Ustawienia | Sterowanie w F1 2010

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Ustawienia

Strojenie bolidu w grze F1 2010 nie jest specjalnie trudne, należy tylko wiedzieć, co się chce osiągnąć. Kiedy już wyczujemy jaki styl jazdy nam pasuje (podsterowność-nadsterowność), warto poświęcić minutkę na ustawienie odpowiednich parametrów aerodynamiki, zawieszenia itp. Oczywiście każdy tor rządzi się każdymi prawami, dlatego istnieją 2 możliwości konfiguracji bolidu: automatyczna (wybieramy jeden z 7 predefiniowanych setupów przygotowanych przez komputerowego inżyniera) lub manualna (sami musimy wszystko ustawić ręcznie). W przypadku tej pierwszej sugerujemy się opisem poszczególnych ustawień. Licząc konfiguracje od lewej do prawej, zaczynamy od tej nastawionej na największą podsterowność i najmniejszą szybkość (z największym dociskiem), a kończymy na setupie nadsterownym i najszybszym (z najmniejszym dociskiem).

Inaczej ma się sprawa, gdy postanowimy sami podłubać w bolidzie - Ustawienia | Sterowanie w F1 2010 - F1 2010 - poradnik do gry

Inaczej ma się sprawa, gdy postanowimy sami podłubać w bolidzie. W tym celu należy skorzystać z monitora informacyjnego i wejść do opcji Ustawienia.

Znaczenia ustawień

Element podzespołu

Wyższa wartość (reakcja)

Niższa wartość (reakcja)

przedni spojler

wyższa prędkość, większa nadsterowność

niższa prędkość, większy docisk

tylny spojler

większa nadsterowność, większa prędkość, mniejszy docisk

większa podsterowność, mniejsza prędkość, większy docisk

środek ciężkości hamulców

im bardziej zwrócony ku tyłowi tym większa podsterowność

im bardziej zwrócony ku przodowy tym większa nadsterowność

ciśnienie hamulców

większa efektywność hamowania, większe ryzyko zablokowania kół

mniejsza efektywność hamowania, mniejsze ryzyko zablokowania kół

rozmiar hamulców

większa odporność na nagrzewanie, większe obciążenie bolidu

mniejsza odporność na nagrzewanie, mniejsze obciążenie bolidu

rozmieszczenie balastu

im większe przesunięcie ku przodowi tym większa nadsterowność

im większe przesunięcie ku tyłowy tym większa podsterowność

przedni stabilizator

lepsza zwrotność na zakrętach, mniejsza przyczepność, większe zużycie opon

mniejsza zwrotność, większa przyczepność, mniejsze zużycie opon

tylny stabilizator

mniejsza podsterowność, większa przyczepność, gorsza zwrotność

większa podsterowność, mniejsza przyczepność, lepsza zwrotność

wysokość zawieszenia - przód

większa podsterowność, mniejszy docisk

większa nadsterowność, większy docisk

wysokość zawieszenia - tył

większa nadsterowność, mniejszy docisk

większa podsterowność, większy docisk

twardość zawieszenia - przód

większa podsterowność, większe zużycie przednich opon

większa nadsterowność, zmniejsza zużycie przednich opon

twardość zawieszenia - tył

większa nadsterowność, większe zużycie tylnych opon

większa podsterowność, mniejsze zużycie tylnych opon

skrzynia biegów

im dłuższe biegi tym większa prędkość maksymalna, gorsze przyśpieszenie

im krótsze biegi tym mniejsza prędkość maksymalna, lepsze przyśpieszenie

mapa obrotów

standardowy - normalna moc silnika i przyśpieszenie

silny - większa moc silnika, lepsze przyśpieszenie, większa nadsterowność

paliwo

większy ciężar bolidu, większa podsterowność, lepsza przyczepność

mniejszy ciężar bolidu, lepsze przyśpieszenie, gorsza przyczepność

pochylenie kół - przód

mniejsza stabilność, większa prędkość maksymalna, mniejsze zużycie przednich opon

większa stabilność, mniejsza prędkość maksymalna, większe zużycie przednich opon

pochylenie kół - tył

mniejsza stabilność, lepsza trakcja, mniejsze zużycie tylnych opon

lepsza stabilność, gorsza trakcja, większe zużycie tylnych opon

zbieżność - przód

większa zwrotność, mniejsza stabilność

mniejsza zwrotność, większa stabilność

zbieżność - tył

większa zwrotność, mniejsza stabilność

mniejsza zwrotność, większa stabilność

Podobało się?

0

F1 2010

21 września 2010

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Sportowe
2010-10-28
16:33

tomo3101 Konsul

Zabieram się do czytania.

Komentarz: tomo3101
2010-10-28
18:39

l3w1k Pretorianin

czy te filmiki sa z nintendo wii :P ;)

Komentarz: l3w1k
2010-10-28
19:25

bob destruktor Generał

😃

I przeczytałem... Niczego się nie dowiedziałem, no może poza tym, że jak chce mieć lepszy kontrakt w przyszłym sezonie, to muszę krytykować swój team w obecnym sezonie.

Komentarz: bob destruktor
2010-11-02
14:40

lkriss Legionista

👎

Jak dla mnie bardzo skąpy ten poradnik. Liczyłem na podpowiedzi jak ustawić setup pod konkretny tor suchy czy mokry ale nic z tych informacji nie znajdziecie w tym poradniku. Bardzo mizernie to świadczy o osobie, która zabiera się za przygotowanie takiego materiału. Zdecydowanie więcej cennych informacji znadziecie w sieci wpisując np. "F1 setups" - powodzenia LKRISS

Komentarz: lkriss
2010-11-02
14:43

Barthez x Legend

Barthez x

A ja jestem zadowolony. Ściągnąłem sobie poradnik i porównuję Twoje porady z moim stylem jazdy na danym torze ;) Dobra robota eJay :)

Komentarz: Barthez x

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl