Filary Ziemi: Rozdział 14, Pożegnanie - solucja, opis przejścia
The Pillars of the Earth, Księga 2: Siejąc wiatr
Aktualizacja:
Porozmawiaj z Jackiem

Jako Alena kliknij drzwi młyna. Podczas przemyśleń dziewczyny wybierz jedną z dwu wykluczających się opcji. Wreszcie wejdź do środka (trzeba kilkakrotnie zastukać do drzwi, by stało się to możliwe). W trakcie rozmowy z Jackiem wskazuj kwestie dialogowe według uznania (jako ostatnią podaj wiadomość o zamążpójściu, jeśli chcesz wyczerpać wszystkie tematy). Możesz potraktować ukochanego delikatnie albo szorstko, powiedzieć mu, co czujesz, albo ukryć swoje uczucia, pocieszyć albo dać nadzieję, powiedzieć, że ma rację lub że jest samolubny). Innymi słowy rozstanie kochanków może mieć mniej lub bardziej burzliwy przebieg.
Jako Philip w liście do brata wybieraj wykluczające się opcje według uznania.
Znajdź drogę ucieczki
Jako uwięziony w celi Jack rzuć kilkakrotnie (aby poznać wszystkie komentarze bohatera) okiem (PPM) na interaktywne punkty: otwór w sklepieniu (po lewej), mur (po prawej), drzwi i stojącą na posadzce miskę. Następnie użyj na nich posiadanej procy, po czym znów im się przyjrzyj (w sumie można obyć się bez procy, ale wtedy potrzeba kilkudziesięciu kliknięć, by akcja ruszyła dalej). Z zewnątrz odezwie się Ellen, która da synowi ważną wskazówkę - jedna z podłogowych płyt jest poluzowana, a pod celą znajduje się kanał.

Weź stojącą obok wiadra (przy drzwiach) miskę i podważ nią małą kamienną płytę w posadzce. Następnie wyjmij sąsiadującą z nią większą. Po chwili Jack wydostanie się na wolność. W trakcie rozmowy z Ellen do zakładki "Przedmioty" trafi notatka na temat tego, kim był ojciec Jacka (1141).
Przygotuj potrawkę
Jako Aliena zamknij otwarte drzwi swojego domu ("na zewnątrz"). Następnego ranka wpuść pukającego do nich gościa - to Philip. Podczas dialogu wybieraj kwestie według uznania. Podobnie w kliku rozmowach z Alfredem, które małżonkowie będą prowadzić w ciągu kolejnych dni.

Pora zająć się posiłkiem - zajrzyj więc do wiszącego nad ogniem kociołka (poznasz potrzebne składniki), a następnie sięgnij po stojące na szafce po lewej przyprawy. Przejdź w prawo i weź jajka, leżące w koszyku na usytuowanej pod ścianą ławie. Dodaj do kociołka przypraw i jajek.
Kiedy pojawi się Philip (sam albo w towarzystwie Toma - w zależności od podjętych wcześniej decyzji), porozmawiaj z nim. W trakcie konwersacji możesz poprzeć plan Alfreda lub uznać, że to kiepski pomysł. Na koniec sięgnij po gotującą się w kociołku potrawkę.
Zakończ swoje sprawy i opuść Kingsbridge
Kiedy Alienę odwiedzi Martha, porozmawiaj z nią. Wybieraj kwestie dialogowe według uznania. Gdy będzie mowa o herbie tkanym przez Alienę dla swego rycerza, wskaż, jakie znajdzie się na nim zwierzę (niedźwiedź, orzeł, lew lub lis).
Kiedy kolejnego wieczoru Aliena będzie wyszywać, pojawi się (trzykrotnie) tradycyjna minigierka. Zalicz ją, po czym wybierz kwestie, które za chwilę Aliena wygłosi do swojego gościa. Następne wskaż w trakcie dialogu obu pań.
Podobnie uczyń podczas dotyczącej herbu rozmowy ze swoim rycerzem (do zakładki "Przedmioty" trafi herb Alieny).

Na koniec wyjdź na zewnątrz - w trakcie chwili relaksu z Marthą przyjrzyj się widokowi, a konkretnie: katedrze (po lewej), nowemu placowi budowy, brzegowi rzeki, pastwisku na drugim brzegu, lasowi w oddali (po prawej) i wzgórzom (na wprost), by poznać przemyślenia bohaterki. Porozmawiaj ze szwagierką - aż do wyczerpania wszystkich tematów (trzeba zagadnąć Marthę kilkakrotnie).

Nocą, zanim opuścisz swój dom, kliknij (PPM) aktywne punkty (szczególnie sypialnię znajdującą się za przejściem po prawej i widoczny z okna plac budowy), by dowiedzieć się, co się w międzyczasie wydarzyło. Wyjdź na zewnątrz.
(Za ukończenie księgi drugiej otrzymasz osiągnięcie Koniec księgi drugiej).
0
- Filary Ziemi - poradnik do gry
- Poradnik do gry
- Księga druga: Siejąc wiatr
- Filary Ziemi: Prolog, Earlscastle - solucja, opis przejścia
- Filary Ziemi: Rozdział 8, Aliena - solucja, opis przejścia
- Filary Ziemi: Rozdział 9, Przysięga - solucja, opis przejścia
- Filary Ziemi: Rozdział 10, Odrodzenie Kingsbridge - solucja, opis przejścia
- Filary Ziemi: Rozdział 11, Nowy hrabia - solucja, opis przejścia
- Filary Ziemi: Rozdział 12, Wielka Bestia - solucja, opis przejścia
- Filary Ziemi: Rozdział 13, Jarmark wełniany - solucja, opis przejścia
- Filary Ziemi: Rozdział 14, Pożegnanie - solucja, opis przejścia
- Księga druga: Siejąc wiatr
- Poradnik do gry
Komentarze czytelników
grassu359 Junior
Chciałbym pobrać poradnik, nie ma takiej opcji?
CallToCthulhuGirl Junior
Pierwsza księga, na którą składa się siedem pokaźnych rodziałów wypełnionych wielowątkową narracją oraz złożonymi bohaterami, zabiera nas do średniowiecznej Anglii XII wieku. To interaktywna historia, która nacisk stawia raczej na odkrywanie fabuły, aniżeli klasyczne klikańcze przygodowe szaleństwa. I właśnie tym mnie tak bardzo urzekła.
Jezu, co to była za klimatyczna przygoda. Obok Life Is Strange moja ulubiona wirtualna opowieść.
gameplay pl [link]
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.