Tworzenie menadżera w Football Manager 2016 | Rozpoczęcie rozgrywki
Aktualizacja:
Tworzenie menadżera

Nowością tegorocznej edycji jest możliwość wykreowania awataru swojego menadżera. Stworzona przez Ciebie postać będzie uczestniczyła podczas spotkań, a zobaczyć ją możesz przy linii bocznej boiska, skąd menadżer będzie pokrzykiwał na zawodników, czy cieszył się po zdobytej bramce. Możesz dostosować takie parametry jak budowę, wygląd twarzy, czy kolor ubioru menadżera, a także jego datę urodzenia, ulubione kluby, czy języki. Te cechy nie mają wpływu na rozgrywkę, pozwalają jednak na wierniejsze odwzorowanie swojego piłkarskiego "ja".

Nieco ważniejsze jest wybranie atrybutów, jakimi będzie początkowo cechował się Twój menadżer. Podzielone zostały one na dwie kategorie: Praktyk oraz Taktyk. Przydzielając atrybuty możesz przesuwać część punktów z jednej sekcji do drugiej, wybierając odpowiedni środek ciężkości.
Praktyk
Umiejętności z tego zestawu odnoszą się do zdolności Twojego menadżera wykorzystywanych przy treningu. Pozwalają na wyspecjalizowanie się w konkretnym typie treningu (lepiej być dobrym trenerem jednego aspektu, niż średnim wszystkich - w klubie możesz być wtedy nieprzydatny, gdyż znajdą się trenerzy z danym atrybutem lepszym od Twojego). Jeżeli chcesz zajmować się treningiem wybierz atrybut, w którym będziesz najlepszy i to w niego zainwestuj punkty. Ich ilość zależy od licencji trenerskiej - im większa tym więcej punktów. Licencje trenerskie możesz zdobywać podczas gry, co zwiększy liczbę posiadanych punktów umiejętności.
Taktyk
Nastawienie taktyka to przede wszystkim cechy związane z prowadzeniem zespołu, a więc wiedza o atrybutach zawodników, zdolność motywowania czy determinacja. Cechy te wpływają na aspekty "okołogrowe". Podobnie jak w przypadku atrybutów z zestawu Praktyk tak i tutaj częściowo możesz wspomagać się sztabem szkoleniowym, niemożliwe jest jednak podniesienie ilości dostępnych punktów poprzez zwiększenie poziomu doświadczenia w rozgrywkach (możesz je ustalić tylko podczas tworzenia menadżera). Te cechy wydają się być bardziej przydatne, aniżeli te z zestawu Praktyk, gdyż zawsze możesz zatrudnić odpowiednich trenerów, a wysoka Determinacja, czy Wiedza o piłkarzach ułatwią kierowanie zespołu (np. zwiększenie szans powodzenia złożonej do zarządu prośby).
Komentarze czytelników
Oseth Konsul
Good job z tym poradnikiem.
Pamiętam czasy kiedy pod każdym newsem do Championship Managera albo FM były stosy komentów. A teraz cisza...
Jak pokazałem tę grę mojemu kuzynowi lat 17 to usłyszałem - jak można grać w tego excela ?? Nuda, cyferki, tabelki...
Czasy się zmieniają, albo po prostu gracze staja się coraz bardziej leniwi ? Albo po prostu ta marka kierowana jest do graczy 30+
W każdym razie polecam - dajcie szanse FM i oderwijcie się od LOLi, CSów i WoWów :)
mohenjodaro Legend
Taki poradnik-nieporadnik, bardziej instrukcja do gry ;)
Ale dobrze, że powstała, może się uda skusić do zabawy paru randomów.
Kacper02316 Junior
Taa... Ludzie mówią że to nudna gra, pełno cyferek, i nic się nie dzieje, że to gra dla ludzi 20+ conajmniej. Ale ja mam 14 lat i zamiast grać w CSA lola i inne syfy wolę pograć w takiego managera, który sprawia wiele radośći. A co do poradnika to jest git, dużo włożonej pracy i wiele informacji
artorn Pretorianin
Witam.
Właśnie wydzielałem zadania scoutom i myślę sobię (i nie wiem) - ile zadań na raz może mieć 1 scout?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
