Rozdział 9 - Instytut Riverside | Solucja Call of Cthulhu
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Call of Cthulhu znajdziesz opis dziewiątego rozdziału w grze, ponownie zatytułowanego "Instytut Riverside". Wracasz do miejsca, które odwiedzone zostało podczas 8 rozdziału, tym razem jednak w ciele głównego bohatera. Twoim celem jest ocalenie życia Marie Colden, która wpadła w tarapaty.
- Znajdź Dr Colden
- Uratuj Sarah Hawkins
- Porozmawiaj z Sarah Hawkins
- Porozmawiaj z Algernonem Drake
- Znajdź Amulet
- Pokaż amulet Drake'owi
Znajdź Dr Colden

Gdy tylko odzyskasz kontrolę nad postacią, zbadaj stojące przed Tobą biurko - w prawej szufladzie znajdziesz Diary of the Pastor's Wife, Volume 1. Z kolei w szafce na dokumenty, stojącej pod ścianą, po drugiej stronie pomieszczenia, znajdziesz ostatnią w grze butelkę z tabletkami nasennymi (Sleeping Pills). Jeśli zebrane zostały poprzednie (opisane w rozdziałach tego poradnika), otrzymasz także osiągnięcie Najbardziej trywialny przedmiot (The most trivial object).

Zbliż się teraz do stolika kawowego stojącego na lewo od biurka - znajdziesz tam Malleus Bestiarium, Volume 3, jedną z bezbożnych ksiąg - jeśli zebrane zostały poprzednie (opisane w rozdziałach 6 i 7), otrzymasz osiągnięcie Wielkie objawienie (Complete Revelation). Podniesiona zostanie także umiejętność Okultyzmu.

Opuść teraz biuro Dr Fullera przy pomocy drzwi z lewej strony. Idź teraz korytarzem w lewą stronę - zignoruj wszystkie tutejsze drzwi, gdyż albo są zamknięte, albo nie ma za nimi nic ciekawego. Skieruj się w stronę drzwi prowadzących do podziemi i przez nie przejdź, by aktywować scenkę przerywnikową.

Po odzyskaniu kontroli nad postacią, "lekko" zmieni się wygląd pomieszczeń. Znikną strażnicy, nie trzeba się będzie bać poruszać między korytarzami, jednak będzie trzeba zwracać uwagę na poziom światła lampy - gdy to się wyczerpie, pojawi się Tułacz (Shambler) znany z poprzedniego rozdziału, a bohater cofnięty zostanie do punktu kontrolnego. Teren po którym będzie można się poruszać będzie też początkowo ograniczony - trzeba będzie go odblokować.

Zregeneruj poziom lampy przy punkcie kontrolnym, a następnie skręć w korytarz idący w lewą stronę. Podejdź prawie do samego końca i wejdź do małego kantorka po prawej stronie - tam znajdziesz księgę zwiększającą medycynę, Medicine and Secret Sciences. Zbierz ją, wróć do punktu kontrolnego i skieruj się wzdłuż wiązki światła, przechodząc przez drzwi-portal.

Bohater wróci do punktu kontrolnego. Pojawi się tutaj lampa, stojąca na stoliku po prawej bądź lewej stronie. Pozwala ona przełączać się pomiędzy dwoma widokami ("wymiarami") - pomiędzy tym, w którym teraz jesteś (świat zabarwiony na zielono) i tym bardziej realnym. By przebrnąć przez tą lokację, trzeba będzie płynnie przełączać się między wymiarami.

Przełącz teraz widok, a następnie ponownie udaj się do miejsca, do którego wcześniej prowadziła wiązka energii (szyld PHARMACY na drzwiach). Przejdź przez drzwi i zbierz ukrytą za nimi, na biblioteczce, księgę Uomo Deliquente, zwiększającą poziom Medycyny. Wróć się teraz do punktu kontrolnego i przełącz widok na "zielony".

Kieruj się za wiązką światła, ponownie wchodząc do apteki i wejdź do kolejnego pomieszczenia. Zbliż się do interaktywnego punktu i zwiększ jasność lampy przy pomocy przycisku wskazanego na ekranie. Od teraz można zwiększać nasilenie światła lampy przy pomocy przycisku - tutaj wykorzystasz to do odblokowywania przejść, przyda się to także już niedługo.

Wrócisz do punktu kontrolnego. Skieruj się za wiązką światła, a gdy dojdziesz do ściany, zwiększ nasilenie lampy, by odblokować przejście. Wróć do punktu kontrolnego i przełącz widok. Podejdź teraz do drzwi, na które wskazywała wiązka światła i otwórz je.

Ponownie wróć do punktu kontrolnego i zmień widok na "zielony". Przejdź teraz przez nowo otwarte drzwi. Przebiegnij przez całe pomieszczenie i wejdź w kolejne drzwi-portal. Tutaj pokaże się wiązka światłą - dojdź do jej końca i zwiększ nasilenie lampy, by wrócić do punktu kontrolnego.

Pozostań w tym trybie, skręć w korytarz biegnący w lewą stronę i podążaj za wiązką światłą. Zbliż się do ściany świetlnej i zwiększ nasilenie światłą, by odblokować przejście.

Wróć do punktu kontrolnego i uzupełnij olej w lampie. Wejdź teraz w korytarz idący w lewo i skręć w lewo, wchodząc na Blok A (Block A). Na końcu tego pomieszczenia jest kolejna ściana do odblokowania.

Przejdź teraz szybko do dalszej części pomieszczenia, bloku B i zbliż się do biurka, w którym w poprzednim rozdziale był klucz do kotłowni (Boiler Room Key). Na nim znajdziesz kolejny punkt do uzupełniania poziomu lampy - nie można tutaj jednak zmieniać trybu.

Idź za wiązką światła, aż ta doprowadzi cię do kręgu na podłodze. Zwiększ nasilenie lampy stojąc na punkcie. Wróć teraz do punktu kontrolnego z początku tego etapu.

Idź za wiązką światła, by dojść do ściany, którą można odblokować. Wróć do punktu kontrolnego i przełącz się na normalny widok. Idź korytarzem w lewo i obiegnij cały szpital dookoła. Otwórz drzwi do biura Dr Fullera, jednak tam nie wbiegaj. Zamiast tego wejdź do pomieszczenia administracji, ulokowanego na prawo od wspomnianych drzwi - tam, na jednym z biurek, znajdziesz kolejną księgę zwiększającą Medycynę, The Reference Book of Medical Sciences.

Wróć do punktu kontrolnego i przełącz się na widok "zielony", a następnie podążaj za wiązką energii, aż ponownie trafisz na Tułacza. Idź teraz do biura Dr Fullera i naświetl przy pomocy lampy symbol na podłodze.

Wrócisz do punktu kontrolnego. Możesz jeszcze się tutaj pokręcić, odblokowując dodatkowe przejścia, jednak nie ma tu niczego do zebrania czy zbadania. Udaj się więc do wejścia do podziemi (skrzydło psychiatryczne), do którego prowadzi ścieżka i oświetl je lampą.

W końcu odblokowane zostanie wejście do podziemi. Udaj się tam i przejdź przez te same drzwi, co jako Marie Colden w rozdziałe 8.

Trafisz do długiego, ciemnego korytarza z wieloma drzwiami. Biegnij w wybraną przez siebie stronę, nie oglądając się na boki - drzwi nie da się otworzyć. Po chwili przed nosem pojawi ci się obraz celi, w której zamknięty jest bohater, a następnie przeniesiesz się do tej właśnie celi.

Bohater będzie miał atak paniki. Pokręć się chwilę po pomieszczeniu, a gdy pojawi się wyjście, udaj się w stronę Marie Colden. Po krótkiej scenie pojawią się nowe drzwi - przejdź przez korytarz, a załączy się kolejna scenka.

Gdy odzyskasz kontrolę, wyjdź z pomieszczenia i podążaj wzdłuż jedynej dostępnej ścieżki. Po krótkim przemarszu aktywuje się kolejna scena, podczas której dowiesz się, iż... Sarah Hawkins żyje!
Uratuj Sarah Hawkins

Gdy rozpocznie się rozmowa, zwróć uwagę na opcję dialogową w lewym górnym rogu. Jest to odpowiedź w języku R'lyehian - jeśli zależy Ci na zdobyciu osiągnięcia Biegły w języku r'lyehyjskim (Fluent in R'lyehian), wybierz tą opcję. W grze jest łącznie 9 tego typu linii dialogowych - by otrzymać osiągnięcie, musisz wybrać je wszystkie.

Gdy rozmowa dobiegnie końca, podążaj śladami Sary - nie ma tutaj niczego do zbadania ani zebrania. Zatrzyma się ona przy wejściu - gdy przez nie przejdziesz, zauważą was strażnicy i trzeba będzie uciekać, do korytarza ulokowanego na wprost. Biegnij po prostu przez korytarz, aż dotrzecie do bezpiecznej lokalizacji.

Gdy krótka rozmowa dobiegnie końca, zejdź na dół i spróbuj przekręcić zawór na zbiorniku. Czynność ta się nie uda - potrzebować będziesz narzędzia. To znaleźć możesz odwracając się o 180 stopni od zbiornika - centralnie na wprost ciebie będzie pogrzebacz (Poker). Zbierz narzędzie i wróć do zaworu, by go przekręcić.

Aktywuje to scenę przerywnikową, a następnie dialog z mężem Sary, Charlesem Hawkinsem. Wybór opcji dialogowych nie ma tu większego znaczenia - przeprowadź rozmowę, by aktywować kolejną scenę, po której akcja przeniesie się w inne miejsce.
Porozmawiaj z Sarah Hawkins

Miejsce akcji to ponownie rezydencja rodziny Hawkins. Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, podejdź do siedzącego na piętrze Oficera Bradleya i rozpocznij z nim rozmowę. Powiedz mu, co stało się z Marie Colden, a w dalszej części rozmowy wybierz opcję dialogową w języku R'lyehian.

Zakończ rozmowę i zejdź na dół, by porozmawiać z Sarah Hawkins i Aldernonem Drake. Podczas rozmowy z Sarah, pojawi się ponownie opcja dialogowa w języku R'lyehian - wybierz ją.
Porozmawiaj z Algernonem Drake

Gdy rozmowa z Sarah dobiegnie końca, otrzymasz zadanie, by porozmawiać z Drake'iem. Udaj się więc do biura, w którym była do rozwiązania zagadka z globusem i porozmawiaj z nim. Tutaj także pojawi się opcja dialogowa w języku R'lyehian, którą należy wybrać. Zakończ rozmowę z mężczyzną.
Znajdź Amulet

Teraz trzeba znaleźć amulet. Jako pomoc od Drake'a otrzymasz rysunek popiersia, który jest wskazówką. Trzeba teraz odnaleźć owe popiersie. Udaj się teraz na piętro i dojdź do pokoju Sary, gdzie do przeprowadzenia będzie rekonstrukcja.

Zbadaj ślad na ziemi, potem sztalugę, płótno, księgę na ziemi, krąg na ziemi, Sarę, a na końcu obiekt przy drzwiach, na podłodze. Wyjdź teraz z rekonstrukcji i zbliż się do biurka, gdzie znajdziesz poszukiwane popiersie i otrzymasz przedmiot Sketch of a still-life.

Na zdobytym zdjęciu widnieje obraz kolejnego popiersia. To znajdziesz tuż obok miejsca, w którym przed momentem wybudził się główny bohater, na piętrze, niedaleko Oficera Bradleya. Udaj się tam, zbliż do popiersia i zbierz leżący tam amulet, R'lyeth Key, który przy okazji podniesie poziom Okultyzmu bohatera.
Pokaż amulet Drake'owi

Gdy scena przerywnikowa dobiegnie końca, wróć do Drake'a i pokaż mu amulet. Skieruj się teraz do Sary, która czekać będzie na ciebie przy drzwiach wejściowych do domu. Rozmowa z nią zainicjuje scenę przerywnikową, po której ten bardzo długi rozdział dobiegnie końca.
0
- Call of Cthulhu - poradnik do gry
- Poradnik do gry
- Opis przejścia
- Rozdział 1 - Pierce Investigations Agency, Boston | Solucja Call of Cthulhu
- Rozdział 2 - Darkwater Port | Solucja Call of Cthulhu
- Rozdział 3 - Ogrody w posiadłości rodziny Hawkins | Solucja Call of Cthulhu
- Rozdział 4 - Tunele pod rezydencją Hawkinsów | Solucja Call of Cthulhu
- Rozdział 5 - Instytut Riverside | Solucja Call of Cthulhu
- Rozdział 6 - Posiadłość Hawkinsów i Sandersa | Solucja Call of Cthulhu
- Rozdział 7 - Bezimienna księgarnia | Solucja Call of Cthulhu
- Rozdział 8 - Instytut Riverside | Solucja Call of Cthulhu
- Rozdział 9 - Instytut Riverside | Solucja Call of Cthulhu
- Rozdział 10 - Posterunek policji Darkwater | Solucja Call of Cthulhu
- Rozdział 11 - Posterunek policji Darkwater | Solucja Call of Cthulhu
- Rozdział 12 - Port Darkwater | Solucja Call of Cthulhu
- Rozdział 13 - Opuszczona stacja wielorybnicza | Solucja Call of Cthulhu
- Rozdział 14 - Nadmorska Jaskinia | Solucja Call of Cthulhu
- Dostępne zakończenia w Call of Cthulhu
- Opis przejścia
- Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany1243598 Centurion
gra nie jest trudna ale można czasem się zawiesić zapraszam robię wszystko bardzo dokładanie https://www.youtube.com/watch?v=Y41akml2r0Y&t=1032s
Herbina1 Junior
Czy ktoś może mi coś doradzić? :) Gdy chce uratować Sarę Hawkins i chcę uciec przed strażnikami, oni ZAWSZE mnie łapią na tych schodach - jak to zrobić żeby przed nimi uciec? Jakieś rady? Trzeba przyspieszyć czy jak? Ale jak? Którym przyciskiem na konsoli PS4 bo to na niej gram?
sokół18 Junior
Witam. W poradniku (trofea i osiągnięcia, dokładnie John Raymond Legrasse) że jest dział poświęcony temu zagadnienia.
Więc moje pytanie brzmi gdzie jest ten dział. Potrzebowałem akurat tego więc wykupiłem abonament premium i nic takiego nie ma.Dlaczego wypisujecie takie rzeczy skoro tego nie ma, to jest oszustwo!!!!!!!!!!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.