Risen 2 Dark Waters: Artefakt Stalowobrodego (1)
Aktualizacja:
Artefakt Stalowobrodego
Zadanie to otrzymasz zaraz po śmierci kapitana Stalowobrodego, kiedy rozmówisz się z Patty na plaży Wybrzeża Ostrzy (patrz: Broń tytanów). Niestety, stary korsarz nie zdążył powiedzieć Ci, gdzie ukrył swoją część artefaktu tytanów. Twoim celem jest zlokalizowanie tego przedmiotu i zdobycie go. Jako, że jest to jedno z największych i najbardziej skomplikowanych zadań w całej grze, jego opis podzielono na kilka części, które znajdziesz poniżej. Przebieg misji i sposób jego realizacji jest uzależniony od tego, do jakiej frakcji zdecydowałeś się przyłączyć - zostało to uwzględnione w kolejnych rozdziałach. Jeśli wolałeś podążyć ścieżką Indian, szczególną uwagę powinieneś poświęcić rozdziałowi Wyspa Umarłych, jeżeli zaś należysz do Inkwizycji, przyjrzyj się Zatoce Marakajów.

Wybrzeże Ostrzy



Aby uciec z Wybrzeża Ostrzy i kontynuować misję, musisz zdobyć okręt. Służy temu zadanie Nowy statek, aktywowane zaraz po Twojej rozmowie z Sebastiano (patrz: Porozmawiaj z komendantem). Kiedy otyły Inkwizytor wyjaśni Ci już, jakim jesteś dla niego śmieciem, zamień kilka słów ze swoją towarzyszką (patrz: Porozmawiaj z Patty) a następnie rusz z nią do portu [#1] (patrz: Idź z Patty). Tutaj wyjaśni Ci ona plan, dzięki któremu opuścicie te niegościnne ziemie.

Aby zająć łajbę, trzeba wypełnić kilka pomniejszych zadań:
- Zdobyć zapasy wody - zrobić to można na dwa różne sposoby, w zależności od tego, czy stanęło się po stronie Inkwizycji (Złote maski) czy Indian (Marionetka). W pierwszym przypadku należy pomóc karczmarce [#2] z miasta w zdobyciu skarbów komendanta Sebastiano (trzy złote maski znajdują się w jego garnizonie [#3]). Drugą opcją jest opętanie otyłego żołnierza przy pomocy rytuału Chani [#4] - posługując się nim możesz poprosić Miguela [#5] o dostarczenie wymaganego towaru.
- Zgromadzić odpowiednią załogę - zwerbować można kucharza Hawkinsa [#6], żołnierza Venturo [#2] lub szamankę Chani [#4] (w zależności od tego, którą frakcję się wybrało). Wiążą się z tym zadania Trzeci członek załogi oraz Czwarty członek załogi.
- Zniszczyć portowe armaty - jeśli się tego nie zrobi, żegluga będzie bardzo krótka i bolesna. Dlatego też należy dopuścić się Sabotażu. Popsucie dział nie jest trudne - trzeba poprosić Patty o zardzewiałe gwoździe, a następnie dokonać dzieła zniszczenia. Kolumbryny znajdują się na wybrzeżu [#7] oraz na wieży garnizonu Inkwizycji [#8]. Walka ze strażnikami jest nieunikniona, więc powinieneś zabrać ze sobą towarzyszy!
- Przechwycić okręt w otwartej bitwie - służy temu misja Zdobądź statek. W czasie szturmu będą wspierać Cię członkowie Twojej przyszłej załogi, więc walka nie będzie trudna.

Kiedy wszystkie powyższe warunki zostaną spełnione, porozmawiaj z Patty na pokładzie waszego nowego okrętu. W ten sposób zaliczysz misję Nowy statek i będziesz mógł popłynąć, gdzie tylko dusza zapragnie.
Jeśli chcesz, możesz zasięgnąć języka w sprawie skarbu Stalowobrodego (patrz: Najlepsza kryjówka na świecie). Istnieją dwie osoby, które znały Stalowobrodego na tyle dobrze, że mogą wiedzieć coś na temat miejsca ukrycia jego skarbu. Są to: admirał Alvarez [#9], którego spotkasz na Antigui oraz Berbeluch [#10], którego poznałeś w karczmie na Tacarigui. Kiedy rozmówisz się z którymś z nich, automatycznie zaliczysz wspomnianą misję i dowiesz się o tym, że Stalowobrody schował swój artefakt w skrzyni Garcii. Teraz wystarczy odszukać mężczyznę, którego ostatni raz widziano na Calderze.
Uwaga! Jeśli sprzymierzyłeś się z Indianami, Chani wyjawi Ci położenie Wyspę Umarłych, na której znajdziesz Zjawę Stalowobrodego (łączy się to z misją Duch Stalowobrodego). Jeśli nie odpowiada Ci klimat Caldery i Wybrzeża Marakajów, możesz całkowicie zlekceważyć te części zadania i od razu wyruszyć na Wyspę Umarłych. Będąc tam, otrzymasz gotowe rozwiązanie misji Artefakt Stalowobrodego - pamiętaj jednak, że zmarnujesz w ten sposób sporo punktów Chwały, które mógłbyś zdobyć dzięki równoczesnemu zaliczaniu wszystkich questów!
Caldera
![Kiedy przybijesz do brzegu Caldery, rozmów się z Carlosem [#1], od którego otrzymasz misję Podążając śladem Garcii - Artefakt Stalowobrodego (1) | Zadania - Wybrzeże Ostrzy | Risen 2 Mroczne Wody - Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1234/77289093.jpg)
Kiedy przybijesz do brzegu Caldery, rozmów się z Carlosem [#1], od którego otrzymasz misję Podążając śladem Garcii. Twoim celem jest znalezienie Garcii - pirata, który posiada kolejny z artefaktów tytanów. Chociaż wydaje się to być proste, w rzeczywistości wiąże się z całą masą pomniejszych questów, które będziesz musiał wypełnić. Już pierwszy z nich, Mauregato!, można wypełnić na dwa różne sposoby, w zależności od frakcji, do której postanowiłeś dołączyć. Wyjdź więc z Kryształowej Twierdzy i udaj się do domu Mauregato [#2].
Jeśli na Wybrzeżu Ostrzy stanąłeś po stronie Indian, możesz zdobyć perukę Mauregato i przy jej pomocy opętać mężczyznę. W tym celu wejdź do wschodniej części jego mieszkania i weź z niej kwit [#3]. Następnie udaj się do kupca Pantaleo [#4] i pokaż mu dokument (jeśli go nie posiadasz, możesz zwyczajnie ukraść perukę, o ile dysponujesz Złodziejstwem na 75 poziomie). Niezależnie od tego, którą opcję wybierzesz, i tak otrzymasz poszukiwany przez siebie przedmiot. Teraz wystarczy wejść na piętro hotelu i na ołtarzu Di Silvy [#5] stworzyć laleczkę voodoo. Posiadając to narządzie, wróć do Mauregato i użyj na nim magii.

Wcielając się w postać zrzędliwego polityka, udaj się do katedry [#6] i tam porozmawiaj z Custodio [#9], który poinformuje Cię o zebraniu rady. Następnie powiedz mężczyźnie po prawej, Puco [#10], jak powinien głosować (za lub przeciw sojuszowi z Marą). Zakradnij się do gabinetu Mauregato [#11] i wykradnij stamtąd obciążający list (musisz to zrobić przed wizytą w bibliotece!). Przejdź do biblioteki [#12] i przeczytaj zwój Postanowienie wysokiej rady - zakończy to misję Podążając śladem Garcii i rozpocznie nową - Zatoka Marakajów.
Jeśli chcesz dokończyć misję Mauregato!, wejdź do gabinetu Godina [#13] (znajduje się naprzeciwko czytelni) i powiedz mu o zebraniu. Następnie spotkaj się ze wszystkimi politykami w głównej sali i odbądź z nimi głosowanie. To, jakiej dokonasz decyzji, nie ma żadnego wpływu na fabułę, chyba że będziesz głosował za sojuszem z Marą, a następnie ujawnisz swoją zdradę. W takim wypadku zostaniesz zabity, a zadanie ulegnie anulowaniu! Jeśli właśnie tak zrobiłeś, jedynym sposobem rozwiązania problemu będzie wypełnienie misji Chłopiec na posyłki.
Jeśli chcesz skompromitować Mauregato, pokieruj głosowaniem tak, aby nie dopuścić do sojuszu z Marą, a następnie przyznaj się do zdrady. Kierowany przez Ciebie mężczyzna straci wówczas swoją posadę na rzecz konkurenta - Azuro.

Jeśli na Wybrzeżu Ostrzy stanąłeś po stronie Inkwizycji, misja Mauregato! zakończy się w momencie rozmowy z mężczyzną, którego dotyczy to zadanie. Jako, że nie udało Ci się niczego zyskać, powinieneś spotkać się z mieszkańcami miasta i zamienić z nimi kilka słów na temat poszukiwanego korsarza (patrz: Idź za służącym). Dzięki temu zaczepi Cię Sługa Azuro [#7], przez co będziesz mógł porozmawiać z jego panem [#8]. W ten sposób rozpoczniesz zadanie Chłopiec na posyłki. Składa się ono z dwóch mniejszych questów:
- Ubiór posłańca - kupisz go u Pantaleo [#5] za 500 sztuk złota;
- Sygnet - musisz ukraść go z mieszkania Mauregato [#2]. W tym celu zdobądź klucz do jego sypialni (leży w pokoju na parterze, a drugi egzemplarz nosi przy sobie kucharka Hermina). Wyposażony w ten przedmiot, wejdź na piętro, otwórz drzwi do sypialni i zabierz ze stolika poszukiwany sygnet.

Kiedy zdobędziesz już oba przedmioty, powiedz o tym Azuro. Uzyskasz od niego sfałszowaną przepustkę, dzięki której wejdziesz do katedry (ubierz się wcześniej w strój posłańca!). Znalazłszy się w środku, porozmawiaj z Custodiem [#9] na temat Garcii. W ten sposób dowiesz się, że bibliotekarka Cassandra [#14] rozmawiała z korsarzem na temat książek. Spotkaj się więc z kobietą (patrz: Zwoje, książki i półki), kup od niej klucz do gabinetu Mauregato (kosztuje 500 sztuk złota) i ukradnij stamtąd [#11] obciążający list. Następnie wejdź do samej biblioteki (patrz: Dostęp do archiwów) i przeczytaj zwój Postanowienie wysokiej rady. W tym momencie zadanie zakończy się, a rozpocznie nowe - Zatoka Marakajów (właśnie w tej lokacji ukrył się Garcia!).
Zatoka Marakajów

Uwaga! Ta część zadania jest opcjonalna i może zostać zastąpiona przez misję Duch Stalowobrodego, którą zrealizujesz na Wyspie Umarłych.
Najważniejsze zadanie, jakie musisz wypełnić w Zatoce Marakajów, to Przeszukaj dobytek Garcii. Wyjdź więc z portu na nabrzeżu [#1] i udaj się ścieżką na południe. Przejdź pod mostem linowym [#2] i dotrzyj do starego obozu [#3], a następnie skręć na wschód. Na skrzyżowaniu [#4] wybierz drogę prowadzącą na wschód i wymiń siedzącego tam Angusa [#5]. Następnie zejdź na plażę i wsiądź do tratwy, którą tam znajdziesz [#6]. Kiedy podpłyniesz do okrętu pirata [#7], czeka Cię walka z jego zbirami (patrz: Przejmij statek Garcii) - są oni dość wymagającymi przeciwnikami, dlatego sensownie zrobisz, jeżeli weźmiesz ze sobą jakichś towarzyszy.
Po wejściu do gabinetu Garcii, na biurku obok łóżka powinieneś dojrzeć mapę (patrz: Skarb na wybrzeżu piratów) oraz książkę - dziennik Garcii. Kiedy ją przeczytasz, poznasz lokalizację kryjówki kapitana oraz hasło, dzięki któremu otworzysz jej bramy (patrz: Sezamie, otwórz się). Przy okazji zaliczysz też misję Hasło, którą mogłeś otrzymać na Antigui, o ile zajrzałeś do wrót pod wodospadem (nawet jeśli tam nie byłeś, misja i tak zostanie zaliczona).

W tym momencie musisz porozmawiać z Patty [#1] (co kończy zadanie Przeszukaj dobytek Garcii) i udać się na Antiguę. To właśnie tam został schowany artefakt Stalowobrodego.
- Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry
- Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry
- Risen 2 Dark Waters: Zadania - Wybrzeże Ostrzy
- Risen 2 Dark Waters: 4 kawałki nefrytu
- Risen 2 Dark Waters: Artefakt Stalowobrodego (1)
- Risen 2 Dark Waters: Artefakt Stalowobrodego (2)
- Risen 2 Dark Waters: Atak na świątynię
- Risen 2 Dark Waters: Auć!
- Risen 2 Dark Waters: Bazyl nie żyje!
- Risen 2 Dark Waters: Bądź towarzyszem Hikoko
- Risen 2 Dark Waters: Błogosławieństwo przodków
- Risen 2 Dark Waters: Bramy miasta o rzut kamieniem
- Risen 2 Dark Waters: Broń tytanów
- Risen 2 Dark Waters: Czerwone wino
- Risen 2 Dark Waters: Cztery ofiary dla Kanadiktu
- Risen 2 Dark Waters: Czwarty członek załogi
- Risen 2 Dark Waters: Czy jesteś tego wart?
- Risen 2 Dark Waters: Dalej na południe
- Risen 2 Dark Waters: Dalej w głąb lądu
- Risen 2 Dark Waters: Dalej w stronę wybrzeża
- Risen 2 Dark Waters: Długi Eusebia
- Risen 2 Dark Waters: Do Indian
- Risen 2 Dark Waters: Do Puerto Isabella
- Risen 2 Dark Waters: Dobre pierwsze wrażenie!
- Risen 2 Dark Waters: Dostawa dla Wrony
- Risen 2 Dark Waters: Dostęp do świątyni
- Risen 2 Dark Waters: Drewniane skrzynie
- Risen 2 Dark Waters: Drewniane skrzynie dla Miguela
- Risen 2 Dark Waters: Duch Stalowobrodego
- Risen 2 Dark Waters: Gdzie jest statek Wrony?
- Risen 2 Dark Waters: Groźna bestia
- Risen 2 Dark Waters: Handel wymienny
- Risen 2 Dark Waters: Idź z Patty
- Risen 2 Dark Waters: Idź za Ranapirim do dżungli
- Risen 2 Dark Waters: Idź za Ranapirim do wieży
- Risen 2 Dark Waters: Idź za Ranapirim w głąb lądu
- Risen 2 Dark Waters: Idź za Venturem do miasta
- Risen 2 Dark Waters: Idź za Venturem do Puerto Isabella
- Risen 2 Dark Waters: Idź za Venturem do świątyni
- Risen 2 Dark Waters: Indianie
- Risen 2 Dark Waters: Jaskinia Jaguara
- Risen 2 Dark Waters: Jaskinia w pobliżu przełęczy
- Risen 2 Dark Waters: Jeszcze kawałek
- Risen 2 Dark Waters: Kilka beczek wody...
- Risen 2 Dark Waters: Laleczka Bakira
- Risen 2 Dark Waters: Laleczka Jima
- Risen 2 Dark Waters: Laleczka Sebastiano
- Risen 2 Dark Waters: Małpie figle
- Risen 2 Dark Waters: Mapa skarbów Jima
- Risen 2 Dark Waters: Marionetka
- Risen 2 Dark Waters: Masz coś do jedzenia?
- Risen 2 Dark Waters: Muszkiet
- Risen 2 Dark Waters: Naprzód marsz!
- Risen 2 Dark Waters: Nefryt
- Risen 2 Dark Waters: Nefrytowa jaskinia
- Risen 2 Dark Waters: Nowy statek
- Risen 2 Dark Waters: Odwróć uwagę Skinnera
- Risen 2 Dark Waters: Ogniste ptaki blokują most
- Risen 2 Dark Waters: Okropne przeczucie
- Risen 2 Dark Waters: Ostrza dla Coopera
- Risen 2 Dark Waters: Plan Chani
- Risen 2 Dark Waters: Plemię Shaganumbi
- Risen 2 Dark Waters: Podejrzliwy Tonka
- Risen 2 Dark Waters: Podrzynacze gardeł
- Risen 2 Dark Waters: Podział łupu
- Risen 2 Dark Waters: Pojedynek z Masaru
- Risen 2 Dark Waters: Pokonaj strażników na wieży
- Risen 2 Dark Waters: Pokonaj Tita
- Risen 2 Dark Waters: Polowanie na Ogniste ptaki
- Risen 2 Dark Waters: Pomoc w walce z Wroną
- Risen 2 Dark Waters: Porozmawiaj z komendantem
- Risen 2 Dark Waters: Porozmawiaj z Patty
- Risen 2 Dark Waters: Porozmawiaj z piratami na wieży
- Risen 2 Dark Waters: Poszukiwane bożka
- Risen 2 Dark Waters: Pośród dzikusów
- Risen 2 Dark Waters: Przebiegły kapitan
- Risen 2 Dark Waters: Przesłuchaj Hawkinsa
- Risen 2 Dark Waters: Przez dżunglę
- Risen 2 Dark Waters: Przez jaskinię szczurów
- Risen 2 Dark Waters: Przez most
- Risen 2 Dark Waters: Przez przełęcz
- Risen 2 Dark Waters: Przez rzekę
- Risen 2 Dark Waters: Rośliny, grzyby i zioła
- Risen 2 Dark Waters: Rośliny, grzyby i zioła Natsumi
- Risen 2 Dark Waters: Sabotaż
- Risen 2 Dark Waters: Skarb Jima
- Risen 2 Dark Waters: Skarb na indiańskim cmentarzu
- Risen 2 Dark Waters: Skarb na plaży Puerto Isabella
- Risen 2 Dark Waters: Skarb w Dolinie Jaguara
- Risen 2 Dark Waters: Skrzynia Bazyla
- Risen 2 Dark Waters: Sprawozdanie strażnika
- Risen 2 Dark Waters: Statek Wrony
- Risen 2 Dark Waters: Trofea
- Risen 2 Dark Waters: Trzeci członek załogi
- Risen 2 Dark Waters: Tytan ziemi
- Risen 2 Dark Waters: Ucieknij z wieży
- Risen 2 Dark Waters: Ukryta straż
- Risen 2 Dark Waters: Ukryty bożek
- Risen 2 Dark Waters: Uwolnij Hawkinsa!
- Risen 2 Dark Waters: Uwolnij Tahanę
- Risen 2 Dark Waters: W głąb doliny
- Risen 2 Dark Waters: Walka z Wroną
- Risen 2 Dark Waters: Włos wodza
- Risen 2 Dark Waters: Wojownicy przed świątynią!
- Risen 2 Dark Waters: Wracamy do domu
- Risen 2 Dark Waters: Wracamy do początku
- Risen 2 Dark Waters: Z powrotem do wioski z Hikoko
- Risen 2 Dark Waters: Zdobądź statek
- Risen 2 Dark Waters: Złote maski
- Risen 2 Dark Waters: Zły duch rzeki
- Risen 2 Dark Waters: Znaleziono bożka Shaganumbi
- Risen 2 Dark Waters: Zadania - Wybrzeże Ostrzy
- Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry
Komentarze czytelników
gra całkiem fajna ale ukończyłem ją grając inkwizycją ,oczywiście jeśli ktoś chce szybko ją ukończyć niech użyje kodów,najtrudniejsze etapy to walka z krakenem trój bój z morganem
OSZUSTWO!!.Wysłałem sms miało mi pobrać poradnik do Risena 2 Mroczne wodu a pobrało do innej części Risena chyba pierwszej.Morze liczyli że wyśle jeszcze jednego sms ale niech szukają innego frajera.
tukaram3030 pewnie zamiast zagadać do slayna to od razu poszedłeś do skrzynki ,w którym nie ma artefaktu sam miałem taki problem ale wymyśliłem podstępny plan :D Kiedy już zacząłem z nim walkę wtedy powędrowałem w poszukiwaniu jakiś bestii mi pomogły wielkie kraby i to one zabiło go za mnie .Oczywiście sporo to czasu zajęło za nim się to udało ale.... pozdrawiam :D
WITAM PONOWNIE!! SORKI MA KTOS MOŻE SAVE OD MOMENTU WALKI ZE SLEYNEM?? BO MA POTEZNY BLAD I NIE MOGĘ GO NICZYM ZABIC PODCZAS WALKI,DOSŁOWNIE NIC NIE DZIALA ANI ON MNIE NIE MOZE ZABIC.PROSZE O PRZESŁANIE SAVÓW BEZ WPISYWANYCH TIPSÓW NA [email protected].!! BEDE WDZIĘCZNY I POZDRAWIAM.
SORKI ALE O.CO CHODZI W TEJ GRZE!!WALCZE ZE SLEYNEM I NIE MOGE GO ZABIC??!! PEWNIE JAKIS.BAD PO.WPISANIU TIPSOW.PIES SRAL TA PIRANIE BYTES JAK.ZWYKLE.NAJEBALI BŁĘDÓW JAK.W.GHOTIC 3 ZMIERZCH BOGÓW.MASAKRA. Wizualnie gra fajna ale walka kombosy to.jakas lipa dla dzieciakow i debili. NIE MA TO.JAK.ZJEBAC CAŁA GRĘ BRAKIEM.KOLKU MALYCH ALE.WAZNYCH.ELEMENTOW.
@gamer1318
Nic nie zrobisz. Pogadasz trochę z załogą i wypływasz w morze, co oznacza koniec gry – niestety.
Mam wszystkie artefakty dla Nahele a ona dalej gada swoje " że jest to straszne miejsce itp..itd..,nie wiem dlaczego nie przyjmuje mi ich i nie mogę zaliczyć tego zadania.
MAM pytanie ukończyłem misję z marą ale po niej nie moge dalej normalnie grac.JESTEM CIĄGLE NA świątyni wody co mam zrobic
Witajcie ziomeczki. Otóż mam problem, zbugowała mi się misja idź za Venturem do puerto isabella . wszystko elegancko, mam zaznaczone miasto i wogóle, w momencie gdy sie do niego przenoszę i staje na czerwonym "x" na mapie, nic sie nie dzieje, misja wciąż nie jest zaliczona . Stanęłem na tej misji i w sumie tylko to mam do wykonania, nie mogę się też udać do miasta umarłych mimo tego iż mam tam misję , podejrzewam że to jest z tym związane . Prosiłbym o jak najszybszą pomoc na gg 22746820 , lub tutaj :)
Siema nie wiem czy post już był ale zaryzykuje też przeszedłem kilka ładnych razy Risen 2, patrze teraz tak na zadania na tej stronie i zauważyłem brak niektórych z nich przykładem niech będzie Godzina Czarownic zadanie to mamy na Antigui gdy posiadamy przy sobie ducha Stalowobrodego możemy nim postraszyć Eddiego rybaka na wschodnim wybrzeżu, może ktoś poza mną także to zauważył :)
Mam Pytanie!! Gdzie jest pierścień złodzieja i pierścień łotra ? proszę o dokładne położenie bo szukam tego i nie ma :(
W ostatnim domu po prawej na nabrzeżu w Calderze jest kupiec, który zleci ci misję dostania się do siedziby Wysokiej Rady i powie jak to zrobić.
Ewentualnie jak często robisz szybki zapis, to możesz wczytać grę, bo te zapisy nie są usuwane.
A co jeżeli już byłem u wysokiej rady i zrobiłem tę misję jak nim byłem a nie ukończyłem tego zadania? Bo tylko poszedłem nim do rady a nie do biblioteki... Nie można nim być drugi raz więc co mam zrobić?
Małpkę wykorzystuje się nie tylko w Antigui ale w wielu ruinach gdzie przechodząc przez szparę we wrotach może je po drugiej stronie otworzyć dźwignią;)
Czy moze ktos wie gdzie moge kupic malpke? malpka quina zginela po tym jak upadla z duzej wysokosci. Finingan z obozu piratow moze ja tylko wytresowac takze on jej nie ma. Prosze o pomoc bo nie lubie zostawiac misji a ta z pistoletem wilsona bez malpki jest dla mnie nie do wykoniania. Dziekuje
@Sir Elton
Nie ma co winić piranhi za dlc, tylko deepsilver. Niestety ekipa Piranha Bytes ma pecha, bo z jednego bagna jakim był jowood weszła w drugie jakim jest deepsilver
Co do załogi przy użyciu kodów da się mieć zarówno Shani, jak i Venturo (stoją wtedy koło siebie, ale nie ma żadnych bugów :))
A czy będzie wyspa umarłych? Bo teraz nie ma
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
