Umiejętności głównego bohatera w Call of Cthulhu

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Produkcja Call of Cthulhu, mimo że jest z krwi i kości grą przygodową, zawiera także elementy skradanki, horroru i, co unikalne w tym gatunku, RPG. Aspekt gry RPG objawia się poprzez dostępne dla bohatera umiejętności - wpływają one na opcje dialogowe, które wybrać można podczas rozmów, na szansę powodzenia niektórych czynności, a niekiedy odblokowują dostęp do unikatowego sposobu rozwiązania problemu.

W grze bohater do dyspozycji ma 7 umiejętności - Elokwencję (Eloquence), Siłę (Strength), Instynkt (Spot Hidden), Dociekliwość (Investigation), Psychologię (Psychology), Medycynę (Medicine) i Okultyzm (Occultism).

Drzewko rozwoju umiejętności - Umiejętności głównego bohatera w Call of Cthulhu - Call of Cthulhu - poradnik do gry
Drzewko rozwoju umiejętności

Rozwój zdolności

Rozwój zdolności w głównej mierze opiera się o proste przydzielanie punktów zdolności. Bohater otrzymuje różną ich ilość za wykonywanie zadań, punkty potem przydzielać można na ekranie zdolności. Każda zdolność posiada 5 progów "zaawansowania" - te właśnie progi warunkują to, czy wykorzystanie zdolności zakończy się sukcesem, czy porażką.

W przypadku zdolności Elokwencja, Siła, Instynkt, Dociekliwość i Psychologia, rozwój zdolności polega na przydzielaniu do nich punktów. W przypadku Medycyny i Okultyzmu sprawa wygląda inaczej - rozwija się je poprzez zbieranie, odpowiednio, książek medycznych i przedmiotów okultystycznych. Do Medycyny i Okultyzmu przydzielić punkty można jedynie na początku, gdy bohater rozmawia przez telefon i gracz może rozdysponować pierwsze punkty.

Elokwencja

Zdolność, która pozwala bohaterowi wpłynąć na drugą osobę podczas konwersacji - ogólnie ujmując jest to po prostu siła przekonywania. Rozwijanie tej zdolności przydaje się, gdy chcesz wyciągnąć od drugiej postaci jakieś bardziej poufne informacje, którymi normalnie się nie podzieli.

Siła

Siła to zdolność, która pozwala bohaterowi wpływać na innych podczas rozmowy, wymuszając na nich swoje zdanie - patrząc na standardy gier RPG, byłaby to zdolność zastraszania. Oprócz tego, siła wpływa na zdolność bohatera do wyważania drzwi i obsługi mechanizmów - nieodpowiednia wartość tej siły może sprawić, że test się nie powiedzie i np. mechanizm zostanie uszkodzony, blokując przejście.

Instynkt

Zdolność, która pozwala zauważyć rzeczy normalnie niewidoczne. W głównej mierze wpływa na to, z jakiej odległości będziesz w stanie zauważyć punkt, z którym wejść można w interakcję. W niektórych przypadkach przydaje się, by przedmiot w ogóle został przez bohatera zauważony - choć są to przedmioty czysto kosmetyczne, potrzebne głównie do otrzymania osiągnięcia John Reymond Lagrasse.

Dociekliwość

Dociekliwość to zdolność, która przydaje się podczas rozmów z innymi postaciami, bądź badania poszlak, jednak w głównej mierze zwiększa szansę na otwarcie zamka przy pomocy wytrychów. W kilku przypadkach - jak podczas rozdziału 5, gdzie bohater dostać musi się do zamkniętego pomieszczenia, by włączyć zasilanie - jej rozwijanie jest niezbędne. Ze wszystkich zdolności to Dociekliwość powinna być rozwinięta jako pierwsza.

Psychologia

Zdolność Psychologii zbliżona jest nieco do elokwencji - pozwala poznać odczucia drugiej osoby podczas rozmowy, odblokowując dodatkowe opcje dialogowe. Umożliwia także analizę niektórych obiektów (np. podczas rekonstrukcji). Ze wszystkich zdolności, Psychologia jest najmniej użyteczna - nie przydaje się także do odblokowania żadnego osiągnięcia.

Medycyna

Medycyna reprezentuje wiedzę medyczną głównego bohatera, pozwala także badać rozmaite leki i stan zdrowia osoby. Nie wpływa ona znacząco na rozgrywkę, pozwala dowiedzieć się raczej pobocznych rzeczy.

Uwaga - Medycyna to, obok Okultyzmu, jedyna zdolność w grze, której nie można rozwijać inwestując w nią punkty. Przydzielić do niej można punkty jedynie na początku rozgrywki, potem rozwija się ją poprzez zbieranie rozmaitych ksiąg medycznych (ich lokalizacja wskazana jest w opisie przejścia).

Okultyzm

Okultyzm reprezentuje wiedzę bohatera dotyczącą nauk i zachowań okultystycznych, pozwala także badać przedmioty okultystyczne, często odblokowując także dodatkowe linie dialogowe podczas rozmów z innymi osobami. Tak jak medycyna, nie wpływa znacząco na rozgrywkę, pozwala dowiedzieć dodatkowych informacji dotyczących świata gry.

Uwaga - Okultyzm, tak jak Medycyna, to zdolność, której nie można rozwijać inwestując w nią punkty. Przydzielić do niej można punkty jedynie na początku rozgrywki, potem rozwija się ją poprzez zbieranie rozmaitych przedmiotów okultystycznych (ich lokalizacja wskazana jest w opisie przejścia).

Podobało się?

0

Call of Cthulhu

30 października 2018

PC PlayStation Xbox Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Przygodowe
2018-10-31
11:48

zanonimizowany1243598 Centurion

gra nie jest trudna ale można czasem się zawiesić zapraszam robię wszystko bardzo dokładanie https://www.youtube.com/watch?v=Y41akml2r0Y&t=1032s

Komentarz: zanonimizowany1243598
2020-01-26
22:01

Herbina1 Junior

Czy ktoś może mi coś doradzić? :) Gdy chce uratować Sarę Hawkins i chcę uciec przed strażnikami, oni ZAWSZE mnie łapią na tych schodach - jak to zrobić żeby przed nimi uciec? Jakieś rady? Trzeba przyspieszyć czy jak? Ale jak? Którym przyciskiem na konsoli PS4 bo to na niej gram?

Komentarz: Herbina1
2024-12-16
07:49

sokół18 Junior

Witam. W poradniku (trofea i osiągnięcia, dokładnie John Raymond Legrasse) że jest dział poświęcony temu zagadnienia.
Więc moje pytanie brzmi gdzie jest ten dział. Potrzebowałem akurat tego więc wykupiłem abonament premium i nic takiego nie ma.Dlaczego wypisujecie takie rzeczy skoro tego nie ma, to jest oszustwo!!!!!!!!!!

Komentarz: sokół18

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl