Pierwsze kroki w Football Manager 2016 | Początki w klubie
Aktualizacja:
Pierwsze kroki

1. Spotkania
Zaraz po przejściu do nowego klubu zostaniesz przywitany przez prezesa oraz asystenta, warto skorzystać z tej możliwości i nie odrzucać proponowanych spotkań. Możesz dowiedzieć się z nich o funkcjonowaniu klubu, oczekiwaniach stawianych Twojej osobie, czy ustalić częstotliwość otrzymywania raportów. Kolejna część dotyczy spotkania z mediami, również tutaj powinieneś się stawić i odpowiedzieć na pytania dziennikarzy. Na koniec miejsce ma spotkanie z współpracownikami, którzy przez cały okres bycia menadżerem będą udzielać Ci rozmaitych porad.
2. Spotkanie z zespołem
Po przejściu do nowego klubu warto również zwołać zebranie zespołu, a następnie sprawdzić skład. Przeanalizuj dostępnych zawodników pod kątem taktyki oraz ich przydatności dla zespołu. Jeżeli rozpoczynasz grę na początku sezonu warto pozbyć się niepotrzebnych piłkarzy i zaplanować ewentualne wzmocnienia.
3. Raport scouta
Nowy klub to nowa sieć scoutingu. Zawodnicy oceniani przez jednych scoutów jako przydatni w innym klubie mogą być oceniani jako niewystarczająco dobrzy. Warto rzucić okiem na przygotowaną przez scoutów listę i sprawdzić ją pod kątem zawodników nadających się do pierwszego składu.
4. Subskrypcja wiadomości
Po rozpoczęciu kariery lub zmianie miejsca zatrudnienia zastanów się nad przeorganizowaniem skrzynki, aby otrzymywać tylko potrzebne i interesujące Cię wiadomości.
5. Sprawdzenie sztabu szkoleniowego
Posiadanie odpowiednie sztabu pozwoli Ci na zintensyfikowanie treningu, czy polepszenie jakości scoutingu. Od razu sprawdź kogo musisz zatrudnić, a kogo możesz z klubu wyrzucić.

6. Wybór oczekiwań na sezon
Jest to bardzo istotna opcja. Podczas wyboru oczekiwań możesz zwiększyć oczekiwania minimalne, jakie stawia przed Tobą zarząd. Dzięki temu otrzymasz większy budżet transferowy oraz płacowy. Wiążę się to jednak z ogromnym zobowiązaniem, gdyż ze swoich poczynań będziesz rozliczany na podstawie dokonanego wyboru. Jeżeli obiecasz zdobycie tytułu, a Twoje wyniki postawią zespół na dole tabeli nie licz na łaskawość zarządu. Większy budżet to większe wymagania.
7. Wybór kapitana zespołu
Na początku sezonu możesz zmienić kapitana. Decyzja ta jest ważna i powinna zostać podjęta w oparciu o atrybuty Przywództwo oraz Determinacja potencjalnego kandydata. Pamiętaj, że zmiana kapitana może odbić się negatywnie na nim samym i jego kolegach. W trakcie trwania sezonu nadal możesz przekazywać opaskę kapitańską innym zawodnikom, wystarczy przejść do okna Taktyka -> Kapitanowie. Nie rób tego jednak zbyt często, nie ma takiej konieczności.
8. Zaplanowanie sparingów
Po pobieżnym zapoznaniu się z zespołem pora na ustalenie kilku spotkań towarzyskich, aby sprawdzić jak piłkarze zachowują się na boisku. Pomoże Ci to w rozeznaniu się w umiejętnościach zawodników i ułatwi wybór składu oraz wyjściowej jedenastki. Jest to także dobry sposób na podreperowanie finansów oraz odpowiednie przygotowanie zespołu do sezonu. Pamiętaj także o możliwości zorganizowania spotkania z drużyną rezerw i U18, być może znajdziesz kogoś odpowiedniego do pierwszego zespołu.
- Football Manager 2016 - poradnik do gry
- Football Manager 2016 - poradnik do gry
- Początki w klubie
- Interfejs w Football Manager 2016 | Początki w klubie
- Skróty klawiszowe w Football Manager 2016 | Początki w klubie
- Porady ogólne w Football Manager 2016 | Początki w klubie
- Pierwsze kroki w Football Manager 2016 | Początki w klubie
- Obowiązki współpracowników w Football Manager 2016 | Początki w klubie
- Analiza i raporty w Football Manager 2016 | Początki w klubie
- Początki w klubie
- Football Manager 2016 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Oseth Konsul
Good job z tym poradnikiem.
Pamiętam czasy kiedy pod każdym newsem do Championship Managera albo FM były stosy komentów. A teraz cisza...
Jak pokazałem tę grę mojemu kuzynowi lat 17 to usłyszałem - jak można grać w tego excela ?? Nuda, cyferki, tabelki...
Czasy się zmieniają, albo po prostu gracze staja się coraz bardziej leniwi ? Albo po prostu ta marka kierowana jest do graczy 30+
W każdym razie polecam - dajcie szanse FM i oderwijcie się od LOLi, CSów i WoWów :)
mohenjodaro Legend
Taki poradnik-nieporadnik, bardziej instrukcja do gry ;)
Ale dobrze, że powstała, może się uda skusić do zabawy paru randomów.
Kacper02316 Junior
Taa... Ludzie mówią że to nudna gra, pełno cyferek, i nic się nie dzieje, że to gra dla ludzi 20+ conajmniej. Ale ja mam 14 lat i zamiast grać w CSA lola i inne syfy wolę pograć w takiego managera, który sprawia wiele radośći. A co do poradnika to jest git, dużo włożonej pracy i wiele informacji
artorn Pretorianin
Witam.
Właśnie wydzielałem zadania scoutom i myślę sobię (i nie wiem) - ile zadań na raz może mieć 1 scout?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
