaraj się jak najlepiej wykorzystać zdobyte punkty rozwoju i zakupić tylko najbardziej przydatne umiejętności. Nasze rekomendacje odnajdziesz na stronie Jakie umiejętności zakupić jako pierwsze? w rozdziale FAQ poradnika.
0
- Sekiro Shadows Die Twice - poradnik do gry
- Sekiro Shadows Die Twice: Przewodnik po grze
- Sekiro Shadows Die Twice: Podstawy
- Sekiro Shadows Die Twice: Porady na start
- Sekiro Shadows Die Twice: Rozwój postaci
- Sekiro Shadows Die Twice: Eksploracja
- Sekiro Shadows Die Twice: Skradanie się
- Sekiro Shadows Die Twice: Śmierć i jej konsekwencje
- Sekiro Shadows Die Twice: Posążki rzeźbiarza (Ogniska)
- Sekiro Shadows Die Twice: Farmienie xp i złota
- Sekiro Shadows Die Twice: Ezoteryczne teksty (Księgi umiejętności)
- Sekiro Shadows Die Twice: Jakie umiejętności kupić jako pierwsze?
- Sekiro Shadows Die Twice: Podstawy
- Sekiro Shadows Die Twice: Przewodnik po grze
Komentarze czytelników
tukaram3030 Pretorianin
Oj ten blok od piorunňw w Walce z Genchiro jest wkurzajacy na maxa.Czesto gesto nie dziala!!-Gra trudna jak dla mnie jak w DS3 !-Szkoda ze nie ma bardziej realnego bloku od Ciosňw z gňry i z dolu i Jakiegos Dodatkowego Uniku z balansem Ciala!!-Mam nadzieje ze bedzie jakis Duzy Dodatek z Nowym Atakami Blokami lokacjami Bossami itp.-Pozdro dla Fanňw !
Skibun28 Legionista
Ponownie pytam kiedy druga część poradnika!!!!!!
tukaram3030 Pretorianin
Sorki Super Gracze czy ktoś z was pokonal zdeprawowana Mniszke robiac 2 x egzekucke skaczac z Drzewa na nie??Jak to zrobiliscie bo robie wedlug porasnika stad i nic nie wychodzi juz z godzine!!-Zadna czerwona kropka sie nie pojawia ja na nia skacze zaraz po tupniwciu !!-Jakies rady??
Vlad Tepes Pretorianin
Nie mogę ściągnąć poradnika! Po wysłaniu sms otrzymałem kod, który wpisałem. Potem strasznie długo wczytywała się strona z butonem pobrania, a po jego kliknięciu wieki czekałem, aż się wczyta poradnik. Po podaniu ścieżki na dysku i próbie pobrania dostaję informację: "niepowodzenie-zabroniony" i plik się nie zapisuje. Proszę redakcję o pomoc.
tukaram3030 Pretorianin
Z calym szacunkiem ten Poradnik jest Cienki.Meczece sie z Ojcem Sowa juz 6 dni i ten poradnik nie pomaga!!--Jest kilka dobrych filmikow na Youtubie jeden ma koles onksywce Guru rozwala go pojedynczymi pchnieciami po poprawnym uniku z lewej lub z prawej ale niestety mi wyskakuja inne kombinacje jego atakňw i nie moge skopiować tej taktyki!!-Gra jest Inna Orginalana Parowanie Bloki jest Super chyba najlepszy system walki jaki zastosowano w Grze!--Sa niestety duze minusy ktňre Utrudniaja rozgrywke w naparwde Glupi Wkurzajacy sposňb jak Kamera gdy walczymy przy przy ścianie!!-Nie wiem jak u was ale ja musze minimum 2 x przycisnac przycisk zeby Zadzialal blok albo unik i mam wrazenie ze to celowe ze strony producentow!!Czasami Dynamika Gry jest super a czasami tragedia !!Mogliby by takie Gry utrudniać w lepszy sposňb!!-Albo wrňg mnie Leje Punktuje przez Słup a ja Ostrzem Śmiertelności nie moge wiec Mocna Lipa!!-Zrobilem 2 zakonczenia ale to z Sowa w Hiracie jest straszne na razie do zrobienia!!Pozdro i mam nadzieje ze Ghost of Tsushima bedzie lepszy!!
Vlad Tepes Pretorianin
No dobra zabiłem wreszcie prawdziwego ostatniego bossa po ok 100h, zdobywając prawie wszystkie umiejętności, max rozwijając posturę i żyćko, z atakiem 17. Grałem oczywiście na klawie i myszy... Z achivmentów zostało mi tylko 4, ale to już załatwię przy ng+. Daję 8, lecz zaznaczam, że zarówno system rozwoju, klimat lokacji i sama walka bardziej pasuje mi o wiele bardziej w każdej z części DS. Tu poszli moim zdaniem na łatwiznę, ale i tak MUSIAŁEM tę pozycję "zaliczyć"... No i będę grał zaraz dalej... Mam pytanie, czy ktoś coś wie o DLC do Sekiro?!
Vlad Tepes Pretorianin
... no i zdobyłem platynę na ng+... rozwinąłem max protezę, odblokowałem wszystkie umiejętności, zabiłem wszystkich bossów (konieczne jest do tego odblokowanie zakończenia Shura), potem po cofnięciu save dotarłem do prawdziwego końca, gdzie został mi jedynie Isshin i Demon Nienawiści, ale tu już na razie odpuściłem. Do gry wrócę pewnie, jak wyjdą jakieś DLC...
Bary93 Junior
A wiec po ostatnim bossie ale przed rozmowa z Kuro trzeba zrobic save zeby zobaczyc wszystkie 3 zakoncznia. Ale czy mozna bezpiecznie wylaczyc ps4 zrobic save i wlaczyc? Dalej bedzie sutuacja po wygraniu walki ale przed rozmowa z kuro? Nie chcialbym zaprzepascic walki z bossem albo co gorsza wiekszej czesci gry.
Bary93 Junior
Przepraszam, czeski błąd- chodziło oczywiscie o wyłączenie gry. Bałem się, że jak wyłącze Sekiro po ostatnim bossie, ale przed rozmową z Kuro, to po restarcie zowu wrócę do punktu zapisu sprzed bossa. Ale rozumiem, że jest bezpiecznie.
Piotrek88 Junior
Jinsuke Saze mnie wkurzył , że szok nim go pokonałem :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
