Sekiro Shadows Die Twice: Posiadłość rodu Hirata - solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Sekiro: Shadows Die Twice znajduje się opis przejścia Posiadłości rodu Hirata. Jest to początkowo niedostępna lokacja, tak więc solucja informuje dodatkowo jak do niej dotrzeć. W opisie przejścia zamieściliśmy również informacje o dostępnych sekretach oraz możliwych walkach z bossami.
Opis lokacji jest w przygotowaniu. W najbliższym czasie opublikujemy jego pełną wersję.
- Jak dostać się do Posiadłości rodu Hirata?
- Wybrzeże i droga do posiadłości
- Mini-boss: Shinobi Hunter Enshin of Misen
- Przeprawa przez bambusowe zbocze
- Przeprawa przez płonącą posiadłość
- Boss: Juzou the Drunkard
- Eksploracja sali audiencyjnej
- Boss: Lady Butterfly
Jak dostać się do Posiadłości rodu Hirata?


Posiadłość rodu Hirata to bardzo nietypowa lokacja, albowiem w celu odwiedzenia jej bohater musi przenieść się w przeszłość.
Starania o odblokowanie sobie dostępu do posiadłości musisz rozpocząć w Podzamczu Ashiny, czyli w pierwszej pełnoprawnej lokacji odwiedzanej po prologu. Eksploruj podzamcze aż dotrzesz do podlokacji Mur podzamcza (Outskirts Wall). Zanim jeszcze zbliżysz się do fortecy z wysokim murem przejdziesz przez zrujnowaną wioskę. Odszukaj pokazany na obrazku 1 zrujnowany dom. Spotkasz w nim staruszkę (obrazek 2). W trakcie rozmowy ze staruszką otrzymasz od niej Dzwonek panicza (Young Lord's Bell Charm).

Powróć do Zaniedbanej Świątyni (Dilapidated Temple) i porozmawiaj z Rzeźbiarzem (Sculptor) na temat otrzymanego dzwonka. Pozostań w tym samym pomieszczeniu i podejdź do posągu Buddy (powyższy obrazek). Potwierdź opcję pomodlenia się. Gra załączy filmik przerywnikowy i po jego wyświetleniu znajdziesz się w lokacji Posiadłość rodu Hirata.
Już po wykonaniu kilku kroków w nowej miejscówce natrafisz na pierwszy posążek rzeźbiarza (Smocze Źródło w Hiracie; Dragonspring - Hirata Estate). Możesz swobodnie używać szybkiej podróży żeby powracać do innych posążków. Nie musisz na szczęście pozostawać w przeszłości aż do zakończenia zbadania posiadłości Hirata.
Wybrzeże i droga do posiadłości

Jedyna droga prowadzi w stronę dużego mostu i po drodze spotkasz NPC-a (powyższy obrazek), któremu możesz zadać kilka pytań. Sam most patrolowany jest przez przeciwnika z pochodnią. Kolejni wrogowie przebywają na przeciwległym brzegu i towarzyszy im grupa wilków.
Jeśli nie chcesz z nikim walczyć, to możesz wskoczyć do wody i przepłynąć pod mostem. Jeżeli z kolei bohater w trakcie walk zostanie podpalony, to warto skorzystać z prochu gaśniczego (Dousing Powder), który usunie ten negatywny status. Przedmiot ten możesz często odnajdywać w postaci lootu.

Dobrym pomysłem jest zbadanie fragmentu wybrzeża na prawo od mostu. W pokazanym na obrazku miejscu wpadniesz na handlarza ukrywającego się w beczce - Zacny Huranaga w dzbanie (Pot Noble Harunaga). Handluje on nietypową walutą, a mianowicie łuskami karpii skarbów (Treasure Carp Scale).
Łuski możesz odnajdywać w świecie gry (jedna z nich leży na brzegu na lewo od mostu) oraz zabijać pływające w pobliżu karpie (nie zaatakują bohatera, ale mogą zanurzyć się jeśli ich dostatecznie szybko nie zabijesz). Od handlarza warto zakupić w szczególności manuskrypt (Floating Passage Text), który odblokowuje nową umiejętność.

Użyj haka z liną żeby ominąć zamknięte główne wejście na tereny posiadłości. W nowej lokacji znajdziesz przede wszystkim kolejny posążek rzeźbiarza (Droga do posiadłości - Estate Path).
Warto zbadać w tym miejscu małą wioskę z kilkoma chatkami, która pilnowana jest przez przeciwników oraz przez wilki (uważaj na strzelca stojącego na jednym z dachów). Po rozprawieniu się ze wszystkimi przeciwnikami zainteresuj się pokazanym obrazku ogniskiem. Możesz z niego wyjąć ognistą beczkę (Flame Barrel). Jest ona składnikiem potrzebnym do wyprodukowania nowego, bardzo pożytecznego narzędzia protezy zwanego Dyszą ogniową. Więcej informacji o tym gadżecie znajdziesz na stronie Dysza ogniowa w naszym poradniku.

Do kolejnej części mapy prowadzą schody i po drodze wpadniesz na kolejnego NPC-a. Możesz też podsłuchać dwóch rozmów strażników rozstawionych w okolicy. Ważniejsi są strażnicy z dołączonego obrazka. Po rozprawieniu się z nimi możesz otworzyć okienko chatki i zabrać małpi topór Shinobi (Shinobi Axe of the Monkey). To z kolei składnik potrzebny do wyprodukowania narzędzia protezy zwanego Wmontowanym toporem. Więcej szczegółów o tym gadżecie znajdziesz na stronie Wmontowany topór.
Radzimy powrócić już teraz do Zaniedbanej świątyni i wyprodukować oba opisane powyżej narzędzia protezy. W szczególności przyda ci się topór do o wiele łatwiejszego wyeliminowania niektórych kolejnych przeciwników z posiadłości.

W obszarze gdzie znalazłeś topór możesz odblokować od drugiej strony bramę żeby od tej pory łatwiej powracać do posążka rzeźbiarza. Dobrze jest także zbadać inne boczne obszary, przy czym uważaj na nowych przeciwników oraz na przerośnięte kury.

Przy jednej z chatek spotkasz złodzieja (powyższy obrazek) - nie atakuj tej postaci, bo to handlarz Anayama z Podzamcza Ashiny z teraźniejszości. Jeśli zabijesz szabrownika, to po powrocie do teraźniejszości Anayama zniknie i nie będziesz mógł zakupić od niego m.in. ulepszenia narzędzia protezy.
Możesz także porozmawiać z mieszkańcami dwóch chatek. Od jednego z nich otrzymasz za darmo Odtrutkę w proszku (Antidote Powder).
Duże schody prowadzą do lokacji, w której po raz pierwszy spotkasz przeciwników z tarczami. Atakowanie ich kataną nie jest skuteczne, ale jeśli zgodnie z sugestią odblokowałeś Wmontowany topór, to możesz go użyć do łatwego zniszczenia każdej z tarcz. Opcjonalnie możesz też po prostu przebiec obok wrogów albo poszukać okazji aż odsłonią swoje plecy.
Mini-boss: Shinobi Hunter Enshin of Misen

Shinobi Hunter Enshin of Misen to pierwszy boss na terenie posiadłości. Dobrym pomysłem na rozpoczęcie walki jest zaatakowanie bossa z zaskoczenia. Możesz zaczaić się na niego na szczycie dużej wieży lub dotrzeć do wysokiej trawy i zaczekać aż przeciwnik zatrzyma się w pobliżu niej.
Już po rozpoczęciu właściwych walk uważaj na silne pchnięcia, które boss wykonuje oszczepem. Jeżeli posiadasz umiejętność Kontra Mikiri, to możesz wyprowadzać łatwe kontry. W przeciwnym razie polegaj na unikach. Do walk mogą też dołączyć okoliczni zwykli przeciwnicy. Warto szybko rozprawić się z łucznikiem. Boss pozostawia po sobie koraliki modlitewne (Prayer Bead).
Pełny opis walki z bossem Shinobi Hunter Enshin of Misen jest w rozdziale Bossowie w naszym poradniku.
Przeprawa przez bambusowe zbocze

Zacznij od uaktywnienia nowego posążka rzeźbiarza. W głównej części lasu można wpaść na patrole. W okolicy rozstawionych jest także wielu przeciwników wyposażonych w broń dystansową. W przypadku wykrycia musiałbyś dużo skakać, odbijać pociski kataną albo biegać slalomem żeby nie dać się trafić.
Jest na szczęście bezpieczniejszy sposób przejścia przez tę lokację - możesz skręcić w lewo i dotrzeć do rzeki. Możesz chwytać się interaktywnych zaczepów i zajść dzięki temu wrogów od flanki.
Na samym końcu rzeki jest sekretne przejście ukryte za bambusami. Prowadzi ono lokacji z potężnym przeciwnikiem. Miejsce to warto odwiedzić dopiero w dalszej części gry.

Główna ścieżka doprowadzi Cię do mostu gdzie spotkasz między innymi większego pojedynczego przeciwnika. Walka z nim jest opcjonalna. Jeśli chcesz go pokonać, to wykorzystuj to, że jest powolny i atakuj go po jego nieudanych uderzeniach. Pozbądź się lub omiń nowych wrogów z tarczami.
Dotrzyj do płonącej posiadłości i porozmawiaj z NPC-em, od którego otrzymasz klucz do tajnej świątyni (Hidden Temple Key). Przyda ci się on pod koniec wizyty w posiadłości Hirata.
Przeprawa przez płonącą posiadłość

Dostań się na dach małej wieży. Do kolejnej lokacji możesz dotrzeć m.in. polegając na haku z liną do chwytania się wysoko umieszczonych zaczepów. Jest to dość kłopotliwe, bo są one oddalone. Musisz wykonać skok z rozbiegu i użyć haka z liną w locie. Możesz też na szczęście wybrać zwykłą podróż i nic nie zmieni to w ostatecznym rozrachunku.
Znajdziesz się w nowej części dżungli. Omijaj lub zabijaj tutejszych wrogów. Dotrzyj docelowo do jaskini. Przejdź przez nią i zacznij odbijać się na przemian od przeciwległych ścian (obrazek). Wydostaniesz się ze studni i dotrzesz do nowego posążka rzeźbiarza (Główna sala - Main Hall). Rozpocznij tu przemarsz przez płonącą część posiadłości. Nowych wrogów możesz zaskakiwać z dachów, omijać lub staczać z nimi normalne walki (uwaga na co najmniej dwóch łuczników!).
Boss: Juzou the Drunkard

Juzou the Drunkard to silniejszy boss, który pilnuje wraz z obstawą wejścia do sali audiencyjnej posiadłości. Dobrym pomysłem jest rozpoczęcie od zaatakowania części towarzyszących mu przeciwników, dzięki czemu nie będą ci oni przeszkadzali w dalszych walkach. Co najmniej jednego przeciwnika możesz zabić z zaskoczenia. Po każdym zabójstwie uciekaj też w inne miejsce żeby nie dać się trafić bossowi.
W pobliżu stawu spotkasz przyjaźnie nastawionego NPC-a. Możesz porozmawiać z mężczyzną (także już po rozpoczęciu bitwy z udziałem bossa), dzięki czemu NPC dołączy do walk po stronie bohatera. Dobrze byłoby gdyby cała obstawa bossa była już wyeliminowania (lub przynajmniej jej większość), dzięki czemu nowy sojusznik skupi się wyłącznie na atakowaniu Juzou'a.

Juzou w trakcie walk wykorzystuje potężne ostrze i oprócz wyprowadzania standardowych ciosów potrafi też wykonywać większe zamachnięcia, które są atakami niemożliwymi do zablokowania/odbicia.
Boss może również zadawać obrażenia od trucizny, czy to poprzez rozpylenie jej w pobliżu siebie, czy w wyniku nałożenia trucizny na wykorzystywaną broń. Unikaj jego ataków do momentu ustania efektów trucizny lub miej w pogotowiu odtrutkę żeby szybko usunąć negatywny status zatrucia z bohatera. Boss pozostawia po sobie mętną sake (Unrefined Sake) oraz koraliki modlitewne (Prayer Bead).
Pełny opis walki z bossem Juzou the Drunkard jest w rozdziale Bossowie w naszym poradniku.
Eksploracja sali audiencyjnej

Wejście do sali audiencyjnej (Hirata Audience Chamber) znajduje się w miejscu gdzie rozstawiony był pokonany przed chwilą boss. Zbadaj wszystkie pomieszczenia i uważaj na nowych pojedynczych przeciwników. Zainteresuj się w szczególności pokazaną na obrazku ścianą. Możesz oprzeć się o nią plecami i ją obrócić żeby odkryć sekretny obszar. Znajdziesz tu m.in. dużą skrzynię z koralikami modlitewnymi.
W dalszej części sali audiencyjnej odnajdziesz posążek rzeźbiarza oraz spotkasz NPC-a, który ostrzeże bohatera o iluzjach i przekaże mu ziarna pęknięcia (Snap Seeds) do zwalczania iluzji.
Boss: Lady Butterfly

Przejdź przed długi korytarz, zabij łucznika i przesuń fragment podłogi. Zejdź po schodach i użyj pozyskanego wcześniej klucza Hidden Temple Key żeby odblokować ukrytą świątynię, w której rozpocznie się pojedynek z głównym bossem opisywanej lokacji - Lady Butterfly.
Boss do atakowania bohatera wykorzystuje przede wszystkim wyrzucane z dużą siłą szpikulce. Oprócz tego może dążyć do zadawania ciosów w walce wręcz, a także wykonywać dwa główne rodzaje niemożliwych do zablokowania ciosów - atak z powietrza i pchnięcie. Uniwersalnym sposobem na unikanie obrażeń jest zastosowanie taktyki zasugerowanej przez grę - wykonywania uników, po których od razu wyprowadza się kontratak (plus ewentualne kolejne uderzenia bronią białą).

Wykonanie śmiertelnego ciosu na Lady Butterfly nie zakończy walki, gdyż zamiast tego awansujesz do drugiej fazy pojedynku. Podstawowym utrudnieniem są przyzywane przez bossa iluzje. Możesz je normalnie atakować, ale lepszym sposobem jest wbiegnięcie pomiędzy nie i użycie ziarna pęknięcia, dzięki czemu zostaną szybko zniszczone.
Druga nowość to wypuszczanie przez Lady Butterfly samonaprowadzalnych pocisków. Nie zadają one gigantycznych obrażeń, ale warto więcej biegać i skakać żeby nie dać się trafiać. Powtarzaj schemat walki z pierwszej fazy pojedynku, a docelowo będziesz mógł wykonać egzekucję Shinobi (Shinobi Execution). Boss pozostawia po sobie wspomnienie (Memory: Lady Butterfly) oraz kroplę Sakury (Sakura Droplet). Załączy się filmik i powrócisz do Zaniedbanej świątyni. Nadal możesz podróżować do posiadłości, jeśli chcesz ją dalej badać lub zdobyć łatwo xp i złoto. W miejscu gdzie przebywała Lady Butterfly znajdziesz nowy posążek rzeźbiarza.
Pełny opis walki z bossem Lady Butterfly jest w rozdziale Bossowie w naszym poradniku.
0
- Sekiro Shadows Die Twice - poradnik do gry
- Sekiro Shadows Die Twice: Opis przejścia
- Sekiro Shadows Die Twice: Solucja
- Sekiro Shadows Die Twice: Prolog - solucja, opis przejścia
- Sekiro Shadows Die Twice: Zaniedbana Świątynia - solucja, opis przejścia
- Sekiro Shadows Die Twice: Podzamcze Ashiny - solucja, opis przejścia
- Sekiro Shadows Die Twice: Posiadłość rodu Hirata - solucja, opis przejścia
- Sekiro Shadows Die Twice: Zamek w Ashinie - solucja, opis przejścia
- Sekiro Shadows Die Twice: Zatopiona dolina - solucja, opis przejścia
- Sekiro Shadows Die Twice: Świątynia Senpou - solucja, opis przejścia
- Sekiro Shadows Die Twice: Głębiny w Ashinie (Ashina Depths) - solucja, opis przejścia
- Sekiro Shadows Die Twice: Źródlany pałac - solucja, opis przejścia
- Sekiro Shadows Die Twice: Solucja
- Sekiro Shadows Die Twice: Opis przejścia
Komentarze czytelników
tukaram3030 Pretorianin
Oj ten blok od piorunňw w Walce z Genchiro jest wkurzajacy na maxa.Czesto gesto nie dziala!!-Gra trudna jak dla mnie jak w DS3 !-Szkoda ze nie ma bardziej realnego bloku od Ciosňw z gňry i z dolu i Jakiegos Dodatkowego Uniku z balansem Ciala!!-Mam nadzieje ze bedzie jakis Duzy Dodatek z Nowym Atakami Blokami lokacjami Bossami itp.-Pozdro dla Fanňw !
Skibun28 Legionista
Ponownie pytam kiedy druga część poradnika!!!!!!
tukaram3030 Pretorianin
Sorki Super Gracze czy ktoś z was pokonal zdeprawowana Mniszke robiac 2 x egzekucke skaczac z Drzewa na nie??Jak to zrobiliscie bo robie wedlug porasnika stad i nic nie wychodzi juz z godzine!!-Zadna czerwona kropka sie nie pojawia ja na nia skacze zaraz po tupniwciu !!-Jakies rady??
Vlad Tepes Pretorianin
Nie mogę ściągnąć poradnika! Po wysłaniu sms otrzymałem kod, który wpisałem. Potem strasznie długo wczytywała się strona z butonem pobrania, a po jego kliknięciu wieki czekałem, aż się wczyta poradnik. Po podaniu ścieżki na dysku i próbie pobrania dostaję informację: "niepowodzenie-zabroniony" i plik się nie zapisuje. Proszę redakcję o pomoc.
tukaram3030 Pretorianin
Z calym szacunkiem ten Poradnik jest Cienki.Meczece sie z Ojcem Sowa juz 6 dni i ten poradnik nie pomaga!!--Jest kilka dobrych filmikow na Youtubie jeden ma koles onksywce Guru rozwala go pojedynczymi pchnieciami po poprawnym uniku z lewej lub z prawej ale niestety mi wyskakuja inne kombinacje jego atakňw i nie moge skopiować tej taktyki!!-Gra jest Inna Orginalana Parowanie Bloki jest Super chyba najlepszy system walki jaki zastosowano w Grze!--Sa niestety duze minusy ktňre Utrudniaja rozgrywke w naparwde Glupi Wkurzajacy sposňb jak Kamera gdy walczymy przy przy ścianie!!-Nie wiem jak u was ale ja musze minimum 2 x przycisnac przycisk zeby Zadzialal blok albo unik i mam wrazenie ze to celowe ze strony producentow!!Czasami Dynamika Gry jest super a czasami tragedia !!Mogliby by takie Gry utrudniać w lepszy sposňb!!-Albo wrňg mnie Leje Punktuje przez Słup a ja Ostrzem Śmiertelności nie moge wiec Mocna Lipa!!-Zrobilem 2 zakonczenia ale to z Sowa w Hiracie jest straszne na razie do zrobienia!!Pozdro i mam nadzieje ze Ghost of Tsushima bedzie lepszy!!
Vlad Tepes Pretorianin
No dobra zabiłem wreszcie prawdziwego ostatniego bossa po ok 100h, zdobywając prawie wszystkie umiejętności, max rozwijając posturę i żyćko, z atakiem 17. Grałem oczywiście na klawie i myszy... Z achivmentów zostało mi tylko 4, ale to już załatwię przy ng+. Daję 8, lecz zaznaczam, że zarówno system rozwoju, klimat lokacji i sama walka bardziej pasuje mi o wiele bardziej w każdej z części DS. Tu poszli moim zdaniem na łatwiznę, ale i tak MUSIAŁEM tę pozycję "zaliczyć"... No i będę grał zaraz dalej... Mam pytanie, czy ktoś coś wie o DLC do Sekiro?!
Vlad Tepes Pretorianin
... no i zdobyłem platynę na ng+... rozwinąłem max protezę, odblokowałem wszystkie umiejętności, zabiłem wszystkich bossów (konieczne jest do tego odblokowanie zakończenia Shura), potem po cofnięciu save dotarłem do prawdziwego końca, gdzie został mi jedynie Isshin i Demon Nienawiści, ale tu już na razie odpuściłem. Do gry wrócę pewnie, jak wyjdą jakieś DLC...
Bary93 Junior
A wiec po ostatnim bossie ale przed rozmowa z Kuro trzeba zrobic save zeby zobaczyc wszystkie 3 zakoncznia. Ale czy mozna bezpiecznie wylaczyc ps4 zrobic save i wlaczyc? Dalej bedzie sutuacja po wygraniu walki ale przed rozmowa z kuro? Nie chcialbym zaprzepascic walki z bossem albo co gorsza wiekszej czesci gry.
Bary93 Junior
Przepraszam, czeski błąd- chodziło oczywiscie o wyłączenie gry. Bałem się, że jak wyłącze Sekiro po ostatnim bossie, ale przed rozmową z Kuro, to po restarcie zowu wrócę do punktu zapisu sprzed bossa. Ale rozumiem, że jest bezpiecznie.
Piotrek88 Junior
Jinsuke Saze mnie wkurzył , że szok nim go pokonałem :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
