Filary Ziemi: Rozdział 17, Burza - solucja, opis przejścia

The Pillars of the Earth, Księga 3: Oko cyklonu

Poradniki

Aktualizacja:

Spis treści

W tej części poradnika znajdziesz dokładny opis przejścia rozdziału siedemnastego.

Ustal przyczynę niestabilności ściany

Jako Jack podnieś leżące na krawędzi muru narzędzia (młotek i dłuto) - Filary Ziemi: Rozdział 17, Burza - solucja, opis przejścia - Filary Ziemi - poradnik do gry

Jako Jack podnieś leżące na krawędzi muru narzędzia (młotek i dłuto). Przyjrzyj się sklepieniu (na lewo od deski, na której stoi Jack). Za pomocą narzędzi powiększ widoczne w nim pęknięcie (dwukrotnie pojawi się tradycyjna minigierka z białą kulką przelatującą przez seledynowe pola). Kiedy Jack zacznie się zastanawiać, gdzie leży przyczyna niestabilności ściany, wskaż kryptę.

W trakcie rozmowy Philipa z Jonathanem do zakładki "Przedmioty" trafi notatka na temat drugiego dzieła Philipa, zatytułowanego "Boska dusza". Podejdź do obydwu mężczyzn - do zakładki "Przedmioty" trafi kolejna notatka - tym razem o rodzinie Alieny i Jacka. Po rozmowie skieruj się krużgankiem w prawo i wejdź do katedry (przejściem na wprost - w głębi ekranu).

Zauważ pęknięcie w ścianie nad kryptą (na wprost - w głębi ekranu), po czym przejściem na lewo od podwyższenia na ołtarz zejdź do podziemi - Filary Ziemi: Rozdział 17, Burza - solucja, opis przejścia - Filary Ziemi - poradnik do gry

Zauważ pęknięcie w ścianie nad kryptą (na wprost - w głębi ekranu), po czym przejściem na lewo od podwyższenia na ołtarz zejdź do podziemi. Tam zainteresują się ścianą po prawej - z wyraźnym pęknięciem. Powiększ je za pomocą narzędzi (kolejne dwie minigierki). Kiedy pojawią się Philip z Jonathanem, Jack wejdzie do sekretnego pomieszczenia.

Sprawdź, co znajduje się w komnacie

W ciemnościach przyjrzyj się łóżku nasuwającemu Jackowi w pierwszej chwili skojarzenie z trumną - Filary Ziemi: Rozdział 17, Burza - solucja, opis przejścia - Filary Ziemi - poradnik do gry

W ciemnościach przyjrzyj się łóżku nasuwającemu Jackowi w pierwszej chwili skojarzenie z trumną. Zauważ stojący nad nim we wnęce w ścianie kielich, który początkowo wyda się drewnianym kubkiem. Zwróć też uwagę na leżącą na łóżku zmiotkę, która okaże się pejczem.

W trakcie rozmowy z Philipem do zakładki "Przedmioty" trafi kielich mszalny (który rzekomo ukradł ojciec Jacka), a następnie pejcz przeora Jamesa. Podczas tej konwersacji podejmij decyzję, czy bohater przyzna się przeorowi do podpalenia katedry, czy też się na to nie odważy.

Znajdź schronienie i zaopiekuj się podróżniczką

Po scence z udziałem Williama i Walerana do zakładki "Przedmioty" trafi notatka na temat zakończenia wojny.

W trakcie wędrówki Alieny przez Monksfield podczas burzy kieruj się cały czas w prawo (po drodze kilkakrotnie pojawi się tradycyjna minigierka), aż dotrzesz do pokrytej strzechą chaty.

Możesz od razu do niej wejść albo (usłyszawszy czyjś płacz) przejść nieco bardziej w prawo (jeśli Aliena zignoruje płacz kobiety i wejdzie do chaty, usłyszy jej wołanie o pomoc, będąc w środku - wyjdź wówczas na zewnątrz, by zareagować).

Zobaczysz siedzącą na ziemi postać, którą zagadnij - Filary Ziemi: Rozdział 17, Burza - solucja, opis przejścia - Filary Ziemi - poradnik do gry

Zobaczysz siedzącą na ziemi postać, którą zagadnij. Kiedy obie panie znajdą się w chacie, porozmawiają z poznaną przed chwilą Elizabeth. Zanim jednak zaczniesz ją o wszystko wypytywać, poszukaj czegoś, by ją ogrzać.

Zauważ, że przez podpierający strop słup (po lewej) przewieszony jest koc - zabierz go i okryj nim dziewczynę - Filary Ziemi: Rozdział 17, Burza - solucja, opis przejścia - Filary Ziemi - poradnik do gry

Zauważ, że przez podpierający strop słup (po lewej) przewieszony jest koc - zabierz go i okryj nim dziewczynę. Teraz pora, by dać jej coś do jedzenia - weź stojącą na stole (w centrum izby) miskę i napełnij ją zupą z kociołka (na lewo od ognia), po czym wręcz Elizabeth (osiągnięcie Błaganie o pomoc).

W trakcie konwersacji wybieraj kwestie wedle uznania - na koniec możesz zaproponować żonie Williama, by wróciła z Alieną do Kingsbridge, udzielić jej rady lub dać jej sztylet (w tym ostatnim przypadku otrzymasz osiągnięcie Samoobrona).

Możesz spróbować nie dopuścić do tego, by młoda kobieta odjechała razem z Walterem, ale nie na wiele się to zda. Efektem tego spotkania będzie kolejna notatka w zakładce "Przedmioty", tym razem na temat żony Williama.

Podobało się?

0

The Pillars of the Earth

15 sierpnia 2017

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Przygodowe
2020-08-19
20:49

SebalMaxo Junior

nie ma możliwości pobrania poradnika?

Komentarz: SebalMaxo
2021-08-29
18:35

grassu359 Junior

😉

Chciałbym pobrać poradnik, nie ma takiej opcji?

Komentarz: grassu359
2021-09-12
18:24

CallToCthulhuGirl Junior

Pierwsza księga, na którą składa się siedem pokaźnych rodziałów wypełnionych wielowątkową narracją oraz złożonymi bohaterami, zabiera nas do średniowiecznej Anglii XII wieku. To interaktywna historia, która nacisk stawia raczej na odkrywanie fabuły, aniżeli klasyczne klikańcze przygodowe szaleństwa. I właśnie tym mnie tak bardzo urzekła.

Jezu, co to była za klimatyczna przygoda. Obok Life Is Strange moja ulubiona wirtualna opowieść.

gameplay pl [link]

Komentarz: CallToCthulhuGirl

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl