Ghost of Yotei: Wszystkie pieśni shamisena

Pieśni do zagrania na shamisenie do jedna z grup znajdziek z gry Ghost of Yotei. Przygotowaliśmy listę pieśni wraz z informacjami jak je odblokować, a także jak pieśni mogą pomagać w szukaniu sekretów i opcjonalnych lokacji.

Poradniki

Aktualizacja:

Spis treści

Pieśni instrumentu shamisen z gry Ghost of Yotei można potraktować jako sekrety i znajdźki. Z opisu z tej stronie poradnika dowiecie się jak nauczyć się nowych pieśni, a także jak korzystać z instrumentu shamisen oraz jakie są praktyczne zastosowania granych melodii. Pozyskanie 100% pieśni może być bardzo opłacalne w grze (i nagrodzone zostanie też trofeum).

Jak grać na shamisenie i jakie zastosowanie mają pieśni?

  1. Odblokowanie nowych pieśni dla instrumentu shamisen nie służy wyłącznie zdobyciu jednego z trofeów, ale ma też praktyczne zastosowania. Po zagraniu pieśni wiatr może prowadzić Atsu do określonych typów lokacji, np. do miejsc ukrycia znajdziek. Może to być bardzo pomocne w odkryciu niektórych sekretów i dodatkowych lokacji. Niestety pieśni nie obejmują wszystkich typów znajdziek, a jedynie wybrane ich odmiany.
  2. Atsu gra na instrumencie w wybranych cut-scenkach i questach, ale możecie też zagrać na żądanie. Przejedźcie palcem w lewo po touchpadzie kontrolera Dualsense, a pojawi się lista znanych piosenek i możecie wybrać jedną z nich. Zestawienie znanych pieśni możecie też przeglądać (razem z ich opisami) z okna wyposażenia bohaterki.

Po zagraniu pieśni proponujemy wywołać mapę świata, bo oprócz wiatru może pojawić się czarna linia. Jeśli prowadzi ona do bardzo oddalonej lokacji, to najpierw użyjcie szybkiej podróży i następnie ponownie zagrajcie na shamisenie.

Pieśń Atsu

  1. Jest ona automatycznie odblokowywana na początku gry. Po rozpoczęciu pierwszego rozdziału kampanii Atsu powróci do swojego rodzinnego domu. Rozegracie kilka scen z lat młodości bohaterki i jedną z nich będzie nauka gry na shamisenie pod okiem matki.
  2. Pieśń ta jako jedyna nie ma praktycznego zastosowania dla eksploracji świata i nie prowadzi do żadnych znajdziek. Atsu kilkukrotnie zagra ją w ramach głównej fabuły.

Pieśń o kapliczkach

  1. Pieśni tej nie odblokowuje się w konkretnym miejscu w grze. W trakcie przechodzenia kampanii rozstawiajcie regularnie obóz drużyny (przytrzymanie lewego kierunku podczas jazdy na koniu - musicie mieć wolną przestrzeń wokół siebie). Po jednej z takich czynności w obozie Atsu może pojawić się wieśniak i rozmowa może dotyczyć instrument shamisen - ma to charakter losowy. Spotkanie to nakłoni Atsu do zagrania nowej pieśni, która zostanie dołączona do Waszej kolekcji.
  2. Pieśń ta może prowadzić do nieodkrytych kapliczek, czyli lokacji, w których odnajduje się talizmany.

Jeśli macie problemy z "wywołaniem" sceny spotkania, to spróbujcie najpierw samodzielnie odwiedzić i zaliczyć kilka kapliczek. Popróbujcie też w różnych miejscach w świecie gry (w naszym przypadku scena załączyła się w regionie Nizina Ishikari).

Pieśń o sile duchowej

  1. Odwiedźcie Ogród mistrza Heijiro - to jedna z lokacji znajdujących się w pierwszym regionie Łąki Yotei. Atsu skojarzy to miejsce ze swoim dzieciństwem i możecie przytrzymywać touchpada w różnych miejscach ogrodu i rozgrywać sceny z przeszłości bohaterki. Docelowo spotkacie się z Heijiro w teraźniejszości i dotrzecie do miejsca zagrania wspólnie pieśni.
  2. Pieśń ta może prowadzić do stojaków bambusowych, czyli lokacji z mini-grami z wydłużania paska siły duchowej.

Pieśń wilczycy

  1. Pieśni tej nie odblokowuje się w jakimś konkretnym miejscu. W trakcie gry zaliczajcie kolejne wilcze jamy, a więc pomagajcie zaprzyjaźnionej wilczycy w ratowaniu innych wilków z rąk kłusowników. Po kilku takich aktywnościach odblokujecie nową pieśń.
  2. Pieśń ta może prowadzić do kolejnych wilczych jam, czyli lokacji z punktami rozwoju dla drzewka umiejętności wilczycy. Dodatkowo w dalszej fazie gry możecie odblokować opcję zagrania tej pieśni do przywołania wilczycy na potrzeby wspólnego przejęcia wrogiej lokacji. Musicie tego dokonać przed zaatakowaniem pierwszych przeciwników z wrogiego obozu.

Pieśń o zemście

  1. Odwiedźcie Obóz muzyka z regionu Łańcuch Tokachi. Spotkacie tu ronina grającego na shamisenie - możecie podarować mu trochę monet, a następnie zagrać dla niego pieśń. Docelowo Atsu nauczy się zupełnie nowej melodii.
  2. Pieśń ta może prowadzić do Obozów Szóstki z Yotei, czyli większych wrogich lokacji, w których po odzyskaniu kontroli można też znaleźć Ołtarz Zadumy (darmowy punkt umiejętności).

Pieśń o dobrostanie

  1. Odwiedźcie Miejsce do ćwiczeń gry na shamisenie, które znajduje się w północno-zachodniej części regionu Nizina Ishikari. Możecie tu w pojedynkę zagrać na shamisenie i Atsu skomponuje nowy utwór.
  2. Pieśń ta może prowadzić do gorących źródeł, czyli do lokacji powiązanych z permanentnym wydłużaniem paska zdrowia bohaterki.

Pieśń Ajnów

  1. Odwiedźcie Obóz na wzgórzach Cukpet w południowo-wschodniej części regionu Głusza Nayoro - może on wymagać krótkiej wspinaczki. Spotkacie tu muzyka, z którym po krótkiej rozmowie można wspólnie zagrać nową melodię na shamisenie.
  2. Pieśń ta może prowadzić do ajnoskich przedmiotów, czyli klasycznych znajdziek-artefaktów, których w całej grze jest łącznie 30. Pomagają one dodatkowo w ulepszaniu pancerza Szaty dla Sitturaynu, który również możecie odblokować w Głuszy Nayoro.

Pieśń próżności

  1. Odwiedźcie Miejsce do ćwiczeń gry na shamisenie z centralnej części regionu Góry Teshio. Możecie tu w pojedynkę zagrać na shamisenie i Atsu skomponuje nowy utwór.
  2. Pieśń ta może prowadzić do przedmiotów kosmetycznych, m.in. nowych nakryć głowy oraz masek dla głównej bohaterki. Są to obiekty bez wpływu na statystyki Atsu oraz jej sprzętu.

Zobacz także

  1. Porady na start
  2. Wszystkie zlecenia łowcy nagród
  3. Wszystkie wilcze jamy
Podobało się?

0

Ghost of Yotei

2 października 2025

PlayStation
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl