Ghost of Yotei: Wszystkie pieśni shamisena
Pieśni do zagrania na shamisenie do jedna z grup znajdziek z gry Ghost of Yotei. Przygotowaliśmy listę pieśni wraz z informacjami jak je odblokować, a także jak pieśni mogą pomagać w szukaniu sekretów i opcjonalnych lokacji.
Aktualizacja:
Pieśni instrumentu shamisen z gry Ghost of Yotei można potraktować jako sekrety i znajdźki. Z opisu z tej stronie poradnika dowiecie się jak nauczyć się nowych pieśni, a także jak korzystać z instrumentu shamisen oraz jakie są praktyczne zastosowania granych melodii. Pozyskanie 100% pieśni może być bardzo opłacalne w grze (i nagrodzone zostanie też trofeum).
- Jak grać na shamisenie i jakie zastosowanie mają pieśni?
- Pieśń Atsu
- Pieśń o kapliczkach
- Pieśń o sile duchowej
- Pieśń wilczycy
- Pieśń o zemście
- Pieśń o dobrostanie
- Pieśń Ajnów
- Pieśń próżności
Jak grać na shamisenie i jakie zastosowanie mają pieśni?
- Odblokowanie nowych pieśni dla instrumentu shamisen nie służy wyłącznie zdobyciu jednego z trofeów, ale ma też praktyczne zastosowania. Po zagraniu pieśni wiatr może prowadzić Atsu do określonych typów lokacji, np. do miejsc ukrycia znajdziek. Może to być bardzo pomocne w odkryciu niektórych sekretów i dodatkowych lokacji. Niestety pieśni nie obejmują wszystkich typów znajdziek, a jedynie wybrane ich odmiany.
- Atsu gra na instrumencie w wybranych cut-scenkach i questach, ale możecie też zagrać na żądanie. Przejedźcie palcem w lewo po touchpadzie kontrolera Dualsense, a pojawi się lista znanych piosenek i możecie wybrać jedną z nich. Zestawienie znanych pieśni możecie też przeglądać (razem z ich opisami) z okna wyposażenia bohaterki.
Po zagraniu pieśni proponujemy wywołać mapę świata, bo oprócz wiatru może pojawić się czarna linia. Jeśli prowadzi ona do bardzo oddalonej lokacji, to najpierw użyjcie szybkiej podróży i następnie ponownie zagrajcie na shamisenie.
Pieśń Atsu
- Jest ona automatycznie odblokowywana na początku gry. Po rozpoczęciu pierwszego rozdziału kampanii Atsu powróci do swojego rodzinnego domu. Rozegracie kilka scen z lat młodości bohaterki i jedną z nich będzie nauka gry na shamisenie pod okiem matki.
- Pieśń ta jako jedyna nie ma praktycznego zastosowania dla eksploracji świata i nie prowadzi do żadnych znajdziek. Atsu kilkukrotnie zagra ją w ramach głównej fabuły.
Pieśń o kapliczkach
- Pieśni tej nie odblokowuje się w konkretnym miejscu w grze. W trakcie przechodzenia kampanii rozstawiajcie regularnie obóz drużyny (przytrzymanie lewego kierunku podczas jazdy na koniu - musicie mieć wolną przestrzeń wokół siebie). Po jednej z takich czynności w obozie Atsu może pojawić się wieśniak i rozmowa może dotyczyć instrument shamisen - ma to charakter losowy. Spotkanie to nakłoni Atsu do zagrania nowej pieśni, która zostanie dołączona do Waszej kolekcji.
- Pieśń ta może prowadzić do nieodkrytych kapliczek, czyli lokacji, w których odnajduje się talizmany.
Jeśli macie problemy z "wywołaniem" sceny spotkania, to spróbujcie najpierw samodzielnie odwiedzić i zaliczyć kilka kapliczek. Popróbujcie też w różnych miejscach w świecie gry (w naszym przypadku scena załączyła się w regionie Nizina Ishikari).
Pieśń o sile duchowej
- Odwiedźcie Ogród mistrza Heijiro - to jedna z lokacji znajdujących się w pierwszym regionie Łąki Yotei. Atsu skojarzy to miejsce ze swoim dzieciństwem i możecie przytrzymywać touchpada w różnych miejscach ogrodu i rozgrywać sceny z przeszłości bohaterki. Docelowo spotkacie się z Heijiro w teraźniejszości i dotrzecie do miejsca zagrania wspólnie pieśni.
- Pieśń ta może prowadzić do stojaków bambusowych, czyli lokacji z mini-grami z wydłużania paska siły duchowej.
Pieśń wilczycy
- Pieśni tej nie odblokowuje się w jakimś konkretnym miejscu. W trakcie gry zaliczajcie kolejne wilcze jamy, a więc pomagajcie zaprzyjaźnionej wilczycy w ratowaniu innych wilków z rąk kłusowników. Po kilku takich aktywnościach odblokujecie nową pieśń.
- Pieśń ta może prowadzić do kolejnych wilczych jam, czyli lokacji z punktami rozwoju dla drzewka umiejętności wilczycy. Dodatkowo w dalszej fazie gry możecie odblokować opcję zagrania tej pieśni do przywołania wilczycy na potrzeby wspólnego przejęcia wrogiej lokacji. Musicie tego dokonać przed zaatakowaniem pierwszych przeciwników z wrogiego obozu.
Pieśń o zemście
- Odwiedźcie Obóz muzyka z regionu Łańcuch Tokachi. Spotkacie tu ronina grającego na shamisenie - możecie podarować mu trochę monet, a następnie zagrać dla niego pieśń. Docelowo Atsu nauczy się zupełnie nowej melodii.
- Pieśń ta może prowadzić do Obozów Szóstki z Yotei, czyli większych wrogich lokacji, w których po odzyskaniu kontroli można też znaleźć Ołtarz Zadumy (darmowy punkt umiejętności).
Pieśń o dobrostanie
- Odwiedźcie Miejsce do ćwiczeń gry na shamisenie, które znajduje się w północno-zachodniej części regionu Nizina Ishikari. Możecie tu w pojedynkę zagrać na shamisenie i Atsu skomponuje nowy utwór.
- Pieśń ta może prowadzić do gorących źródeł, czyli do lokacji powiązanych z permanentnym wydłużaniem paska zdrowia bohaterki.
Pieśń Ajnów
- Odwiedźcie Obóz na wzgórzach Cukpet w południowo-wschodniej części regionu Głusza Nayoro - może on wymagać krótkiej wspinaczki. Spotkacie tu muzyka, z którym po krótkiej rozmowie można wspólnie zagrać nową melodię na shamisenie.
- Pieśń ta może prowadzić do ajnoskich przedmiotów, czyli klasycznych znajdziek-artefaktów, których w całej grze jest łącznie 30. Pomagają one dodatkowo w ulepszaniu pancerza Szaty dla Sitturaynu, który również możecie odblokować w Głuszy Nayoro.
Pieśń próżności
- Odwiedźcie Miejsce do ćwiczeń gry na shamisenie z centralnej części regionu Góry Teshio. Możecie tu w pojedynkę zagrać na shamisenie i Atsu skomponuje nowy utwór.
- Pieśń ta może prowadzić do przedmiotów kosmetycznych, m.in. nowych nakryć głowy oraz masek dla głównej bohaterki. Są to obiekty bez wpływu na statystyki Atsu oraz jej sprzętu.
Zobacz także
0
- Ghost of Yotei - poradnik do gry
- Ghost of Yotei: Poradnik do gry
- Ghost of Yotei: Sekrety i znajdźki
- Ghost of Yotei: Wszystkie Ołtarze zadumy
- Ghost of Yotei: Wszystkie relikwiarze
- Ghost of Yotei: Wszystkie nagrody
- Ghost of Yotei: Wszystkie gorące źródła
- Ghost of Yotei: Wszystkie wilcze jamy
- Ghost of Yotei: Wszystkie lisie nory
- Ghost of Yotei: Wszystkie Sumi-e
- Ghost of Yotei: Wszystkie zbroje
- Ghost of Yotei: Wszystkie pieśni shamisena
- Ghost of Yotei: Wszyscy handlarze barwnikami
- Ghost of Yotei: Wszystkie pudełka
- Ghost of Yotei: Wszystkie ajnoskie przedmioty
- Ghost of Yotei: Wszystkie kapliczki
- Ghost of Yotei: Trofeum Rozmowy z naturą
- Ghost of Yotei: Wszystkie stojaki bambusowe
- Ghost of Yotei: Sekrety i znajdźki
- Ghost of Yotei: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.