Europa Universalis 4: Budynki - Budżet
Aktualizacja:
Budynki

W grze istnieją cztery typy budynków - budynki zwykłe, specjalne, unikalne oraz manufaktury. Budynki zwykłe można wybudować wszystkie w każdej prowincji. Podzielone są na sześć kategorii - Government, Army, Navy, Production, Trade i Fort, po cztery budynki w każdej sekcji. Budynki specjalne to dwa dodatkowe ulepszenia dla budynków zwykłych. W jednej prowincji można wybudować tylko jeden typ budynków specjalnych, tak więc jeśli w jednej prowincji wybudujesz arsenał z działu Army, to nie będziesz mógł już wybudować np. poczty z działu Trade.
Budynki unikalne z kolei mogą być wybudowane tylko raz na całej mapie. Manufaktury natomiast mogą być wybudowane po jednej w każdej prowincji.
Stawiając budynki myśl przyszłościowo, tak by świeżo wybudowanej manufaktury zaraz nie stracić w wojnie. W pierwszej kolejności rozwijaj najbogatsze prowincję będące z dala od granicy.
Budynki zwykłe
Czas budowy wszystkich budynków wynosi 12 miesięcy. Można budować tylko po jednym w jednej prowincji i tylko po kolei (nie można wybudować sądu, jeśli nie ma świątyni). Wszystkie efekty tych budynków odnoszą się tylko do prowincji, w której są wybudowane.
Government
Temple
Wymagania - 5 poziom technologii administracyjnej. 10 AMP. 50 dukatów.
Zwiększa bazowy poziom podatków o 1
Courthouse
Wymagania - 8 poziom technologii administracyjnej. 10 AMP. 75 dukatów.
Zmniejsza ryzyko buntu o 1
Spy Agency
Wymagania - 11 poziom technologii adm. 10 AMP. 100 dukatów.
Ochrona przed szpiegami +25. Obronność +10%.
Town Hall
Wymagania - 14 poziom technologii adm. 10 AMP. 150 dukatów.
Modyfikator podatków +20%. Obronność +10%.
Army
Armory
Wymagania - 4 poziom technologii mil. 10 MMP. 50 dukatów
Manpower +25. Koszt oddziałów -5%, ich czas budowy -10%.
Training Fields
Wymagania - 8 poziom techn. mil. 10 MMP. 75 dukatów.
Manpower +25. Koszt oddziałów -5%, czas budowy -10%
Barracks
Wymagania - 11 poziom mil. 10 MMP. 100 dukatów.
Manpower +50. Koszt jednostek -5%.
Regimental Camp
Wymagania - 13 poziom mil. 10 MMP. 150 dukatów.
Modyfikator manpower +20%
Navy
Dock
Wymagania - 4 poziom dyplomacji. 10 DMP. 50 dukatów.
Trade power +0,33. Szybkość naprawy statków +25%
Drydock
Wymagania - 8 poziom dyplomacji. 10 DMP. 75 dukatów.
Czas budowy statków -10%. Prędkość naprawy statków +10%.
Shipyard
Wymagania - 11 poziom dyplomacji. 10 DMP. 100 dukatów.
Limit floty +2
Grand Shipyard
Wymagania - 13 poziom dyplomacji. 10 DMP. 150 dukatów.
Czas budowy statków i ich koszt -10%.
Production
Constable
Wymagania - 5 poziom dyplomacji. 10 AMP. 50 dukatów.
Modyfikator podatków +20%
Workshop
Wymagania - 8 poziom dyplomacji. 10 AMP. 75 dukatów.
Ilość produkowanych dóbr +20%
Counting House
Wymagania - 11 poziom dyplomacji. 10 AMP. 100 dukatów.
Wydajność produkcji +25%
Treasury
Zostało jeszcze 65% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla CiebieKomentarze czytelników
DUST DEVIL Legionista
Po sformowaniu "Russian Nation" warto zachować "Przenieś stolicę do Petersburga" (+3 Stability) do czasu aż zaczniemy Westernizację.
zanonimizowany870023 Centurion
To słownik i ucz się... co za problem? ...
zanonimizowany307509 Legend
@krisfield Mądralo się znalazł. Czy myślisz, że niektórzy gracze nauczą się tak łatwo przy nauki języka obcy? Może Tobie przychodzi łatwo, ale inni niekonieczne. Gdyby było inaczej, to już dawno wszystkie ludzi na Ziemi zostali profesorze i geniusze.
zanonimizowany948182 Junior
Witam, gram w EU IV ale nie grałem w poprzednie części. Mam sporo pytań, a nie chciałbym zaśmiecać forum. Czy ktoś ograny w tą grą lub w poprzednie części był by tak miły i podał e-mail lub jakieś gg czy cokolwiek innego i chciał by sie podzielić swoją wiedzą.. Pozdrawiam
mayer85 Pretorianin
Jakie są drogi wyjścia (oprócz wojny) z unii personalnej w sytuacji jeśli jest się państwem podległym w takiej unii?
mayer85 Pretorianin
Dobra już wiem. W chwili śmierci króla, nasze państwo musi mieć negatywna opinię o kraju z którego pochodzi król, lub prestiż kraju nadrzędnego w unii jest negatywny. Pojawi się wtedy event o ogłoszeniu niepodległości i wyborze oddzielnego króla, ale dawny senior otrzyma przeciw nam casus belli "restauracja unii".
Jager99 Junior
Mam pytanie w sprawie Holy Roman Empire. Jak sprawić by członkowie imperium od niego nieodchodzili? Da sie jakoś ich zatrzymać?
helprealy Junior
mam pytanie czy można zmienić ustrój z republiki ambrozyjskiej? /\
|
edit
JedenPies Junior
Ehhh widać, że nawet umieralność władców jest odwzorowana. Kompetentni giną jak muchy, a kompletni kretyni rujnujący państwo nie chcą zdychać.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
