Resident Evil Village: Sterowanie
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika znajdziecie informacje o sterowaniu w grze Resident Evil Village. Zamieściliśmy pełną listę przycisków sterowania oraz informacje o dodatkowych ustawieniach sterowania.
Zawarte na stronie tabele sterowania odnoszą się zawsze do schematów sterowania A - Control Type A. Są to domyślnie i rekomendowane typy sterowania, przy czym możecie je w razie potrzeby zmieniać na inne.
PS4 i PS5
![]() | Poruszanie się |
![]() | Sprint - postać może biegać bez ograniczeń |
Gałkę analogową musicie wychylić w dół i dopiero wtedy wcisnąć Kółko Obrócenie się o 180 stopni - jest to przydatna akcja jeśli chcecie np. szybko rozpocząć ucieczkę w przeciwną stronę na widok przeciwników | |
![]() | Rozglądanie się |
![]() | Kucanie / Wstawanie - kucanie jest używane do skradania się oraz przeciskania przez wąskie przejścia |
![]() | Garda (Guard) - możecie też próbować parować ciosy przeciwników wciskając przycisk dokładnie w momencie wrogiego ataku |
![]() | Celowanie |
![]() | Przeładowanie broni |
![]() | Otwarcie inwentarza - gra jest zatrzymywana na czas korzystania z inwentarza i możecie dzięki temu w łatwy sposób np. wybierać przedmioty czy przypisywać je do skrótów nawet w trakcie walk |
![]() | Interakcja - oglądanie i podnoszenie przedmiotów |
![]() | Atak |
![]() | Użycie przedmiotu leczniczego - Ethan musi mieć jakieś lekarstwa w inwentarzu |
![]() | Wybranie przedmiotu z inwentarza - musicie wcześniej stworzyć w inwentarzu skrót do danego obiektu |
![]() | Wybranie przedmiotu z inwentarza - musicie wcześniej stworzyć w inwentarzu skrót do danego obiektu |
![]() | Wybranie przedmiotu z inwentarza - musicie wcześniej stworzyć w inwentarzu skrót do danego obiektu |
![]() | Wybranie przedmiotu z inwentarza - musicie wcześniej stworzyć w inwentarzu skrót do danego obiektu |
![]() | Mapa i dziennik |
![]() | Menu pauzy |
Xbox One i Xbox Series X
![]() | Poruszanie się |
![]() | Sprint - postać może biegać bez ograniczeń |
Gałkę analogową musicie wychylić w dół i dopiero wtedy wcisnąć B Obrócenie się o 180 stopni - jest to przydatna akcja jeśli chcecie np. szybko rozpocząć ucieczkę w przeciwną stronę na widok przeciwników | |
![]() | Rozglądanie się |
![]() | Kucanie / Wstawanie - kucanie jest używane do skradania się oraz przeciskania przez wąskie przejścia |
![]() | Garda (Guard) - możecie też próbować parować ciosy przeciwników wciskając przycisk dokładnie w momencie wrogiego ataku |
![]() | Celowanie |
![]() | Przeładowanie broni |
![]() | Otwarcie inwentarza - gra jest zatrzymywana na czas korzystania z inwentarza i możecie dzięki temu w łatwy sposób np. wybierać przedmioty czy przypisywać je do skrótów nawet w trakcie walk |
![]() | Interakcja - oglądanie i podnoszenie przedmiotów |
![]() | Atak |
![]() | Użycie przedmiotu leczniczego - Ethan musi mieć jakieś lekarstwa w inwentarzu |
![]() | Wybranie przedmiotu z inwentarza - musicie wcześniej stworzyć w inwentarzu skrót do danego obiektu |
![]() | Wybranie przedmiotu z inwentarza - musicie wcześniej stworzyć w inwentarzu skrót do danego obiektu |
![]() | Wybranie przedmiotu z inwentarza - musicie wcześniej stworzyć w inwentarzu skrót do danego obiektu |
![]() | Wybranie przedmiotu z inwentarza - musicie wcześniej stworzyć w inwentarzu skrót do danego obiektu |
![]() | Mapa i dziennik |
![]() | Menu pauzy |
Dodatkowe opcje sterowania

Resident Evil Village posiada szereg opcji konfiguracji sterowania. W zakładce Controls możecie włączyć / wyłączyć wibracje kontrolera oraz podejrzeć i ewentualnie zmienić schemat sterowania (Control Type).
Dodatkowo w przypadku wersji na PS5 pojawia się opcja włączenia / wyłączenia adaptacyjnych triggerów, czyli oporu ze strony przycisków L2 i R2 dla zapewnienia lepszego poziomu imersji.

W zakładce Camera znajdują się wszystkie ustawienia sterowania kamerą. Możliwe jest m.in. odwrócenie sterowania kamerą, ustawienie jej czułości, załączenie efektu trzęsącej się kamery czy umożliwienie poruszania kamerą w oparciu o sensor ruchu.
Polecamy wyłączyć opcje Movement Camera Acceleration i Aiming Camera Acceleration. Jest to efekt tzw. przyśpieszenia sprzętowego dla poruszania się kamery, który jednak w rzeczywistości może spowalniać wykonywanie poleceń przez grę i utrudniać rozgrywanie walk. Przy wyłączonych obu ustawieniach będziecie mogli lepiej radzić sobie w sytuacjach wymagających szybkiej reakcji.
0
- Resident Evil Village - poradnik do gry
- Resident Evil Village: Poradnik do gry
- Resident Evil Village: Aneks
- Resident Evil Village: Wymagania sprzętowe
- Resident Evil Village: Sterowanie
- Resident Evil Village: Edycje gry
- Resident Evil Village: Spolszczenie - polska wersja językowa gry
- Resident Evil Village: Tryb fotograficzny
- Resident Evil Village: Znajomość Resident Evil 7 - czy wymagana?
- Resident Evil Village: Cheaty - czy są dostępne?
- Resident Evil Village: Straszaki/jumpscares - czy są w grze?
- Resident Evil Village: Długość gry
- Resident Evil Village: Trofea/Osiągnięcia - lista
- Resident Evil Village: Repairer - trofeum/osiągnięcie, jak zdobyć?
- Resident Evil Village: Medium Rare - trofeum/osiągnięcie, jak zdobyć?
- Resident Evil Village: Trofeum Universe's Best Dad - jak zdobyć?
- Resident Evil Village: Aneks
- Resident Evil Village: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
urwi5 Legionista
Poradniki w ogóle nie są potrzebne, bez sens jak gra jest dla dorosłych, szkoda czasu na epopeje Wasze
pawelx9 Chorąży

Do gry powstało pełne spolszczenie: https://www.polonizacje.pl/resident-evil-village-spolszczenie/
dam87223 Junior
Jak Ci poradnik niepotrzebny to po co wchodziłeś na tą stronę, może akurat reVII niepotrzebny poradnik ale są gry że łatwo przegapić znajdzi do trofeów??
bartekk25811 Junior
Ok a jak wyłączyć ta funkcję? Mam to w menu ale nie mogę wyłączyć tak żeby amunicja normalnie schodziła kupiłem dodatek odblokowanie wszystkich nagród czy muszę usunąć dodatek żeby amunicja schodziła?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.