Ghost of Yotei: Lista najlepszych umiejętności
Odblokowanie najważniejszych umiejętności Atsu to bardzo ważny element rozwoju postaci w Ghost of Yotei. Nasz poradnik zawiera listę najlepszych umiejętności wraz z omówieniem ich działania.
Aktualizacja:
Które umiejętności Atsu z Ghost of Yotei są najważniejsze? Stworzyliśmy w poradniku zestawienie rekomendowanych umiejętności, które możecie odblokować w toku rozgrywki. Mogą one pomagać głównej bohaterce m.in. w wygrywaniu walk, zadawaniu potężnych ciosów czy działaniach skrytobójczych. Warto je zdobyć już na wczesnym stadium kampanii.
Poniższe zestawienie nie uwzględnia podstawowych umiejętności, tzn. tych, które są dostępne od samego początku gry. Polecamy przejrzeć ich listę żeby nauczyć się najważniejszych ruchów lub przypomnieć sobie powracające z gry Ghost of Tsushima. Nasza lista skupia się na umiejętnościach do zakupienia lub otrzymania już w trakcie przechodzenia kampanii.
- Perfekcyjne parowanie
- Rozbrajający kontratak
- Cios Onryo
- Brutalne skrytobójstwo i Zgładzenie przywódcy
- Seria skrytobójstw
- Przetoczenie
- Bezpieczny upadek
- Perfekcyjny unik
- Wola Onryo
- Koncentracja
- Iaido
- Niebiański cios i inne specjalne ataki
- Niepowstrzymane ciosy
- Kopnięcie tajfunu
- Zabójcze szpony
- Seria prowokacji
- Wycie Onryo i Postawa ducha
- Wilcza zemsta
- Wilczy ratunek
Perfekcyjne parowanie
Kategoria: Onryo / Ataki
To jedna z najważniejszych umiejętności związanych z walką. Atsu może sparować atak w ostatnim momencie (L1) i po załączeniu się chwilowego spowolnienia czasu wykonać od razu silny kontratak (Kwadrat lub Trójkąt).
Akcja ta świetnie współgra ze Zbroją Mistrzowskiej Łowczyni Głów, bo po perfekcyjnym parowaniu można wyprowadzić 3 kontry w serii. Pamiętajcie jednak, że musicie mieć idealny timing dla wrogich ataków, bo wspomniany pancerz blokuje opcję korzystania ze "zwykłych" parowań. Proponujemy poćwiczyć na różnych standardowych przeciwnikach żeby lepiej radzić sobie podczas walk z bossami.
Rozbrajający kontratak
Kategoria: Onryo / Ataki
To świetna umiejętność na wrogów używających żółtych ataków, tzn. tych, które są próbą rozbrojenia bohaterki. Udany atak przeciwnika może wytrącić Wam broń z rąk i trzeba ją wtedy ręcznie odzyskać.
Działanie umiejętności polega na przygotowaniu się do kontry (przytrzymanie Trójkąta) i wykonaniu jej w momencie żółtego ataku wroga (puszczenie Trójkąta). Oponent zostanie rozbrojony i na krótką chwilę stanie się bardzo łatwym celem.
Cios Onryo
Kategoria: Onryo / Ataki
To bardzo silny atak, który zużywa 3 punkty siły duchowej - najlepiej zostawiać go sobie na elitarnych wrogów, którzy sprawiają większe problemy przy zwykłych atakach.
Aktywowany Cios Onryo (L1+R1) może rozbroić i osłabić przeciwnika, nawet jeśli sam nie używał żółtego ataku. Dodatkowo może pojawić się efekt przerażenia u innych okolicznych wrogów - warto to zawsze wykorzystać do szybkich kolejnych ataków.
Brutalne skrytobójstwo i Zgładzenie przywódcy
Kategoria: Onryo / Skrytobójstwo
Obie te umiejętnością są ze sobą bardzo powiązane i warto je zdobyć jedną po drugiej. Pozwalają one zabijać z ukrycia silnych wrogów oraz przywódców i bardzo to pomaga szczególnie we wrogich obozach. Domyślnie atak skrytobójczy wymierzony w elitarnego wroga jedynie poważnie go zrani, pozwalając mu zaalarmować okolicę i przystąpić do walk.
Dodatkową zaletą jest to, że brutalna egzekucja przywódcy może wystraszyć okolicznych wrogów i zrobić z nich łatwe cele już po wyjściu z ukrycia.
Seria skrytobójstw
Kategoria: Onryo / Skrytobójstwo
Dostępne są 2 umiejętności i docelowo Atsu może wykonać do 3 ataków skrytobójczych w serii. Po każdej egzekucji (Trójkąt) możecie użyć prawej gałki analogowej do zwrócenia się w stronę kolejnego celu.
To bardzo duża pomoc we wrogich lokacjach - Atsu może zabijać wrogów stojących blisko siebie bez alarmowania reszty obozu i nie dając możliwości wrogom wybronienia się przed śmiercią.
Przetoczenie
Kategoria: Onryo / Przetrwanie
Dzięki tej umiejętności podwójne wciśnięcie Kółka aktywuje przetoczenie. Podstawowym zastosowaniem jest chęć uniknięcia większych ataków przeciwników (np. czerwonych ciosów w wykonaniu silnych wrogów), bo zwykły unik nie daje pełnej gwarancji bezpieczeństwa.
Dodatkowo przetoczenie może ugasić płomienie jeśli Atsu została podpalona przez ognisty atak przeciwnika.
Bezpieczny upadek
Kategoria: Onryo / Przetrwanie
Umiejętność ta przydaje się głównie podczas eksploracji. Możecie uniknąć obrażeń po lądowaniu z dużej wysokości i trzeba wcisnąć Kółko tuż przed kontaktem z ziemią, by Atsu mogła wykonać przewrotkę.
Musicie mieć niestety świadomość, że skoki z dużej wysokości nadal mogą oznaczać natychmiastową śmierć i bezpieczny upadek może się wtedy nie aktywować. Polegajcie na tej umiejętności przy zeskokach z małej i średniej wysokości (np. wieże obserwacyjne, dachy budynków).
Perfekcyjny unik
Kategoria: Onryo / Przetrwanie
To podobna umiejętność do perfekcyjnego parowania i aktywuje się ją wciskając Kółko tuż przed atakiem wroga. W razie problemów z timingiem polecamy potrenować na zwykłych przeciwnikach, a także poszukać talizmanów, które mogą zwiększyć margines błędu dla poprawnej aktywacji perfekcyjnych ruchów.
Co ciekawe, nie jest to wyłącznie akcja defensywna. Po perfekcyjnym uniku możecie od razu wykonać kontratak wciskając Kwadrat lub Trójkąt. Pomaga w tym chwilowe spowolnienie czasu.
Wola Onryo
Kategoria: Onryo / Przetrwanie
Umiejętność ta gwarantuje drugą szansę po utracie wszystkich punktów zdrowia. Atsu może zużyć 1 lub 2 punkty siły duchowej (można dokupić drugą umiejętność) żeby powrócić do życia i wznowić walki bez konieczności restartowania starcia.
Radzimy mieć zawsze w zapasie trochę siły duchowej, a także pracować nad permanentnym wydłużeniem jej paska energii. Ograniczy to ryzyko, że nie będziecie mieli siły niezbędnej do "wskrzeszenia".
Koncentracja
Kategoria: Onryo / Dystans
To najważniejsza umiejętność dla korzystania z łuków. Pozwala ona na załączenie spowolnienia czasu (wciśnięcie prawej gałki analogowej). Może to mocno ułatwiać celować w głowy przeciwników oraz trafianie w ruchome cele.
Warto też odblokować kolejne umiejętności z tego samego drzewka. Mogą one np. wydłużyć czas trwania spowolnienia czasu, czy przyśpieszyć odnawianie się koncentracji.
Iaido
Kategoria: Broń biała / Katana
To bardzo ciekawy atak dla pojedynczej katany. Możecie schować ostrze (przytrzymanie Trójkąta) i następnie szybko je wyciągnąć (puszczenie Trójkąta). Jest to błyskawiczny atak, który może zadawać poważne obrażenia. Trzeba jedynie przypilnować żeby przeciwnik znajdował się dostatecznie blisko Atsu.
Niebiański cios i inne specjalne ataki
Kategoria: Broń biała / Katana
Każdy typ broni białej w grze ma swój własny unikalny atak, który aktywowany jest kombinacją Kółko+Trójkąt. Gra w niektórych przypadkach może wymusić nauczenie się umiejętności od mistrza broni poprzez zaliczenie dodatkowego opcjonalnego zadania. Dodatkowo atak specjalny wymaga siły duchowej do aktywowania.
W przypadku katany Niebiański cios może przerwać atak przeciwnika i jest dodatkowo niemożliwy do zablokowania. Warto go stosować do osłabiania elitarnych wrogów (w tym też bossów).
Niepowstrzymane ciosy
Kategoria: Broń biała / Odachi
Zgodnie z nazwą umiejętności ataki bronią odachi mogą stać się niemożliwe do przerwania i może to w wyraźny sposób zwiększyć przydatność tej broni. Pamiętajcie jednak, że odachi to powolna broń i warto ją stosować na większych przeciwnikach. Zwinni mniejsi wrogowie mogą z łatwością unikać Waszych ataków i szybko wyprowadzać własne. Dodatkowym bonusem tej umiejętności jest otrzymywanie mniejszych obrażeń na czas używania odachi.
Kopnięcie tajfunu
Kategoria: Broń biała / Yari
To umiejętność powiązana z przytrzymywaniem i puszczaniem Trójkąta. Atak bronią yari może przerwać atak przeciwnika i odrzucić go do tyłu. Staje się to w rezultacie doskonałym sposobem na zrzucanie przeciwników z dużych wysokości z dużą szansą, że zginą od razu w wyniku upadku. Stosujcie ten cios na wrogach stojących np. na wieżach czy obok krawędzi wysokiego klifu.
Zabójcze szpony
Kategoria: Broń biała / Kusarigama
To świetna umiejętność do działania skrytobójczych. Analogicznie do ataków specjalnych aktywuje ją kombinacja Trójkąt+Kółko i zużywa 1 punkt siły duchowej. Atsu może wykonywać ataki z ukrycia na odległość, tzn. chwytać przeciwników kusarigamą i przyciągać do siebie z zamiarem wykonania finalnego ciosu.
Jest to bardzo pomocne w lokacjach, w których zakradnięcie się za plecy wroga może być ryzykowne. Możecie aktywować przyciąganie np. podczas chowania się w krzakach kilka metrów od celu ataku.
Seria prowokacji
Kategoria: Zemsta / Ataki
To ulepszenie "standardowej" prowokacji, czyli specjalnej akcji, do której możecie doprowadzić przed rozpoczęciem właściwych walk. Po udanej pierwszej egzekucji z Atsu może zmierzyć się kolejny przeciwnik i to okazja do kolejnego zabójczego ciosu. Pozwoli to Wam łatwo wyeliminować więcej wrogów wchodzących w skład danej grupy.
Dodatkowo możecie odblokować umiejętność z używania pistoletu Tanzutsu w prowokacjach. Atsu może wcisnąć R1 do wystrzelenia z pistoletu zamiast skorzystać ze swojego ostrza. Pierwsza taka akcja nagrodzona zostanie też trofeum.
Wycie Onryo i Postawa ducha
Kategoria: Zemsta / Ataki
Obie te umiejętności to specjalne ataki aktywowane po serii zabójstw - musicie eliminować kolejnych wrogów bez otrzymywania obrażeń (warto częściej niż zazwyczaj stosować uniki), bo w przeciwnym razie seria zostanie zresetowana.
Po wykonaniu 4 (Wycie Onryo) lub 6 zabójstw (Postawa ducha) możecie wcisnąć L3+R3. Polecamy dłużej czekać z serią zabójstw i starać się o aktywację drugiej z wymienionych umiejętności. Postawa ducha pozwoli Wam zabić kilku okolicznych wrogów zabójczymi atakami. Nie mogą się oni wybronić przed tymi ciosami.
Wilcza zemsta
Kategoria: Wilczyca / Walka
Dzięki tej umiejętności wilczyca po pojawieniu się może pozostać przy Atsu do zakończenia walk. Jest to bardzo przydatne, bo zaprzyjaźniony drapieżnik może eliminować pojedynczych wrogów lub przynajmniej odwracać ich uwagę, dzięki czemu staną się łatwymi celami dla bohaterki.
Wilczy ratunek
Kategoria: Wilczyca / Przetrwanie
Odblokowanie tej umiejętności gwarantuje szansę na uratowanie przed śmiercią przez wilczycę - może ona zaatakować wroga planującego zadać śmiertelny cios. Po raz pierwszy mogliście tego doświadczyć już w prologu podczas starcia z Wężem. Każda metoda wybronienia się przed przegraną i restartem gry jest bardzo przydatna.
Zobacz także
0
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.