Risen 2 Dark Waters: Duch Stalowobrodego
Aktualizacja:
Duch Stalowobrodego



Zleceniodawca: Chani [#1] na Wybrzeżu Ostrzu albo admirał Alvarez [#2] na Antigui
Istnieją dwa sposoby na rozpoczęcie tego zadania.
Jeśli na Wybrzeżu Ostrzy przyłączyłeś się do Indian, misję tę otrzymasz od Chani, gdy powiesz jej o śmierci kapitana Stalowobrodego (patrz: Nowy statek). Sprytna czarownica powie Ci, że możesz porozmawiać ze zjawą umarłego, spotkawszy się z nim na Wyspie Umarłych. Od razu zyskasz dostęp do tej krainy, a kiedy tylko zdobędziesz okręt, będziesz mógł tam popłynąć. Nie jest to jednak wskazane - na tak wczesnym etapie gry raczej nie masz szans na przeżycie w tak niegościnnym miejscu. Potwory żyjące na Wyspie Umarłych, takie jak Ghule, Wojownicy i Strażnicy rozszarpią Cię bardzo szybko. Lepiej więc zrobisz, jeśli udasz się tam po zaliczeniu pozostałych wątków związanych z artefaktami tytanów.
Jeśli na Wybrzeżu Ostrzy stanąłeś po stronie Inkwizycji, dostęp do Wyspy Umarłych otrzymasz dopiero po zgromadzeniu wszystkich artefaktów tytanów. Kiedy porozmawiasz o tym z admirałem Alvarezem na Antigui, aktywujesz tego questa.

Niezależnie od tego, którą opcję wybrałeś, przebieg misji będzie taki sam. Musisz dotrzeć na Wyspę Umarłych i tam wypełnić zadania: Podróż w zaświaty i Berło czaszki. Pierwszą z nich otrzymasz od strażnika Tao, którego spotkasz przy wejściu do krainy [#3]. Twoim celem jest stworzenie eliksiru, dzięki któremu przeniesiesz się do krainy umarłych. Aby go sporządzić, będziesz potrzebował czarnego lotosu i cmentarnego pyłu (patrz: Czarny lotos i Cmentarny pył). Przedmioty te możesz zdobyć wyłącznie w dalszej części wyspy. Wejdź więc przez bramę, którą otworzył dla Ciebie Tao i zmierz się w Wojownikiem [#4], który się tam czai. Idąc dalej, przygotuj się na niełatwą walkę ze Strażnikiem oraz Ghulem [#5] - dobrze sprawdza się tutaj broń palna oraz niektóre z podłych sztuczek. W czasie swych dalszych wojaży powinieneś skupić się na poszukiwaniu wymaganych ingrediencji - ich lokalizację znajdziesz poniżej. Pamiętaj, by zachować ostrożność - wszędzie czają się wrogowie!

Czarny lotos możesz znaleźć:
- zaraz za miejscem, gdzie stoczyłeś walkę z nieumarłymi [#6];
- tuż obok, przy skarpie [#7];
- przy grobie na arenie [#8];
- zaraz przy wyjściu z jaskini, gdzie dotrzesz na otwartą przestrzeń [#9];
- tuż obok, pod zaschniętym drzewem [#10].

Cmentarny pył zdobędziesz:
- przy arenie, w prawym domku [#11];
- w północnej jaskini, w korytarzu po lewej (musisz wspiąć się na skarpę) [#12];
- przy grobie między domkami [#13];
- w świątyni złodziei, na półce [#14];
- w chatce przy wielkiej bramie, na półce [#15];
- w domku, który stoi po przeciwnej stronie bramy, na stoliku [#16].

Kiedy będziesz posiadał wszystkie niezbędne składniki, wejdź do świątyni i porozmawiaj ze stojącym tam Tao [#17] (po drodze zabij dwóch Wojowników przy drzwiach). Kiedy powiesz mu o tym, że zakończyłeś poszukiwania, otrzymasz od niego eliksir fałszywej śmierci. W tym momencie musisz położyć się na ołtarzu i wypić miksturę. Kiedy to zrobisz, zakończysz zadanie Podróż w zaświaty i rozpoczniesz nowe - Berło Czaszki.
Kiedy się przebudzisz i weźmiesz z półki starą monetę (legendarny przedmiot), porozmawiaj z Nahele [#18], którą spotkasz przed wejściem do ołtarza przemienienia. Czarownica może stworzyć dla Ciebie narzędzie, dzięki któremu porozumiesz się ze Stalowobrodym - berło czaszki. Aby je zmontować, kobieta potrzebuje czterech składników. Musisz przynieść jej:
- Kapelusz Stalowobrodego - otrzymałeś go po zakończeniu misji Broń tytanów, zaraz po śmierci kapitana. Jeśli sprzedałeś ten artefakt, będziesz musiał po niego wrócić!
- Biały diament - otrzymasz go w misji Klątwa złodzieja. Musisz otworzyć skrzynię Akanda [#19] przy pomocy wytrycha (Otwieranie zamków na 60 poziomie) lub specjalnie spreparowanego klucza. Jeśli wybrałeś to drugie rozwiązanie, będziesz musiał zapłacić Nahele 300 sztuk złota za wykonanie przedmiotu.
- Włócznia wojownika - posiada ją Kusko, którego znajdziesz na Arenie [#20]. Jeśli go pokonasz (patrz: Klątwa wojownika), otrzymasz poszukiwany przedmiot.
- Czaszka nieumarłego zwierzęcia - możesz ją otrzymać od Motegi [#21], o ile zabijesz dla niego Goryla Srebrnogrzbietego [#22] (patrz: Klątwa łowcy).

Kiedy zdobędziesz wszystkie przedmioty, wróć z nimi do Nahele. W tym momencie otrzymasz poszukiwane przez siebie berło czaszki. Zadanie Klątwa artysty zakończy się w tej chwili, ale aby kontynuować opisywanego questa, musisz zgłosić się do Tao, którego spotkasz przy wejściu do krainy [#3]. Kiedy strażnik wskrzesi kapitana, zaliczysz nie tylko to zadanie, ale również misję główną - Duch Stalowobrodego. Ponadto, jeżeli na Wybrzeżu Ostrzy zgodziłeś się dołączyć do Indian, stary Tao przekaże Ci tajemnicę najpotężniejszych arkanów voodoo (jest w nich mistrzem) oraz pozwoli zachować berło czaszki. Dzięki niemu będziesz mógł przyzwać ducha Stalowobrodego w dowolnym miejscu i czasie!
Uwaga! Jeśli zdecydowałeś się na podróż na Wyspę Umarłych przed wykonaniem misji Przeszukaj dobytek Garcii, dodatkowo otrzymasz i zaliczysz zadanie Porozmawiaj z duchem Stalowobrodego.
Nagrody:
- 500 punktów Chwały za wykonanie zadania;
- 220 punktów Chwały za zabicie każdego Strażnika;
- 100 punktów Chwały za zabicie każdego Ghula;
- 100 punktów Chwały za zabicie każdego Wojownika.
- Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry
- Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry
- Risen 2 Dark Waters: Zadania - Wybrzeże Ostrzy
- Risen 2 Dark Waters: 4 kawałki nefrytu
- Risen 2 Dark Waters: Artefakt Stalowobrodego (1)
- Risen 2 Dark Waters: Artefakt Stalowobrodego (2)
- Risen 2 Dark Waters: Atak na świątynię
- Risen 2 Dark Waters: Auć!
- Risen 2 Dark Waters: Bazyl nie żyje!
- Risen 2 Dark Waters: Bądź towarzyszem Hikoko
- Risen 2 Dark Waters: Błogosławieństwo przodków
- Risen 2 Dark Waters: Bramy miasta o rzut kamieniem
- Risen 2 Dark Waters: Broń tytanów
- Risen 2 Dark Waters: Czerwone wino
- Risen 2 Dark Waters: Cztery ofiary dla Kanadiktu
- Risen 2 Dark Waters: Czwarty członek załogi
- Risen 2 Dark Waters: Czy jesteś tego wart?
- Risen 2 Dark Waters: Dalej na południe
- Risen 2 Dark Waters: Dalej w głąb lądu
- Risen 2 Dark Waters: Dalej w stronę wybrzeża
- Risen 2 Dark Waters: Długi Eusebia
- Risen 2 Dark Waters: Do Indian
- Risen 2 Dark Waters: Do Puerto Isabella
- Risen 2 Dark Waters: Dobre pierwsze wrażenie!
- Risen 2 Dark Waters: Dostawa dla Wrony
- Risen 2 Dark Waters: Dostęp do świątyni
- Risen 2 Dark Waters: Drewniane skrzynie
- Risen 2 Dark Waters: Drewniane skrzynie dla Miguela
- Risen 2 Dark Waters: Duch Stalowobrodego
- Risen 2 Dark Waters: Gdzie jest statek Wrony?
- Risen 2 Dark Waters: Groźna bestia
- Risen 2 Dark Waters: Handel wymienny
- Risen 2 Dark Waters: Idź z Patty
- Risen 2 Dark Waters: Idź za Ranapirim do dżungli
- Risen 2 Dark Waters: Idź za Ranapirim do wieży
- Risen 2 Dark Waters: Idź za Ranapirim w głąb lądu
- Risen 2 Dark Waters: Idź za Venturem do miasta
- Risen 2 Dark Waters: Idź za Venturem do Puerto Isabella
- Risen 2 Dark Waters: Idź za Venturem do świątyni
- Risen 2 Dark Waters: Indianie
- Risen 2 Dark Waters: Jaskinia Jaguara
- Risen 2 Dark Waters: Jaskinia w pobliżu przełęczy
- Risen 2 Dark Waters: Jeszcze kawałek
- Risen 2 Dark Waters: Kilka beczek wody...
- Risen 2 Dark Waters: Laleczka Bakira
- Risen 2 Dark Waters: Laleczka Jima
- Risen 2 Dark Waters: Laleczka Sebastiano
- Risen 2 Dark Waters: Małpie figle
- Risen 2 Dark Waters: Mapa skarbów Jima
- Risen 2 Dark Waters: Marionetka
- Risen 2 Dark Waters: Masz coś do jedzenia?
- Risen 2 Dark Waters: Muszkiet
- Risen 2 Dark Waters: Naprzód marsz!
- Risen 2 Dark Waters: Nefryt
- Risen 2 Dark Waters: Nefrytowa jaskinia
- Risen 2 Dark Waters: Nowy statek
- Risen 2 Dark Waters: Odwróć uwagę Skinnera
- Risen 2 Dark Waters: Ogniste ptaki blokują most
- Risen 2 Dark Waters: Okropne przeczucie
- Risen 2 Dark Waters: Ostrza dla Coopera
- Risen 2 Dark Waters: Plan Chani
- Risen 2 Dark Waters: Plemię Shaganumbi
- Risen 2 Dark Waters: Podejrzliwy Tonka
- Risen 2 Dark Waters: Podrzynacze gardeł
- Risen 2 Dark Waters: Podział łupu
- Risen 2 Dark Waters: Pojedynek z Masaru
- Risen 2 Dark Waters: Pokonaj strażników na wieży
- Risen 2 Dark Waters: Pokonaj Tita
- Risen 2 Dark Waters: Polowanie na Ogniste ptaki
- Risen 2 Dark Waters: Pomoc w walce z Wroną
- Risen 2 Dark Waters: Porozmawiaj z komendantem
- Risen 2 Dark Waters: Porozmawiaj z Patty
- Risen 2 Dark Waters: Porozmawiaj z piratami na wieży
- Risen 2 Dark Waters: Poszukiwane bożka
- Risen 2 Dark Waters: Pośród dzikusów
- Risen 2 Dark Waters: Przebiegły kapitan
- Risen 2 Dark Waters: Przesłuchaj Hawkinsa
- Risen 2 Dark Waters: Przez dżunglę
- Risen 2 Dark Waters: Przez jaskinię szczurów
- Risen 2 Dark Waters: Przez most
- Risen 2 Dark Waters: Przez przełęcz
- Risen 2 Dark Waters: Przez rzekę
- Risen 2 Dark Waters: Rośliny, grzyby i zioła
- Risen 2 Dark Waters: Rośliny, grzyby i zioła Natsumi
- Risen 2 Dark Waters: Sabotaż
- Risen 2 Dark Waters: Skarb Jima
- Risen 2 Dark Waters: Skarb na indiańskim cmentarzu
- Risen 2 Dark Waters: Skarb na plaży Puerto Isabella
- Risen 2 Dark Waters: Skarb w Dolinie Jaguara
- Risen 2 Dark Waters: Skrzynia Bazyla
- Risen 2 Dark Waters: Sprawozdanie strażnika
- Risen 2 Dark Waters: Statek Wrony
- Risen 2 Dark Waters: Trofea
- Risen 2 Dark Waters: Trzeci członek załogi
- Risen 2 Dark Waters: Tytan ziemi
- Risen 2 Dark Waters: Ucieknij z wieży
- Risen 2 Dark Waters: Ukryta straż
- Risen 2 Dark Waters: Ukryty bożek
- Risen 2 Dark Waters: Uwolnij Hawkinsa!
- Risen 2 Dark Waters: Uwolnij Tahanę
- Risen 2 Dark Waters: W głąb doliny
- Risen 2 Dark Waters: Walka z Wroną
- Risen 2 Dark Waters: Włos wodza
- Risen 2 Dark Waters: Wojownicy przed świątynią!
- Risen 2 Dark Waters: Wracamy do domu
- Risen 2 Dark Waters: Wracamy do początku
- Risen 2 Dark Waters: Z powrotem do wioski z Hikoko
- Risen 2 Dark Waters: Zdobądź statek
- Risen 2 Dark Waters: Złote maski
- Risen 2 Dark Waters: Zły duch rzeki
- Risen 2 Dark Waters: Znaleziono bożka Shaganumbi
- Risen 2 Dark Waters: Zadania - Wybrzeże Ostrzy
- Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry
Komentarze czytelników
gra całkiem fajna ale ukończyłem ją grając inkwizycją ,oczywiście jeśli ktoś chce szybko ją ukończyć niech użyje kodów,najtrudniejsze etapy to walka z krakenem trój bój z morganem
OSZUSTWO!!.Wysłałem sms miało mi pobrać poradnik do Risena 2 Mroczne wodu a pobrało do innej części Risena chyba pierwszej.Morze liczyli że wyśle jeszcze jednego sms ale niech szukają innego frajera.
tukaram3030 pewnie zamiast zagadać do slayna to od razu poszedłeś do skrzynki ,w którym nie ma artefaktu sam miałem taki problem ale wymyśliłem podstępny plan :D Kiedy już zacząłem z nim walkę wtedy powędrowałem w poszukiwaniu jakiś bestii mi pomogły wielkie kraby i to one zabiło go za mnie .Oczywiście sporo to czasu zajęło za nim się to udało ale.... pozdrawiam :D
WITAM PONOWNIE!! SORKI MA KTOS MOŻE SAVE OD MOMENTU WALKI ZE SLEYNEM?? BO MA POTEZNY BLAD I NIE MOGĘ GO NICZYM ZABIC PODCZAS WALKI,DOSŁOWNIE NIC NIE DZIALA ANI ON MNIE NIE MOZE ZABIC.PROSZE O PRZESŁANIE SAVÓW BEZ WPISYWANYCH TIPSÓW NA [email protected].!! BEDE WDZIĘCZNY I POZDRAWIAM.
SORKI ALE O.CO CHODZI W TEJ GRZE!!WALCZE ZE SLEYNEM I NIE MOGE GO ZABIC??!! PEWNIE JAKIS.BAD PO.WPISANIU TIPSOW.PIES SRAL TA PIRANIE BYTES JAK.ZWYKLE.NAJEBALI BŁĘDÓW JAK.W.GHOTIC 3 ZMIERZCH BOGÓW.MASAKRA. Wizualnie gra fajna ale walka kombosy to.jakas lipa dla dzieciakow i debili. NIE MA TO.JAK.ZJEBAC CAŁA GRĘ BRAKIEM.KOLKU MALYCH ALE.WAZNYCH.ELEMENTOW.
@gamer1318
Nic nie zrobisz. Pogadasz trochę z załogą i wypływasz w morze, co oznacza koniec gry – niestety.
Mam wszystkie artefakty dla Nahele a ona dalej gada swoje " że jest to straszne miejsce itp..itd..,nie wiem dlaczego nie przyjmuje mi ich i nie mogę zaliczyć tego zadania.
MAM pytanie ukończyłem misję z marą ale po niej nie moge dalej normalnie grac.JESTEM CIĄGLE NA świątyni wody co mam zrobic
Witajcie ziomeczki. Otóż mam problem, zbugowała mi się misja idź za Venturem do puerto isabella . wszystko elegancko, mam zaznaczone miasto i wogóle, w momencie gdy sie do niego przenoszę i staje na czerwonym "x" na mapie, nic sie nie dzieje, misja wciąż nie jest zaliczona . Stanęłem na tej misji i w sumie tylko to mam do wykonania, nie mogę się też udać do miasta umarłych mimo tego iż mam tam misję , podejrzewam że to jest z tym związane . Prosiłbym o jak najszybszą pomoc na gg 22746820 , lub tutaj :)
Siema nie wiem czy post już był ale zaryzykuje też przeszedłem kilka ładnych razy Risen 2, patrze teraz tak na zadania na tej stronie i zauważyłem brak niektórych z nich przykładem niech będzie Godzina Czarownic zadanie to mamy na Antigui gdy posiadamy przy sobie ducha Stalowobrodego możemy nim postraszyć Eddiego rybaka na wschodnim wybrzeżu, może ktoś poza mną także to zauważył :)
Mam Pytanie!! Gdzie jest pierścień złodzieja i pierścień łotra ? proszę o dokładne położenie bo szukam tego i nie ma :(
W ostatnim domu po prawej na nabrzeżu w Calderze jest kupiec, który zleci ci misję dostania się do siedziby Wysokiej Rady i powie jak to zrobić.
Ewentualnie jak często robisz szybki zapis, to możesz wczytać grę, bo te zapisy nie są usuwane.
A co jeżeli już byłem u wysokiej rady i zrobiłem tę misję jak nim byłem a nie ukończyłem tego zadania? Bo tylko poszedłem nim do rady a nie do biblioteki... Nie można nim być drugi raz więc co mam zrobić?
Małpkę wykorzystuje się nie tylko w Antigui ale w wielu ruinach gdzie przechodząc przez szparę we wrotach może je po drugiej stronie otworzyć dźwignią;)
Czy moze ktos wie gdzie moge kupic malpke? malpka quina zginela po tym jak upadla z duzej wysokosci. Finingan z obozu piratow moze ja tylko wytresowac takze on jej nie ma. Prosze o pomoc bo nie lubie zostawiac misji a ta z pistoletem wilsona bez malpki jest dla mnie nie do wykoniania. Dziekuje
@Sir Elton
Nie ma co winić piranhi za dlc, tylko deepsilver. Niestety ekipa Piranha Bytes ma pecha, bo z jednego bagna jakim był jowood weszła w drugie jakim jest deepsilver
Co do załogi przy użyciu kodów da się mieć zarówno Shani, jak i Venturo (stoją wtedy koło siebie, ale nie ma żadnych bugów :))
A czy będzie wyspa umarłych? Bo teraz nie ma
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
