GreedFall: Mapa świata
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry GreedFall znajdziesz mapę atlasu świata. Zaznaczyliśmy na niej główne lokacje (np. miasta, wioski), które możesz odwiedzić w trakcie przechodzenia gry. Pod mapą świata znajdują się opisy najważniejszych miejscówek.
- 1 - Serene
- 2 - New Serene
- 3 - Wenshaganaw "Śpiewające Wody"
- 4- Vedrad "Czerwony Las"
- 5 - Glendgnamvar. "Wybrzeże Długich Kości"
- 6 - Magasvar. "Dolina Wielkiej Bitwy"
- 7 - Hikmet
- 8 - Steiger Falag
- 9 - Tir Dob. "Czarne Ziemie"
- 10 - San Matheus
- 11 - Cwenvar. "Wysokie Drzewa"
- 12 - Veldvilvie
- 13 - Dorgred
- 14 - Meinei Falag
- 15 - Frasoneigad
- 16 - Anemhaid
1 - Serene

Serene to miasto, w którym rozpoczynasz grę i gdzie zalicza się prolog kampanii. Do momentu ukończenia prologu nie będziesz mógł opuścić miasta po to żeby zająć się eksploracją głównej wyspy - Teer Fradee.
W trakcie rozgrywania prologu nie musisz skupiać się wyłącznie na głównych questach. Możesz także:
- Podejmować się pobocznych misji - Większość z nich otrzymasz automatycznie w trakcie przechodzenia głównych zadań.
- Odwiedzić pierwszego handlarza.
- Skorzystać po raz pierwszy ze stołu rzemieślniczego (crafting).
- Zbadać całe miasto - Uważaj w tym przypadku na alejki z bandytami (dość łatwe walki o ile nie dasz się zapędzić w róg) oraz na zakazane strefy. Możesz wkraczać do zakazanych obszarów, ale jeśli zostaniesz wykryty, to zaatakują cię strażnicy i pogorszy się reputacja dla jednej z frakcji.
Pod koniec wizyty w Serene czeka cię walka z pierwszym bossem - Nieznaną kreaturą (Unknown Creature). Walkę tę opisaliśmy w naszej solucji.
Dokończ wszystkie poboczne questy zanim opuścisz Serene i wyruszysz w podróż statkiem. Podróż potrwa kilka miesięcy czasu gry i po dotarciu do Teer Fradee będziesz mógł przemierzać wyłącznie główną wyspę.
2 - New Serene

Do New Serene dotrzesz tuż po zaliczeniu prologu, czyli po potwierdzeniu w Serene chęci wyruszenia w podróż statkiem. To pierwsze duże miasto na wyspie Teer Fradee.
W New Serene spodziewaj się kilku nowości:
- W mieście znajduje się dom przydzielony głównemu bohaterowi. Możesz w nim np. odpocząć, zaplanować szybką podróż czy skorzystać ze stołu rzemieślniczego.
- Po raz pierwszy możesz skorzystać z usług kowala. Oprócz zakupienia u niego nowego sprzętu możesz go także poprosić o pomoc w rzemiośle (craftingu).
Wyjścia z miasta są początkowo zablokowane. Musisz najpierw spotkać się z Constantinem w pałacu w ramach głównej fabuły. Dopiero ta czynność odblokuje wyjścia z New Serene. Od tego momentu będziesz mógł swobodnie podróżować po wyspie.
3 - Wenshaganaw "Śpiewające Wody"

Mały region, w którym głównie spotkasz przedstawicieli tubylców. Znajdziesz tutaj również m.in. 2 kapliczki z darmową umiejętnością.
4- Vedrad "Czerwony Las"

Większy region, który jest dość ważny fabularnie. Oprócz tubylców, odnajdziesz tutaj trochę obozowisk różnych frakcji i jedną kapliczkę z umiejętnościami.
5 - Glendgnamvar. "Wybrzeże Długich Kości"

Spora lokacja, w której odnajdziesz m.in. kapliczkę umiejętności. Odwiedzisz również wyspę Vignamri, obóz starej kopalni, czy obozowisko Vignamri.
6 - Magasvar. "Dolina Wielkiej Bitwy"

Znajdziesz tutaj kapliczkę umiejętności. Spory obszar, pełen obozowisk i interakcji z tubylcami.
7 - Hikmet

Duże miasto, gdzie odnajdziesz m.in. misje poboczne dla frakcji Sojusz Mostu.
8 - Steiger Falag

Mała, przejściowa lokacja. Prowadzi do jaskini wiedzy - Couwis. Odnajdziesz tu również chatkę Vibarra.
9 - Tir Dob. "Czarne Ziemie"

W tym regionie odkryjesz m.in. obóz Eden i siedzibę Derdre.
10 - San Matheus

Kolejne miasto. Tym razem, to siedziba strażników Theleme i Matki Kardynaliny.
11 - Cwenvar. "Wysokie Drzewa"

Dość mała lokacja, którą główną atrakcją jest m.in. opuszczona kopalnia.
12 - Veldvilvie

Bagienny obszar, w którym odnajdziesz interesującego pustelnika.
13 - Dorgred

Odnajdziesz tu siedzibę Gelndana i obozowisko Dorhadgenedu.
14 - Meinei Falag

Górzysty szlak, bardzo liniowa lokacja, w której czeka cię głównie kilka scen fabularnych.
15 - Frasoneigad

Starożytne lasy, odnajdziesz tutaj siedzibę Mev, czy wioskę rebeliantów - Doneia Egsregaw.
16 - Anemhaid

Finalna lokacja w grze. Odnajdziesz tu przejście do misji "Serca".
Komentarze czytelników
Mam problem z zdaniem Obietnice Wyryte w Kamieniu nie mogę pogadać z siorą cały czas mówi że jestem czymś zajęta i mamy się spotkać w wiosce ktoś pomoże?
Może już trochę późno - a nie wykonujesz misji innego towarzysza?
jest błąd w opisie krainy Vedrad:
-znalazłem tam dwie kapliczki
-legendy:
-- oprócz rękawiczek znalazłem też pantalony, w tej samej skrzynce "zestaw króla wojownika"
-- znalazłem "duża starożytna buława" ciężka broń jednoręczna. Między ruinami tymi z malowidłem, jest ściana do wspinaczki na vigor3. Mozna tam dojść z drugiej strony i tam miedzy ruinami jest skrzynka.
Pożegnanie Królowej - Gdzie rozpocząć zadanie?: Należy wykonać wcześniejszą misję Siory.
Nieprawda. Ukończenie poprzedniego questa nic nie daje. Jest dialog o pogrzebie na koniec 2 questa, ale potem nie zaczyna się 3. Trzeba poczekać na wątek główny i po każdej misji sprawdzać czy łaskawie da nam misję.
Czy można liczyć na dodanie do poradnika opisu misji/zleceń typu zabij potwory w lesie? Te misje są paradoksalnie najtrudniejsze, bo nie mają znacznika lokalizacji więc trzeba biegać w te i we w te żeby np. znaleźć jakiś grób.
Jak lepiej grać? Od razu wysoki poziom aby wbić trofeum za poziom trudności ,czy lepiej przejść normalny poziom i potem grać na najwyższym?
Gra się robi relatywnie łatwa na poziomie normal. Lepiej grać od razu na najwyższym, choć początki mogą być trudne i walki mogą męczyć, bo przeciwnicy mają mnóstwo hp.
nie bardzo wiem jak wzmocnic broń palną miksturami.Po wzięciu skilla pojawia mi się technika ulepszanie broni palnych ale jak ją klikam to mam wiadomość że tego typu broni nie da się ulepszyć???
Broni palnej miksturami? Że co? Eliksiry się pije, a powłoki nakłada na miecz (zakładam, że chodzi ci o "namaszczone bronie").
Broń palną ulepsza się tylko w warsztacie - od tego jest rzemiosło.
jeśli chcecie zobaczyć wszystkie misje także poboczne zapraszam https://www.youtube.com/watch?v=zxT1RD1UaaY&list=PLI2HRQC_mAWQiGp7cLNb3O2yWaNf7k9O4
Ogólnie postać maga jest trochę niedorobiona w tej grze.
1 - maksymalny poziom magii to 1000, gdzie towarzysze mają np 1600 Petrus, 1400 Siora
2 - walka z bosami i lock-on target ( gdzie postać gracza jest jak na sznurku przywiązana do wroga) to tez wg mnie zły pomysł (najbardziej irytujący mnie element mechaniki walki)
3- niezbyt rozwinięte czary i tak jak wcześniej wspomniano - za bardzo nie ma w co inwestować punkty
Ogólnie gra dla mnie to mocny średniak.
Chyba pierwsza gra od bardzo dawna, w której nie lubię swojego bohatera, albo raczej nie mogę już słuchać, że jest legatem kongregacji kupieckiej, powtarza tą kwestie chyba milion razy, i ogólnie Sherlock Holmes to parówka przy naszym bohaterze, wie wszystko nawet jak nie był na miejscu, droga dedukcji level master. I wg mnie źle zbalansowane pkt umiejętnosci których mam w ciul do rozdania ale tego nie robię bo nie ma sensu przydzielać pkt w coś czego i tak nie użyje( np bronie jednoręczne tudzież bron palna) bo nie mam atrybutu np. siły czy zręczności( gram magiem), żeby używać lepszej broni. Ale pomimo tych wszystkich wad gra ogólnie spoko.
Uzupełnijcie w craftingu, że nauka na poziomie 1 jest w sumie niezbędna do pchnięcia wątku głównego (mikstura na odparzenia dla rannego żołnierza konieczna by odblokować jeden z głównych questów)
Jak dla mnie ten poradnik jeżeli chodzi o zadania jest strasznie słabo opisany np. Gdzie rozpocząć zadanie?: Po wykonaniu misji pobocznej Atak na Karawny i rozmowie z Gubernatorem Burhanem w jego pałacu. Niewykluczone, że Aphra musi stać się jednym z kompanów. No fajnie, ale może coś więcej? W którym momencie dokładnie można to zadania rozpocząć? Aphre mam już od X godzin w drużynie a Gubernator żadnego zadania dla mnie nie ma. Tak samo tu: Gdzie rozpocząć zadanie?: New Serene, rozmowa z zardządcą Manfredem. No fajnie ale zarządca Manfred nie ma dla mnie żadnego zadania...
Czy quest główny Zdrada permanentnie odcina nas od możliwości zrobienia niektórych zadań bo poradnik tak zdaje się sugerować?
U mnie quest pojawił się dopiero po wykonaniu misju "Cierpienie Constantina", quest "Zdrada" odcina dostęp do misji, ale tylko do misji w państwach, które zostały zaatakowane w buncie. Jeżeli kurt cię nie zdradzi, i powstrzymasz przewrót to wszystkie misje są dostępne.
Prawda, że poradnik jest słabo napisany. Dla wielu dialogów nie jest podane jak można je rozwiązać np. użyj intuicji, charyzmy lub znajdź stare narzędzia na strychu.
Aby zacząć gusta musisz ukończyć questa :W Pogoni za Tierna Harh Cadachtas tylko wtedy będzie on dostępny
Po wszystkim biegnij do biura dowódcy Strażników - przeszukaj je, a następnie biegnij, by złapać dowódcę. Czeka cię teraz walka z Torstenem, która nie powinna być zbyt trudna.
Źródło: https://www.gry-online.pl/poradniki/greedfall/
Nie uruchamia mi się walka z Torstenem. Jakiś bug ktoś już miał? Jak to naprawić?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
