Filary Ziemi: Rozdział 17, Burza - solucja, opis przejścia
The Pillars of the Earth, Księga 3: Oko cyklonu
Aktualizacja:
W tej części poradnika znajdziesz dokładny opis przejścia rozdziału siedemnastego.
- Ustal przyczynę niestabilności ściany
- Sprawdź, co znajduje się w komnacie
- Znajdź schronienie i zaopiekuj się podróżniczką
Ustal przyczynę niestabilności ściany

Jako Jack podnieś leżące na krawędzi muru narzędzia (młotek i dłuto). Przyjrzyj się sklepieniu (na lewo od deski, na której stoi Jack). Za pomocą narzędzi powiększ widoczne w nim pęknięcie (dwukrotnie pojawi się tradycyjna minigierka z białą kulką przelatującą przez seledynowe pola). Kiedy Jack zacznie się zastanawiać, gdzie leży przyczyna niestabilności ściany, wskaż kryptę.
W trakcie rozmowy Philipa z Jonathanem do zakładki "Przedmioty" trafi notatka na temat drugiego dzieła Philipa, zatytułowanego "Boska dusza". Podejdź do obydwu mężczyzn - do zakładki "Przedmioty" trafi kolejna notatka - tym razem o rodzinie Alieny i Jacka. Po rozmowie skieruj się krużgankiem w prawo i wejdź do katedry (przejściem na wprost - w głębi ekranu).

Zauważ pęknięcie w ścianie nad kryptą (na wprost - w głębi ekranu), po czym przejściem na lewo od podwyższenia na ołtarz zejdź do podziemi. Tam zainteresują się ścianą po prawej - z wyraźnym pęknięciem. Powiększ je za pomocą narzędzi (kolejne dwie minigierki). Kiedy pojawią się Philip z Jonathanem, Jack wejdzie do sekretnego pomieszczenia.
Sprawdź, co znajduje się w komnacie

W ciemnościach przyjrzyj się łóżku nasuwającemu Jackowi w pierwszej chwili skojarzenie z trumną. Zauważ stojący nad nim we wnęce w ścianie kielich, który początkowo wyda się drewnianym kubkiem. Zwróć też uwagę na leżącą na łóżku zmiotkę, która okaże się pejczem.
W trakcie rozmowy z Philipem do zakładki "Przedmioty" trafi kielich mszalny (który rzekomo ukradł ojciec Jacka), a następnie pejcz przeora Jamesa. Podczas tej konwersacji podejmij decyzję, czy bohater przyzna się przeorowi do podpalenia katedry, czy też się na to nie odważy.
Znajdź schronienie i zaopiekuj się podróżniczką
Po scence z udziałem Williama i Walerana do zakładki "Przedmioty" trafi notatka na temat zakończenia wojny.
W trakcie wędrówki Alieny przez Monksfield podczas burzy kieruj się cały czas w prawo (po drodze kilkakrotnie pojawi się tradycyjna minigierka), aż dotrzesz do pokrytej strzechą chaty.
Możesz od razu do niej wejść albo (usłyszawszy czyjś płacz) przejść nieco bardziej w prawo (jeśli Aliena zignoruje płacz kobiety i wejdzie do chaty, usłyszy jej wołanie o pomoc, będąc w środku - wyjdź wówczas na zewnątrz, by zareagować).

Zobaczysz siedzącą na ziemi postać, którą zagadnij. Kiedy obie panie znajdą się w chacie, porozmawiają z poznaną przed chwilą Elizabeth. Zanim jednak zaczniesz ją o wszystko wypytywać, poszukaj czegoś, by ją ogrzać.

Zauważ, że przez podpierający strop słup (po lewej) przewieszony jest koc - zabierz go i okryj nim dziewczynę. Teraz pora, by dać jej coś do jedzenia - weź stojącą na stole (w centrum izby) miskę i napełnij ją zupą z kociołka (na lewo od ognia), po czym wręcz Elizabeth (osiągnięcie Błaganie o pomoc).
W trakcie konwersacji wybieraj kwestie wedle uznania - na koniec możesz zaproponować żonie Williama, by wróciła z Alieną do Kingsbridge, udzielić jej rady lub dać jej sztylet (w tym ostatnim przypadku otrzymasz osiągnięcie Samoobrona).
Możesz spróbować nie dopuścić do tego, by młoda kobieta odjechała razem z Walterem, ale nie na wiele się to zda. Efektem tego spotkania będzie kolejna notatka w zakładce "Przedmioty", tym razem na temat żony Williama.
0
- Filary Ziemi - poradnik do gry
- Poradnik do gry
- Księga trzecia: Oko cyklonu
- Filary Ziemi: Rozdział 15, Podróż - solucja, opis przejścia
- Filary Ziemi: Rozdział 16, Dom - solucja, opis przejścia
- Filary Ziemi: Rozdział 17, Burza - solucja, opis przejścia
- Filary Ziemi: Rozdział 18, Banici - solucja, opis przejścia
- Filary Ziemi: Rozdział 19, Powrót do Earlscastle - solucja, opis przejścia
- Filary Ziemi: Rozdział 20, Zakończenie - solucja, opis przejścia
- Filary Ziemi: Rozdział 21, Epilog - solucja, opis przejścia
- Księga trzecia: Oko cyklonu
- Poradnik do gry
Komentarze czytelników
grassu359 Junior
Chciałbym pobrać poradnik, nie ma takiej opcji?
CallToCthulhuGirl Junior
Pierwsza księga, na którą składa się siedem pokaźnych rodziałów wypełnionych wielowątkową narracją oraz złożonymi bohaterami, zabiera nas do średniowiecznej Anglii XII wieku. To interaktywna historia, która nacisk stawia raczej na odkrywanie fabuły, aniżeli klasyczne klikańcze przygodowe szaleństwa. I właśnie tym mnie tak bardzo urzekła.
Jezu, co to była za klimatyczna przygoda. Obok Life Is Strange moja ulubiona wirtualna opowieść.
gameplay pl [link]
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.