Dark Souls: Crystal Cave
Aktualizacja:
Crystal Cave
Kryształowa jaskinia to dość zdradliwe miejsce - łatwo tutaj spaść w przepaść. Kolejnym utrudnieniem jest fakt, że będziemy musieli korzystać tu z niewidzialnych kładek, które można rozpoznać po odgłosach i płatkach śniegu opadających na nie.

W jaskiniach trafimy też na wielkie motyle - jeśli nie zbliżymy się do nich, to nie zrobią nam krzywdy!

![]() | ![]() |
Po wejściu do jaskini skręcamy w prawo i walczymy z golemem. [1] Droga zawinie się w dół w prawo - podążamy nią jakiś czas. [2]
Za pierwszym golemem dojdziemy do zygzagowatej części podłoża. Tutaj zobaczymy pierwszą niewidzialną ścieżkę po lewej (a raczej rozpryski kryształów i płatków spadających na nią). W tle usłyszymy też delikatny odgłos pękania kryształów.

![]() | ![]() |
Wchodzimy na niewidzialną posadzkę [1] i przechodzimy do końca. Tu zabieramy Humanity. [2]
Schodzimy niżej konwencjonalną drogą, która zakręci w prawo.

![]() | ![]() |
Na dole dochodzimy do końca skały - w dole powinniśmy zobaczyć motyla. Niewidzialna ścieżka prowadzi za ostrymi stalagmitami. [1] Przechodzimy na wprost do poprzecznej platformy. [2]
Na tej kładce musimy zmierzyć się ze złotym kryształowym golemem. To trudny przeciwnik a miejsca jest niewiele - najlepiej wybiec mu naprzeciw, aby mieć miejsce do cofania się. Trzymamy go na dystans i po każdym jego ciosie atakujemy, a następnie cofamy się.

![]() | ![]() |
Po zabiciu pierwszego golema możemy przejść przedłużeniem niewidzialnej drogi dalej, [1] do równoległego kryształu. [2]
Na nim znajduje się kolejny złoty golem i Blue Titanite Chunk.

![]() | ![]() |
Następnie wracamy do miejsca, gdzie walczyliśmy z pierwszym złotym golemem i podążamy do końca kryształu na półkę skalną. Kierujemy się na jej lewą stronę (w oddali zobaczymy motyla nad nami). [1] Tutaj szukamy niewidzialnej kładki - powinna być na wprost. Zeskakujemy na niąi obracamy się - w tunelu zobaczymy trzy jaszczurki z surowcami. [2]
Przechodząc przez tunel w stronę motyla u góry dojdziemy do Blue Titanite Slab - droga nie jest jednak łatwa, gdyż niewidzialna ścieżka po tej stronie zakręca mniej więcej w połowie drogi!.
Właściwa ścieżka prowadzi w przeciwną stronę po kolejnej niewidzialnej kładce (po lewej w oddali zobaczymy motyla).

Także tutaj pod koniec następuje mały skręt w lewo.

![]() | ![]() |
Po drugiej stronie możemy skręcić w lewo, aby podnieść duszę. [1] Droga do bossa prowadzi w prawo, do obszernej komnaty, pełnej wojowniczych małż. [2] W walce z nimi uważamy na podwójną sekwencję ciosów i atak pożerający.
Gdy pokonamy 5 małż, wchodzimy w głąb jaskini, aby zmierzyć się z Seath, The Scaleless. Alternatywnie możemy ominąć małże i wbiec do jego komnaty (gdy zrobimy to jednak za pierwszym razem, część małż może dostać się tam za nami, przy kolejnych podejściach arena będzie odgrodzona mgłą).

Gdy zabijemy Seatha, korzystamy z ogniska.

- Dark Souls - poradnik do gry
- Dark Souls: Poradnik do gry
- Dark Souls: Opis przejścia
- Dark Souls: Lista zadań
- Dark Souls: W jakiej kolejności przechodzić lokacje?
- Dark Souls: Undead Asylum
- Dark Souls: Firelink Shrine
- Dark Souls: Firelink Shrine - Undead Burg
- Dark Souls: Undead Burg (1)
- Dark Souls: Undead Burg (2)
- Dark Souls: Undead Burg - most z Wywerną
- Dark Souls: Undead Parish (1)
- Dark Souls: Undead Parish (2)
- Dark Souls: Undead Parish (3)
- Dark Souls: Undead Burg - Depths
- Dark Souls: Depths (1)
- Dark Souls: Depths (2)
- Dark Souls: Depths (3)
- Dark Souls: Blighttown (1)
- Dark Souls: Blighttown (2)
- Dark Souls: Blighttown (3)
- Dark Souls: Blighttown - bagna
- Dark Souls: Blighttown - Quelaag's Domain
- Dark Souls: Darkroot Garden (1)
- Dark Souls: Darkroot Garden (2)
- Dark Souls: Darkroot Basin
- Dark Souls: Sen's Fortress (1)
- Dark Souls: Sen's Fortress (2)
- Dark Souls: Sen's Fortress (3)
- Dark Souls: Sen's Fortress (4)
- Dark Souls: Sen's Fortress (5)
- Dark Souls: Anor Londo (1)
- Dark Souls: Anor Londo (2)
- Dark Souls: Anor Londo (3)
- Dark Souls: Anor Londo (4)
- Dark Souls: Anor Londo (5)
- Dark Souls: Anor Londo (6)
- Dark Souls: Lordvessel
- Dark Souls: Darkroot Basin - Darkroot Garden II
- Dark Souls: Darkroot Garden II
- Dark Souls: New Londo Ruins (1)
- Dark Souls: New Londo Ruins (2)
- Dark Souls: New Londo Ruins - Niższy poziom
- Dark Souls: The Catacombs (1)
- Dark Souls: The Catacombs (2)
- Dark Souls: The Catacombs (3)
- Dark Souls: Tomb of Kings (1)
- Dark Souls: Tomb of Kings (2)
- Dark Souls: Demon Ruins (1)
- Dark Souls: Demon Ruins (2)
- Dark Souls: Lost Izalith (1)
- Dark Souls: Lost Izalith (2)
- Dark Souls: The Duke's Archives (1)
- Dark Souls: The Duke's Archives (2)
- Dark Souls: The Duke's Archives - Więzienie
- Dark Souls: The Duke's Archives II (1)
- Dark Souls: The Duke's Archives II (2)
- Dark Souls: Crystal Cave
- Dark Souls: Kiln of the First Flame
- Dark Souls: Dwa zakończenia gry
- Dark Souls: Bonus- Valley of Drakes
- Dark Souls: Bonus- The Great Hollow
- Dark Souls: Bonus- Ash Lake
- Dark Souls: Bonus- Painted World of Ariamis (1)
- Dark Souls: Bonus- Painted World of Ariamis (2)
- Dark Souls: Bonus- Painted World of Ariamis (3)
- Dark Souls: Opis przejścia
- Dark Souls: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Dziękuję za wrzucenie poradnika z angielskimi nazwami itp. polecam na YT poradnik kiszaka ułatwia wiele spraw.
jak robisz poradnik dla Polaków to dawaj nazwy po Polsku a nie po angielsku a jak już po angielsku (bo Polskiego tłumaczenia nie ma lub jest dziwny) to chociaż z poprawnym tłumaczenie angielskim
Nazwy lokacji po angielsku. Nazwy przedmiotów też po angielsku. Nazwy Bossów po angielsku. Szkoda. Opis przejścia po polsku.
OK, gra skończona dzisiaj rano. Poszło 66 godzin. To było moje 3 podejście po dłuższym czasie, więc stwierdziłęm, że jeśli mam się wypowiedzieć o tej grze, to powinienem ją ukończyć. Czy jest tak kultowa jak się o niej pisze? Hmm Klimat świetny, system walki ok, postacie też fajne i niesamowici bossowie. Ale czy ich zapamiętałem??? Nie. Zapamiętałem drogę do nich, która wryła mi się niczym wypalone żarem znamię. Szkoda. Bo jeśli trudność ma polegać na tym, że zanim nauczę się walczyć z bossem to będę biegł do niego jak debil po raz 200 to szkoda. Już lepiej było to rozwiązane w NioHu. OK, parę siwych włosów przez ostatnie 2 tygodnie przybyło. I Przed chwilą zainstalowałem DS2 ;D
Witam, mam poważny problem. Chodzi o to że zbyt wcześnie wszedłem do katakumb (a nie mam możliwości teleportacji) do tego rozpalilem ognisko i nie mogę się cofnąć :/ doszedłem do żółtej ściany mgły ale czegoś mi brakuje i nie mogę przez nią przejść :/ czy to już koniec mojej gry ? Bo nie widzę rozwiązania żadnego , cofnąć się nie można iść dalej też :/
Zrobiłem to samo. Niestety ale pierwsze Soulsy są dla masochistów :D
Aby przejść przez pomarańczowe ściany, trzeba zdobyć naczynie, do którego oddaje się dusze głównych bossów. Musisz się cofnąć. Jestem właśnie w trakcie przechodzenia gry pierwszy raz, jak coś pytajcie, może pomogę :)
Obawiam się kolego, że do tego czasu już znaleźli rozwiązanie.
Ale że nikt go nie podał to macie:
https://www.youtube.com/watch?v=IN4GBUVJnH8
Najważniejsze strony i tylko kup premium masakra!!!nazwy przedmiotów po angielsku brawa wyjedź z polski
Gra ma polskie tłumaczenie więc po co nazwy lokacji są po angielsku i mylą
Bzdury pisze autor. W momencie ładowania trzeba Artoriasa atakować mieczem dwuręcznym aby to przerwać. Nie można mu dać się naładować bo on tak wzmacnia swoje ataki.
Nie rozumiem zachwytu nad tą grą gra słaba zero wiadomości dokąd się udać chodzimy po macku na łud szczęścia że gdzieś się skręci i odkryje się nowe miejsce ,do grafy się nie czepiam bo to czasy ps3 poziom trudności ciężki ale znośny ale najbardziej boli mnie brak muzyki zaoszczędzili dużo kasy na tym Grając w tą gre przypomina mi się Soul River z PSX nie wiem czemu
No nie rozumiesz właśnie :) O to w tej grze chodzi. Fabuła jest ale mega okryta. Ciężko się kojarzy co z czym połączone. Trzeba czytać opisy przedmiotów i słuchać co gadają npce a i tak połowy nie ogarniesz. Poziom trudności ma być ciężki to jest kwintesencja tej gry. Tak samo muzyka. W walce z bossami jest, a między walkami właśnie chodzi o to by nie było jak w innych grach czyli muzyczka spokojna, a po chwili bitewne rytmy.
Hej mam pytanie czy ktoś wie jak wrócić do Undead Asylum.
Jak odblokujesz windę z firelink shrine do parafii nieumarłych możesz z niej zeskoczyć na platformę, a z niej przeskoczyć na kolejną, z której przejdziesz na górę do gniazda tego wielkiego kruka.
Pewnie Hed poradnik pisał to jest spec od soulsow :P
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.



![Wchodzimy na niewidzialną posadzkę [1] i przechodzimy do końca - Crystal Cave | Opis przejścia Dark Souls - Dark Souls - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1198/351265078.jpg)



![Po zabiciu pierwszego golema możemy przejść przedłużeniem niewidzialnej drogi dalej, [1] do równoległego kryształu - Crystal Cave | Opis przejścia Dark Souls - Dark Souls - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1198/351265171.jpg)




