
Resident Evil Village: Złote skrzynie - mapa, opisy, lista wszystkich
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Resident Evil Village znajduje się mapa złotych skrzyń, czyli lokacji z wyjątkowo wartościowymi skarbami. Oprócz tego możecie dowiedzieć jak dotrzeć do ikon złotych skrzyń i zdobyć cenny loot.
Poniżej znajduje się wyłącznie zestawienie złotych skrzyń. Znaczenie lokacji oznaczonych ikonami złotych skrzyń dokładniej opisaliśmy na stronie Złote skrzynie - czym są? w rozdziale FAQ.
- Złota skrzynia 1 (Beneviento's Treasure)
- Złota skrzynia 2 (Riverbank Treasure House)
- Złota skrzynia 3 (Waterwheel Weapon)
- Złota skrzynia 4 (Maestro's Collection)
- Złota skrzynia 5 (Cannibal's Plunder)
- Złota skrzynia 6 (Luiza's Heirloom)
- Złota skrzynia 7 (Treasure Under the Stronghold)
- Złota skrzynia 8 (Moreau's Hidden Weapon)
Złota skrzynia 1 (Beneviento's Treasure)

Do ikony złotej skrzyni po raz pierwszy dotrzecie w trakcie podróży do lokacji House Beneviento. Jest to nagrobek z niekompletną tabliczką. Początkowo nie możecie tu nic zdziałać, bo Ethan nie dysponuje jeszcze wymaganym przedmiotem questowym.


Zaliczeniem opisywanej lokacji najwcześniej możecie zająć się po powrocie z House Beneviento, czyli po pokonaniu bossa Donna Beneviento. Dotrzyjcie na cmenatrz Graveyard w wiosce.
Zainteresujcie się nowo otwartą kryptą z powyższych obrazków. Po rozprawieniu się z nowymi potworami możecie ją zbadać - znajdziecie złamaną płytę nagrobkową Broken Slab.

Z nowo pozyskanym przedmiotem questowym powróćcie do nagrobka oznaczonego ikoną złotej skrzyni. Uwaga - Może się tu pojawić ogr, czyli jeden z mini-bossów gry. Dobrze byłoby go pokonać, gdyż w przeciwnym razie będzie wam skutecznie przeszkadzał w dotarciu do skarbu. Najlepiej sprawdzi się rewolwer magnum i celowanie w głowę ogra, choć jeśli nie chcecie marnować amunicji do tej broni możecie skorzystać np. z min i bomb rurowych.

Wejdźcie w interakcję z tablicą na nagrobku i użyjcie na niej Broken Slab. Przesunie się cała płyta i znajdziecie skarb Berengario's Chalice, który można sprzedać Duke'owi.
Złota skrzynia 2 (Riverbank Treasure House)


Ikona ta jest bardzo myląca. W rzeczywistości wskazuje ona lokację pod zamkiem, nie wewnątrz zamku Dimitrescu. Nie musicie w rezultacie szukać metody na ponowne przedostanie się do wnętrza zamku.
Dotarciem do złotej skrzyni możecie zająć się najwcześniej po pokonaniu bossa Moreau. Ehtan będzie potrzebował korby Crank znalezionej na mokradłach. Z korbą dotrzyjcie do pokazanego na obrazkach mostu zwodzonego Drawbridge, który znajduje się na zachód od lokacji Altar. Możecie użyć korby do opuszczenia mostu zwodzonego.

Opuszczenie mostu zagwarantuje wam dostęp do łodzi, którą możecie zacząć używać do pływania po tutejszej rzece. Popłyńcie łodzią na północ. Po zacumowaniu łodzi skierujcie się na wschód, w stronę zaznaczonego na powyższym obrazku wejścia.

Po wkroczeniu do grobowca zauważycie dwa boczne pomieszczenia, które są niedostępne. Możecie odblokować sobie do nich dostęp strzelając do palącego się koksownika i "popychając" go w ten sposób w stronę nieaktywnych koksowników po to żeby je również zapalić.

W jednym z bocznych pomieszczeń pojawi się pojedynczy przeciwnik - nie zabijajcie go, tylko pozwólcie na to żeby zbliżył się do jednego z koksowników i został podpalony.

Pobiegnijcie teraz szybko do drugiego pomieszczenia lochu. Ustawcie się w miejscu z obrazka i zaczekajcie aż pojawi się tu palący się przeciwnik. Powinien on podpalić tutejszy koksownik po tym jak się do niego dostatecznie zbliży. Dopiero teraz zabijcie potwora.

Możecie się już obrócić i zabrać skarb Treasure Golden Lady Statue. Sprzedajcie go przy najbliższej okazji Duke'owi.
Złota skrzynia 3 (Waterwheel Weapon)

Do ikony złotej skrzyni po raz pierwszy możecie dotrzeć w trakcie podróży do miejsca pobytu Moreau. Ethan musi użyć klucza Four-Winged Unborn Key do otwarcia bramy w lokacji Altar.

W trakcie przemierzania wioski musicie uważać na wilka - możecie go zabić, uciec mu lub skradać się. Celem podróży jest pokazana na obrazku chatka. Do otwarcia jej potrzebny jest klucz Iron Insignia Key, który Ethan zdobył znacznie wcześniej.

Najcenniejszy skarb do odnalezienia w miejscu oznaczonym ikoną złotej skrzyni to granatnik GM 79 - to jedna z najlepszych i najbardziej użytecznych broni w grze.
Złota skrzynia 4 (Maestro's Collection)


Do ikony złotej skrzyni po raz pierwszy możecie dotrzeć po pokonaniu bossa Donna Beneviento. W drodze powrotnej z House Beneviento ponownie przejdziecie przez ogród Garden, przy czym tym razem możliwe będzie sprawdzenie pokazanego na obrazkach domu na wzgórzu.

Wewnątrz chatki znajdziecie klucz Luthier's Key.

Z kluczem możecie już wyruszyć do znacznika złotej skrzyni w wiosce - to jeden z większych zamkniętych budynków.


Wewnątrz chatki znajdziecie szafę zamkniętą na kłódkę. Podpowiedź odnośnie kombinacji do otwarcia szafy znajduje się na rysunku zawieszonym na ścianie - to 270917.

Wewnątrz szafy są skarb Steel Hraesvelgr (do sprzedania Duke'owi) oraz walizka z ulepszeniem broni F2 Rifle High-Capacity Mag (pasuje ono do snajperki).
Złota skrzynia 5 (Cannibal's Plunder)


Do ikony złotej skrzyni po raz pierwszy możecie dotrzeć po wejściu w posiadanie klucza Six-Winged Unborn Key dzięki pokonaniu bossa Moreau na mokradłach. W wiosce znajduje się brama, na której można użyć tego klucza.
W drodze do twierdzy Stronghold natraficie na pokazane na obrazku rozwidlenie dróg. Wybierzcie lewą ścieżkę, czyli tę, która nie prowadzi do twierdzy. Dotrzecie dzięki temu do młyna Otto's Mill.

Wejście do młyna znajduje się na tyłach budynku. W drodze do niego musicie zniszczyć kłódkę na bramce - użyjcie noża lub pistoletu.

Wewnątrz młyna przebywa ogr - mini-boss. Starcie z nim nie jest obowiązkowe, ale zignorowanie zabicia go znacznie utrudnić dotarcie do miejsca oznaczonego ikoną złotej skrzyni. Dla przypomnienia w atakowaniu ogra pomocne są magnum, miny oraz bomby rurowe. Może on niestety wezwać latające potwory na pomoc.
Najważniejszym krokiem jest otwarcie pokazanych na obrazku drzwi, na których znajduję się aż 3 kłódki. Jeśli nie zabiliście ogra, to kłódki najlepiej szybko ostrzelać.

Docelowo musicie dotrzeć na sam koniec młyna. Znajduje się w nim pokazany na obrazku mały ołtarzyk, w którym jest skarb - Father Nichola's Angel. Figurkę możecie sprzedać Duke'owi.
Złota skrzynia 6 (Luiza's Heirloom)

Do ikony złotej skrzyni po raz pierwszy możecie dotrzeć po powrocie z zamku do wioski. Konieczne jest zaliczenie ponownej przeprawy do domu Luizy Luiza's House. Zakłada ono przejście przez pole, którego zamiast patrolujących lykanów pilnują teraz latające potwory - możecie je atakować lub postarać się przebiec przez pole.

Docelowo musicie dotrzeć do zgliszcz domu Luizy. Na schodach przed spalonym domem znajdziecie skrzynkę, a w niej przedmiot questowy - naszyjnik Luiza's Necklace.
Naszyjnik możecie obejrzeć w inwentarzu i zdobyć dzięki temu klucz Luiza's Key. Miejsce użycia klucza opisaliśmy na osobnej stronie Zagadka z naszyjnikiem Luiza's Necklace.
Złota skrzynia 7 (Treasure Under the Stronghold)

Do ikony złotej skrzyni po raz pierwszy możecie dotrzeć po pokonaniu bossa z młotem w twierdzy Stronghold. Ethan w drodze powrotnej do wioski zaliczy przeprawę przez lochy zlokalizowane pod twierdzą.
Poszukiwanego miejsca nie możecie przegapić w trakcie przeprawy - jest to mały ołtarzyk ze skarbem Guglielmo's Plate (do sprzedania Duke'owi).
Złota skrzynia 8 (Moreau's Hidden Weapon)


Do ikony złotej skrzyni po raz pierwszy możecie dotrzeć po pokonaniu bossa Moreau na mokradłach, a konkretnie w drodze powrotnej z mokradeł do wioski.
Zainteresujcie się pokazaną na obrazku bramką Mechanical Door. Do jej otwarcia możecie już użyć zdobytej na moczarach korby Crank.


Za metalową bramką znajduje się ścieżka prowadząca do opcjonalnego górskiego obszaru z kilkoma chatkami. Musicie tu uważać na zwykłych i latających przeciwników.
Celem podróży jest chatka oznaczona ikoną złotej skrzyni . Możecie dostać się do środka przez mały otwór na tyłach chatki.

Wewnątrz chatki musicie pozbyć sie pojedynczego potwora. Znajdziecie tu skrzynkę z rewolwerem magnum M1851 Wolfsbane. To najsilniejsza broń w grze, którą powinniście zostawiać sobie na starcia z głównymi bossami kampanii.
0
- Resident Evil Village - poradnik do gry
- Resident Evil Village: Poradnik do gry
- Resident Evil Village: Sekrety i znajdźki
- Resident Evil Village: Sekrety, znajdźki - lista wszystkich
- Resident Evil Village: Bronie - lista wszystkich, znajdźki
- Resident Evil Village: Złote skrzynie - mapa, opisy, lista wszystkich
- Resident Evil Village: Wychodki/Outhouse - mapa, opisy, lista wszystkich
- Resident Evil Village: Koziołki/Goats of Warding - opisy, lista wszystkich
- Resident Evil Village: Akta (Files)
- Resident Evil Village: Sekrety i znajdźki
- Resident Evil Village: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
urwi5 Legionista
Poradniki w ogóle nie są potrzebne, bez sens jak gra jest dla dorosłych, szkoda czasu na epopeje Wasze
pawelx9 Chorąży

Do gry powstało pełne spolszczenie: https://www.polonizacje.pl/resident-evil-village-spolszczenie/
dam87223 Junior
Jak Ci poradnik niepotrzebny to po co wchodziłeś na tą stronę, może akurat reVII niepotrzebny poradnik ale są gry że łatwo przegapić znajdzi do trofeów??
bartekk25811 Junior
Ok a jak wyłączyć ta funkcję? Mam to w menu ale nie mogę wyłączyć tak żeby amunicja normalnie schodziła kupiłem dodatek odblokowanie wszystkich nagród czy muszę usunąć dodatek żeby amunicja schodziła?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.