Rozdział 4 - Tunele pod rezydencją Hawkinsów | Solucja Call of Cthulhu
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Call of Cthulhu znajdziesz opis czwartego rozdziału w grze, zatytułowanego "Tunele pod rezydencją Hawkinsów". Po znalezieniu ukrytego wejścia do podziemi, główny bohater, w towarzystwie Oficera Bradleya, rusza śladem tajemniczego złodzieja.
Znajdź ślad złodzieja

Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, podążaj za Oficerem Bradleyem. Wkrótce dotrzesz do nowego pomieszczenia. Będzie tutaj do przeprowadzenia rekonstrukcja.

Zacznij od zbadania stołu, a potem sprawdź stojący pod ścianą kufer. Wróć teraz do stołu i zbadaj tajemniczą maskę, a następnie podejdź do przejścia, którym przed momentem para bohaterów się tutaj dostała. Zbadaj wejście i wróć raz jeszcze do stołu, gdzie do zbadania jest ostatni punkt, jedna z postaci siedzących przy stole.

Wyjdź teraz z rekonstrukcji. Podejdź do Oficera Bradleya i zbiegnij po schodach na dół. Zignoruj znajdujące się tam wejście - jest ono zablokowane. Zamiast tego skieruj się na sam dół, wskocz do wody i kontynuuj wędrówkę. Przeciśnij się przez wąskie przejście, by dotrzeć do jaskini.
Wejdź do głównej jaskini

Gdy znajdziesz się w głównej jaskini, podejdź kawałek do góry i zbadaj zwisający z góry łapacz snów. Podejdź kawałek do przodu, trzymając się prawej strony i zbierz leżący na ziemi przedmiot - Diary of the pastor's wife, Volume 2 - a także zbadaj pobliski szkielet.

Zanim ruszysz dalej, zbadaj także fresk znajdujący się bezpośrednio nad szkieletem - jest on związany ze zdobyciem jednego z osiągnięć, The Shadow out of Time. Idź wzdłuż prawej ściany i zbadaj jeszcze 3 kolejne freski. Kontynuuj marsz i zeskocz do nowej części jaskini.
Znajdź ślad złodzieja, ciąg dalszy

Rozpocznie się krótka wymiana zdań z Oficerem Bradleyem, który jednak nie będzie w stanie do Ciebie dołączyć i poszuka innej drogi. Odwróć się i idź wzdłuż jedynej dostępnej drogi, aż dotrzesz do schodów.

Zignoruj w tym momencie schody idące w lewo i podejdź do pudeł na wprost, by zbadać znajdujące się tam przedmioty. Zbiegnij po schodach na dół i zbadaj butle z olejem przy łodzi. Teraz wróć na górę i wejdź po schodach idących w lewą stronę.

Kontynuuj na wprost i przejdź przez drzwi, by aktywować scenę przerywnikową. Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, idź wzdłuż jedynej dostępnej ścieżki, aż dotrzesz do pomieszczenia z ołtarzem.

W pierwszej kolejności zbadaj ołtarz po lewej stronie, a potem udaj się do ołtarza po prawej - obok niego znajdziesz przedmiot zwiększający Okultyzm, Carved Bone. Zbierz go i zbadaj ołtarz po środku, z fotografią bohatera - aktywuje to krótką scenkę przerywnikową.

Trafisz do pomieszczenia pełnego flaków i martwych ryb i tutaj po raz pierwszy aktywuje się mechanika ataku paniki. Podczas ataku paniki, obraz stopniowo zacznie się zaciemniać i ruszać, a dźwięk zniekształcać, znacząco utrudniając nawigację - jak nietrudno się domyślić, unikanie wrogów w takim stanie nie jest najprostszą czynnością. Bohater uspokoi się, gdy pójdziesz w "normalne" miejsce - z dala od wrogów, flaków i... ciasnych pomieszczeń. Tak, bohater nie lubi ciasnych pomieszczeń - chowanie się w szafach co prawda pozwala uniknąć wrogów, ale bardzo szybko powoduje atak paniki.
Zbadaj jaskinie

Wdrap się na górę i odbij na prawo od zamkniętych drzwi. Przeciśnij się przez wąskie przejście, by po chwili aktywować kolejną scenkę. Od tego momentu musisz zacząć uważać - trzeba poruszać się tu cicho, najlepiej kucając, by nie zobaczyli cię kultyści. Jeśli tak się stanie, złapią cię i trzeba będzie wczytać punkt kontrolny.

Wejdź do pomieszczenia, w którym byli kultyści i skręć w lewo - znajdziesz tam przedmiot zwiększający Okultyzm, Ritual Dagger.

Obróć się teraz o 180 stopni i wejdź do wnęki po prawej stronie - tam z kolei będzie Annotated Bible, kolejny przedmiot podnoszący poziom Okultyzmu.

Kontynuuj wędrówkę. Trafisz na drzwi, które oczywiście są zamknięte - odbij od nich w lewo i przeciśnij się przez przesmyk. Od tego momentu poziom wygląda bardzo podobnie do początku gry. Nie trać czasu na przeszukiwanie ciemności, gdyż nic tu nie ma i skieruj się do kolejnych drzwi, by aktywować scenę przerywnikową.

Musisz uważać, by nie zauważyli Cię kultyści - warto więc poruszać się kucając i nie korzystać z oświetlenia. Zignoruj prawą stronę jaskini - nie ma tam nic, prócz zbiornika do uzupełniania lampy.

Idź w lewo, aż dotrzesz do kultystów leżących w rzędzie. Możesz wejść w interakcję z drugim kultystą od lewej. Zbadaj kultystę, a następnie znajdujące się za nim malowidło. Skieruj się teraz w stronę, z której przybył nowy kultysta i otwórz znajdujące się na końcu przejścia drzwi, by aktywować znaną z pierwszego rozdziału, acz lekko zmienioną scenkę.

Gdy scena dobiegnie końca, trzeba będzie szybko działać. Musisz uciekać, biegnąć przez walący się tunel - nie zatrzymuj się ani na moment, gdyż zakończy się to błyskawiczną śmiercią bohatera. Biegnij przez jaskinię, a po krótkiej chwili dobiegniesz do jej końca i aktywujesz nową scenkę.

Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, poruszaj się jedyną dostępną ścieżką, w górę jaskini. Nie ma tutaj niczego do zebrania ani zbadania, więc skup się na marszu. Po chwili dojdziesz do końca jaskini, aktywuje się kolejna scena przerywnikowa i rozdział dobiegnie końca.
0
- Call of Cthulhu - poradnik do gry
- Poradnik do gry
- Opis przejścia
- Rozdział 1 - Pierce Investigations Agency, Boston | Solucja Call of Cthulhu
- Rozdział 2 - Darkwater Port | Solucja Call of Cthulhu
- Rozdział 3 - Ogrody w posiadłości rodziny Hawkins | Solucja Call of Cthulhu
- Rozdział 4 - Tunele pod rezydencją Hawkinsów | Solucja Call of Cthulhu
- Rozdział 5 - Instytut Riverside | Solucja Call of Cthulhu
- Rozdział 6 - Posiadłość Hawkinsów i Sandersa | Solucja Call of Cthulhu
- Rozdział 7 - Bezimienna księgarnia | Solucja Call of Cthulhu
- Rozdział 8 - Instytut Riverside | Solucja Call of Cthulhu
- Rozdział 9 - Instytut Riverside | Solucja Call of Cthulhu
- Rozdział 10 - Posterunek policji Darkwater | Solucja Call of Cthulhu
- Rozdział 11 - Posterunek policji Darkwater | Solucja Call of Cthulhu
- Rozdział 12 - Port Darkwater | Solucja Call of Cthulhu
- Rozdział 13 - Opuszczona stacja wielorybnicza | Solucja Call of Cthulhu
- Rozdział 14 - Nadmorska Jaskinia | Solucja Call of Cthulhu
- Dostępne zakończenia w Call of Cthulhu
- Opis przejścia
- Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany1243598 Centurion
gra nie jest trudna ale można czasem się zawiesić zapraszam robię wszystko bardzo dokładanie https://www.youtube.com/watch?v=Y41akml2r0Y&t=1032s
Herbina1 Junior
Czy ktoś może mi coś doradzić? :) Gdy chce uratować Sarę Hawkins i chcę uciec przed strażnikami, oni ZAWSZE mnie łapią na tych schodach - jak to zrobić żeby przed nimi uciec? Jakieś rady? Trzeba przyspieszyć czy jak? Ale jak? Którym przyciskiem na konsoli PS4 bo to na niej gram?
sokół18 Junior
Witam. W poradniku (trofea i osiągnięcia, dokładnie John Raymond Legrasse) że jest dział poświęcony temu zagadnienia.
Więc moje pytanie brzmi gdzie jest ten dział. Potrzebowałem akurat tego więc wykupiłem abonament premium i nic takiego nie ma.Dlaczego wypisujecie takie rzeczy skoro tego nie ma, to jest oszustwo!!!!!!!!!!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.