Wybór kapitana w Football Manager 2016 | Taktyka
Aktualizacja:
Wybór kapitana

Wybranie kapitana może mieć znaczenie drugorzędne, jeśli chodzi o dopracowanie taktyki, jednakże element ten nie sprawi Ci żadnych problemów, a odpowiednia osoba będąca kapitanem stanowi spoiwo pomiędzy Tobą, a zawodnikami. Wybór kapitana to decyzja, jaką musisz podjąć w sezonie przynajmniej raz, przed jego rozpoczęciem. Możesz także od razu ustawić wice kapitanów, którzy przejmą opaskę w przypadku, gdy kapitan nie będzie występował w spotkaniu. Głównym zadaniem kapitana jest motywowanie zawodników na boisku, bycie pośrednikiem pomiędzy menadżerem, a zespołem, a także stanowienie niejako wzoru do naśladowania dla kolegów z drużyny.
Interakcje z kapitanem
Zawodnik będący kapitanem zespołu to osoba, z którą możesz skomunikować się w celu omówienia kilku istotnych kwestii związanych z zespołem. Zrobisz to przechodząc do profilu zawodnika (kapitana) i wybierając opcję Interakcja -> Funkcje reprezentacyjne. Możesz zapytać kapitana o morale zespołu, poprosić o rozmowę z niezadowolonym graczem, prosić o pomoc w rozwiązaniu konfliktu z zawodnikiem, a także nakazać przywitanie nowo przybyłych zawodników, aby pomóc im się szybciej zaaklimatyzować w klubie.
Wybór zawodnika
Kapitana możesz wybrać w zakładce Taktyka -> Kapitanowie, gdzie znajdziesz listę zawodników posortowaną względem ich przydatności do tej roli. Aby wybrać odpowiednią osobę weź pod uwagę następujące cechy:
1. Częstotliwość występów. Kapitanem powinna zostać osoba mająca zagwarantowane miejsce w pierwszym składzie, występująca w barwach klubowych regularnie przez cały sezon.
2. Wiek. Kapitan nie powinien być zbyt młody, najlepiej, aby był to doświadczony gracz, o w pełni rozwiniętych atrybutach (ok 26-33 lata).
3. Staż w klubie. Dobrze, jeśli zawodnik wybierany na kapitana ma za sobą kilka rozegranych w klubie sezonów, a jeszcze lepiej, gdy jest wychowankiem.
4. Atrybuty. Dwa najważniejsze to oczywiście "Przywództwo" oraz "Determinacja".
5. Osobowość. Unikaj graczy z przypisem "Beztroski", kapitan powinien być przede wszystkim "Profesjonalny". Najważniejsze, aby jego osobowość nie była jego negatywną cechą.
6. Reputacja. Wysoka rozpoznawalność kapitana może być dodatkowym atutem.

Kapitana możesz wymienić w dowolnym momencie trwania sezonu. Warto jednak robić to jak najrzadziej, aby nie rozbijać wewnętrznie drużyny - każda zmiana może odbić się na morale zawodników, szczególnie kapitana, któremu odebrałeś opaskę i jego kolegów. Aby złagodzić negatywne skutki możesz wcześniej ostrzec zawodnika o odebraniu mu opaski kapitańskiej korzystając z Interakcji w widoku jego profilu.
Komentarze czytelników
Oseth Konsul
Good job z tym poradnikiem.
Pamiętam czasy kiedy pod każdym newsem do Championship Managera albo FM były stosy komentów. A teraz cisza...
Jak pokazałem tę grę mojemu kuzynowi lat 17 to usłyszałem - jak można grać w tego excela ?? Nuda, cyferki, tabelki...
Czasy się zmieniają, albo po prostu gracze staja się coraz bardziej leniwi ? Albo po prostu ta marka kierowana jest do graczy 30+
W każdym razie polecam - dajcie szanse FM i oderwijcie się od LOLi, CSów i WoWów :)
mohenjodaro Legend
Taki poradnik-nieporadnik, bardziej instrukcja do gry ;)
Ale dobrze, że powstała, może się uda skusić do zabawy paru randomów.
Kacper02316 Junior
Taa... Ludzie mówią że to nudna gra, pełno cyferek, i nic się nie dzieje, że to gra dla ludzi 20+ conajmniej. Ale ja mam 14 lat i zamiast grać w CSA lola i inne syfy wolę pograć w takiego managera, który sprawia wiele radośći. A co do poradnika to jest git, dużo włożonej pracy i wiele informacji
artorn Pretorianin
Witam.
Właśnie wydzielałem zadania scoutom i myślę sobię (i nie wiem) - ile zadań na raz może mieć 1 scout?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
