Zatoka Marakajów | Legendarne przedmioty | Risen 2 Mroczne Wody
Aktualizacja:
Zatoka Marakajów
Czaszka śmierci

Zdobycie tego artefaktu jest bardzo skomplikowane - otrzymać go możesz wyłącznie po zakończeniu misji Dziedzictwo chaki Datu. Quest ten otrzymasz oczywiście od samego Datu [#1], który stoi przed domkiem na wzniesieniu, które góruje nad wioską.
Zadanie można rozwiązać na jeden z dwóch sposobów, w zależności od tego, do jakiej frakcji przyłączyłeś się na Wybrzeżu Ostrzy. Spora jego część jest dokładnie taka sama - jedyna różnica polega na tym, że służysz innemu panu (zwolennicy Indian będą sprzyjać Zaalu [#2], a członkowie Inkwizycji - Hakeke [#3]).

Początek misji jest w obu przypadkach taki sam - musisz porozmawiać ze swoim przyszłym opiekunem, a następnie wyeliminować jego zastępcę (patrz: Pozbądź się Potaki lub Pozbądź się Daiki). Kiedy to zrobisz, porozmawiaj z Datu i poproś go o trzy próby. W tym momencie aktywuje się misja Łapy dla Zaalu (lub Łapy dla Hakeke). Niezależnie od Twojej frakcji, cel zadania będzie taki sam - wspólne zabicie Czarnego Łowcy [#4] (patrz: Czarny Łowca). Ścieżki obu kandydatów rozejdą się dopiero po zabiciu tego zwierzęcia.
Jeśli stanąłeś po stronie Inkwizycji, musisz wspomóc Hakeke w próbie jego umiejętności łowieckich (patrz: Cztery pióra). Twoim celem jest znalezienie wszystkich czterech przedmiotów, które pozostawił dla was Kenan. Weź więc swego opiekuna i przejdź się do dżungli, gdzie znajdziesz kolejne pióra ([#5], [#6], [#7], [#8]). Gdy zdobędziesz wszystkie, porozmawiaj z Kenanem [#9], a następnie z Hakeke, po czym wróć do Datu i złóż mu raport.

Jeśli stanąłeś po stronie Indian, będziesz musiał wcielić się w Zaalu przy pomocy kukiełki voodoo (patrz: Laleczka voodoo Zaalu), a następnie odpowiedzieć na zagadki Datu (patrz: Trzy pytania). Prawidłowe odpowiedzi to kolejno: ciemność, czas i nic.
Niezależnie od tego, po której stronie stoisz, finałowa runda zawsze będzie wyglądać tak samo - musisz zmierzyć się z reprezentantem Twego konkurenta na specjalnej arenie [#10] (patrz: Pojedynek z halmakiem Zaalu lub Pojedynek z halmakiem Hakeke). Kiedy przeciwnik padnie pokonany, wystarczy powiedzieć o tym Datu. W tym momencie zadanie zakończy się, a Ty otrzymasz nagrodę od swojego opiekuna (amulet lub karabin) oraz od dotychczasowego wodza (legendarny przedmiot - czaszkę śmierci).
Otrzymywany bonus: +1 do Voodoo

Kula armatnia

Zdobycie tego artefaktu nie powinno nastręczyć Ci większych problemów. Zakupić go możesz u magazyniera Mercutio [#1], o ile zaliczysz dla niego zadanie Beczki z wraku statku albo przekonasz go do swoich racji (wymaga umiejętności Złotousty na 65 poziomie). Aby wejść w posiadanie artefaktu, będziesz jednak musiał wysupłać 2000 złotych monet - nie ma innej drogi, by zdobyć kulę armatnią. Jeśli nie dysponujesz taką sumą, wypełnij kilka zadań - większość z nich łączy się z pewną nagrodą finansową.
Otrzymywany bonus: +10 do Strzelb

Łapa jaguara
![Artefakt ten znajdziesz w świątyni [#1] znajdującej się na wschód od wioski Indian [#2] - Zatoka Marakajów | Legendarne przedmioty | Risen 2 Mroczne Wody - Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1234/78154312.jpg)
Artefakt ten znajdziesz w świątyni [#1] znajdującej się na wschód od wioski Indian [#2]. Zabij grasujące w jej okolicy Termity (występują tam nie tylko Robotnicy, ale też Wojownicy). Kiedy wejdziesz do środka i skręcisz w lewo, przygotuj się na spotkanie z niebezpieczną pułapką - wahadłowym ostrzem, które przetnie Cię na pół, jeśli nie wciśniesz szybko spacji. Jeżeli przeżyłeś tę próbę, przejdź dalej i przy ciele martwego pirata odszukaj przy nim łapę jaguara. Następnie wycofaj się z lokacji, ponownie unikając pułapki.
Otrzymywany bonus: +10 do Rytuału
Uwaga! W tej samej świątyni znajduje się złota maska z misji Groby przodków. Ukradnij ją i odstaw na postument, aby aktywować to zadanie.

Zepsuta grzechotka

Przedmiot ten możesz otrzymać wyłącznie w zadaniu Groby przodków - jest on nagrodą za wykonanie tego questa. Oto, jak je wykonać:
Wejdź do świątyni wznoszącej się pośrodku krainy [#1] i rozpraw się z trzema Ghulami, które tam mieszkają. Następnie wejdź do sali ze złotą maską stojącą na postumencie. Kiedy spróbujesz ją podnieść, pojawi się wielki potwór - Yagul. Duch będzie wściekły z powodu Twego zachowania - zbezcześciłeś bowiem jedno ze świętych miejsc plemienia Marakajów. Aby odpokutować za swoje winy, musisz odzyskać trzy pozostałe maski i odnieść je na odpowiednie miejsca. Jeśli przyjmiesz to zlecenie, zadanie aktywuje się. W przeciwnym wypadku czeka Cię walka z Yagulem oraz trzema Wojownikami - co w zasadzie oznacza pewną śmierć. Ponadto, nawet jeśli udałoby Ci się przeżyć, zabicie potwora położy kres temu zadaniu!

Udaj się do świątyni na wschód od wioski Indian [#2] i zabij grasujące w jej okolicy Termity (występują tam nie tylko Robotnicy, ale też Wojownicy). Kiedy wejdziesz do środka i skręcisz w lewo, przygotuj się na spotkanie z niebezpieczną pułapką - wahadłowym ostrzem, które przetnie Cię na pół, jeśli nie wciśniesz szybko spacji. Jeżeli przeżyłeś tę próbę, przejdź dalej i przy ciele martwego pirata odszukaj złotą maskę. Następnie połóż ją na postumencie, który stoi przy zwłokach. W ten sposób zamkniesz drzwi prowadzące do pomieszczenia po prawej (znajduje się tam nieco skarbów, więc powinieneś ukraść je wcześniej) i wypełnisz pierwszą część zadania. Przy okazji, zanim wyjdziesz z pomieszczenia z korsarzem, zabierz łapę jaguara, która leży obok niego - to jeden z legendarnych przedmiotów. Po tym możesz spokojnie wyjść z podziemia - pułapka została bowiem wyłączona.

Trzecią świątynię znajdziesz na północny wschód od wioski Marakajów - w tej samej lokacji, gdzie zabiłeś szabrowników z misji Spokój umarłych [#3]. Zlikwiduj Ghula, który czai się przy wejściu, a następnie zeskocz do dziury, którą znajdziesz w wewnętrznym korytarzu budynku (niestety towarzyszy będziesz musiał zostawić za sobą). Kiedy będziesz na dole, zabij kolejnego Ghula i przejdź dalej - na skrzyżowaniu drogi znajdziesz ciało pirata. W ekwipunku mężczyzny schowana jest kolejna ze złotych masek - zabierz ją i od razu przygotuj się do walki ze Strażnikiem. Jest to bardzo potężny przeciwnik, którego najłatwiej zlikwidować przy użyciu papugi oraz ciągłego odskakiwania w bok (jest dość powolny). Kiedy go pokonasz, przejdź dalej i od razu uchyl się przed wahadłowym ostrzem, które spadnie na Ciebie u ujścia korytarzu (musisz wcisnąć spację). Przejdź dalej, pociągnij za dźwignię w ścianie i zabij kolejnego Ghula. W kolejnym pomieszczeniu ustaw złotą maskę na postumencie i wyjdź przez nowo otworzone wrota (będziesz musiał przeskoczyć przez dziurę, dzięki której wszedłeś do podziemia).

Zakończenie zadania jest najbardziej problematyczne - maska znajduje się bowiem w zupełnie innej lokacji, niż miejsce jej przeznaczenia. Cenny artefakt znajdziesz w jaskini na południu mapy - dokładnie tej samej, w której znalazłeś ścianę ognia [#4] (patrz: Bariera płomieni). Kiedy przed nią staniesz, skręć w lewo i wejdź po schodach na górę. Zabij Mogilnego Pająka, który wyjdzie spod ziemi, a następnie weź maskę ze stołu po prawej. Wyposażony w ten przedmiot, udaj się do świątyni na północny wschód od wioski Marakajów [#5] - powinieneś kojarzyć ją z misji Nagie zwłoki. Wejdź do środka i odłóż artefakt na właściwe miejsce. W tym momencie objawi Ci się Yagul, który obwieści zmazanie Twoich win. W tym momencie zadanie zakończy się, ale aby otrzymać za nie najważniejszą nagrodę, musisz się jeszcze zgłosić do szamana Osamu [#6]. Kiedy powiesz mu o swoich dokonaniach, dostaniesz zepsutą grzechotkę - cel tego questa.

Otrzymywany bonus: +10 do Czarnej magii
Uwaga! Kolejność odwiedzania poszczególnych świątyń jest całkowicie dowolna - co więcej, powyższe zadanie możesz aktywować w każdej z nich. Wystarczy, że spróbujesz ukraść którąś ze złotych masek - Yagul z pewnością to zauważy.
0
- Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry
- Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry
- Legendarne przedmioty
- Tacarigua | Legendarne przedmioty | Risen 2 Mroczne Wody
- Wybrzeże ostrzy | Legendarne przedmioty | Risen 2 Mroczne Wody
- Antigua | Legendarne przedmioty | Risen 2 Mroczne Wody
- Wyspa Złodziei | Legendarne przedmioty | Risen 2 Mroczne Wody
- Caldera 2 | Legendarne przedmioty | Risen 2 Mroczne Wody
- Zatoka Marakajów | Legendarne przedmioty | Risen 2 Mroczne Wody
- Wyspa Umarłych | Legendarne przedmioty | Risen 2 Mroczne Wody
- Legendarne przedmioty
- Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry
Komentarze czytelników
tukaram3030 Pretorianin
SORKI ALE O.CO CHODZI W TEJ GRZE!!WALCZE ZE SLEYNEM I NIE MOGE GO ZABIC??!! PEWNIE JAKIS.BAD PO.WPISANIU TIPSOW.PIES SRAL TA PIRANIE BYTES JAK.ZWYKLE.NAJEBALI BŁĘDÓW JAK.W.GHOTIC 3 ZMIERZCH BOGÓW.MASAKRA. Wizualnie gra fajna ale walka kombosy to.jakas lipa dla dzieciakow i debili. NIE MA TO.JAK.ZJEBAC CAŁA GRĘ BRAKIEM.KOLKU MALYCH ALE.WAZNYCH.ELEMENTOW.
tukaram3030 Pretorianin
WITAM PONOWNIE!! SORKI MA KTOS MOŻE SAVE OD MOMENTU WALKI ZE SLEYNEM?? BO MA POTEZNY BLAD I NIE MOGĘ GO NICZYM ZABIC PODCZAS WALKI,DOSŁOWNIE NIC NIE DZIALA ANI ON MNIE NIE MOZE ZABIC.PROSZE O PRZESŁANIE SAVÓW BEZ WPISYWANYCH TIPSÓW NA [email protected].!! BEDE WDZIĘCZNY I POZDRAWIAM.
zanonimizowany1108572 Junior
tukaram3030 pewnie zamiast zagadać do slayna to od razu poszedłeś do skrzynki ,w którym nie ma artefaktu sam miałem taki problem ale wymyśliłem podstępny plan :D Kiedy już zacząłem z nim walkę wtedy powędrowałem w poszukiwaniu jakiś bestii mi pomogły wielkie kraby i to one zabiło go za mnie .Oczywiście sporo to czasu zajęło za nim się to udało ale.... pozdrawiam :D
zanonimizowany1121108 Junior
OSZUSTWO!!.Wysłałem sms miało mi pobrać poradnik do Risena 2 Mroczne wodu a pobrało do innej części Risena chyba pierwszej.Morze liczyli że wyśle jeszcze jednego sms ale niech szukają innego frajera.
sexocholik Junior
gra całkiem fajna ale ukończyłem ją grając inkwizycją ,oczywiście jeśli ktoś chce szybko ją ukończyć niech użyje kodów,najtrudniejsze etapy to walka z krakenem trój bój z morganem
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.