Magic and Mayhem The Art of Magic: Maga nam potrzeba!
Aktualizacja:
Teoretycznie wybór maga którym będziemy dowodzić jest bez znaczenia i polega na wytypowaniu tego którego buźka się nam najbardziej podoba. Nic bardziej mylnego! Czarownicy dość znacznie różnią się pod względem "cech wrodzonych". Istnieje ich 5: szybkość, odporność, zasięg wzroku, walka wręcz i posługiwanie się bronią. Szybkość jest moim zdaniem najważniejszą cechą. Oczywiście oznacza jak sprawnie nasz pupil będzie poruszał się po planszy, zbierał przedmioty, a w razie potrzeby umykał przed przeciwnikiem;). Odporność jest równie istotna - ciosy wrogów będą wyrządzać nam mniejszą krzywdę (ewentualnie zostaną zablokowane). Kolejna cecha - zasięg wzroku, pozwala szybciej dostrzegać ewentualne zagrożenie, co w konsekwencji daje nam więcej czasu na reakcję. Walka wręcz to nic innego jak siła naszych ciosów, to samo dotyczy posługiwania się bronią (np. łukiem). Teraz czas na mały test. Dokładniej przyjrzyjmy się cechom poszczególnych Magów. Zastosowałem skalę 1-6, wyniki są dość zadziwiające:
Czołówka wygląda tak:
Portret  | Imię  | atak  | szybkość  | zasięg wzroku  | odporność  | broń  | suma  | 
![]()  | Orgon  | 6  | 2  | 4  | 6  | 6  | 24/30  | 
![]()  | Chaos Priest  | 4  | 2  | 6  | 6  | 6  | 24/30  | 
![]()  | Danu  | 4  | 2  | 6  | 6  | 6  | 24/30  | 
A tak ostanie trzy miejsca:
Portret  | Imię  | atak  | szybkość  | zasięg wzroku  | odporność  | broń  | suma  | 
![]()  | Vex  | 2  | 6  | 2  | 2  | 4  | 16/30  | 
![]()  | Chancellor  | 2  | 6  | 2  | 2  | 4  | 16/30  | 
![]()  | Ddrunk Wizard  | 4  | 2  | 2  | 2  | 6  | 16/30  | 
Jak widać różnica jest olbrzymia! To jednak nie koniec. Trójka najsilniejszych ma dość istotną wspólną cechę - szybkość równą 1, a jak wspomniałem wcześniej imho jest to najważniejsza z cech. Z kolei takie zdolności jak atak i posługiwanie się bronią w czasie rozgrywki nie mają większego znaczenia (nikt rozsądny nie będzie rzucał naszego Maga w centrum placu boju i kazał walić wrogów laską ;). Zastosujmy się zmienną skalę ocen- Szybkość, Odporność: 1-6, Zasięg wzroku, Atak, Broń: 1-3.
Oto wyniki:
Portret  | Imię  | atak  | szybkość  | zasięg wzroku  | odporność  | broń  | suma  | 
![]()  | Gaion (Wamp)  | 1  | 6  | 2  | 6  | 1  | 16/21  | 
![]()  | Melisius  | 2  | 4  | 3  | 6  | 1  | 16/21  | 
![]()  | Chaos Priest  | 2  | 2  | 3  | 6  | 3  | 16/21  | 
![]()  | Danu  | 2  | 2  | 3  | 6  | 3  | 16/21  | 
Jak widać, przebojem na pierwsze miejsce dostała się Gaion (Wampir), która wprawdzie zdobyła tyle samo punktów co rywale, jednak jako jedyna ma maksymalnie rozwinięte cechy które nasz szczególnie interesują. I to właśnie ją proponuje wybrać! Dla tych którym pomysł gry kobietą wydaje się herezją ;), jako uzupełnienie dodam, że Aurax (stickman) i Chaos wizard 02 mają również szybkość równą 6, odporność troszkę mniejszą - 4, a ich ogólna nota jest zbliżona do czołówki 15/21.
0
- Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry
- Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry
	
- Magic and Mayhem The Art of Magic: Maga nam potrzeba!
 - Magic and Mayhem The Art of Magic: "Zabawki" dla Maga
 - Magic and Mayhem The Art of Magic: Zaklęcia Chaosu
 - Magic and Mayhem The Art of Magic: Zaklęcia Neutralne
 - Magic and Mayhem The Art of Magic: Zaklęcia Dobra
 - Magic and Mayhem The Art of Magic: Dawać mi tu potwora!
 - Magic and Mayhem The Art of Magic: Potwory Chaosu
 - Magic and Mayhem The Art of Magic: Potwory Neutralne
 - Magic and Mayhem The Art of Magic: Potwory Dobra
 - Magic and Mayhem The Art of Magic: Czy nareszcie kogoś zabiję? ;)
 
 
 - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry
	
 
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.










