NFS Shift: Tuning
Aktualizacja:
Tuning
Opony i hamulce
Ciśnienie z przodu  | Nadmierne zwiększenie ciśnienia poprawia stabilność kierowania pojazdem na prostych odcinkach, jednakże może przyczynić się także do zerwania przyczepności z podłożem. Zbyt małe ciśnienie zwiększa kontrolę w trakcie pokonywania łuków, zmniejszając jednocześnie czas reakcji. Manipulacja ciśnieniem w oponach zwiększa / zmniejsza podatność samochodu na nadsterowność / podsterowność.  | 
Ciśnienie z tyłu  | Nadmierne zwiększenie ciśnienia poprawia stabilność kierowania pojazdem na prostych odcinkach, jednakże może przyczynić się także do zerwania przyczepności z podłożem. Zbyt małe ciśnienie zwiększa kontrolę w trakcie pokonywania łuków, zmniejszając jednocześnie czas reakcji. Manipulacja ciśnieniem w oponach zwiększa / zmniejsza podatność samochodu na nadsterowność / podsterowność.  | 
Rozdział siły hamowania  | Pozwala ustawić czy wolimy aby pojazd najpierw hamował przednimi kołami czy tylnymi. Zwykle charakterystyka tego ustawienia powinna oscylować w granicach 60% siły na przód, 40% na tył.  | 
Zestrojenie
Przełożenie układu kierowniczego  | Odpowiada za zmianę maksymalnego skrętu kół. Szybsze ustawienie zwiększa kontrolę nad pojazdem na trasach z dużą ilością ciasnych zakrętów.  | 
Wyprzedzenie sworznia zwrotnego  | Poprawia zachowanie się pojazdu na prostych i na zakrętach. Ustawienie większego konta przyczynia się do łatwiejszej kontroli nad samochodem i zwiększenia jego stabilności na prostych kosztem jazdy na zakrętach. Ustawienie mniejszego kąta działa dokładnie w odwrotną stronę.  | 
Zbieżność kół przednich  | Zmiana kąta ustawienia koła w poziomie. Zwiększa stabilność prowadzenia pojazdu na prostych przy dużej prędkości kosztem ograniczenia czasu reakcji przy wyjściu z zakrętu. Im większa rozbieżność, tym trudniej opanować samochód na prostych odcinkach, ale jednocześnie lepiej zachowuje się on na zakrętach.  | 
Zbieżność kół tylnych  | Zmiana kąta ustawienia koła w poziomie. Zwiększa stabilność prowadzenia pojazdu na prostych przy dużej prędkości kosztem ograniczenia czasu reakcji przy wyjściu z zakrętu. Im większa rozbieżność, tym trudniej opanować samochód na prostych odcinkach, ale jednocześnie lepiej zachowuje się on na zakrętach.  | 
Pochylenie kół przednich  | Negatywne ustawienie zwiększa przyczepność przednich opon i ogranicza podsterowność kosztem stabilności jazdy po prostej.  | 
Pochylenie kół tylnych  | Negatywne ustawienie zwiększa przyczepność tylnych opon i ogranicza nadsterowność kosztem przyczepności pojazdu na prostej.  | 
Prześwit z przodu  | Obniża środek ciężkości ułatwiając pokonywanie zakrętów. Zbyt mały prześwit prowadzi do zmniejszonej przyczepności kół.  | 
Prześwit z tyłu  | Ustawienie powinno być nieco wyższe od ustawień prześwitu przedniego, co poprawi kontrolę nad pojazdem w czasie pokonywania zakrętów i w trakcie szybkiej jazdy.  | 
Sprężyny i amortyzatory
Przedni stabilizator poprzeczny  | Zwiększa sztywność zawieszenia, co w skrajnych przypadkach może prowadzić do odrywania się kół wewnętrznych od powierzchni w trakcie pokonywania zakrętów. Miękkie ustawienia powodują większą nadsterowność, zaś twardsze czynią pojazd podsterownym.  | 
Tylny stabilizator poprzeczny  | Zwiększa sztywność zawieszenia, co w skrajnych przypadkach może prowadzić do odrywania się kół wewnętrznych od powierzchni w trakcie pokonywania zakrętów. Miękkie ustawienia powodują większą nadsterowność, zaś twardsze czynią pojazd podsterownym.  | 
Sztywność sprężyn z przodu  | Miękkie ustawienia pozwalają na pokonywanie nierówności bez utraty przyczepności. Zbyt duża sztywność prowadzi do podsterowności.  | 
Sztywność sprężyn z tyłu  | Miękkie ustawienia pozwalają na pokonywanie nierówności bez utraty przyczepności. Zbyt duża sztywność prowadzi do nadsterowności.  | 
Ogranicznik skoku zawieszenia przedniego  | Zapobiega odbijaniu się podwozia o powierzchnię toru.  | 
Ogranicznik skoku zawieszenia tylnego  | Zapobiega odbijaniu się podwozia o powierzchnię toru. Duży prześwit poprawia czas reakcji, ale sprawia, że kontrola nad pojazdem staje się trudniejsza.  | 
Przedni amortyzator - powolne dobicie  | Im sztywniejsze ustawienia tym samochód będzie szybciej reagował, ale kosztem stabilności i szybkości skręcania. Sztywne ustawienia zwiększają podsterowność.  | 
Tylny amortyzator - powolne dobicie  | Im sztywniejsze ustawienia tym szybciej auto reaguje na ruchy kierownicą, ale kosztem szybkości skręcania. Sztywne ustawienia zwiększają nadsterowność.  | 
Przedni amortyzator -szybkie dobicie  | Miękkie ustawienia zapewniają lepszą przyczepność w trakcie pokonywania zakrętów. Im sztywniejsze zawieszenie, tym auto staje się bardziej podsterowne.  | 
Tylny amortyzator - szybkie dobicie  | Miękkie ustawienia zapewniają lepszą przyczepność w trakcie pokonywania zakrętów. Im sztywniejsze zawieszenie, tym auto staje się bardziej podsterowne.  | 
Przedni amortyzator - powolne odbicie  | Kontroluje reakcję pojazdu przy wychodzeniu z zakrętu. Im bardziej miękkie ustawienie, tym czas reakcji się wydłuża.  | 
Tylny amortyzator - powolne odbicie  | Kontroluje reakcję pojazdu przy wychodzeniu z zakrętu. Im bardziej miękkie ustawienie, tym czas reakcji się wydłuża.  | 
Przedni amortyzator -szybkie odbicie  | Miękkie ustawienie ułatwiają kontrolę nad pojazdem w zakrętach, ustawienia sztywniejsze powodują, że samochód lepiej spisuje się na prostych.  | 
Tylny amortyzator - szybkie odbicie  | Sztywne ustawienie ułatwiają kontrolę nad pojazdem w zakrętach, zmniejszając jego podsterowność.  | 
Dyferencjał
Blokada uślizgu przy przyśpieszaniu  | Dostępna tylko dla aut z napędem na przednią lub tylną oś. Wyższe ustawienia poprawiają przyczepność i ułatwiają pokonywanie łuków, ograniczając jednocześnie łatwość pokonywania ciasnych zakrętów.  | 
Blokada uślizgu przy hamowaniu  | Dostępna tylko dla aut z napędem na przednią lub tylną oś. Wyższe ustawienia zwiększają stabilność podczas hamowania przed zakrętem ograniczając jednocześnie możliwość wchodzenia w ciasne zakręty. Niższe ustawienia działają w sposób odwrotny.  | 
Obciążenie wstępne dyferencjału  | Niższe ustawienia zwiększają zwrotność, wyższe ją ograniczają.  | 
Elektroniczna blokada uślizgu  | Wyższe ustawienia ograniczają zwrotność, jednocześnie zwiększając moc. Niższe ustawienia zwiększają zwrotność pogarszając przyczepność.  | 
Aerodynamika
Siła docisku z przodu  | Im większa siła docisku, tym łatwiej pokonać zakręt, ale samochód z powodu zwiększonego oporu powietrza rozpędza się do mniejszych prędkości. Przy dużych prędkościach samochód staje się nadsterowny.  | 
Siła docisku z tyłu  | Im większa siła docisku, tym łatwiej pokonać zakręt, ale samochód z powodu zwiększonego oporu powietrza rozpędza się do mniejszych prędkości. Przy dużych prędkościach samochód staje się podsterowny.  | 
Wlot chłodnicy  | Im większy tym silnik ma szansę rozwinąć większą moc. Niestety odbija się to negatywnie na prędkości maksymalnej.  | 
Wlot powietrza do hamulców  | Im wyższe ustawienia, tym lepsze chłodzenie i działanie hamulców. Niestety odbija się to negatywnie na prędkości maksymalnej.  | 
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany521720 Generał
ale sie wycfaniliscie dawniej mozna bylo czytac poradnik przez 14 dni a teraz wyskakujecie z tekstem ze "to material przedpremierowy wykup abonament" a jaki on przedpremierowy przeciez shift juz wyszedl przeciez na pecety, czasem kupuje abonament gry online ale teraz to mnie wkurzyliscie oj boze ale zal
andrzej1 Senator
No faktycznie poradnik z deka spóźniony ale i tak jest ok.
zanonimizowany619736 Konsul
Zarobić i tyle chcą. Jeszcze "Ten materiał jest przedpremierowy i znajduje sie w strefie Premium, obecnie jest on dostępny w całości tylko dla posiadaczy Abonamentów GRY-OnLine. " To po co wrzucać coś, co ma mieć premierę później ?
$$
zanonimizowany521720 Generał
ludziska nie panikowac za pare minut bedzie na torku hehe :)
zanonimizowany521720 Generał
nom jest 18 konkretnych autek, niby jest wiecej ale inny silnik czy tam drobny szczegol wiec nie jest zle
ProTyp Senator
Heh, już po premierze poradnika xDDD.
Szczerze nie wiem po co pisać poradniki do takich gier :P
paviola Chorąży
eee gowno z shifta myslalem ze to bedzie jakas rewolucja a to lipa taki brat blizniak prostreeta tylko ze siostrzyczka bo ladniejsza
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
