Ustawienia | Sterowanie w F1 2010
Aktualizacja:
Ustawienia
Strojenie bolidu w grze F1 2010 nie jest specjalnie trudne, należy tylko wiedzieć, co się chce osiągnąć. Kiedy już wyczujemy jaki styl jazdy nam pasuje (podsterowność-nadsterowność), warto poświęcić minutkę na ustawienie odpowiednich parametrów aerodynamiki, zawieszenia itp. Oczywiście każdy tor rządzi się każdymi prawami, dlatego istnieją 2 możliwości konfiguracji bolidu: automatyczna (wybieramy jeden z 7 predefiniowanych setupów przygotowanych przez komputerowego inżyniera) lub manualna (sami musimy wszystko ustawić ręcznie). W przypadku tej pierwszej sugerujemy się opisem poszczególnych ustawień. Licząc konfiguracje od lewej do prawej, zaczynamy od tej nastawionej na największą podsterowność i najmniejszą szybkość (z największym dociskiem), a kończymy na setupie nadsterownym i najszybszym (z najmniejszym dociskiem).

Inaczej ma się sprawa, gdy postanowimy sami podłubać w bolidzie. W tym celu należy skorzystać z monitora informacyjnego i wejść do opcji Ustawienia.
Znaczenia ustawień
Element podzespołu | Wyższa wartość (reakcja) | Niższa wartość (reakcja) |
przedni spojler | wyższa prędkość, większa nadsterowność | niższa prędkość, większy docisk |
tylny spojler | większa nadsterowność, większa prędkość, mniejszy docisk | większa podsterowność, mniejsza prędkość, większy docisk |
środek ciężkości hamulców | im bardziej zwrócony ku tyłowi tym większa podsterowność | im bardziej zwrócony ku przodowy tym większa nadsterowność |
ciśnienie hamulców | większa efektywność hamowania, większe ryzyko zablokowania kół | mniejsza efektywność hamowania, mniejsze ryzyko zablokowania kół |
rozmiar hamulców | większa odporność na nagrzewanie, większe obciążenie bolidu | mniejsza odporność na nagrzewanie, mniejsze obciążenie bolidu |
rozmieszczenie balastu | im większe przesunięcie ku przodowi tym większa nadsterowność | im większe przesunięcie ku tyłowy tym większa podsterowność |
przedni stabilizator | lepsza zwrotność na zakrętach, mniejsza przyczepność, większe zużycie opon | mniejsza zwrotność, większa przyczepność, mniejsze zużycie opon |
tylny stabilizator | mniejsza podsterowność, większa przyczepność, gorsza zwrotność | większa podsterowność, mniejsza przyczepność, lepsza zwrotność |
wysokość zawieszenia - przód | większa podsterowność, mniejszy docisk | większa nadsterowność, większy docisk |
wysokość zawieszenia - tył | większa nadsterowność, mniejszy docisk | większa podsterowność, większy docisk |
twardość zawieszenia - przód | większa podsterowność, większe zużycie przednich opon | większa nadsterowność, zmniejsza zużycie przednich opon |
twardość zawieszenia - tył | większa nadsterowność, większe zużycie tylnych opon | większa podsterowność, mniejsze zużycie tylnych opon |
skrzynia biegów | im dłuższe biegi tym większa prędkość maksymalna, gorsze przyśpieszenie | im krótsze biegi tym mniejsza prędkość maksymalna, lepsze przyśpieszenie |
mapa obrotów | standardowy - normalna moc silnika i przyśpieszenie | silny - większa moc silnika, lepsze przyśpieszenie, większa nadsterowność |
paliwo | większy ciężar bolidu, większa podsterowność, lepsza przyczepność | mniejszy ciężar bolidu, lepsze przyśpieszenie, gorsza przyczepność |
pochylenie kół - przód | mniejsza stabilność, większa prędkość maksymalna, mniejsze zużycie przednich opon | większa stabilność, mniejsza prędkość maksymalna, większe zużycie przednich opon |
pochylenie kół - tył | mniejsza stabilność, lepsza trakcja, mniejsze zużycie tylnych opon | lepsza stabilność, gorsza trakcja, większe zużycie tylnych opon |
zbieżność - przód | większa zwrotność, mniejsza stabilność | mniejsza zwrotność, większa stabilność |
zbieżność - tył | większa zwrotność, mniejsza stabilność | mniejsza zwrotność, większa stabilność |
0
Komentarze czytelników
bob destruktor Generał
I przeczytałem... Niczego się nie dowiedziałem, no może poza tym, że jak chce mieć lepszy kontrakt w przyszłym sezonie, to muszę krytykować swój team w obecnym sezonie.
lkriss Legionista
Jak dla mnie bardzo skąpy ten poradnik. Liczyłem na podpowiedzi jak ustawić setup pod konkretny tor suchy czy mokry ale nic z tych informacji nie znajdziecie w tym poradniku. Bardzo mizernie to świadczy o osobie, która zabiera się za przygotowanie takiego materiału. Zdecydowanie więcej cennych informacji znadziecie w sieci wpisując np. "F1 setups" - powodzenia LKRISS
Barthez x Legend

A ja jestem zadowolony. Ściągnąłem sobie poradnik i porównuję Twoje porady z moim stylem jazdy na danym torze ;) Dobra robota eJay :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.