Sekiro Shadows Die Twice: Zamek w Ashinie - solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Zamek w Ashinie to lokacja, która służy jako "skrzyżowanie" dla dalszych obszarów. Jest to drugi obszar w grze, po Podzamczu Ashiny, który daje znacznie większą swobodę w kwestii eksploracji. W poniższym rozdziale znajdziesz opis przejścia tego fragmentu, z nastawieniem na wątek fabularny. Dowiesz się więc, jak dotrzeć na dach zamku, gdzie stoczysz walkę z Genichiro Ashina, oraz jak udać się do Zatopionej doliny.
- Cechy Zamku w Ashinie
- Zdobycie Sabimaru - narzędzie protezy
- Droga na dach - wejście do zamku przez okno
- Zamek w Ashinie - sień
- Droga na dach: ścieżka 1 - boss Ashina Elite
- Droga na dach: ścieżka 2 - ukryte przejście
- Główny boss: Genichiro Ashina
- Co zrobić po walce z bossem?
Cechy Zamku w Ashinie
Jest to główna lokacja, w której mam miejsce główny wątek fabularny; do Zamku dotrzesz z Podzamcza Ashiny, po pokonaniu ostatniego bossa - Blazing Bull. Z tej lokacji dotrzesz w wiele pobocznych lokacji:
- Zatopiona Dolina,
- Świątynia Senpau (przez Opuszczony Loch)
- Podziemia Ashiny.
Ponadto znajdziesz tu dwóch handlarzy: Borsuk czarny kapelusz oraz Kramarz z lochu. Odblokujesz tu trzy ulepszenia protezy: Wmontowany parasol, Sabimaru, Wmontowana włócznia. W samym obszarze Zamku zmierzysz się z aż pięcioma bossami. Twoim głównym celem w tej lokacji jest dotarcie na dach Zamku, drogą przez dachy.
Zdobycie Sabimaru - narzędzie protezy

Nim udasz się na górę zamku, możesz opcjonalnie udać się po zdobycie miecza Sabimaru: jest to narzędzie protezy, które służy jako drugi, krótki miecz. Wykonuj nim szybkie cięcia, by zwiększyć szybkość ciosów trafiających wroga, a gdy wykonasz pełne combo Sabimaru, wróg otrzymuje status Zatrucie.

Miecz znajduje się na parterze zamku. Wejście jest tylko jedno i strzeże go boss przed bramą [Generał Kuranosuke Matsumoto], w obstawie strzelców. Możesz go zaatakować ciosem krytycznym, skacząc na niego z dachu budynku po prawej stronie schodów prowadzących do zamku. Po ciosie krytycznym zajmij się szybko strzelcami; pamiętaj, że w tej walce zawsze możesz się wycofać.

Walka z samym bossem przypomina walkę z mini-bossami znanymi z Podzamcza Ashiny - wykonuje on proste ataki mieczem, które możesz parować, oraz cios specjalny, który możesz zablokować Kontrą Mikiri.

W zamku spotkasz jeszcze czterech oponentów, którzy pilnują legendarnego miecza. Sabimaru leży w skrzyni, z tyłu pomieszczenia.
Warto przy okazji odblokować bramę na końcu bocznego korytarza - dzięki temu będziesz mógł swobodniej podróżować na tyły zamku bez konieczności chodzenia po dachach.
Droga na dach - wejście do zamku przez okno

Aby udać się na dach, gdzie rozgrywa się główny wątek fabularny, musisz przedostać się tam po dachach. Od punktu kontrolnego Zamek w Ashinie, udaj się w lewo i podążaj za fioletowymi snopami dymu po dachach. Nie możesz wejść na dach wchodząc do zamku głównym wejściem.

Za niemal każdym rogiem czaić się mogą wrogowie: jednostki wyposażone w sztylety i noże rzucane (które lecą w ciebie pod kątem, jak bumerang, dlatego trudno je dostrzec). Jednostki te posiadają minimalną ilość postury, jednak posiadają bardzo złożone kombinacje ciosów. Pamiętaj, że twoim celem jest dotrzeć do okno z przeciwnej strony zamku, nad zbiornikiem wodnym - tam znajdziesz kolejny posążek rzeźbiarza Sień w górnej wieży. Dlatego nie oszczędzaj protezy ani wskrzeszeń i leczenia, by się tam przedostać - później nie będziesz musiał już podróżować po dachu i mierzyć się z tymi przeciwnikami.
{niebieskaramka}Uważaj, gdyż niektórzy przeciwnicy przyczepieni są do latawców, które unoszą się wysoko, na rogach zamku. Tam także czają się wrogowie, którzy niespodziewanie mogą zaatakować cię z powietrza z ogromną i powalającą siłą!{/niebieskaramka}

Tuż pod oknem znajduje się przeciwnik-samobójca. Szybko wskocz do okna, by go uniknąć (nie wskakuj do wody, bowiem całą drogę do zamku po dachach będziesz musiał pokonać od nowa z ponownie rozstawionymi przeciwnikami na mapie).
Zamek w Ashinie - sień
Wewnątrz zamku, warto w pierwszej kolejności przejść przez przedsionek (po odblokowaniu posążka Sień w górnej wieży) i dostać się na wyższe piętro, gdzie znajduje się kolejny posążek rzeźbiarza: Dojo Ashiny w górnej wieży.

Z posążka idź po schodach i skręć w prawo: za ścianką będziesz mógł po cichu wyeliminować przeciwnika.

Idź dalej: tu zaczekaj, aż wróg idący po środku skręci w prawo, by wykończyć go po cichu; potem wyeliminuj babcię i mężczyznę, który szedł przed nią i stoi przy oknie.

Teraz zakradnij się do pomieszczenia obok, gdzie siedzi dwóch oponentów. Nie chcesz walczyć z obojgiem: jednego załatw po cichu. Z drugim będziesz musiał walczyć. Ci przeciwnicy dobrze posługują się mieczem: odbijaj ciosy i używaj Kontry Mikiri. Gdy pokonasz wroga, użyj linki, by dostać się do przejścia nad sufitem.

Przejdziesz teraz do sąsiedniego pomieszczenia. Nim zaczniesz walkę, szybko otwórz zamknięte drzwi - bowiem jeśli zginiesz, drzwi pozostaną otwarte i nie będziesz musiał pokonywać tej samej, długiej drogi.

Tu, po nawiązaniu starcia od razu wyprowadź przeciwników za drzwi. Jeśli bowiem dodatkowi dwaj oponenci za rogiem ściany usłyszą waszą walkę, przybędą z odsieczą i możesz mieć problem... Gdy uporasz się z samurajami, przejdź korytarzem i wejdź po schodach na górę. Pierwsza czynność tutaj to interakcja z posążkiem.
Droga na dach: ścieżka 1 - boss Ashina Elite

Stojąc przy posążku "Dojo Ashiny w górnej wieży", widzisz w sąsiednim pomieszczeniu bossa - Ashina Elite - Jinsuke Saze. Musisz pokonać go, by odblokować jedną ze ścieżek na dach. Warto to zrobić, bowiem gdy zginiesz w walce z głównym bossem (Genichiro Ashina), a stanie się to wielokrotnie, ta droga gwarantuje szybsze dotarcie na dach.

Walka z bossem jest bardzo łatwa - jedyne co musisz robić, to nauczyć się parować combo wroga w odpowiednim momencie, gdy wyciąga miecz. Jest to długa ii silna kombinacja, jednak bardzo mocno niszczy posturę bossa, dlatego po około trzech przeprowadzonych kontrach, ewentualnie wspomaganych atakami mieczem z twojej strony, boss powinien być bezsilny i gotowy na atak krytyczny.
Po tej walce możesz wyskoczyć przez okno po lewej stronie od wejścia. Teraz wystarczy przejść po dachu na górę, by dotrzeć do Genichiro Ashiny.
Droga na dach: ścieżka 2 - ukryte przejście

Druga ścieżka na dach jest nieco dłuższa i również niebezpieczna (przy czym wrogowie na niej zawsze się respawnują, dlatego droga ta nie jest zbyt praktyczna - ma raczej zastosowanie, jeśli chcesz przejść na dach zamku, ale nie zamierzasz walczyć z bossem Genichiro ani Ashina Elita). Idąc spod posążka "Zamek w Ashinie - Dojo" zejdź po schodach w dół i pozbądź się dwóch samurajów. Za nimi znajduje się ścianka-parawan - zniszcz ją cięciem miecza.

Zejdź na arenę poniżej, gdzie napotkasz ponownie wrogów, znanych z drogi przez dach - posługujących się rzucanymi nożami. Wykorzystaj petardy i skupiaj się na ataku jednego wroga: szybkie cięcia i powodują niszczenie postury wroga w szybkim tempie.
Główny boss: Genichiro Ashina

Genichiro Ashina jest bardzo trudnym bossem fabularnym. Posiada aż trzy paski zdrowia (po redukcji dwóch pasków boss przechodzi przemianę i walczysz z nim jeszcze raz). W walce chodzi głównie o to, by nauczyć się ciosów i kombinacji wroga, i na zmianę atakować i parować ciosy. W początkowej fazie warto jest robić dużo odskoków, by móc wyprowadzać kontry zadające obrażenia - może to i nie wiele, ale boss z osłabionym zdrowiem wolniej regeneruje posturę. W tej walce nie możesz uciec z areny.

W drugiej fazie wróg zachowuje się podobnie jak wcześniej, używa jednak czasem mocy piorunów (staraj się być w powietrzu, gdy wykonuje ten atak - jeśli zostaniesz porażony w powietrzu i naciśniesz klawisz ataku przed wylądowaniem, unikniesz porażenia). Ponadto często wykorzystuje ataki specjalne - jednak jeśli ich unikniesz, boss jest wtedy dość łatwym celem na szybkie obrażenia.
W walce przydatne będą: wątroba węgorza (chroni przed atakami elektrycznymi w drugiej fazie walki), umiejętność Natarcie cienia (najwyższa dostępna umiejętność - dzięki niej szybko doskoczysz do wroga); jeśli chodzi o narzędzia protezy, prawie każde zdaje tu egzamin: petardy lub Mglisty kruk do pojedynczych ataków osłabiających, Dysza ogniowa do zadawania obrażeń czy Wmontowany topór do szybszej redukcji Postury. Więcej porad i szczegółów dotyczącej walki z tym bossem znajdziesz w rozdziale Genichiro Ashina w zakładce Bossowie.
Co zrobić po walce z bossem?
Gdy pokonasz Genichiro, dalszy fragment rozgrywki odbywać się będzie w Zatopionej dolinie. Wcześniej jednak:
- Musisz porozmawiać z Kuro - znajdziesz ją na piętrze niżej, od miejsca walki z bossem (na arenie znajdują się schody w dół).
- Udaj się na rozmowę z lordem Isshini - znajdziesz go w wieży sąsiadującej z zamkiem.
- Wróć do Kuro; znajdziesz ją w bocznym pomieszczeniu, w bibliotece.
- Weź z podłogi w bibliotece klucz - otworzysz nim drzwi w Zatopionej dolinie, w Fortecy.
- Udaj się do Zatopionej doliny (opis tego fragmentu znajdziesz kolejnym rozdziale opisu przejścia) - prowadzi tam droga za zamkiem, po przejściu przez most nad wodą.
0
- Sekiro Shadows Die Twice - poradnik do gry
- Sekiro Shadows Die Twice: Opis przejścia
- Sekiro Shadows Die Twice: Solucja
- Sekiro Shadows Die Twice: Prolog - solucja, opis przejścia
- Sekiro Shadows Die Twice: Zaniedbana Świątynia - solucja, opis przejścia
- Sekiro Shadows Die Twice: Podzamcze Ashiny - solucja, opis przejścia
- Sekiro Shadows Die Twice: Posiadłość rodu Hirata - solucja, opis przejścia
- Sekiro Shadows Die Twice: Zamek w Ashinie - solucja, opis przejścia
- Sekiro Shadows Die Twice: Zatopiona dolina - solucja, opis przejścia
- Sekiro Shadows Die Twice: Świątynia Senpou - solucja, opis przejścia
- Sekiro Shadows Die Twice: Głębiny w Ashinie (Ashina Depths) - solucja, opis przejścia
- Sekiro Shadows Die Twice: Źródlany pałac - solucja, opis przejścia
- Sekiro Shadows Die Twice: Solucja
- Sekiro Shadows Die Twice: Opis przejścia
Komentarze czytelników
tukaram3030 Pretorianin
Oj ten blok od piorunňw w Walce z Genchiro jest wkurzajacy na maxa.Czesto gesto nie dziala!!-Gra trudna jak dla mnie jak w DS3 !-Szkoda ze nie ma bardziej realnego bloku od Ciosňw z gňry i z dolu i Jakiegos Dodatkowego Uniku z balansem Ciala!!-Mam nadzieje ze bedzie jakis Duzy Dodatek z Nowym Atakami Blokami lokacjami Bossami itp.-Pozdro dla Fanňw !
Skibun28 Legionista
Ponownie pytam kiedy druga część poradnika!!!!!!
tukaram3030 Pretorianin
Sorki Super Gracze czy ktoś z was pokonal zdeprawowana Mniszke robiac 2 x egzekucke skaczac z Drzewa na nie??Jak to zrobiliscie bo robie wedlug porasnika stad i nic nie wychodzi juz z godzine!!-Zadna czerwona kropka sie nie pojawia ja na nia skacze zaraz po tupniwciu !!-Jakies rady??
Vlad Tepes Pretorianin
Nie mogę ściągnąć poradnika! Po wysłaniu sms otrzymałem kod, który wpisałem. Potem strasznie długo wczytywała się strona z butonem pobrania, a po jego kliknięciu wieki czekałem, aż się wczyta poradnik. Po podaniu ścieżki na dysku i próbie pobrania dostaję informację: "niepowodzenie-zabroniony" i plik się nie zapisuje. Proszę redakcję o pomoc.
tukaram3030 Pretorianin
Z calym szacunkiem ten Poradnik jest Cienki.Meczece sie z Ojcem Sowa juz 6 dni i ten poradnik nie pomaga!!--Jest kilka dobrych filmikow na Youtubie jeden ma koles onksywce Guru rozwala go pojedynczymi pchnieciami po poprawnym uniku z lewej lub z prawej ale niestety mi wyskakuja inne kombinacje jego atakňw i nie moge skopiować tej taktyki!!-Gra jest Inna Orginalana Parowanie Bloki jest Super chyba najlepszy system walki jaki zastosowano w Grze!--Sa niestety duze minusy ktňre Utrudniaja rozgrywke w naparwde Glupi Wkurzajacy sposňb jak Kamera gdy walczymy przy przy ścianie!!-Nie wiem jak u was ale ja musze minimum 2 x przycisnac przycisk zeby Zadzialal blok albo unik i mam wrazenie ze to celowe ze strony producentow!!Czasami Dynamika Gry jest super a czasami tragedia !!Mogliby by takie Gry utrudniać w lepszy sposňb!!-Albo wrňg mnie Leje Punktuje przez Słup a ja Ostrzem Śmiertelności nie moge wiec Mocna Lipa!!-Zrobilem 2 zakonczenia ale to z Sowa w Hiracie jest straszne na razie do zrobienia!!Pozdro i mam nadzieje ze Ghost of Tsushima bedzie lepszy!!
Vlad Tepes Pretorianin
No dobra zabiłem wreszcie prawdziwego ostatniego bossa po ok 100h, zdobywając prawie wszystkie umiejętności, max rozwijając posturę i żyćko, z atakiem 17. Grałem oczywiście na klawie i myszy... Z achivmentów zostało mi tylko 4, ale to już załatwię przy ng+. Daję 8, lecz zaznaczam, że zarówno system rozwoju, klimat lokacji i sama walka bardziej pasuje mi o wiele bardziej w każdej z części DS. Tu poszli moim zdaniem na łatwiznę, ale i tak MUSIAŁEM tę pozycję "zaliczyć"... No i będę grał zaraz dalej... Mam pytanie, czy ktoś coś wie o DLC do Sekiro?!
Vlad Tepes Pretorianin
... no i zdobyłem platynę na ng+... rozwinąłem max protezę, odblokowałem wszystkie umiejętności, zabiłem wszystkich bossów (konieczne jest do tego odblokowanie zakończenia Shura), potem po cofnięciu save dotarłem do prawdziwego końca, gdzie został mi jedynie Isshin i Demon Nienawiści, ale tu już na razie odpuściłem. Do gry wrócę pewnie, jak wyjdą jakieś DLC...
Bary93 Junior
A wiec po ostatnim bossie ale przed rozmowa z Kuro trzeba zrobic save zeby zobaczyc wszystkie 3 zakoncznia. Ale czy mozna bezpiecznie wylaczyc ps4 zrobic save i wlaczyc? Dalej bedzie sutuacja po wygraniu walki ale przed rozmowa z kuro? Nie chcialbym zaprzepascic walki z bossem albo co gorsza wiekszej czesci gry.
Bary93 Junior
Przepraszam, czeski błąd- chodziło oczywiscie o wyłączenie gry. Bałem się, że jak wyłącze Sekiro po ostatnim bossie, ale przed rozmową z Kuro, to po restarcie zowu wrócę do punktu zapisu sprzed bossa. Ale rozumiem, że jest bezpiecznie.
Piotrek88 Junior
Jinsuke Saze mnie wkurzył , że szok nim go pokonałem :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
