Londyńczycy i stany zagrożenia w Assassin's Creed Syndicate
Aktualizacja:

Podczas przemierzania ulic Londynu natkniesz się na przedstawicieli kilku grup, których nastawienie do Jacoba lub Evie będzie skrajnie różne. Korzystając ze wzroku orła możesz wypatrywać sojuszników (kolor zielony), policjantów (kolor niebieski), wszelkiej maści przeciwników (kolor czerwony), zaznaczone cele (kolor żółty), czy zwykłych przechodniów. Poniżej znajduje się krótka charakterystyka każdej znaczącej grupy.
Nędznicy i Templariusze
Przeciwnicy, którzy są oznaczeni czerwonym kolorem. Na ulicy będą Cię atakować do czasu wykupienia ulepszenia gangu "Rozgłos", po którym nie będą oni jako pierwsi rozpoczynać walki. W zadaniach fabularnych w przypadku wykrycia zawsze będziesz atakowany. Templariusze od Nędzników różnią się noszonym ubiorem (zwykle czarne płaszcze i opaska na ręce, kolor dominujący w ubiorze Nędzników to czerwony).
Skokierzy
Skokierzy to członkowie sojuszniczego gangu. Znajdziesz ich w zadaniach fabularnych oraz na ulicach, jeżeli zaczniesz wyzwalać dzielnice. Odpowiednie ulepszenia gangu sprawią, że ich liczba się powiększy (np. będą jeździć w powozach). Sojusznicy Cię nie zaatakują, zaczną natomiast automatycznie bić pobliskich wrogów, gdy zostaniesz wykryty. Możesz ich werbować, a będą wtedy za Tobą podążać i zaatakują wskazany cel.
Policjanci
Stróże prawa oznaczeni są kolorem niebieskim i jako pierwsi nie rozpoczynają walki (chyba, że w trakcie trawania niektórych zadań, na obszarze zabronionym). Sprowokowani zaczną jednak bez pardonu okładać sterowanego bohatera posiadanymi pałkami. Atakują także w przypadku, gdy zobaczą walkę pomiędzy Tobą, a przeciwnikami - działa to jednak w obie strony, gdyż policjanci są bezstronni, atakując zarówno przeciwników, jak i sojuszników Jacoba, czy Evie.
Przechodnie

Przechodznie stanowią tło wydarzeń. Nie można ich atakować, sami także nie stanowią zagrożenia. Jedyna istotna informacja z nimi związana, to możliwość wtapiania się w tłum. W przypadku większej grupy ludzi możesz stanąć pomiędzy nimi, co ochroni Cię przed wykryciem. Postać staje się wtedy lekko wyblakła, informując o zakamuflowaniu.
Sklepy
Na terenie miasta możesz znaleźć rozrzuconych w kilku punktach sprzedawców. Oferują oni uzupełnienie zapasów (np. kul do rewolweru). Kolejne ulepszenia gangu pozwolą na obniżenie cen na niektóry asortyment. Ze sklepikarzami związana jest także bardzo cenna informacja - możesz u nich kupić mapy, dzięki którym w wybranej dzielnicy zostaną oznaczone np. wszystkie skrzynie. Pozwoli to na szybkie odszukiwanie wspomnianych skrzyń i zdobywanie materiałów rzemieślniczych lub kolekcjonowanie znajdziek.
Wydarzenia w tłumie

Podczas pokonywania ulic Londynu możesz trafić także na losowe sytuacje, które zdarzają się w tłumie. Pojawiają się one w różnych miejscach i w różnym kontekście - czasami zauważysz uciekającego złodzieja, innym razem będziesz miał okazję do zabicia bandytów lub posłańca albo możliwość przepędzenia oprychów. Sytuacje te często zdarzają się po skorzystaniu z szybkiej podróży pomiędzy punktami widokowymi. Warto je wypełniać, gdy tylko się pojawiają - są łatwe i zajmują zwykle kilka chwil.
Stany zagrożenia

Podczas zakradania się na zagrożone tereny (obszary oznaczone na mapie kolorem czerwonym) możesz zostać narażony na wykrycie. Wrogowie znajdujący się na takim obszarze (w tym także policjanci) posiadają trzy stany zaalarmowania, zależne od Twoich poczynań i wykrycia.
Pierwszym z nich jest całkowity spokój i ignorowanie bohatera. Jeżeli nie zostaniesz zauważony wrogowie rutnowo wykonują swoje czynności i patrolują wytyczone ścieżki.
Drugi stan to moment, gdy zostaniesz zauważony. Podczas poruszania się ładowany jest żółty pasek, znajdujący się nad głową poszczególnych przeciwników. Jeżeli przez wystarczająco długi okres czasu pozostaniesz na widoku, pasek zostanie zapełniony i wróg zainteresuje się Twoją obecnością. Najprawdopodobniej zacznie wtedy zbliżać się w Twoim kierunku. W przypadku przebywania na obszarze zamkniętym wykrycie jest niemal zawsze równoznaczne z podniesieniem alarmu i atakiem przeciwnika.
Trzeci stan to czas, gdy żółty pasek zostaje zastępowany czerwonym. Przeciwnik wtedy przygotowuje się do ataku, masz kilka ostatnich chwil na ucieczkę lub szybką likwidację. Wrogowie pozostaną agresywni dopóki nie uciekniesz i nie odzyskasz anonimowości. Wykrycie przez jednego strażnika skutkuje także zauważeniem przez znajdujących się w jego pobliżu kompanów.
0
Komentarze czytelników
paTT1 Junior
Mam problem z śledztwem ,,morderstwo w pałacu " otóż gdy kończyłem zadanie wyskoczył błąd który spowodował wyłączenie PlayStation 4 kiedy znów włączyłem konsole śledztwo jest niemożliwe do zrobienia bo nie mogę go włączyć nawet ikona się nie pokazuje...Czy mogę włączyć jeszcze w jakiś sposób to zadanie czy raczej nie ?Jeśli tak to jak z góry dziękuję za odpowiedź
Mloody93 Junior
Mam pytanie.. Czy jest ktoś wstanie wykonać drugą część zadania? "Odłącz wagon ze wsparciem"
Żeby zrobić 1/2 to nie problem, ale już drugiego wagonu nie zalicza, próbowałem każdej możliwej opcji i nic.. Szukam na necie jak to zrobić ale nigdzie nie ma screena pokazującego, że ktoś ma 2/2, ani żadnych filmików z tą misją... Ktoś to w ogóle dał radę zrobić?
premium084423011 Junior
Ja mam problem w postaci tego że za każdym razem gdy wchodzę do pociągu Jacob albo Evie mówią coś o liście a ja za cholerę nie mogę go znaleźć i boję się że pomine coś ciekawego proszę o pomoc !!!!
marcin.997 Centurion
W misji Badania i rozwój musimy odłączyć tylko te co mają dach i misję zaliczy ...
ang3lo Junior
Przy zakłóceniu helixa nr 30 przelatuję przez nie ręką i go nie zbiera. Miał ktoś już ten problem?
zanonimizowany1334610 Junior
czy żeby przejść na 100% trzeba odblokować wszystkie atuty?
GanjaTeam1998 Junior
Jak mam używać haka z linka nie mogę zdobyć ostatnio helixa w Whitechapel ?
jebacp Junior
Ta gra to śmieszne gó**o tyle lat po premierze jakieś dodatki itp A nadal błędy w misjach nie moge nikogo oskarżyć w misji z polkownikiem choć zrobiłem wszystko tak samo jak w opisie nic tylko odinstalować to scierwo bez ukończenia nie polecam 0 na10
nieosiagalnaax3 Junior
Hej, mam problem, proszę o pomoc, robię misję w sekwencji 5 ( fabuła ) i rozdział KONIEC TRASY , drugi punkt za zabicie celu tylko ze trzeba wejsc sekretnym przejsciem, nie zalicza mi choc punkt nad pociagiem wskazuje aby tam stanac i wtedy Jacob wskakuje przez szklany sufit zabijajac cel , i nie zalicza, ktos mial taki problem ? Gra sama wskazuje zeby wejsc tym wlasnie wejsciem. Bo to jedyny slaby punkt w tym wagonie pociagowym. z gory dzieki za pomoc ;)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
