Zatoka Marakajów | Zadania - Caldera 2 | Risen 2 Mroczne Wody
Aktualizacja:
Zatoka Marakajów


Ten quest jest częścią zadania: Chciwy kapitan
Zadanie to otrzymasz z chwilą zakończenia misji Podążając śladem Garcii, kiedy tylko przeczytasz zwój Postanowienie wysokiej rady w katedralnej bibliotece [#1]. Dowiesz się z niego, że poszukiwany przez Ciebie korsarz schronił się na Wybrzeżu Marakajów. Wsiądź więc na swój okręt i wyrusz w kierunku malowniczej krainy.
Kiedy dotrzesz na miejsce, zatrzyma Cię Valdez [#2], będący zarządcą tego terenu. Niezależnie od tego, których opcji dialogowych użyjesz, i tak otrzymasz od niego kolejne zadania: Wyprawa i Ukryta dolina. Powinieneś przejść do ich realizacji.

Pierwsza z misji jest dość prosta - wystarczy, że dotrzesz do osady Marakajów i porozmawiasz ze znajdującym się tam Corrientesem. Aby dotrzeć na miejsce, obejdź świątynię od zachodu, a następnie idź ścieżką na południe. Jeśli do pomocy wziąłeś sobie któregoś z towarzyszy (obojętnie jakiego), zauważy on ślady na ziemi - dzięki temu będziesz wiedział, dokąd masz iść. Na swej drodze spotkasz całą masę Ognistych ptaków - pierwsze zaatakują Cię przy samej świątyni [#3], a następne będą towarzyszyć Ci przez praktycznie całą podróż. Kiedy przejdziesz pod linowym mostem (to jedyna właściwa ścieżka!) i udasz się dalej na południe, będziesz musiał walczyć z Małpami błękitnoszponymi, które zorganizowały sobie tutaj swój teren łowiecki. Jeśli przejdziesz kilka kroków w stronę wzgórza, natrafisz na stary obóz [#4]. Możesz się tutaj przespać i zregenerować siły - przyda Ci się to przed dalszą podróżą w głąb dżungli.

Kiedy uznasz już, że jesteś w pełni sił, skręć na wschód i wymiń starą świątynię [#5] (możesz w niej otrzymać zadanie Groby przodków). Na skrzyżowaniu skręć w prawo, po czym udaj się nad jezioro [#6] (stojący tam Hanu może zlecić Ci misję Bestia w jeziorze). Wejdź po ścieżce na górę, gdzie znajduje się obóz Indian [#7]. Kiedy znajdziesz się w środku, porozmawiaj z Corrientesem, którego znajdziesz w jego chatce, po prawej. W tym momencie misja Wyprawa dobiegnie końca.

Wykonanie drugiego questa zajmie Ci znacznie więcej czasu. Rozwiązać go można na jeden z dwóch sposobów - ich dobór decyduje o tym, jaki będzie jego przebieg. Pierwsza z opcji to uratowanie Angusa [#8] (patrz: Dezerter) - jeśli odprowadzisz chłopaka do Valdeza i porozmawiasz z Inkwizytorem, poznasz prawdziwą tożsamość Corrientesa [#7] (patrz: Zdemaskowanie Garcii). Kiedy następnym razem będziesz się z nim widział, Bezimienny automatycznie wyciągnie broń i zacznie walczyć z oszustem. Wybór tej opcji jest bardzo niefortunny, ponieważ oznacza walkę ze wszystkimi sługusami Garcii równocześnie - wliczając w to Indian, których będziesz musiał ogłuszyć (piratów zabijesz, więc anulujesz ich zadania!). Jako, że jest to niesamowicie trudna bitwa, powinieneś zadbać o pomoc towarzyszy, a ponadto uciec z wioski - w jej granicach nie masz żadnych szans. Dopiero po powrocie możesz spróbować wyciągać kolejnych wrogów poza obręb lokacji i tam zlikwidować. Kiedy już sobie z nimi poradzisz, zabij Corrientesa i weź od niego krew przodków - dzięki niej będziesz mógł przejść przez ścianę ognia (patrz: Bariera płomieni). Nie musisz jednak tego robić - zadanie Zatoka Marakajów, wraz z questem Chciwy kapitan, dobiegną końca z chwilą zabicia Corrientesa i odebrania mu Trupiej broni (jeden z artefaktów tytanów).

Druga opcja to rozmowa z szamanem Osamu [#9]. Kiedy spotkasz się z nim po wykonaniu misji Znaleziono sekretne wejście i rozmowie z Corrientesem, oszustwo pirata wyjdzie na jaw (patrz: Zdemaskowanie Garcii). Otrzymasz od Indianina krew przodków, dzięki której będziesz mógł wyruszyć w pościg. Twoim celem jest ściana ognia [#10], którą znajdziesz w jaskini na południowy zachód od wioski. Gdy do niej dotrzesz, czeka Cię walka z dwoma siepaczami korsarza - Egasem i Palomo. Kiedy ich zabijesz, możesz już przejść przez magiczną barierę (niestety, nie możesz wziąć ze sobą towarzyszy). Po przekroczeniu ściany płomieni będziesz musiał pokonać Ghula, a nieco dalej - Mogilnego Pająka. Kiedy będziesz stał w miejscu, gdzie pojawia się ten ostatni, obróć się o 180 stopni, wejdź na wyższy poziom i podejdź do ściany z wykutymi drzwiami. U ich szczytu dojrzysz przycisk, który otworzy wrota. Dzięki temu przejściu będziesz mógł wrócić do towarzysza, którego zostawiłeś przed barierą płomieni i wraz z nim kontynuować podróż.

Wyjdź z jaskini korytarzem na prawo od Mogilnego Pająka. Kiedy ujrzysz światło słoneczne [#11], zaliczysz opisywaną misję. Musisz jeszcze dopaść Corrientesa, który znajduje się wewnątrz świątyni ognia [#12]. Wchodząc do środka uważaj na czające się w okolicy Termity i Ogniste ptaki, a przede wszystkim - na zabójczą pułapkę zamontowaną przy schodach [#13]. Kiedy wejdziesz do wnętrza świętego miejsca, spotkasz w nim poszukiwanego przez siebie oszusta. Po krótkiej animacji czeka Cię walka z nim oraz ze sporą grupką Piaskowych diabłów. Jeśli wziąłeś ze sobą jakiegoś towarzysza, pomoże Ci on w walce ze szkodnikami, ale z głównym przeciwnikiem będziesz musiał poradzić sobie sam. Kiedy go zabijesz i odbierzesz mu Trupią dłoń, misja dobiegnie końca (razem z questem Chciwy kapitan).
Nagrody:
- 500 punktów Chwały za wykonanie zadania;
- 100 punktów Chwały za zabicie Egasa;
- 100 punktów Chwały za zabicie Palomo;
- 125 punktów Chwały za zabicie Scarpetty;
- 125 punktów Chwały za zabicie Corrientesa;
- 200 punktów Chwały za zabicie każdego Mogilnego Pająka;
- 100 punktów Chwały za zabicie Ghula;
- 100 punktów Chwały za zabicie każdego Ognistego ptaka.
0
- Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry
- Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry
- Zadania - Caldera 2
- Chciwy kapitan | Zadania - Caldera 2 | Risen 2 Mroczne Wody
- Chłopiec na posyłki | Zadania - Caldera 2 | Risen 2 Mroczne Wody
- Dostęp do archiwów | Zadania - Caldera 2 | Risen 2 Mroczne Wody
- Idź za służącym | Zadania - Caldera 2 | Risen 2 Mroczne Wody
- Mauregato! | Zadania - Caldera 2 | Risen 2 Mroczne Wody
- Podążając śladem Garcii | Zadania - Caldera 2 | Risen 2 Mroczne Wody
- Skarb w jaskini pod Fortecą | Zadania - Caldera 2 | Risen 2 Mroczne Wody
- Sygnet | Zadania - Caldera 2 | Risen 2 Mroczne Wody
- Trzech nowych rekrutów | Zadania - Caldera 2 | Risen 2 Mroczne Wody
- Ubiór posłańca | Zadania - Caldera 2 | Risen 2 Mroczne Wody
- Zatoka Marakajów | Zadania - Caldera 2 | Risen 2 Mroczne Wody
- Zwoje, książki i półki | Zadania - Caldera 2 | Risen 2 Mroczne Wody
- Zadania - Caldera 2
- Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry
Komentarze czytelników
tukaram3030 Pretorianin
SORKI ALE O.CO CHODZI W TEJ GRZE!!WALCZE ZE SLEYNEM I NIE MOGE GO ZABIC??!! PEWNIE JAKIS.BAD PO.WPISANIU TIPSOW.PIES SRAL TA PIRANIE BYTES JAK.ZWYKLE.NAJEBALI BŁĘDÓW JAK.W.GHOTIC 3 ZMIERZCH BOGÓW.MASAKRA. Wizualnie gra fajna ale walka kombosy to.jakas lipa dla dzieciakow i debili. NIE MA TO.JAK.ZJEBAC CAŁA GRĘ BRAKIEM.KOLKU MALYCH ALE.WAZNYCH.ELEMENTOW.
tukaram3030 Pretorianin
WITAM PONOWNIE!! SORKI MA KTOS MOŻE SAVE OD MOMENTU WALKI ZE SLEYNEM?? BO MA POTEZNY BLAD I NIE MOGĘ GO NICZYM ZABIC PODCZAS WALKI,DOSŁOWNIE NIC NIE DZIALA ANI ON MNIE NIE MOZE ZABIC.PROSZE O PRZESŁANIE SAVÓW BEZ WPISYWANYCH TIPSÓW NA [email protected].!! BEDE WDZIĘCZNY I POZDRAWIAM.
zanonimizowany1108572 Junior
tukaram3030 pewnie zamiast zagadać do slayna to od razu poszedłeś do skrzynki ,w którym nie ma artefaktu sam miałem taki problem ale wymyśliłem podstępny plan :D Kiedy już zacząłem z nim walkę wtedy powędrowałem w poszukiwaniu jakiś bestii mi pomogły wielkie kraby i to one zabiło go za mnie .Oczywiście sporo to czasu zajęło za nim się to udało ale.... pozdrawiam :D
zanonimizowany1121108 Junior
OSZUSTWO!!.Wysłałem sms miało mi pobrać poradnik do Risena 2 Mroczne wodu a pobrało do innej części Risena chyba pierwszej.Morze liczyli że wyśle jeszcze jednego sms ale niech szukają innego frajera.
sexocholik Junior
gra całkiem fajna ale ukończyłem ją grając inkwizycją ,oczywiście jeśli ktoś chce szybko ją ukończyć niech użyje kodów,najtrudniejsze etapy to walka z krakenem trój bój z morganem
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.