03 - Old Wounds | Misje - Opis przejścia | Call of Duty Black Ops II
Aktualizacja:
Misja 03: OLD WOUNDS

Cel: Follow Zhao to the Mujahideen base (Podążaj za Zhao do bazy Mudżahedinów)
Zanim zajmiesz się powyższym celem, rozejrzyj się po miejscu, w którym rozpocząłeś misję. Dokładnie za koniem, na którego zaraz wsiądziesz, w głębi skał po prawej znajdziesz szkielet z wbitym mieczem - pulwarem (obrazek powyżej). Wyciągnij broń, a potem wsiadaj na wierzchowca. Podążaj za towarzyszami pamiętając o sprincie, dzięki czemu twój koń będzie szybciej się poruszał. W końcu dotrzesz do bram afgańskiej wioski-bazy. Kiedy na ekranie pojawi się komunikat, przytrzymaj przycisk użycia, aby zejść z wierzchowca i ruszaj za kolegami do jaskini. Przez chwilę porozmawiacie przy mapie, po czym rozlegną się odgłosy wybuchów.

Cel: Defend the West Blocking Point (Obroń zachodnią blokadę)
Na razie nie musisz się spieszyć, dlatego rozejrzyj się po centrum dowodzenia, w którym jesteś. Na lewo od trójki żołnierzy przy radiu, na drewnianych skrzyniach znajdziesz materiały wywiadowcze (1/3), które oczywiście podnieś (obrazek powyżej). Wyjdź z tego pomieszczenia i skręć w prawo.

Tuż przed wyjściem zauważysz po lewej drewniane drzwi, które można otworzyć wytrychem (obrazek powyżej). Zrób to, a twój bohater weźmie kilka pocisków moździerzowych. Wsiadaj na wierzchowca i pędź przez wioskę do bramy.

Kiedy twój koń stanie dęba, cwałuj w lewo, za towarzyszami. Nie zbliżaj się zanadto do zbocza skalnego po lewej, bo po chwili wybuchnie tam jeep, co może cię zabić. Nie możesz także zbyt długo pozostawać w tym miejscu, bo rosyjscy żołnierze cię zabiją. Po prostu pędź w lewo najszybciej jak możesz (obrazek powyżej). W wąskim przesmyku uważaj na jeepa po prawej - będzie koło niego dwóch wrogów. Przytrzymaj przycisk sprintu, by przyspieszyć i kieruj się do atakowanego miejsca. Pamiętaj, że w trybie sprintu jesteś znacznie odporniejszy na strzały.

Kiedy twój wierzchowiec stanie dęba, zsiądziesz z niego i następną część misji wykonasz na piechotę. Prawa strona ruin zajęta jest przez wrogów, także tam się nie pchaj. Nie ma również sensu ich zabijać, bo i tak na miejsce wyeliminowanych pojawiać się będą następni. Biegnij lewą stroną, aż zauważysz dziurę w ścianie w kształcie bramy. Zdejmij rosyjskiego żołnierza, który się w niej ukrywa (obrazek powyżej). Pobiegnij w miejsce, w którym stał i ukryj się przy wielkim głazie po prawej. Poczekaj na towarzyszy.

Cel: Destroy the Soviet BTRs (Zniszcz sowieckie BTR-y)
Na drodze do składu z bronią stoi kilku żołnierzy. Nie musisz wcale ich zabijać - możesz po prostu przebiec w prawo i jak najszybciej ukryć się przy zniszczonej półce na prawo od małego, drewnianego mostu. Poczekaj tu chwilę gotowy wystrzelić serię w jakiegoś żołnierza, który do ciebie wbiegnie, a potem ostrożnie wychyl się w prawo. Jeśli droga będzie wolna, możesz ruszać dalej, jednak uważaj! Praktycznie od razu z lewej, zza rogu wyskoczy jeden żołnierz (obrazek powyżej). Nie daj się zaskoczyć.

Ruszaj dalej, prosto na południe (spójrz na kompas), aż twoją drogę zablokuje mur. Dotrzesz do przewróconej, pochyłej części muru, za którą skręć w prawo i ukryj się po lewej stronie drzwi wyjściowych. Poczekaj, aż jeden z transporterów odjedzie w prawo (szara kropka z napisem "Destroy"), a potem wybiegnij i przytrzymując przycisk sprintu, udaj się w stronę ruin po lewej (obrazek powyżej) - nie do głównego wejścia, ale do jednej z dziur w murze. Powinieneś zdążyć zanim zostaniesz zastrzelony. Oczywiście po wejściu do środka błyskawicznie ukryj się z lewej strony wyjścia po prawej.

Możesz tu przez chwilę spokojnie poczekać, ale uważaj na granaty! Jeśli zauważysz jakieś ikony, szybko wbiegnij po schodach i ukryj się dokładnie naprzeciwko nich w małej, owalnej wnęce. Zanim to jednak się stanie, spójrz w górę, na południowy wschód. Powinieneś dojrzeć jednego z dwóch żołnierzy na górze (obrazek powyżej) - postaraj się zdjąć chociaż jednego.

Wejdź po schodach, ukryj się w owalnej wnęce naprzeciwko, a potem przykucnij, wychyl się i zdejmij drugiego żołnierza po prawej. Podejdź do muru i spójrz dokładnie na północny wschód. Na dachach naprzeciwko kryje się dwóch żołnierzy (choć któryś z nich lub obaj mogli zostać zabici) (obrazek powyżej). Szukaj ruchu i wyeliminuj jego źródło, a kiedy to zrobisz, spójrz w prawo. Tuż obok nich znajduje się skrzynka z napisem Access. Koniecznie sprawdź jej zawartość, dzięki czemu znajdziesz miny przeciwczołgowe.


Na drugiej części dachu znajdziesz sporo skrzynek z amunicją, ale przede wszystkim wyrzutnię rakiet (Stingera) - zamień na nią swój pistolet, bo do niczego i tak ci się nie przyda (pierwszy obrazek powyżej). Stinger zostanie z tobą do końca misji, a użytek z niego zrobisz już teraz. Wyceluj przez małą przerwę w murze po prawej w pierwszy transporter w oddali, dokładnie naprzeciwko. Po jego zniszczeniu poczekaj nie ruszając się z dachu, aż w tamto miejsce przyjedzie drugi (drugi obrazek powyżej). Również poślij mu rakietę. Poczekaj chwilę, aż twoi sojusznicy rozprawią się z resztą Rosjan, którzy tu pozostali.

Cel: Block the entrance to the village (Zablokuj wejście do wioski)
Kiedy nie będzie już nikogo, biegnij do wielkiej bramy, postaw ładunek we wskazanym miejscu i wycofaj się za murek przed bramą. Poczekaj, aż twoi towarzysze również opuszczą to miejsce, a potem wciśnij przycisk (obrazek powyżej). Wsiadaj na wierzchowca i ruszaj w kierunku kolejnych celów. Będzie to czołg i transporter.


Cel: Defend the base from being destroyed (Chroń bazę przed zniszczeniem)
Jedź dokładnie na wschód. Wrogie pojazdy wyjadą z lewej strony. Nie zbliżaj się do nich, bo cię przejadą. Zamiast tego wyjmij Stingera i postaraj się strzelić z wyprzedzeniem w transporter (pierwszy obrazek powyżej). Wbrew pozorom jest znacznie niebezpieczniejszy, bo to on będzie w ciebie strzelał. Potem załatw czołg (drugi obrazek powyżej), możliwe, że będziesz musiał strzelić dwukrotnie. Tak naprawdę największym niebezpieczeństwem są rozsiani tu i ówdzie, wrodzy żołnierze. Postaraj się być w ciągłym ruchu, bo choć utrudni ci to celowanie, to znacznie zwiększy twoje szanse na przeżycie. Jeśli nie umiesz trafić, to pojedź w prawo i ustaw się dokładnie naprzeciwko jadących pojazdów.

Gnaj do bazy. Twoje kolejne zadanie polega na zniszczeniu dwóch śmigłowców (obrazek powyżej). Z pierwszym poradzisz sobie bez problemu, gdyż zawiśnie nieruchomo nad bazą - po prostu w niego strzel. Z drugim nie będzie już tak łatwo - będzie latał wokół ostrzeliwując cię. Dlatego wciśnij przycisk zmiany trybu broni, aby włączyć tryb automatycznego celowania. Wyceluj we wrogi śmigłowiec i poczekaj na charakterystyczny dźwięk. Kiedy tylko go usłyszysz, od razu wystrzel rakietę i się nią nie przejmuj - sama doleci do celu i go zniszczy. Możesz nawet najpierw zniszczyć drugi, nieoznaczony szarą kropką śmigłowiec, a potem na spokojnie zająć się pierwszym. Trzecia i ostatnia fala może się składać ze śmigłowców lub pojazdów. W pierwszym przypadku poczekaj na nie i wykorzystaj tryb automatycznego celowania, w drugim pędź na północ, a znajdziesz się dokładnie naprzeciwko transportera i czołgu. Jak zwykle pamiętaj, aby cały czas być w ruchu.


Cel: Retake the weapons cache (Odbij skład z bronią)
Zakładając, że jesteś przy bramie bazy sojuszników, pędź na północ. Po chwili naprzeciwko, nieco po prawej, zauważysz spiczastą skałę (pierwszy obrazek powyżej). Tuż obok niej są skrzynki z amunicją, a także czerwona flaga wbita w opony. Leżą przy niej materiały wywiadowcze (2/3), który oczywiście podnieś (drugi obrazek powyżej).

Następnie zacznij kierować się dokładnie na wschód, a po wjechaniu na wzniesienie skręć w lewo. Wypatruj miejsca z tworzącą bramę skałą oraz flagą i skrzynkami z amunicją po lewej (obrazek powyżej). Udaj się tam po łagodnym zboczu i spójrz na pole bitwy poniżej. Przez całą następną część misji pozostaniesz w tym miejscu - nie ma sensu go opuszczać, ani udawać się w stronę składu z bronią. Jeśli zanadto oberwiesz, kryj się za krótkim murkiem po lewej.


Przygotuj tryb automatycznego celowania i wypatruj wrogich śmigłowców (pierwszy obrazek powyżej). Niektóre będą latać wokoło i strzelać w ciebie (na nie uważaj w szczególności), inne będą próbowały wysadzić piechotę po lewej. W międzyczasie na dole pojawi się jeden transporter (drugi obrazek powyżej), poślij mu rakietę i wracaj do niszczenia śmigłowców. Wychylaj się tylko, jeśli będzie to konieczne, ale w miarę możliwości nie pokazuj się wrogim żołnierzom na dole.


W międzyczasie próbuj też niszczyć mosty, gdyż przeciwnicy będą próbowali cię z nich ostrzelać (pierwszy obrazek powyżej) - stanowią oni znacznie większe niebezpieczeństwo niż wrogowie na dole. W końcu śmigłowce przestaną przylatywać, ale dla bezpieczeństwa nie opuszczaj swojej pozycji, tylko strzelaj do przeciwników na polu bitwy (drugi obrazek powyżej). Możesz też posyłać rakiety w stronę składu z amunicją. Jednak nie musisz się martwić, bo twoi sojusznicy prędzej czy później sami odbiją skład z bronią.


Pozostała ostatnia rzecz w tym miejscu. Na dole wschodnich skał znajduje się szeroka, lecz płytka jaskinia (pierwszy obrazek powyżej). Po jej prawej stronie, tuż przy wejściu, znajdziesz ostatni materiał wywiadowczy (3/3) (drugi obrazek powyżej). Wsiadaj na wierzchowca i wracaj do bazy.

Od teraz do końca misji będziesz oglądał długą animację i właściwie są tylko dwa momenty, w których będziesz miał większy udział niż tylko rozglądanie się. Kiedy wybuch zabije twojego konia, jak najszybciej wciśnij i przytrzymaj pokazane przyciski, aby zsunąć z siebie martwe zwierzę (obrazek powyżej). Jeśli nie zrobisz tego na czas, wielki czołg przejedzie cię.

Cel: Interrogate Krevchenko (Przesłuchaj Krevchenka)
Podejmij teraz ważną decyzję (obrazek powyżej):
- Jeśli od razu zabijesz Krevchenka, nie dowiesz się o krecie w CIA. - w tym celu po prostu nie rób nic.
- Jeśli jednak chcesz się powstrzymać, wciskaj ile wlezie przycisk użycia, aż komunikat zniknie. Musisz tę czynność powtórzyć trzy razy, aby przesłuchanie i misja dobiegły końca.
0
- Call of Duty: Black Ops II - poradnik do gry
- Call of Duty: Black Ops II - poradnik do gry
- Misje - Opis przejścia
- 01 - Pyrrhic Victory | Misje - Opis przejścia | Call of Duty Black Ops II
- 02 - Celerium | Misje - Opis przejścia | Call of Duty Black Ops II
- 03 - Old Wounds | Misje - Opis przejścia | Call of Duty Black Ops II
- 04 - Time and Fate | Misje - Opis przejścia | Call of Duty Black Ops II
- 05 - Fallen Angel | Misje - Opis przejścia | Call of Duty Black Ops II
- 06 - Karma | Misje - Opis przejścia | Call of Duty Black Ops II
- 07 - Suffer with Me | Misje - Opis przejścia | Call of Duty Black Ops II
- 08 - Achilles' Veil | Misje - Opis przejścia | Call of Duty Black Ops II
- 09 - Odysseus | Misje - Opis przejścia | Call of Duty Black Ops II
- 10 - Cordis Die | Misje - Opis przejścia | Call of Duty Black Ops II
- 11 - Judgment Day | Misje - Opis przejścia | Call of Duty Black Ops II
- Misje - Opis przejścia
- Call of Duty: Black Ops II - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany1041070 Junior
Dlaczego skoro zabilam Harpera, tym samym uratowalam Farida ktory potem uratowal Karme, nie zabilam Alexa Masona i nie zabilam Menendeza. Gra zakonczyla mi sie zle, poniewaz na koncu Menendez zabil Woodsa. Nie zawarlam sojuszu z Chinami ale nie wiem jak to zrobic :/
zanonimizowany793837 Generał
Rozumiem, że żeby karma przeżyła to trzeba mieć Faarida żywego? Inaczej i tak zostaje zastrzelona? Dla mnie jest to dziwne i głupie. Więc nasze wybory nie dają żadnego kanonicznego zakończenie, bo decyzję zostają wybrane za nas przez twórców.
zanonimizowany1136649 Pretorianin
Fajne te misję striek force mimo tylu jednostek jak zawsze albo żołnierzem albo dronem i tyle XD
zanonimizowany1136649 Pretorianin
W bazie widmo polecam wam zkampić się albo na dworzu mi to zniszczyli niestety albo najlepiej w budynku kazać wszystkim jednostkom do budynku iść mogą zniszczyć wam wyszstko tylko uchrońcie to w budynku co jest bardzo proste ;P nigdy tego nie przegrałem
zanonimizowany1136649 Pretorianin
Zapomniałeś dodać że w misji dispatch (wyeliminuj czy tam eliminacja) nie wiem jak to działa czy trzeba wszystkich jednocześcnie stracić czy jak ale da się przegrać jak z duzo jednostek stracimy ja tak przegrałem XD
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.