Zakręty | Porady ogólne | Need for Speed Shift
Aktualizacja:
Zakręty
Klasyfikacja zakrętów pod względem krzywizny

Najtrudniejszym elementem każdego wyścigu wcale nie jest walka drzwi w drzwi z pozostałymi zawodnikami, ale umiejętne pokonywanie zakrętów. Aby ułatwić sobie życie i usystematyzować napotykane na torach krzywizny, kierowcy wyścigowi już bardzo dawno temu wpadli na to, aby je sobie odpowiednio ponumerować. Powyższa klasyfikacja zakrętów przydatna jest zresztą nie tylko w czasie wyścigów po twardej nawierzchni, ale wykorzystywana również, a może przede wszystkim we wszelkich odmianach rajdów, gdzie zadaniem pilota jest umiejętne opisywanie rzeczywistości na drodze właśnie za pomocą tych numerków. W Need for Speed Shift pilota co prawda nie mamy, jednak z całą pewnością każdemu wirtualnemu kierowcy przyda się ta odrobina teorii.
Z jaką prędkością pokonywać zakręty?
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na tak zadane pytanie. O prędkości przy pokonywaniu zakrętu decyduje nie tylko jego krzywizna, ale także stan i rodzaj nawierzchni. Tory wyścigowe nie zawsze znajdują się w idealnym stanie i często może zdarzyć się, że koła napotkają na drodze przeszkodę, która uniemożliwi poprawne ukończenie wyścigu. Jedyną radą w tym przypadku jest jeździć, jeździć i jeszcze raz jeździć, po to, aby nauczyć się na pamięć gdzie należy nieco zwolnić, a gdzie można pozwolić sobie na odrobinę brawury. Powyższa uwaga dotyczy oczywiście wszystkich wirtualnych wyścigów, również, choć może w nieco mniejszym stopniu, produkcji Electronic Arts. Na powyższym schemacie znajdują się zarówno zakręty proste, a więc posiadające stały promień krzywizny, jak i podstawowe typy zakrętów złożonych. Te ostatnie to tylko schematyczne przykłady, gdyż w trakcie gry wielokrotnie napotkamy również na zakręty złożone ostre, esowate bądź łączone. Generalnie należy starać się trzymać zasady i zakręty o kącie 90 stopni lub większym (6 ) pokonywać na II biegu, zakręty o kącie od 45 stopni do 90 stopni (3 -4 -5 ) na III biegu, zaś poniżej 45 stopni w zależności o warunków panujących na drodze i posiadanego auta. W skrajnych przypadkach da się jechać tak szybko, ile "fabryka dała".
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany521720 Generał
ludziska nie panikowac za pare minut bedzie na torku hehe :)
zanonimizowany521720 Generał
nom jest 18 konkretnych autek, niby jest wiecej ale inny silnik czy tam drobny szczegol wiec nie jest zle
ProTyp Senator
Heh, już po premierze poradnika xDDD.
Szczerze nie wiem po co pisać poradniki do takich gier :P
paviola Chorąży
eee gowno z shifta myslalem ze to bedzie jakas rewolucja a to lipa taki brat blizniak prostreeta tylko ze siostrzyczka bo ladniejsza
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
