Kupno zawodnika w Football Manager 2016 | Transfery
Aktualizacja:
Kupno zawodnika

Lepsi zawodnicy najczęściej posiadają już klub, dlatego też pierwszym elementem negocjacji transferowych jest zaproponowanie ceny odkupu. Dopiero wtedy, jeżeli negocjacje z klubem zakończą się sukcesem, możesz przystąpić do negocjowania kontraktu. Aby zaproponować ofertę dla klubu znajdź odpowiadającego Ci zawodnika, a następnie wybierz Transfer -> Złóż ofertę. Otworzy się okno negocjacji, w którym ustalasz kwotę oraz inne gratyfikacje finansowe, razem z klauzulami dodatkowymi. Wybierając opcję Złóż ofertę przekazujesz swoją ofertę do rozpatrzenia, a jej wyniki otrzymasz po kilku dniach. Opcja Zaproponuj skutkuje natychmiastowym otrzymaniem kontroferty, o ile drugi klub w ogóle chce sprzedać zawodnika bądź cena nie była rozczarowująco niska. Korzystając z tej opcji możesz prowadzić szybsze negocjacje, składając przynajmniej kilka ofert. Pamiętaj również, że klub i tak musi się rozmyślić, więc na koniec także Złóż ofertę.
Podstawowe opcje
Opłata - kwota, która zostaje od razu przekazana do drugiego klubu, po ustaleniu szczegółów kontraktowych z zawodnikiem. Zostaje odjęta z budżetu transferowego.
Termin realizacji transferu - okienko, w którym transfer dojdzie do skutku. W trakcie sezonu możesz kupować zawodników w przerwie zimowej oraz podczas letnich wakacji, możesz również ustalić inną datę dobicia targu (np. negocjując na jesieni, gdy chcesz sprowadzić zawodnika dopiero po sezonie).
Do negocjacji/Nienegocjowalne - wyłączenie z możliwości negocjacji całej oferty (klub może ją tylko zaakceptować lub odrzucić), bądź wybranych elementów (np. niepodlegająca dyskusji kwota przekazywana od razu). Używając tej opcji możesz skłonić drugi klub do zaakceptowania niższej oferty, ryzykujesz jednak zerwanie negocjacji.
Ustalenie terminu na odpowiedź - czas, jaki drugi klub ma na udzielenie odpowiedzi dotyczącej złożonej oferty transferowej.
Modyfikacja budżetu - jeżeli nie posiadasz pieniędzy możesz tutaj szybko dokonać modyfikacji budżetu, o ile masz wystarczający zapas w budżecie płacowym.
Dodatkowe opłaty
Miesięczne opłaty - kwota, jaką zobowiązujesz się do wypłacenia w trakcie comiesięcznych rat. Uważaj na tą opcję: możesz nią skłonić klub do sprzedaży zawodnika, ale ryzykujesz w ten sposób obniżenie budżetu w przyszłych latach. Sumarycznie kwota wykupu będzie też większa od zaproponowanej jednorazowo. Jest to jednak sposób na obejście budżetu, jeżeli naprawdę chcesz sprowadzić danego zawodnika, a aktualnie nie masz na to pieniędzy (suma odejmowana z bieżącego budżetu transferowego jest niższa, niż gdybyś zaproponował ją od razu).
Po występach w lidze - kwota przekazywana drugiemu klubowi po określonej liczbie występów zawodnika w lidze.
Za występy w lidze - kwota przekazywana drugiemu klubowi za zagranie określonej liczby meczów w lidze.
Po występach w reprezentacji - kwota przekazywana drugiemu klubowi po określonej liczbie występów w reprezentacji.
Minimalna liczba bramek w lidze - kwota przekazywana drugiemu klubowi po zdobyciu przez zawodnika określonej liczby bramek w spotkaniach ligowych.
Po awansie - jeżeli grasz zespołem z nie najwyższej klasy rozgrywkowej możesz zaproponować kwotę wypłacaną po awansie Twojego zespołu do pierwszej ligi.
Zawodnicy na wymianę - możesz spróbować obniżyć koszty, proponując zawodnika na wymianę. Drugi klub musi się jednakże z nim porozumieć w sprawie kontraktu.
Poprzez dodatkowe opłaty możesz omijać nieco budżet transferowy, jeżeli nie posiadasz wystarczających środków do złożenia opłaty od razu. Proponowanie dodatkowej zapłaty po spełnieniu określonych warunków może przyczynić się do tego, że drugi klub obniży cenę początkową, jakiej oczekuje za zawodnika. Miej jednak na uwadze, że kwota transferu wzrośnie, gdy zawodnik spełni dany warunek. Duża liczba zawodników kupowanych na raty może też pociągnąć Twój klub do finansowego dołu, blokując budżet transferowy w najbliższych latach, z którego wypłacane będą raty. Używaj więc tej opcji rozważnie.
Dodatkowe klauzule
Długość wypożyczenia powrotnego - po zakupie możesz wysłać zawodnika na wypożyczenie do macierzystego klubu, np. w przypadku, gdy chwilowo nie przewidujesz dla niego miejsca w składzie, a kupujesz go z myślą o przyszłości.
Procent zysku z następnego transferu - procent odliczany od kwoty zysku z następnego transferu. Jeżeli kupujesz zawodnika za 2 mln, a sprzedajesz za 5 mln, to procent zostanie odliczony od kwoty 3 mln.
Procent z następnego transferu - procent z całkowitej wartości następnego transferu, czyli procent, jaki zapłacisz od kwoty, za którą zawodnik zostanie ponownie sprzedany (kontynuując powyższy przykład: procent zapłacisz od kwoty 5 mln).
Cena odkupu - cena, za jaką klub może w przyszłości odkupić sprzedawanego zawodnika, nawet, gdy jego wartość rynkowa wzrośnie.
Udział sprzedającego w wynagrodzeniu - możesz spróbować negocjować kwotę, jaką drugi klub będzie płacił zatrudnionemu u Ciebie zawodnikowi. Zmniejszysz w ten sposób obciążenie budżetu płac, jednakże kluby rzadko się zgadzają na tą opcję (ewentualnie w przypadku niechcianych zawodników możesz się potargować).
Zaplanuj sparing - po udanym transferze pomiędzy drużynami zostanie rozegrany mecz towarzyski.
Prowadzenie negocjacji
Kupując zawodnika przede wszystkim uzbrój się w cierpliwość, gdyż udane negocjacje zależą od czasu poświęconego na składanie kolejnych ofert. Nigdy nie zgadzaj się na pierwszą kontrpropozycję, jaką przy składaniu oferty wysunie drugi klub. Zwykle są to kwoty absurdalne, szczególnie w przypadku wykupowania obiecujących juniorów. Dokładnie przeglądaj złożoną ofertę, szczególnie warunki dotyczące dodatkowych opłat i ich wpływu na budżet. Najtaniej kupisz zawodnika wpłacając całą kwotę od razu, jeżeli jednak nie posiadasz takich pieniędzy możesz ratować się ratami lub dodatkowymi klauzulami (np. procent z następnego transferu to świetny dodatek, jeżeli nie chcesz sprzedawać zawodnika, lub jego wartość będzie tylko maleć i nie stracisz na tym zbyt dużo). Udane negocjacje to kilka złożonych przez Ciebie ofert i propozycji wysuwanych przez drugi klub. Wychodząc od niskiej kwoty masz szansę na jej stopniowe zwiększanie i kupienie zawodnika za jak najmniejsze pieniądze.
Komentarze czytelników
Oseth Konsul
Good job z tym poradnikiem.
Pamiętam czasy kiedy pod każdym newsem do Championship Managera albo FM były stosy komentów. A teraz cisza...
Jak pokazałem tę grę mojemu kuzynowi lat 17 to usłyszałem - jak można grać w tego excela ?? Nuda, cyferki, tabelki...
Czasy się zmieniają, albo po prostu gracze staja się coraz bardziej leniwi ? Albo po prostu ta marka kierowana jest do graczy 30+
W każdym razie polecam - dajcie szanse FM i oderwijcie się od LOLi, CSów i WoWów :)
mohenjodaro Legend
Taki poradnik-nieporadnik, bardziej instrukcja do gry ;)
Ale dobrze, że powstała, może się uda skusić do zabawy paru randomów.
Kacper02316 Junior
Taa... Ludzie mówią że to nudna gra, pełno cyferek, i nic się nie dzieje, że to gra dla ludzi 20+ conajmniej. Ale ja mam 14 lat i zamiast grać w CSA lola i inne syfy wolę pograć w takiego managera, który sprawia wiele radośći. A co do poradnika to jest git, dużo włożonej pracy i wiele informacji
artorn Pretorianin
Witam.
Właśnie wydzielałem zadania scoutom i myślę sobię (i nie wiem) - ile zadań na raz może mieć 1 scout?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
