Call of Cthulhu: Rozdział 5 - Instytut Riverside
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Call of Cthulhu znajdziesz opis piątego już rozdziału w grze, zatytułowanego "Instytut Riverside". Po przebrnięciu przez jaskinię pełną kultystów, główny bohater zostaje ciężko ranny i trafia do nie całkiem normalnego szpitala psychiatrycznego.
- Ucieczka z oddziału psychiatrycznego
- Odwróć uwagę strażników
- Ucieczka z oddziału psychiatrycznego, ciąg dalszy
Ucieczka z oddziału psychiatrycznego

Po dość długiej serii scen przerywnikowych, odzyskasz na moment kontrolę nad postacią. Zbadaj rury przy suficie, potem drzwi, a następnie wróć do łóżka i połóż się w nim, by pchnąć akcję do przodu.

Po chwili znów odzyskasz kontrolę nad postacią. Przejdź przez zamglony korytarz - nie ma tutaj niczego do zebrania ani zbadania, więc kieruj się na drugą stronę i przejdź przez drzwi, by wywołać następną scenę.

Gdy ta dobiegnie końca, bohatera odwiedzi kobieta - Marie Colden. Porozmawiaj z nią na wszelkie dostępne tematy by dowiedzieć się, co się tutaj dzieje. Po chwili kobieta Cię opuści i odzyskasz kontrolę nad postacią.

Wyjdź ze swojej celi i wejdź do tej znajdującej się naprzeciw. Będzie tam do przeprowadzenia rekonstrukcja. Zbadać musisz dwie ściany, podłogę, łóżko i leżącą pod łóżkiem notatkę. Opuść teraz rekonstrukcję, wyjdź z celi i przejdź przez podwójne drzwi na końcu korytarza.
Odwróć uwagę strażników

Od tego momentu trzeba będzie się skradać. Korytarze szpitala psychiatrycznego wypełnione są przez ochroniarzy. Mechanika skradania się jest dość prosta - wróg może coś zauważyć, wtedy nad jego głową pokaże się biała ikonka i będzie on sprawdzał okolicę. Gdy ikonka stanie się czerwona, oznaczać to będzie, iż wróg Cię zauważył. Wtedy jedynym wyjściem jest ucieczka do innego pomieszczenia i/lub schowanie się do szafy - w tym drugim przypadku pilnuj, by wróg nie widział jak się chowasz, w przeciwnym przypadku wyciągnie cię i ukatrupi.

Wyjdź przez kolejne podwójne drzwi, by trafić na korytarz. Warto tutaj korzystać z mechaniki wychylania się - informacja o tym wyświetli się na ekranie. Twoim celem podczas pobytu w szpitalu jest odwrócenie uwagi strażników, by móc potem uciec z psychiatryka. Uczynić to można na trzy sposoby - dając leki więźniowi, by narobił hałasu, zagazowując pomieszczenia, jak i przeciążając sieć energetyczną. Wybór tak naprawdę zależy od gracza - wszystkie możliwości opisane zostaną w tym rozdziale.

Od głównego pomieszczenia skieruj się w lewą stronę i zejdź do pomieszczenia poniżej. W biurku, w prawej szufladzie, znajdziesz plik - Medical record of Francis Sanders. Do zbadania jest tutaj kilka obiektów - tablica przy biurku, poćwiartowane ciało po lewej stronie pomieszczenia, a także słój z zielonym mięsem i strzykawka w miejscu ogrodzonym siatką.

Tutaj znajduje się także pierwszy mechanizm do stworzenia dywersji, urządzenie elektryczne umiejscowione w centrum pomieszczenia. Do jego zasilenia potrzebne jest aktywowanie czterech przełączników. Jeden z nich znajduje się na prawo od niego, do trzech kolejnych prowadzą kable idące po ziemi - do nich dotrzemy za moment.

Włącz przełącznik i wyjdź z pomieszczenia drugim przejściem, a następnie wejdź do pomieszczenia z szyldem ARCHIVES. Przeszukaj dokładnie znajdujące się tutaj obiekty. Wejdź w interakcje z biblioteczkami, a następnie otwórz szufladę jednej z szafek na dokumenty i przeczytaj Medical Record of Sarah Hawkins.

Przejdź teraz do dalszej części archiwum, otwórz kolejną szafkę na dokumenty i przeczytaj Request for treatment. Uważaj poruszając się w tym pomieszczeniu - lepiej robić to w pozycji kucającej, gdyż stojąc mogą dostrzec cię strażnicy. Gdy tak się stanie, schowaj się w szafie. Wyjdź teraz z pomieszczenia.

Udaj się na lewo i poczekaj, aż korytarzem przejdzie strażnik. Wejdź teraz we wnękę po lewej stronie i przełącz drugi przełącznik do zasilania. Pozostały jeszcze dwa.

Wróć teraz w okolice drzwi do archiwum i poczekaj, aż strażnik zrobi kółko, a następnie szybko odbij w prawo. Jeśli chcesz zwiedzić korytarz na wprost, trzymaj się prawej strony - przy jednych z drzwi po lewej stronie, przez szybę przebije się więzień i będzie próbował cię złapać, robiąc przy tym sporo huku i ściągając na ciebie uwagę strażników. Dlatego lepiej poruszać się prawą stroną.

Dojdź do końca korytarza i skręć w lewo, gdzie znajdziesz rząd cel. W jednej z nich jest więzień, z którym można porozmawiać. Zaoferuje Ci on swoją pomoc - może narobić rabanu, ściągając na siebie uwagę pobliskiego strażnika, jednak trzeba mu dostarczyć tabletki nasenne (Sleeping Pills) - zbierzesz je niedługo.

Nie idź dalej wzdłuż korytarza, gdyż czeka tam strażnik. Zamiast tego zawróć i wejdź do bardziej otwartego pomieszczenia. Na środku pomieszczenia jest mała konstrukcja - wewnątrz znajdziesz przedmiot zwiększający Medycynę (Breviary of Medicine, Tome 1) i koło (Wheel), które wykorzystać możesz do odwrócenia uwagi strażników - o czym za moment.

Przy lewej stronie zauważysz pomieszczenie z tabliczką Administration. Drzwi są w tym momencie zamknięte, idź więc wzdłuż ściany, skręć w lewo i kontynuuj wzdłuż lewej krawędzi, aż dotrzesz do otwartego wejścia. Poczekaj, aż patrolujący tutaj strażnik zajmie się robotą w kuchni, a następnie przekradnij się wzdłuż lewej ściany, by dotrzeć do wspomnianego pomieszczenia administracji. Tutaj do zebrania są dwa klucze - Key to the guards' room i Key to the maintenance room. Zbierz je oba, szybko się przydadzą.

Wyjdź przez uprzednio zamknięte drzwi, by wrócić na korytarz. Ponownie skręć w lewo i udaj się na wprost, do pomieszczenia oznaczonego jako Storage Room. Poczekaj, aż strażnik się oddali i wejdź do drugiej części pomieszczenia. Za niewielkim stolikiem znajdziesz drugie i ostatnie koło (Wheel).

Poczekaj, aż strażnik wróci do składu i przekradnij się do pobliskiego pomieszczenia, apteki (Pharmacy). Przejdź na drugą stronę pomieszczenia i zbadaj regał - znajdziesz tam przedmiot do zbadania i tabletki nasenne (Sleeping Pills) dla więźnia, którego udało Ci się spotkać przed momentem. Teraz zbierz jeszcze przedmiot leżący na biurku - History of Medicine in the XIX Century - który podniesie Twój poziom Medycyny.

Wróć teraz do składziku (Storage Room) i wyjdź na korytarz. W tym momencie masz już dwie dostępne opcje na odwrócenie uwagi strażników, warto jeszcze jednak rozejrzeć się po pomieszczeniach, by zebrać dodatkowe przedmioty. Wróć do kuchni, poczekaj, aż strażnik się oddali i udaj się w prawą stronę (tam, gdzie strażnik coś kroi). W malutkim pokoiku znajdziesz przedmiot zwiększający medycynę - Incision and Bleeding: Good Practice.

Wyjdź z kuchni i idź do końca korytarza, trzymając się lewej ściany. Odwróć się w lewo i zwróć uwagę na strażnika stojącego tyłem do drzwi. Zakradnij się powoli za nim i wejdź przez drzwi, by trafić do kostnicy. Wejdź do części odgrodzonej siatką. Po lewej stronie znajdziesz kolejny przedmiot zwiększający medycynę - History of Medicine in the XX Century.

Zbierz go i odwróć się o 180 stopni - na wprost będzie przełącznik do prądu. Wróć teraz na korytarz i omiń strażnika, idąc w lewo. Skręć w prawo i idź korytarzem do samego końca, aż dotrzesz do kolumny - od niej odbij w lewo i wejdź do małej salki.

Zbadaj notatkę po prawej stronie, zignoruj drzwi po prawej (zaraz tu wrócisz) i zejdź na niższy poziom. Wejdź do ogrodzonej części i załóż zdobyte wcześniej koło na wystający element. Przekręć koło tak, by wskazówka nad nim pokazywała maksymalne ciśnienie. Wyjdź z ogrodzonej części i przekręć też koło po prawej stronie - również, by pokazywało maksymalne ciśnienie. Z biurka po lewej stronie zbierz przedmiot - Memo to Staff.

Wbiegnij teraz schodkami po lewej stronie i przekręć znajdujący się tam zawór by - a jakże - ustawić maksymalne ciśnienie. Zignoruj drzwi po lewej, gdyż są zamknięte i wróć do drzwi przy wejściu, które przedtem zostały pominięte. Dostań się do środka. Wewnątrz znajdziesz czwarty, ostatni przełącznik. Aktywuj go, a następnie wejdź i przejdź przez tunel wentylacyjny.

Wyjdziesz po drugiej stronie zamkniętych drzwi. Zbierz leżące po lewej stronie nożyce (Pincers) i przetnij łańcuch blokujący drzwi. Załóż teraz drugie koło na wystający element i przekręć je, by zwiększyć ciśnienie. W tym momencie masz już gotowe wszystkie trzy sposoby na odwrócenie uwagi. Możesz udać się do więźnia i dać mu tabletki nasenne, możesz zagazować pomieszczenia przeciągając dźwignię, obok której teraz stoisz, bądź wrócić do pomieszczenia z dźwignią od zasilania i przeciążyć system. W tym momencie wybór należy wyłącznie do ciebie, najwydajniejszą metodą (gdyż odciąga najwięcej strażników) jest jednak przeciążenie bezpieczników.
Ucieczka z oddziału psychiatrycznego, ciąg dalszy

Wybierz preferowany przez siebie sposób odwrócenia uwagi, a następnie szybko ulotnij się z miejsca, w którym narobisz rabanu - za moment zlecą się tam strażnicy. Wróć teraz do bardziej otwartej części piętra - gdzie łączą się wszystkie korytarze (i gdzie było koło i książka do Medycyny). Udaj się w prawą stronę, do korytarza, który nie był jeszcze odwiedzany. Przejdź przez znajdujące się tam drzwi, by aktywować scenkę przerywnikową i dyskusję.

Gdy rozmowa dobiegnie końca, wbiegnij po schodach na górę i przejdź przez podwójne drzwi. Są tutaj trzy ścieżki, jednak tylko ostatnie drzwi są otwarte. Przejdź przez nie, by aktywować scenkę przerywnikową i zakończyć ten długi rozdział.
- Call of Cthulhu - poradnik do gry
- Call of Cthulhu: Poradnik do gry
- Call of Cthulhu: Opis przejścia
- Call of Cthulhu: Rozdział 1 - Pierce Investigations Agency, Boston
- Call of Cthulhu: Rozdział 2 - Darkwater Port
- Call of Cthulhu: Rozdział 3 - Ogrody w posiadłości rodziny Hawkins
- Call of Cthulhu: Rozdział 4 - Tunele pod rezydencją Hawkinsów
- Call of Cthulhu: Rozdział 5 - Instytut Riverside
- Call of Cthulhu: Rozdział 6 - Posiadłość Hawkinsów i Sandersa
- Call of Cthulhu: Rozdział 7 - Bezimienna księgarnia
- Call of Cthulhu: Rozdział 8 - Instytut Riverside
- Call of Cthulhu: Rozdział 9 - Instytut Riverside
- Call of Cthulhu: Rozdział 10 - Posterunek policji Darkwater
- Call of Cthulhu: Rozdział 11 - Posterunek policji Darkwater
- Call of Cthulhu: Rozdział 12 - Port Darkwater
- Call of Cthulhu: Rozdział 13 - Opuszczona stacja wielorybnicza
- Call of Cthulhu: Rozdział 14 - Nadmorska Jaskinia
- Call of Cthulhu: Dostępne zakończenia w Call of Cthulhu
- Call of Cthulhu: Opis przejścia
- Call of Cthulhu: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Witam. W poradniku (trofea i osiągnięcia, dokładnie John Raymond Legrasse) że jest dział poświęcony temu zagadnienia.
Więc moje pytanie brzmi gdzie jest ten dział. Potrzebowałem akurat tego więc wykupiłem abonament premium i nic takiego nie ma.Dlaczego wypisujecie takie rzeczy skoro tego nie ma, to jest oszustwo!!!!!!!!!!
Czy ktoś może mi coś doradzić? :) Gdy chce uratować Sarę Hawkins i chcę uciec przed strażnikami, oni ZAWSZE mnie łapią na tych schodach - jak to zrobić żeby przed nimi uciec? Jakieś rady? Trzeba przyspieszyć czy jak? Ale jak? Którym przyciskiem na konsoli PS4 bo to na niej gram?
gra nie jest trudna ale można czasem się zawiesić zapraszam robię wszystko bardzo dokładanie https://www.youtube.com/watch?v=Y41akml2r0Y&t=1032s
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
