Resident Evil Village: Bronie - lista wszystkich, znajdźki
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika znajduje się lista broni do odnalezienia lub zakupienia w Resident Evil Village. Skorzystanie z poniższego zestawienia pozwoli wam odblokować wszystkie bronie i ułatwić sobie wygrywanie kolejnych walk.
- Czy warto sprzedawać bronie?
- Nóż (Knife)
- Pierwszy pistolet (LEMI)
- Pierwsza strzelba (M1897)
- Bonusowy pistolet (Samurai Edge AW Model-01)
- Karabin snajperski (F2 Rifle)
- Drugi pistolet (M1911)
- Druga strzelba (W870 TAC)
- Granatnik (GM79)
- Rewolwer magnum (M1851 Wolfsbane)
- Pistolet maszynowy (V61 Custom)
- Strzelba półautomatyczna (SYG-12)
- Pistolet półautomatyczny Chrisa (USM-AI)
- Karabin Chrisa (Dragoon)
- Nóż Chrisa (Karambit Knife)
- Magnum S.T.A.K.E.
- Bronie i amunicja do zakupu w sklepie Extra Content Shop
Czy warto sprzedawać bronie?

W Resident Evil Village dostępna jest opcja sprzedawania posiadanych broni handlarzowi Duke'owi. Możecie przejść do zakładki sprzedaży i wybrać te bronie, które was nie interesują.

Metoda ta ma swoje zalety i wady. Główne zalety to pozyskanie dużej ilości kredytów (Lin) oraz zwolnienie inwentarza po to żeby umieszczać w nim inne przedmioty (pamiętajcie jednak o możliwości powiększenia inwentarza).
Główna wada to znacznie wyższa cena jeśli zaplanujecie odkupić od handlarza sprzedaną mu wcześniej pukawkę (w naszym przykładzie 40000 Lei podczas gdy Duke zakupił strzelbę za 21000 Lei). Najlepiej jest decydować wyłącznie na przemyślane transakcje, tzn. na pozbywanie się broni, których na pewno nie będziecie chcieli używać w dalszej części gry.
Nóż (Knife)


Nóż znajdziecie niedługo po rozpoczęciu eksploracji wioski po raz pierwszy. Jest on w jednej z chatek w West Old Town.
Nóż nie powinien być waszym podstawowym wyborem w trakcie staczania walk, aczkolwiek może przydać się do szybkiego atakowania przewróconych lub odwróconych plecami do Ethana wrogów. Broń ta jest też używana do niszczenia wybranych obiektów z otoczenia, np. skrzynek czy dużych wazonów. Możecie dzięki temu gromadzić więcej lootu.
Pierwszy pistolet (LEMI)

Pistolet zdobędziecie automatycznie niedługo po odnalezieniu noża. Ethan spotka jednego z mieszkańców wioski, który przekaże mu pistolet do bronienia się przed atakami lykanów.
Pistolet będzie jedną z najczęściej używanych przez was broni, przy czym początkowo cechuje się on niską siłą rażenia. Grając na normalnym poziomie trudności do powalenia większości zwykłych przeciwników potrzeba będzie około 8-9 trafień. Gra pozwala na szczęście ulepszać pistolet oraz kupować/wytwarzać naboje.


Podczas eksploracji zamku Dimitrescu możecie odnaleźć ulepszenie pistoletu LEMI - Recoil Compensator. Ulepszenie jest w walizce w korytarzu sąsiadującym z kuchnią Kitchen. Możecie tam dotrzeć niedługo po rozprawieniu się z jednym z bossów - pierwszą wampirzą córką Lady Dimitrescu.
Ulepszenie Recoil Compensator pozwala zwiększyć siłę ognia pistoletu (Power) o 30 punktów. W celu zainstalowania ulepszenia trzeba zaznaczyć pistolet w inwentarzu i następnie wybrać opcję Equip Part.
Pierwsza strzelba (M1897)


Strzelbę możecie znaleźć w trakcie rozgrywania pierwszej bitwy w East Old Town , w której Ethan broni się przed zmasowanymi atakami wilkołaków. Leży ona na stole w jednej z chatek - zaznaczyliśmy ją na powyższym obrazku. Możecie wziąć strzelbę jeszcze w trakcie rozgrywania bitwy (to lepszy pomysł) lub dopiero po jej ukończeniu kiedy Ethan na spokojnie będzie mógł rozejrzeć się po okolicy.
Strzelba jest świetną bronią do szybkiego powalania na ziemię zwykłych przeciwników, których następnie możecie (szybko) dobić nożem lub pistoletem. Jest to też broń, która idealnie sprawdza się w trakcie starć z bossami. Jej największą wadą jest niska początkowa szybkostrzelność. Gra pozwala na szczęście ulepszać strzelbę oraz kupować/wytwarzać naboje (dopiero po zakupieniu schematu produkcji amunicji u Duke'a).
Bonusowy pistolet (Samurai Edge AW Model-01)

To unikalna broń, którą możecie odblokować tylko jeśli macie zakupioną wersję Deluxe lub wyższą. Pistolet ten nie jest dostępny dla posiadaczy standardowej wersji gry.
Samurai Edge, który był ikoniczną bronią z poprzednich części Resident Evil, możecie znaleźć w ofercie handlarza Duke'a, którego po raz pierwszy spotkacie w drodze z wioski do zamku. Broń ta kosztuje zaledwie 200 kredytów (Lei), a więc została symbolicznie wyceniona i bez problemu powinniście być w stanie ją nabyć. Samurai Edge ma minimalnie lepsze bazowe statystyki od zwykłego pistoletu LEMI.
Karabin snajperski (F2 Rifle)


Karabin snajperski znajdziecie po dotarciu na strych (Attic) zamku. Nie można tego przegapić i sama broń jest też w dobrze widocznym miejscu.
Snajperka ma wiele zastosowań i tuż po zdobyciu jej przyda się wam do eliminowania latających potworów na dachu zamku. Jest ona też pomocna w starciu z Lady Dimitrescu w końcowej części pierwszej wizyty w zamku. Snajperka domyślnie powoli oddaje strzały i ma słabą lunetę. Gra pozwala na szczęście ulepszać karabin snajperski oraz kupować/wytwarzać naboje (dopiero po zakupieniu schematu produkcji amunicji u Duke'a).

W miejscu gdzie na mapie znajduje się oznaczenie złotej skrzyni Maestro's Collection możecie znaleźć ulepszenie karabinu snajperskiego - F2 Rifle High Capacity Mag. Żeby dostać się do wnętrza domu musicie najpierw zdobyć klucz Luthier's Key, który jest w budynku w ogrodzie (Garden) - po raz pierwszy możecie tam zajrzeć w drodze powrotnej z House Beneviento. Artefakt jest w zamkniętej szafce - kombinacja do niej to 270917.
Zgodnie z nazwą modyfikacja ta zwiększa pojemność magazynka snajperki i rzadziej będziecie musieli przeładowywać tę broń.
Drugi pistolet (M1911)


Okazja do zdobycia drugiego pistoletu pojawia się po tym jak pokonacie bossa w zamku i powrócicie do wioski, w której rozpoczynaliście zmagania. Ethan może teraz zbadać pokazany na dołączonych obrazkach obszar Workshop. Dostępu do niego broni zamknięta brama, ale wystarczy użyć noża lub pistoletu żeby zniszczyć kłódkę.


W małej chatce do rozwiązania jest zagadka z kombinacją. Prawidłowa kombinacja to 070408. Po otwarciu skrytki znajdziecie m.in. poszukiwany pistolet.

Modyfikację pistoletu M1911 High Capacity Mag możecie pozyskać w trakcie badania zbiornika (Reservoir). Okazja do jej zdobycia pojawia się konkretnie po rozwiązaniu zagadki ze śluzą (Sluice Gate Controls) i w drodze do miejsca stoczenia walki z bossem Moreau. Upgrade broni znajdziecie w walizce w zrujnowanej chatce i zgodnie z nazwą zwiększa on pojemność magazynka.
Druga strzelba (W870 TAC)


Okazja do zdobycia drugiej strzelby pojawia się gdy będziecie wracali z domu lalek House Beneviento do głównej części wioski. Po powrocie do ogrodu Garden musicie zainteresować się pokazaną na obrazkach chatką. W pobliżu przebywa grupa słabych potworów, którymi powinniście się najpierw zająć.

Poszukiwana strzelba jest wewnątrz chatki. W870 TAC ma lepsze statystyki od pierwszego shotguna - zadaje większe obrażenia, a także ma minimalnie lepszą szybkostrzelność i czas przeładowania. Gra pozwala ulepszać tę broń u Duke'a i pasuje do niej amunicja z pierwszej strzelby.


Po powrocie z lokacji Zbiornik (Reservoir) możecie dotrzeć do jaskini z powyższego obrazka - dokonuje się tego poprzez opuszczenie mostu zwodzonego (Drawbridge), dotarciu do łódki i popłynięciu nią na południe. Opisywana modyfikacja to W870 TAC Foregrip - poprawia ona szybkostrzelność strzelby.
Granatnik (GM79)

Okazja do pozyskania granatnika pojawia się po powrocie z domu lalek i użyciu w lokacji z ołtarzem (Altar) klucza Four-Winged Unborn Key do odblokowania dostępu do wschodniej części wioski East Old Town, w której Ethan na samym początku gry stoczył wielką bitwę. Po powrocie do tej lokacji pojawi się wielki zmutowany wilk, którego możecie pokonać lub go unikać.


Poszukiwana broń jest wewnątrz pokazanej na obrazkach chatki - jest przy niej ikona złotej skrzyni Waterwheel Weapon. Do jej otwarcia potrzebny jest klucz Iron Insignia Key, który automatycznie zdobyliście jeszcze w trakcie wizyty w zamku.

Granatnik GM 79 jest wewnątrz chatki.

Istotną cechą granatnika jest to, że może on strzelać dwoma rodzajami pocisków i do przełączania się pomiędzy nimi używana jest kombinacja przycisków L2+X / LT+X:
- Pociski Explosive Rounds mogą być używane do zadawania obrażeń przeciwnikom. Możecie dzięki nim przede wszystkim sprawniej wygrywać konfrontacje z bossami i elitarnymi potworami.
- Pociski Flashbang moga być używane do chwilowego oślepiania oponentów.
Rewolwer magnum (M1851 Wolfsbane)


Odnalezieniem magnum możecie zająć się po pokonaniu bossa Moreau, będąc w drodze powrotnej do wioski. Zainteresujcie się pokazaną na obrazku bramką Mechanical Door. Do jej otwarcia możecie już użyć zdobytej na moczarach korby Crank.


Za metalową bramką znajduje się ścieżka prowadząca do opcjonalnego górskiego obszaru z kilkoma chatkami. Musicie tu uważać na zwykłych i latających przeciwników.
Celem podróży jest chatka ze złotą skrzynią Moreau's Hidden Weapon. Możecie dostać się do środka przez mały otwór na tyłach chatki.

Wewnątrz chatki musicie pozbyć sie pojedynczego potwora. Znajdziecie tu skrzynkę z rewolwerem magnum M1851 Wolfsbane.
Podobnie jak w innych grach z serii Resident Evil magnum przyda się przede wszystkim do osłabiania bossów i elitarnych wrogów. Nie zapomnijcie odwiedzić Duke'a, bo gra pozwala na wydawanie kredytów na ulepszanie magnum i podnoszenie statystyk tej broni.


Podczas eksploracji fabryki (Heisenberg's Factory) możecie wejść w posiadanie świetnej modyfikacji rewolweru magnum - M1851 Wolfsbane Long Barrel. Znajduje się ona w pomieszczeniu Operating Room na poziomie MB4. Możecie się tam najwcześniej dostać po uruchomieniu zapasowego generatora. Pozwoli to wam skorzystać z okolicznego przełącznika (Switch), przy czym zanim dotrzecie do ulepszenia broni musicie pokonać lub ominąć Soldata.
Upgrade Long Barrel zwiększa siłę rażenia magnum. Bardzo przyda się to wam podczas starcia z bossem Sturm w fabryce oraz konfrontacji z finałowym bossem gry.
Pistolet maszynowy (V61 Custom)

Broń tę sprzedaje Duke, przy czym pojawi się ona w jego ofercie dopiero po tym jak dotrzecie do fabryki Heisenberg's Factory. Pistolet maszynowy jest drogą bronią - kosztuje 120000 Lei (kredytów).
Strzelba półautomatyczna (SYG-12)

Broń tę sprzedaje Duke, przy czym pojawi się ona w jego ofercie dopiero po tym jak dotrzecie do fabryki Heisenberg's Factory. Strzelba półautomatyczna jest niestety jeszcze droższa niż pistolet maszynowy - kosztuje aż 180000 Lei.
Pistolet półautomatyczny Chrisa (USM-AI)

Z broni tej będziecie mogli skorzystać wyłącznie w trakcie rozgrywania finału kampanii w płonącej wiosce. Jest to najlepsza odmiana pistoletu, która oprócz zadawania sporych obrażeń cechuje się znacznie lepszą szybkostrzelnością od innych pistoletów.
Po ukończeniu kampanii pojawia się możliwość zakupienia tej broni w sklepie gry (Extra Content Shop - tym z menu głównego).
Karabin Chrisa (Dragoon)

Z broni tej będziecie mogli skorzystać wyłącznie w trakcie rozgrywania finału kampanii w płonącej wiosce. Karabin stanie się w finale waszym podstawowym narzędziem do eliminowania potworów.
Po ukończeniu kampanii pojawia się możliwość zakupienia tej broni w sklepie gry (Extra Content Shop - tym z menu głównego).
Nóż Chrisa (Karambit Knife)

Z broni tej będziecie mogli skorzystać wyłącznie w trakcie rozgrywania finału kampanii w płonącej wiosce. Domyślnie nie ma ona większego zastosowania, gdyż w finale odnajduje się duże ilości amunicji do broni palnej.
Po ukończeniu kampanii pojawia się możliwość zakupienia tej broni w sklepie gry (Extra Content Shop - tym z menu głównego).
Magnum S.T.A.K.E.

Broni tej nie możecie zakupić ani zdobyć podczas przechodzenia gry po raz pierwszy. Magnum STAKE staje się dostępne począwszy od drugiego przejścia gry. Podczas ponownego przechodzenia kampanii musicie dotrzeć do dowolnego miejsca pobytu handlarza Duke'a (dla przypomnienia po raz pierwszy pojawia się on przed Zamkiem Dimitrescu). Magnum będzie w ofercie handlarza do zakupienia za 30000 Lei.
Zdecydowanie polecamy dokonać zakupu, bo magnum S.T.A.K.E. jest jedną z najlepszych broni w grze. Będziecie mogli też je dalej ulepszać, choć jest to bardzo kosztowny proces.
Bronie i amunicja do zakupu w sklepie Extra Content Shop

Po ukończeniu Resident Evil Village po raz pierwszy (niezależnie od ustawionego poziomu trudności) uzyskacie dostęp do sklepu Extra Content Shop, który odwiedza się z poziomu menu głównego. Pozwoli on wam na kupowanie broni za punkty CP (Completion Points). Punkty CP możecie gromadzić dzięki zaliczaniu wbudowanych wyzwań (Challenges) gry. Część wyzwań pokrywa się z osiągnięciami RE8, inne mają swoje unikalne wymagania.
W celu zakupienia broni w sklepie musicie:
- Spełnić wymagania do odblokowania jej do zakupu (np. ukończenie gry na określonym poziomie trudności).
- Dysponować wymaganą liczbą punktów CP.
Po zakupieniu danej broni pojawi się ona w ofercie handlarza Duke'a po ponownym rozpoczęciu gry.
Oto lista broni, które możecie zakupić:
- WCX - To karabin szturmowy.
- Karambit Knife - To nóż, z którego w trakcie pierwszego przejścia gry mógł korzystać tylko Chris (etap w płonącej wiosce).
- USM-AI - To pistolet półautomatyczny, z którego w trakcie pierwszego przejścia gry mógł korzystać tylko Chris (etap w płonącej wiosce).
- Dragoon - To karabin, z którego w trakcie pierwszego przejścia gry mógł korzystać tylko Chris (etap w płonącej wiosce).
- Handcannon PZ - To rewolwer. Zostanie odblokowany do zakupu po skończeniu gry co najmniej na poziomie trudności Hardcore.
- Rocket Pistol - To unikalny pistolet. Zostanie odblokowany do zakupu po skończeniu gry na najwyższym poziomie trudności Village of Shadows.
- LZ Answerer - To unikalna broń biała przypominając miecz świetlny. Zostanie odblokowana do zakupu po uzyskaniu co najmniej rangi SS we wszystkich etapach trybu Mercenaries Mode.

W sklepie Extra Content Shop oprócz kupowania nowych broni możecie odblokowywać nieskończoną ilość amunicji (Infinite Ammo) do tych broni, które już posiadacie. Za uzyskanie takiego ułatwienia musicie oczywiście zapłacić, przy czym jest dodatkowe utrudnienie - gra pozwoli wam zakupić nielimitowaną amunicję tylko do tych broni, które maksymalnie ulepszyliście (maksymalnie zwiększenie statystyk i zainstalowanie wszystkich dostępnych modyfikacji).
0
- Resident Evil Village - poradnik do gry
- Resident Evil Village: Poradnik do gry
- Resident Evil Village: Sekrety i znajdźki
- Resident Evil Village: Sekrety, znajdźki - lista wszystkich
- Resident Evil Village: Bronie - lista wszystkich, znajdźki
- Resident Evil Village: Złote skrzynie - mapa, opisy, lista wszystkich
- Resident Evil Village: Wychodki/Outhouse - mapa, opisy, lista wszystkich
- Resident Evil Village: Koziołki/Goats of Warding - opisy, lista wszystkich
- Resident Evil Village: Akta (Files)
- Resident Evil Village: Sekrety i znajdźki
- Resident Evil Village: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
urwi5 Legionista
Poradniki w ogóle nie są potrzebne, bez sens jak gra jest dla dorosłych, szkoda czasu na epopeje Wasze
pawelx9 Chorąży

Do gry powstało pełne spolszczenie: https://www.polonizacje.pl/resident-evil-village-spolszczenie/
dam87223 Junior
Jak Ci poradnik niepotrzebny to po co wchodziłeś na tą stronę, może akurat reVII niepotrzebny poradnik ale są gry że łatwo przegapić znajdzi do trofeów??
bartekk25811 Junior
Ok a jak wyłączyć ta funkcję? Mam to w menu ale nie mogę wyłączyć tak żeby amunicja normalnie schodziła kupiłem dodatek odblokowanie wszystkich nagród czy muszę usunąć dodatek żeby amunicja schodziła?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.