Filary Ziemi: Rozdział 8, Aliena - solucja, opis przejścia
The Pillars of the Earth, Księga 2: Siejąc wiatr
Aktualizacja:
Poniżej znajdziesz dokładny opis przejścia rozdziału ósmego - Aliena (Earlscastle: dziedziniec; mury)
Pozbądź się łańcuchów
Siedząc jako Aliena unieruchomiona łańcuchami przy słupie, zauważ leżącą wśród słomy podkowę (obok nogi Richarda). Spróbuj jej dosięgnąć - nic z tego. Trzykrotnie zagadnij brata, by się ocknął.

Porozmawiaj z nim, na koniec prosząc o podanie podkowy. Chłopak popchnie ją bliżej Alieny. Weź podkowę i ciśnij nią w wiszący na jednym ze słupów (obok konia) młotek (kliknij LPM w momencie, kiedy białe kółko przelatuje przez seledynowe pola, starając się zmieścić w czasie wyznaczanym przez znikający z obrysu ikonki myszki biały pasek). Młotek upadnie tuż przy Alienie i dziewczyna automatycznie go podniesie.
Teraz rozwal nim oplątujący Alienę w pasie łańcuch (kolejna taka sama minigierka). Po chwili dziewczyna uwolni również brata.
Odszukaj broń ukrytą przez Matthew
Maszeruj w prawo (na szczęście pilnujący rodzeństwa Walter mocno śpi) i przejdź na drugą stronę dziedzińca.

Zwróć uwagę, że pod zadaszeniem (na prawo od studni) stoi dwóch towarzyszy Williama: Hugh Topór i Paskudny Gervase. Możesz się im obydwu przyjrzeć, ale absolutnie do nich nie podchodź (Aliena zginie).
Wejdź natomiast na mur (stosowna opcja na lewo od studni; do zakładki "Przedmioty" trafi opis sługusów Williama) i wędruj nim cały czas w prawo. Po przejściu przez dwie połączone wieże zauważ wiszącą na murze tkaninę - to miejsce ukrycia broni przez Matthew. Dzięki jego odnalezieniu Aliena zdobędzie sztylet ojca (można się tam też dostać, wchodząc na mur schodkami na lewo od chrapiącego w wejściu do twierdzy Waltera, nie polecam natomiast upierać się przy wchodzeniu do samej twierdzy).
Ucieknij z Earlscastle
Najwyższa pora się stąd oddalić. Powróciwszy do Richarda, zainteresuj się koniem Williama. Nie należy na niego tak od razu wsiadać (nie próbuj tego, bo źle się to skończy), trzeba go najpierw uspokoić.

Jednak pogłaskanie nic nie da, zdecyduj się zatem odczepić przytroczoną do siodła sakwę. Kiedy i to się nie uda, odetnij sakwę sztyletem. Okaże się, że jest w niej trochę owsa. Nakarm nim konia, a po chwili rodzeństwo ruszy w drogę.
Pojawi się mapka, na której klikaj kolejne etapy podróży Alieny i Richarda, zmierzających przez las do Winchesteru (w prawo). W trakcie musisz podjąć decyzję, czy zaufać spotkanej w lesie kobiecie, czy raczej zrezygnować z jej pomocy (w obydwu przypadkach nie zakończy się to zbyt fajnie, ale jeśli przyjmiesz propozycję "żony gajowego", stan zdrowia Richarda będzie lepszy - co okaże się mieć istotny wpływ na przyszłe wydarzenia). Niezależnie od dokonanego wyboru rodzeństwu ostatecznie uda się dotrzeć na miejsce.
0
- Filary Ziemi - poradnik do gry
- Poradnik do gry
- Księga druga: Siejąc wiatr
- Filary Ziemi: Prolog, Earlscastle - solucja, opis przejścia
- Filary Ziemi: Rozdział 8, Aliena - solucja, opis przejścia
- Filary Ziemi: Rozdział 9, Przysięga - solucja, opis przejścia
- Filary Ziemi: Rozdział 10, Odrodzenie Kingsbridge - solucja, opis przejścia
- Filary Ziemi: Rozdział 11, Nowy hrabia - solucja, opis przejścia
- Filary Ziemi: Rozdział 12, Wielka Bestia - solucja, opis przejścia
- Filary Ziemi: Rozdział 13, Jarmark wełniany - solucja, opis przejścia
- Filary Ziemi: Rozdział 14, Pożegnanie - solucja, opis przejścia
- Księga druga: Siejąc wiatr
- Poradnik do gry
Komentarze czytelników
grassu359 Junior
Chciałbym pobrać poradnik, nie ma takiej opcji?
CallToCthulhuGirl Junior
Pierwsza księga, na którą składa się siedem pokaźnych rodziałów wypełnionych wielowątkową narracją oraz złożonymi bohaterami, zabiera nas do średniowiecznej Anglii XII wieku. To interaktywna historia, która nacisk stawia raczej na odkrywanie fabuły, aniżeli klasyczne klikańcze przygodowe szaleństwa. I właśnie tym mnie tak bardzo urzekła.
Jezu, co to była za klimatyczna przygoda. Obok Life Is Strange moja ulubiona wirtualna opowieść.
gameplay pl [link]
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.