Filary Ziemi: Rozdział 6, Hamleighowie - solucja, opis przejścia
The Pillars of the Earth, Księga 1: Z popiołów - solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Rozdział ten zawiera dokładny opis przejścia rozdziału szóstego - Hamleighowie (dziedziniec zamku Winchester; cela więzienna; pałac biskupa Walerana Bigoda):
- Uzyskaj wyznanie hrabiego
- Dowiedz się, co ukrywa Waleran
- Nakłoń Williama do powrotu
- Porozmawiaj z biskupami
Uzyskaj wyznanie hrabiego

Otrzymawszy od biskupów misję, zanim udasz się do celi Bartholomew, rozejrzyj się po dziedzińcu. Możesz podsłuchać, o czym dyskutują dwie grupy szlachciców i jedna rycerzy (wszystkie trzy na lewo od obu biskupów). Wreszcie udaj się na drugi kraniec dziedzińca (w lewo).
Natkniesz się tam na rodzinę Hamleighów, ale na razie ich zignoruj i skoncentruj się na strażniku pilnującym wejścia do więzienia. Użyj na nim wskazówki dotyczącej wyznania win przez Bartholomew. Znalazłszy się w celi hrabiego, wybieraj kwestie według uznania - tak czy siak, mimo uporu Bartholomew, Philipowi uda się wypełnić swoją misję.
Dowiedz się, co ukrywa Waleran
Po wyjściu z celi zagadnij lorda i lady Hamleigh, stojących po lewej. Niezależnie od przebiegu rozmowy cała dyskusja zakończy się tak, że wyruszysz na wyprawę razem z ich synem, Williamem. W trakcie podróży w znany już sposób wskazuj na mapie kolejne etapy trasy. Dwukrotnie będziesz mieć okazję dokonania wyboru: kiedy William zacznie molestować jedną z praczek - możesz przywołać go do porządku lub zignorować sytuację, a gdy w pewnym momencie będzie ustalać coś z mężczyzną nazywanym przez niego koniokradem - możesz zachować dystans albo pojechać bliżej, by podsłuchać, co knują.
Ostatecznie dotrzecie do pałacu biskupa Walerana. Kiedy William wedrze się do środka, zainteresuj się jego koniem stojącym przy budynku po prawej. Philipowi wpadnie w ręce list z sakwy Williama (kolejny obiekt trafi do zakładki "Przedmioty").

Skieruj się ku bramie w ogradzającym pałac biskupa płocie (po lewej). Przejdź przez mostek i - znalazłszy się po drugiej stronie rowu, na terenie, z którego wycięte zostały wszystkie drzewa - rozejrzyj się wokół. Zauważ majaczące we mgle (w oddali) jakieś kształty. Philip zorientuje się, że to plac budowy.
Nakłoń Williama do powrotu
Wróć po mostku na podwórze pałacowe i po wysokich schodach wejdź do środka centralnego budynku. W rozmowie z Williamem wybieraj odpowiedzi według uznania. By dowiedzieć się więcej o planach biskupa, użyj na jego służącym Timothym wskazówki dotyczącej rozpoczętej przez Walerana budowy. Okaże się, że Bigod stawia zamek.

Wreszcie zdecyduj się posprzątać bałagan, jaki młody szlachcic zrobił na stole. Zabierz z niego brudny talerz, przewrócony kielich i wbity w blat nóż. (Jeśli następnie wszystkie te przedmioty położysz z powrotem na stole - Philip odstawi je na blat tak, by zapanował na nim trochę większy ład - otrzymasz osiągnięcie Wszystko w porządku. Możesz też pozostawić zastawę stołową w ekwipunku - jeśli przy poprzedniej wizycie zwinąłeś biskupowi z podwórza trochę jabłek i siana, wychodząc z komnaty, otrzymasz osiągnięcie Brat Tuck).
Na koniec nakłoń Williama, który uparcie nie chce wyjść, by spojrzał na kamienną płaskorzeźbę (po prawej), a potem na płonący w kominku ogień (po lewej). (Jeśli ograniczysz się tylko do tego, tj. nie zapytasz Timothy'ego o plac budowy i nie spróbujesz "ukraść" zastawy, wywrzesz pozytywne wrażenie na służącym biskupa).
Po powrocie do Winchesteru, ponownie zagadnij Hamleighów. Możesz od razu przystać na ich propozycję, możesz się potargować, uzyskując korzystne warunki dla klasztoru (osiągnięcie Umiejętności negocjacyjne), a w dalszej części rozmowy możesz też odrzucić ich ofertę.
Porozmawiaj z biskupami

Maszeruj do twierdzy (kursor kierunkowy w dole ekranu). Powiedz obu biskupom stojącym tam, gdzie poprzednio, że hrabia przyznał się do winy, nie zapomnij przy tym o jego prośbie dotyczącej dzieci. Możesz też podrażnić się z Waleranem i napomknąć o zamku. Zakończ rozmowę, wybierając kwestię: "Opuść zamek i wróć następnego dnia".
Znalazłszy się nazajutrz przed obliczem króla, wybieraj tematy według uznania. Możesz wspomnieć o katedrze, o brudnym habicie lub o Robercie z Gloucester (to ostatnie zrobi wrażenie).
0
- Filary Ziemi - poradnik do gry
- Poradnik do gry
- Księga pierwsza: Z popiołów
- Filary Ziemi: Prolog, Tom - solucja, opis przejścia
- Filary Ziemi: Rozdział 1, Philip - solucja, opis przejścia
- Filary Ziemi: Rozdział 2, Jack - solucja, opis przejścia
- Filary Ziemi: Rozdział 3, Spisek - solucja, opis przejścia
- Filary Ziemi: Rozdział 4, Przeor Kingsbridge - solucja, opis przejścia
- Filary Ziemi: Rozdział 5, Człowiek w płomieniach - solucja, opis przejścia
- Filary Ziemi: Rozdział 6, Hamleighowie - solucja, opis przejścia
- Filary Ziemi: Rozdział 7, Odrodzenie Kingsbridge - solucja, opis przejścia
- Księga pierwsza: Z popiołów
- Poradnik do gry
Komentarze czytelników
grassu359 Junior
Chciałbym pobrać poradnik, nie ma takiej opcji?
CallToCthulhuGirl Junior
Pierwsza księga, na którą składa się siedem pokaźnych rodziałów wypełnionych wielowątkową narracją oraz złożonymi bohaterami, zabiera nas do średniowiecznej Anglii XII wieku. To interaktywna historia, która nacisk stawia raczej na odkrywanie fabuły, aniżeli klasyczne klikańcze przygodowe szaleństwa. I właśnie tym mnie tak bardzo urzekła.
Jezu, co to była za klimatyczna przygoda. Obok Life Is Strange moja ulubiona wirtualna opowieść.
gameplay pl [link]
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.