Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - poradnik do gry
Poniższy poradnik do gry Metal Gear Solid V: The Phantom Pain stanowi zarówno przewodnik tego tytułu, jak również solucję zadań głównego wątku fabularnego. Na łamach opracowania zawarto ponadto liczne porady i opisy mechaniki, FAQ a także mapy.
Aktualizacja:

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - poradnik do gry
Nieoficjalny poradnik do gry Metal Gear Solid V: The Phantom Pain jest kompletnym przewodnikiem po nadspodziewanie złożonej i bogatej w zawartość produkcji autorstwa Hideo Kojimy. Cały poradnik podzielony został na kilkanaście mniejszych bądź większych rozdziałów, poświęconych między innymi mechanice gry, zaliczaniu kolejnych zadań czy odkrywaniu wszystkich niespodzianek pozostawionych przez jej twórców. W początkowej części poradnika znalazło się kilka rozdziałów z różnorakimi poradami dotyczącymi rozgrywki. Na kolejnych stronach omówione zostały takie aspekty gameplay'u jak eksploracja świata gry, skradanie się, eliminowanie wrogów w bezpośrednich potyczkach czy korzystanie z usług pomocników. Uzupełnieniem tej części poradnika jest rozdział z najczęściej zadawanymi pytaniami (np. jak szybko się wzbogacić czy jakimi projektami badawczymi się zainteresować). Bardzo dużą część niniejszego poradnika zajął opis przejścia głównego wątku fabularnego gry. Podpowiada on jak docierać do kolejnych celów misji i jak zaliczać przydzielane zadania w stu procentach. Główne misje to nie wszystko, bo w naszym poradniku znalazły się też omówienia wszystkich 157 pobocznych zadań (Side-Ops) odblokowywanych sukcesywnie w trakcie gry. Kolejne rozdziały poruszają między innymi tematy odnajdywania sekretów (kasety, plany, zdjęcia i inne), poprawnego zarządzania Bazą Matką oraz zdobywania osiągnięć. Godne odnotowania jest to, iż niniejszy poradnik wzbogacony został wieloma obrazkami pokazującymi najważniejsze lokacje czy przedmioty. Oprócz tego w wybranych jego rozdziałach znalazły się mapy okolicy, które powinny pomóc w sprawnej nawigacji po ogromnym świecie gry. Metal Gear Solid: The Phantom Pain to ostatnia produkcja studia Kojima Productions dowodzonego przez Hideo Kojimę. W tej części słynnej serii przenosimy się do 1984 roku i dla odmiany sterujemy postacią Big Bossa. Dużą część gry spędzamy w Afganistanie, choć przenosimy się też między innymi do Afryki.

Oznaczenia kolorystyczne
W poradniku zastosowane zostały następujące oznaczenia kolorystyczne:
- Kolorem brązowym oznaczone zostały ważne postacie niezależne. Są to przede wszystkim najwięksi sojusznicy i wrogowie Big Bossa oraz osoby napotykane w trakcie misji (więźniowie, cele do eliminacji itp.)
- Kolorem niebieskim wyróżnione zostały odwiedzane lokacje. W celu ułatwienia nawigacji ich nazwy w poradniku są takie same jak na mapie świata.
- Kolor zielony użyty został do oznaczania ważnych przedmiotów nadających się do zabrania - obiektów powiązanych z wykonywanymi zadaniami czy unikalnych sekretów.
Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)

Autor: Jacek Hałas
Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- PC | Sterowanie w Metal Gear Solid V The Phantom Pain
- Misja 7 - Red Brass | Solucja Metal Gear Solid V The Phantom Pain
- Zamordowanie wrogich dowódców | Misja 7 - Red Brass
- Pies (D-Dog) | Pomocnicy (Buddies) w Metal Gear Solid V The Phantom Pain
- Misja 1 - Phantom Limbs | Solucja Metal Gear Solid V The Phantom Pain
- Pozostałe opcjonalne cele w misji Red Brass | Misja 7 - Red Brass
- Porady na start | Eksploracja świata gry w Metal Gear Solid V The Phantom Pain
- Eksfiltracja wrogich dowódców | Misja 7 - Red Brass | Solucja Metal Gear Solid V
- Kasety (Cassette Tapes) | Kasety | MGS V
- Jakie znaczenie mają punkty heroizmu (Heroism Score) i jak je zdobywać? | FAQ - Najczęściej zadawane pytania
- Nagrody | Przeniesienie postępów z MGS V Ground Zeroes w Metal Gear Solid V
- Zdjęcia (Memento Photos) | Podstawy | Solucja Metal Gear Solid V
- Przewodnik i opis przejścia - Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - przewodnik i opis przejścia
- Mapa do misji Phantom Limbs | Misja 1 - Phantom Limbs
- Uratowanie Kazuhiry Millera | Misja 1 - Phantom Limbs | Solucja MGS V
Komentarze czytelników
Hermes55 Junior
Trzeba podnieść poziomy mader baze to znaczy wykupić i zakończyć misje dodatkowe
Hermes55 Junior
Mam 82% stanu gry MGS V Phantom Pain a mój bohater Snake jest cały czerwony zmiany munduru i prysznic nie pomagają pomocy!!
tukaram3030 Pretorianin
WITAM.GRA jest Prawie Super lepsza niż Splinter Cell i inne skradanki tego typu!Znów do niej powróciłem ale mam Duży Problem z rozdzieleniem żołnierzy do Danej Grupy że Specjalnymi Zdolnościami!?!-Mam full żołnierzy po 185 i 200 w danych grupach a poziom grup 76-73.Chodzi mi szczególnie o 2 grupy które odblokowują nowe projekty broni!!--Prosze Pomóżcie jak ktoś coś wie?!Do tych dwóch grup nie mogę już nikogo dodać a mam poziom 76 a potrzebuje 96 jak to zrobić??!!!Pozdro
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.